Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:37

Ik ben verbaasd dat er een aantal niet-gevaccineerden aangeeft zich niet aan de regels te hebben gehouden. Ik heb zelf ook getwijfeld over wel of niet vaccineren, maar juist omdat ik wel aan alle regels kon voldoen (afstand houden, thuiswerken, geen visite etc).

Als je je leven wil blijven leven zoals voor corona zou je toch juist voor vaccinatie kiezen?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:41

Voor zover bekend nooit gehad, niet gevaccineerd. Heel erg veel contact met mensen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:53

Ik heb misschien corona gehad 'voor het in Nederland was', als in: februari 2020. Maar gedurende de tijd dat we in de ban zijn van het virus heb ik het niet opgelopen. Wel een paar keer getest. Ik ben ook gevaccineerd.

Edit: ik heb me zoveel mogelijk aan de regels gehouden. Enkel met vrienden en familie onderling niet altijd de afstand gehouden d.m.v. wel gewoon naast elkaar zitten. Ik ben daarin wel bewust geweest van met wie ik te maken had en in hoeverre iemand zich aan de regels hield. Ik ken ook genoeg mensen die naar illegale raves zijn geweest en daar zou ik dan weer nooit in de buurt van gekomen zijn.

Moonlight17

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:15

Vanmorgen officieel bevestigd met een GGD test. Ik ben nog steeds corona vrij, ondanks dat ik aardig verkouden ben. Maar ja wat wil je met dit vreemde weer.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:19

Ik en mijn partner hebben allebij geen corona gehad...zijn allebij niet gevaccineerd en alle regela die er waren, hebben we een soort van lekker aan de laarzen gelapt...
Wij zijn er dus echt helemaal niet bang voor oid...vind alles echt heel zwaar overdreven en ga dus zeker niet mee doen met alles wat ze bedenken...
Mijn lijf, mijn mening, mijn keuze

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:26

Nog steeds Corona vrij en volledig gevaccineerd. Wel een paar keer getest om te kunnen reizen. Eigenlijk is er niemand in mijn omgeving die corona heeft gehad en iedereen die ik ken heeft zich laten inenten.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat wij ons ook niet echt aan de regels hebben gehouden en dat corona nauwelijks invloed heeft gehad op ons leven. Zodra er hier gekte uitbrak met nieuwe extreme regels zijn wij gewoon lekker gevlucht naar een land waar de regels allemaal niet zo bizar zijn.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:08

Nou dat geen handen meer schudden is echt een hele verademing voor mij! Geen rare blikken meer als je zegt nee ik geef liever geen hand. En ik vond die 1,5 meter afstand ook heerlijk. Daar was ik echt blij mee! Mn psycholoog zei het al niet iedereen gaat slecht op al die maatregelen _O- :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:34

Ik, mijn partner en kinderen hebben het gelukkig ook nog niet gehad.
En wij hebben gewoon normaal geleefd

Handen schudden heb ik geen problemen mee, gisteren nog de nieuwe juf een hand gegeven. Als men ze aanreikt schud ik ze :') maar ben wel blij dat het kussen is opgehouden :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:35

8nnemiek schreef:
Ik sta er wel van te kijken dat er nog zo veel niet-gevaccineerden geen corona hebben gehad. Ik had gehoopt dat er al wat meer groepsimmuniteit zou zijn onder die groep.
Maar begin nu ook te begrijpen waarom die QR code in de horeca nog zo belangrijk is. Met zo veel ongevaccineerden die nog geen corona hebben gehad kan de druk in de zorg dus in korte tijd weer flink toenemen.

