“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:02

bigone schreef:
Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.

: Die Krankenhäuser in Deutschland müssen den Behörden erst ab 13.7.2021 genauere Informationen über die Corona-Fälle auf allen Stationen übermitteln. Gesundheitsminister Jens Spahn (CDU) hat die Kliniken dazu mit einer entsprechenden Verordnung verpflichtet. Die Kliniken müssen demnach alle im Krankenhaus behandelten COVID-Patienten mit Alter, Art der Behandlung und Impfstatus melden. Neben den Daten zur Belegung der Intensivstationen würden noch bessere Informationen zu allen in den Kliniken behandelten Corona-Fällen benötigt, heißt es aus dem Bundesgesundheitsministerium

Interessant over Duitsland voor zover ik het kan begrijpen (mijn Duits is niet zo sterk). Voor het VK weet ik ook zeker dat ze het in de meeste gevallen controleren.

Dit kan je namelijk hier terugvinden: https://www.gov.uk/government/publicati ... n-20201201

Waarbij dit de directe link is naar briefing 19 (.pdf). Daar is tabel 5 (p.19) het interessantst op dit vlak: https://assets.publishing.service.gov.u ... ing_19.pdf

Je kunt in deze tabel zien dat van 10% van alle (delta-)besmettingen niet bekend is of ze gevaccineerd zijn/wanneer, maar van degene die een kort bezoek in het ziekenhuis hebben gehad, opgenomen zijn of zijn overleden slechts 1-2% geen vaccinatiegegevens bekend zijn.

Er is een hele grove splitsing geweest qua leeftijd, namelijk 50+ en 50-. Doordat in het VK oudere mensen vaker volledig gevaccineerd zijn, geeft dit een wat vertekend beeld. Namelijk relatief veel gevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen t.o.v. van de werkelijke risico's door de leeftijd. Ook zijn er boven de 50 dus veel mensen gevaccineerd, wat ook vertekent. Dit maakt de cijfers soms lastiger in te schatten.

Als voorbeeld hiervan: 53% van de sterfte bij de 50+ vond plaats bij volledig gevaccineerde mensen. Dit is echter zo'n 90% van de mensen boven de 50+ en bevat zelfs 95% van de 70+'ers. 32% van de sterfte vond plaats bij de ongevaccineerden in die leeftijdsgroep, dat is dus bij nog geen 10% van de mensen van die leeftijd. Zelfs al is de niet-gevaccineerde groep grotendeels jonger.

Ook bij de groep tot 50 treedt dit verschijnsel op. Krap 10% van de sterftes is opgetreden bij de volledig gevaccineerden (40-45% van de groep), maar de groep 40-50, die in deze leeftijdscategorie de meeste kans op sterven heeft, is 3x zo vaak volledig gevaccineerd als de jongste volwassen groep. Toch blijkt ruim 75% van de sterftes in deze leeftijdscategorie niet gevaccineerd te zijn, en samen met de te kort gevaccineerden (binnen 21 dagen na de eerste vaccinatie, wanneer je nog niet beschermd bent) is dit zelfs ruim 80%. Dat zou alleen logisch zijn als het de groep 18-30 jaar betrof.

Qua percentage gevaccineerden per leeftijdsgroep in het VK.
Met 1 dosis is dit:
70+ = 95%
50-65 = 85-90%
40-50 = 75%
18-30 = 60%

Met volledige vaccinatie is dit:
70+ = 95%
50-65 = 82-87%
40-50 = 68%
18-30 = 22%

Bron (.pdf), p.9 en p.10: https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_30.pdf

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:42

Dinopino schreef:
Mijn kinklare onzin die staat niet op internet. Deze onzin komt van de verplegers die hier in de ziekenhuizen werken. Wat je van mij persoonlijk vind, verandert aan het feit niets.

Klinklare.

Heb jij al die verplegers gesproken? Of is er een statement naar buiten gebracht?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:44

Men haalt feiten en meningen (en klinkklare onzin) nog wel eens door elkaar, blijkt maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:50

Dinopino schreef:
Mijn kinklare onzin die staat niet op internet. Deze onzin komt van de verplegers die hier in de ziekenhuizen werken. Wat je van mij persoonlijk vind, verandert aan het feit niets.

haha :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:52

Dinopino schreef:

Er is hier een topic van verpleegkundigen op bokt. Lees je dat wel eens?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:10

_San87_ schreef:
Van wat ik begreep is die hele vaccinatie en alles wat erin zit na een paar weken uit je lichaam verdwenen en blijft enkel de herinnering aan t virus in je immuunsysteem achter. Dus die 'troep' kun je wel degelijk uit je lichaam halen.

