Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lielle schreef:wat mij geholpen heeft in de terugkeer fase (L5 S1 hernia met operatie na een half jaar) was om in overleg met de bedrijfsarts! pas met terugwerkende kracht (deels) hersteld melden.
Ik zou nu nog helemaal niet gaan werken, en eerst van die griep herstellen. Daarna zou je bv halverwege maart (of gewoon begin april) twee * 2 uur kunnen werken maar wel 100% ziek staan, en als je dat een paar weken goed kunt volhouden, de je voor 10% hersteld melden met ingang van de datum dfat je daarmee begonnen bent. Dat gaf mij de gelegenheid om uit te proberen wat er kon, zonder meteen alles al vast te leggen.
welmoedz schreef:Na elke up komt er wel weer een down en na elke down wel weer een up. De downs worden op termijn steeds minder diep. Als je, je nog teveel wisselt in emoties en energie ben je er nog niet klaar voor. Ik denk dat je er goed aan doet om de bedrijfsarts te volgen, die heeft jou ook het liefste zo snel mogelijk weer aan het werk. Maar wel op zo'n manier dat je niet binnen een maand een terugslag hebt. Neem nog wat tijd voor jezelf en probeer wat te genieten van je ups, voor je het weet is het eind maart. Als je contract niet verlengd wordt heb je recht op uitkering neem ik aan. Ik hoop dat je snel weer een stijgende lijn ervaart
Romeo2007 schreef:Ik praat ook met mijn psycholoog waarom ik vind dat ik perse moet werken om mijzelf nuttig en waardig te vinden. Er is meer dan dat, maar ik hang er veel waarde aan.
Lielle schreef:poes schreef:In België mag dat niet voor de verzekering. Is dat in Nederland niet zo?
Dit was het voorstel van mijn bedrijfsarts, en ik werk voor een multinational die dit echt wel goed geregeld heeft. Maar sws zou ik dat nooit zonder akkoord van de bedrijfsarts doen.