Of wel gehad, maar niet gemerkt. Ik heb ontzettend veel contact gehad met besmette mensen, niet ziek geweest, maar 100% in contact geweest met het virus dus. Het overgrote deel dat besmet raakt krijgt geen of milde klachten hè.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:58

Volgens de meeste studies ligt het aantal mensen dat geen symptomen heeft zo rond de 50%. Het 'overgrote deel' is dus wat overdreven. Maar inderdaad, veel mensen zullen corona hebben gehad zonder het te weten.
Maar dat betekent dus dat voor elk persoon die ziek is geweest, er een is die er niet ziek van is geweest, en niet dat de helft van de mensen die zich niet ziek heeft gevoeld corona heeft gehad. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:44

kim_1990 schreef:
Ik en mijn partner hebben allebij geen corona gehad...zijn allebij niet gevaccineerd en alle regela die er waren, hebben we een soort van lekker aan de laarzen gelapt...
Wij zijn er dus echt helemaal niet bang voor oid...vind alles echt heel zwaar overdreven en ga dus zeker niet mee doen met alles wat ze bedenken...

Ja, uitstekend.

In het kader van mijn, Janneke's keuzevrijheid wil ik graag dat je op anderhalve meter blijft.
En als je verkouden bent graag een mondkapje op.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:48

Ik heb voor zover ik weet geen Corona gehad, ik ben inmiddels gevaccineerd. Mijn vriend is wel besmet geweest (had toen pas zijn eerste vaccinatie gehad), maar bij mij zijn de testen negatief gebleven :)

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:31

Ook ik heb voor zover ik weet geen corona gehad en ben niet gevaccineerd. 2 keer getest via testenvoortoegang en beiden negatief.
Zusje en moeder wel positief via GGD met lichte klachten, wel beiden last van longcovid.
Heb me buitenshuis aan de regels gehouden, in huis met bekenden (oa zus en moeder) niet. Als dat van beiden kanten okay was. Dus ook rond de besmetting van moeder en zus niet altijd 1,5 meter afstand gehouden.
Dus misschien heb ik het wel gehad maar dan zonder klachten.
Wel jammer dat er voor zover ik weet geen manier is om erachter te komen. Dan zou ik qr code door middel van herstel bewijs kunnen krijgen ipv door testen.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:51

Wel gevaccineerd en voor zover ik weet, coronavrij gebleven. Ik heb me wat 'vreemden' betreft wel aan de maatregelen gehouden maar met familie niet echt en daar zijn helaas veel ongevaccineerden bij en een deel die zich nergens wat van heeft aangetrokken qua regels. Kan dus best zijn dat het virus en ik elkaar hebben ontmoet maar daar weet ik dan niets van.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:12

Gevaccineerd maar op dit moment ziek thuis. Cliënten op werk waren positief getest. Ik negatief afgelopen maandag maar qua klachten lijkt het er flink op. Al heerst er nu ook een enorme griep.de benauwdheid vind ik op dit moment het ergst.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:15

*\o/* ook corona vrij *\o/*
En niet gevaccineerd

Ik vermeid grote groepen, was men handen stuk.
En alle andere eerdere corona maatregelen neem ik nog in acht.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:19

8nnemiek schreef:
Volgens de meeste studies ligt het aantal mensen dat geen symptomen heeft zo rond de 50%. Het 'overgrote deel' is dus wat overdreven. Maar inderdaad, veel mensen zullen corona hebben gehad zonder het te weten.
Maar dat betekent dus dat voor elk persoon die ziek is geweest, er een is die er niet ziek van is geweest, en niet dat de helft van de mensen die zich niet ziek heeft gevoeld corona heeft gehad. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had mijn uitspraak gebaseerd op dat plaatje van het RIVM:
Vind het overigens wel een vertekend plaatje, want nu lijkt het net alsof een kwart op de IC belandt, terwijl dat paarse gedeelte bijna het hele oppervlak zou moeten beslaan.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:34

Dat plaatje zegt weinig over hoe ziek mensen zijn geweest. Er zijn mensen die al een jaar aan het revalideren zijn en nooit in het ziekenhuis hebben gelegen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:37

Hier geen corona, maar heb me ook ontzettend goed aan alle maatregelen gehouden en ben gevaccineerd. Moet wel zeggen dat, voor zover ik weet, niemand in mijn familie corona heeft gehad. Misschien toch ook deels geluk qua vatbaarheid, want we wonen wel in een plek die echt een brandhaard was destijds.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:40

Redelijk aan de regels gehouden. Coronavrij gebleven, wederhelft ook. Nu allebei gevaccineerd. Nog nooit hoeven testen :-)

Wel in kennissen en familiekring redelijk wat besmettingen en zelfs enkele overleden (dat ging om 80+ ers)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:39

Janneke2 schreef:
kim_1990 schreef:

Ja, uitstekend.