Dan moet je je er toch iets beter in verdiepen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:11

KootMiraDrum schreef:
_San87_ schreef:
Van wat ik begreep is die hele vaccinatie en alles wat erin zit na een paar weken uit je lichaam verdwenen en blijft enkel de herinnering aan t virus in je immuunsysteem achter. Dus die 'troep' kun je wel degelijk uit je lichaam halen.

Nou, als je het zo goed weet kan je vást wel gedetailleerd en met bronnen uitleggen waarom San87 het fout heeft!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:12

janderegelaa schreef:
Klinklare.

Klinkklare is het... *D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:18

IMANDRA schreef:
KootMiraDrum schreef:

Nou, als je het zo goed weet kan je vást wel gedetailleerd en met bronnen uitleggen waarom San87 het fout heeft!

Waarom zou ik het werk voor anderen doen? Ik hoef niemand te overtuigen. Als men oprecht geinteresseerd is kan men zelf op zoek gaan.

Als men beluit het te doen, Moderna en Pfizer hebben de prijzen al omhoog gegooid, die ruiken geld. Tja, met straks meerdere rondes per jaar.

TS, bij twijfel niet doen, twijfel komt niet voor niets in je op. Neem pas een beslissing als je er voor 100% achter staat, wat die beslissing ook is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:20

KootMiraDrum schreef:
IMANDRA schreef:

Waarom zou ik het werk voor anderen doen? Ik hoef niemand te overtuigen. Als men oprecht geinteresseerd is kan men zelf op zoek gaan.

Als men beluit het te doen, Moderna en Pfizer hebben de prijzen al omhoog gegooid, die ruiken geld. Tja, met straks meerdere rondes per jaar.

TS, bij twijfel niet doen, twijfel komt niet voor niets in je op. Neem pas een beslissing als je er voor 100% achter staat, wat die beslissing ook is.

Wat is het leven van een wappie toch heerlijk ongecompliceerd. Lekker veel “informatie” spuien & mensen die feiten delen tegenspreken maar geen gehoor hoeven geven verder.

Evi84

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:32

Wat ik me afvraag is als je bewust niet laat vaccineren en je besmet daardoor je zwakkere familieleden die overlijden ( zie je hier toch erg frequent) is hoe je jezelf dan nog recht in de spiegel gaat kunnen kijken met de wetenschap dat jij hun dood op je geweten hebt.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 01:43

Evi84 schreef:
Wat ik me afvraag is als je bewust niet laat vaccineren en je besmet daardoor je zwakkere familieleden die overlijden ( zie je hier toch erg frequent) is hoe je jezelf dan nog recht in de spiegel gaat kunnen kijken met de wetenschap dat jij hun dood op je geweten hebt.

Verhip! Misschien hopen ze de erfenis op die manier legaal versneld binnen te halen? :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:51

Evi84 schreef:

Dat dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:15

Dinopino schreef:

Wel fijn dat je zelf al aangeeft dat het onzin is. Heel benieuwd welk ziekenhuis jij die verplegers kent. Ze lijken beetje af te wijken van de rest.

Ik hoor enkel het tegenovergestelde van mensen in de zorg. Ongevaccineerden belanden in het ziekenhuis, gevaccineerden hebben meestal een snotneus en wat verhoging. Datgene wat de cijfers ook laten zien. Persoonlijk hecht ik daar meer waarde aan als een totale leek die denkt wat te hebben gehoord via via.

Blijft bijzonder hoe mensen denken te kunnen discussiëren gebaseerd op een niet onderbouwde mening ipv op feiten. Ze zouden op school hier echt meer aandacht aan moeten besteden, hoe je een goede discussie voert.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:16

Evi84 schreef:

Ik laat mij bewust niet vaccineren, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat niemand zich moet vaccineren.
Nu heb ik geen zwakkere familie leden, maar ik zou heel erg voor zijn als diegene zich wel zou laten vaccineren.
Als de ouderen en zwakkeren zichzelf beschermen. Als mijn (niet bestaande) zwakker familie lid om welke reden dan ook geen vaccin wil of kan, zou ik de keuze bij diegene leggen of hij of zij nog echt contact met mij wel en in welke mate.
Ik heb trouwens nog nergens gelezen dat een zwakker familie lid is overleden na besmetting door iemand zonder vaccin. Zeg niet dat dat niet gebeurt, maar je gebruikte de woorden erg frequent..
Niet alle niet vaccineerders zijn gelijk 100% anti vaxx.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:16

KootMiraDrum schreef:

Als men oprecht een stel hersens heeft, doet men een rondje "hoe zat het ook alweer met de afweer".

