Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik heb nursing agitation even opgezocht, kende het niet. Dat lijkt me inderdaad heel naar als je daar last van hebt. Een soort gespleten emotie tussen houden van en toch willen afstoten. Knap dat je je daar overheen hebt kunnen zetten.
Toffeltje schreef:Wat een fijn topic dit! Ik geef mijn dochter nu ruim twee jaar borstvoeding. Over het algemeen ben ik best een relaxte en zelfverzekerde moeder, maar wat er eerder in het topic genoemd werd over het stress aanpraten herken ik wel. Mijn dochter zit erg onderaan de groeicurve en mocht daarvoor ter controle naar een kinderarts. Die was tevreden over wat ze at op een dag maar vond dat ik maar moest stoppen met bv omdat ze daardoor te weinig honger naar 'echt eten' zou hebben?! Dat vind ik toch wel heel erg raar advies. Ik denk juist dat bv erg bijdraagt aan een goed spijsverteringsstelsel.
Gimme_Joy schreef:Wat een toeval dat ik dit topic tegenkom!![]()
Precies 2 weken geleden bevallen van onze zoon. Mijn streven was altijd al om BV te geven. Helaas is hij in het ZH verkeerd aangelegd, met als gevolg instant kloven. In combinatie met een snel verhoogde billi en de voeding die maar langzaam op gang kwam waren we genoodzaakt flesvoeding bij te geven en te gaan kolven. Een week later zaten we op anderhalf uur per voeding. Eerst BV, toen de kolf en om aan te vullen kunst. Niet te doen.
Afgelopen maandag besloten we in overleg met de kraamhulp te stoppen met kolven en flesvoeding. En sindsdien gaat het BV erg goed! Mijn productie is op gang en hij produceerd voldoende plas/poepluiers. Zondag gaan we hem weer wegen, maar afgelopen qoensdag bleek al dat hij ruim 30 gr. Per dag aankomt.![]()
Vanmorgen is ook de lactatiekundige geweest om het te hebben over verschillende houdingen. Dus ook daar weer het nodige van opgetsoken.
Het enige wat nu nog beter kan zijn de gevoelige tepels. Ze zijn niet stuk, maar ik voel ze behoorlijk tijdens het aanleggen. De LK vertelde me dat dit best even kan duren, dus we zullen zien.
Voor nu ben ik niet ontevreden over hoe het gaat. En ik ben blij dat ik doorgezet heb, ondanks de negatieve geluiden over BV in mijn omgeving
Britt schreef:dromertje2 schreef:Wauw, wat een (voor)oordelen.... En dan verschieten als mensen commentaar hebben op borstvoeding.
Maar dan is het hek van de dam want wie zijn die om er iets van te vinden.
Dit zijn helaas geen vooroordelen, maar protocollen. In Nederland iig.