In het kader van mijn, Janneke's keuzevrijheid wil ik graag dat je op anderhalve meter blijft.
En als je verkouden bent graag een mondkapje op.

Dat is dan jou keuze om uit de buurt te blijven van anderen.
Buiten dat, gelukkig ben ik zelden verkouden, maar ik ga toch echt geen mondkapje op doen omdat een ander dat graag wil :')
Dat is namelijk mijn keuze en als je die keuze niet ziet zitten, dan hou ik je niet tegen om 1,5 meter of meer bij mij uit de buurt te blijven.
Iedereen moet lekker doen wat diegene zelf vind wat nodig is.
Ik heb in alle tijd dat er corona heerst meerdere keren (verplicht) zelftesten en antigeentesten ondergaan, met of zonder klachten...en 0 x corona...dus mij zul je echt niet meer met al die corona maatregelen etc hoeven lastig te vallen want die maatregelen doen in mijn ogen echt helemaal niks.

Vooralsnog is het jou keuze dat jij liever op 1,5 meter of meer afstand houd en als jij het vervelend vind als ik een keertje hoest of nies, ongeacht of ik wel of niet verkouden, kriebel in de keel of neus oid heb, dan is het jou keuze om jezelf te beschermen met een mondkapje...

Overigens zal ik nooit iemand in zijn of haar gezicht lopen blaffen als ik wel verkouden zou zijn of ergens kriebel heb :') maar dat is iets wat ik al mijn hele leven niet doe en heeft dus niet zoveel te maken met alle corona perikelen die er zijn.

Het enige waar ik me nog wil wagen aan de corona maatregelen (ook meer voor de vorm dan dat ik geloof dat het iets doet) is in het ziekenhuis en/of tehuis voor ouderen/zieken...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:49

Dat je er zelf niet bang voor bent, prima, maar het is jammer dat je niet een beetje moeite doet om rekening te houden met je medemens. Heel veel mensen liepen een serieus risico voordat de vaccinaties beschikbaar waren, en nu wellicht nog steeds, maar jij was dus een van die mensen die lekker bij anderen in de nek stond te hijgen in de rij bij de supermarkt? Wat is er zo vreselijk aan anderhalve meter afstand houden vraag ik me dan af..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:56

Coronavrij gebleven. Tot nu toe.
1 keer getest.
Nu gevaccineerd.
Als vrijwilliger werkzaam geweest bij de IC, daar genoeg gezien om aan de regels te willen houden.
Bang ben ik er niet voor geweest, maar als je de kans kan ontlopen om ziek te worden door die paar simpele regeltjes die we hebben te volgen, ja dan graag.
Want teveel jonge mensen gezien waar je niet blij van werd....

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:56

8nnemiek schreef:
Dat je er zelf niet bang voor bent, prima, maar het is jammer dat je niet een beetje moeite doet om rekening te houden met je medemens. Heel veel mensen liepen een serieus risico voordat de vaccinaties beschikbaar waren, en nu wellicht nog steeds, maar jij was dus een van die mensen die lekker bij anderen in de nek stond te hijgen in de rij bij de supermarkt? Wat is er zo vreselijk aan anderhalve meter afstand houden vraag ik me dan af..

Amen _/-\o_

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:58

Nog steeds coronavrij. nog nooit hoeven testen. En nu gevacineerd.

Ik heb liever dat als je verkouden bent lekker thuis blijft. En alleen als het niet anders kan dan met mondkapje naar buiten. Maar ik wil wel vaker dingen die niemand anders ziet zitten.