Dan leer je nl dat een vaccin niets anders is dan een manier om een (deel van een) virus (heel soms bacterie, nog zeldzamer een toxine) op een onschuldige manier in je lichaam te brengen, zodat je lichaam het herkent als gevaar.

Virussen en bacteriën blijven niet eeuwig in je lijf, want, hé, je afweer sloopt ze.
En een vaccin is voor je lichaam zo'n virus (of bacterie) en dat wordt dus precies hetzelfde behandeld. Gesloopt dus. En dat duurt ongeveer net zo lang als een normale besmetting. Een paar weken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:24

Belmera schreef:
Evi84 schreef:

Ik laat mij bewust niet vaccineren, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat niemand zich moet vaccineren.
Nu heb ik geen zwakkere familie leden, maar ik zou heel erg voor zijn als diegene zich wel zou laten vaccineren.
Als de ouderen en zwakkeren zichzelf beschermen. Als mijn (niet bestaande) zwakker familie lid om welke reden dan ook geen vaccin wil of kan, zou ik de keuze bij diegene leggen of hij of zij nog echt contact met mij wel en in welke mate.
Ik heb trouwens nog nergens gelezen dat een zwakker familie lid is overleden na besmetting door iemand zonder vaccin. Zeg niet dat dat niet gebeurt, maar je gebruikte de woorden erg frequent..
Niet alle niet vaccineerders zijn gelijk 100% anti vaxx.

Belmera, het vervelende van dit virus is dat je niet weet hoe het uitpakt. Ja, mensen met een zwakkere gezondheid of op hogere leeftijd lopen meer risico. Maar dat gaat dus lang niet altijd op, ik ken een 100 jarige die simpel door een besmetting kwam en een gezonde 45 jarige ( echt gezond) die er niet meer is.
Ik snap kerngezonde mensen die zeggen dat ze niet vaccineren maar het is een soort van Russische roulette soms.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:33

KootMiraDrum schreef:

Jongejonge, ga dan gewoon niet de discussie
aan zeg. Lekker roepen, niks onderbouwen. Ik ben oprecht geinteresseerd maar ben tot héle andere conclusies gekomen. Als je niemand wil overtuigen had je die eerste opmerking ook wel wet kunnen laten, niet? Dus, enlighten us.

@belmera - waarom vind je het erg dat mensen zich laten vaccineren?

@idinn - eens! niet alleen discussieren maar ook onderzoeken, bronnen valideren op betrouwbaarheid, hoe algoritmes op internet werken en vooral, statistiek. Ik weet niet of iedereen heeft geslapen op de middelbare school maar kennis van kansberekening en statististiek lijkt soms niet echt aanwezig zijn ;)

Ik herhaal nog maar eens, bij twijfel, praat met je huisarts en je omgeving. Ik raad sterk af zelf onderzoek te doen op internet. Als je het doet, wees dan heel kritisch - niet alles wat op het internet staat is waar en het is vrij gemakkelijk om in een bepaalde “fuik” terecht te komen, al helemaal op Youtube. Voelt het nog steeds nier goed? Niet doen. Maar laat je niet angstig maken door indianenverhalen.

Voor wat het waard is, ik ben inmiddels volledig gevaccineerd (2x Pfizer) en heb naast een beurse arm helemaal nergens last van gehad. Naast dat ik het enorm het fijn vind dat de kans een stuk lager is dat ik niemand besmet (mijn allerbelangrijkste reden) vind het ook best heel lekker dat ik zo weer op vakantie kan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:36

Er wordt op Covid gereageerd zoals in het begin op HIV, heb ik het idee.
"Ik ben geen homo, dus ik kan geen AIDS krijgen"
"Ik ben gezond, dus ik kan niet aan Covid sterven"

Bleek in de praktijk tóch ietsje anders.

Oh, en wat iemand al eerder ergens aanhaalde, van HIV dacht men eerst dat het een soort griep was. Pas 7 jaar later kwamen de echte problemen tevoorschijn. Wat Covid dus over 5-7 jaar zou kunnen blijken te zijn zou zo maar eens een grote verrassing kunnen wezen.

Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat het 'geintje' dat Covid nog in petto zou kunnen hebben voor de mensheid blijvende infertiliteit zal blijken te zijn. Dát zou een fijne oplossing voor milieu, klimaat, overbevolking en honger kunnen wezen...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:46

janderegelaa schreef:
Huertecilla schreef:
Goed lezen is moeilijk.

Dat er mensen zijn die na maanden nog last van Covid19 hebben geloof ik zonder meer. Heb ik NOOIT, NERGENS ontkend :)*
Het punt is dat het geen ´ding´ is: Legio mensen hebben ook lang last van de verschillende giepvarianten, van Lyme, van longonsteking; van noem maar op. Ikzelf al 30 jaar van psittacosis.

Ik begrijp niet waarom lang last hebben van Covid19 ineens een aparte naam moet hebben anders dan in de context van ****censuur****

Het gaat hier trouwens over vrees voor het vaccin.
Een gedeeltelijk realistische want veel mensen hébben last van vaccinatie. Sommigen claimen lange-last :P
Mijn afweersysteem heeft volslagen hysterisch gereageerd op Janssen. Hoge koorts gehad. Ga geen herhaal-vaccinatie halen als dat nodig gevonden gaat worden.

Kun je nagaan hoe jouw immuunsysteem op Covid zou reageren…

Wat een onzin die laatste zin van jan. Ik zou niet meer reageren in Covid-topics omdat ik mij vaak dood erger aan de onnozelheid van sommigen, maar nu moet ik toch even reageren. Mijn eigen vriend heeft Covid-19 gehad. Was 3 dagen wat minnetjes waarvan 1 dag op de bank. Hij werkt in de zorg dus heeft zich wel laten vaccineren (Janssen). Hij kreeg na de vaccinatie een zeer zware epileptische aanval waardoor hij zowat 3 dagen van de wereld was, zijn collega's en patiënten niet meer herkende, gewoon compleet van slag was. En nu, weken later, heeft hij nog steeds meer en ergere aanvallen dan voorheen (voorheen was hij gewoon even "afwezig" als hij een insult had, meer niet). Even los van wat voor angst dan ook, als je goed gezond bent zou ik me niet laten vaccineren, meer dan 90% van de mensen heeft weinig tot geen last van Covid-19.

BigOne

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:49

En wie zegt dat hij de epileptische aanvallen niet van Corona heeft overgehouden? Het is namelijk allang bekend dat Corona hersen afwijkingen kan veroorzaken. Dus jouw bewering ( die ik toch al met een dikke korrel zout neem) dat het vaccin de oorzaak is kan er wel eens totaal naast zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:55

MarcoBorsato schreef:
Ja. Ik denk toch dat wij een andere definitie aanhouden van het woord pandemie.

Ook een symptoom van Covid19; de devaluatie van ´erg´.

Bewijs; met mortaliteit van griep op de A lijst :roll:

Ondertussen gaat het +:)+ in de UK. Die zijn er zonder enige beperking nu al, straks volledig* van af voor de seizoensziektes van het najaar. Oh en zonder de noodzak van meer hervaccineren dan risiscogroepen.

* tot op een normaal niveau van resistentie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:57

bigone schreef:
En wie zegt dat hij de epileptische aanvallen niet van Corona heeft overgehouden? Het is namelijk allang bekend dat Corona hersen afwijkingen kan veroorzaken. Dus jouw bewering ( die ik toch al met een dikke korrel zout neem) dat het vaccin de oorzaak is kan er wel eens totaal naast zitten.

Uit haar verhaal maak ik op dat hij al insulten had. Maar die worden altijd erger, nooit minder erg. En het is natuurlijk heel erg zuur dat die verergering precies samen valt met zijn vaccinatie maar waarschijnlijk had hij ze ook gehad zonder de vaccinatie.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:00

bigone schreef:

Je leest niet goed. Hij heeft zijn hele leven al epilepsie. Nadat hij corona heeft gehad is de epilepsie niet verergerd. De avond nadat hij het Janssen vaccin kreeg heeft hij een zeer zwaar insult gehad (iets wat hij nog NOOIT eerder heeft gehad) *edit, te persoonlijk*. De dagen erna herkende hij zijn patiënten en collega's niet, was echt van de wereld, ik had hem zo nog nooit meegemaakt *edit, te persoonlijk*. Voor zijn vaccinatie was hij even "weg" als hij een insult had, meer niet, dat is nu wel anders.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 03-08-21 09:06, in het totaal 3 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:04

janderegelaa schreef:
bigone schreef:

Uit haar verhaal maak ik op dat hij al insulten had. Maar die worden altijd erger, nooit minder erg. En het is natuurlijk heel erg zuur dat die verergering precies samen valt met zijn vaccinatie maar waarschijnlijk had hij ze ook gehad zonder de vaccinatie.

Om dit soort stompzinnigheid reageerde ik dus niet meer in coronatopics. Hij heeft al zijn hele leven (meer dan 50 jaar) hetzelfde soort insulten. Hij wordt gevaccineerd met Janssen en er gebeurt wat ik beschreef. Maar succes verder, ik hoop dat je nooit iets dergelijks meemaakt als wat hij nu meemaakt door de vaccinatie met Janssen.