Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472

Sosha

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 00:59

Pfizer, beide keren 1 dag beetje stijve/beurse plek op de bovenarm, stelde weinig voor.
Verder nergens last van gehad.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 07:20

Pfizer, 0 bijwerkingen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 07:30

Ik heb in mei mijn 1ste prik gehad van de prik zelf niks gevoeld. op dag 2 een heel klein beetje een beurse arm en een dikke schijf verder nergens last van gehad.

Gisterenochtend heb ik mijn 2de prik gehad, stond in het rijtje van dezelfde prikster maar helaas na aanmelding was het bij de prikker ernaast rustig dus moest ik een rijtje opschuiven, deze wilde in mijn andere arm prikken en voor ik het kon zeggen dat ik de andere arm wilde zat de naald erin en jeetje wat deed die zeer voelde de vloeistof branden en de naald leek er aan de andere kant van mijn arm uit te komen. pff ik had gelijk een zere arm 's middags kreeg ik hoofdpijn en voelde me wat lam, vannacht slecht geslapen mijn arm doet echt zeer en nog steeds hoofdpijn en wat lam. Hoop dat het hierbij blijft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:22

Ik heb vandaag mijn eerste Pfizer gekregen. Nergens last van. Voor de mensen die hem ook hebben gehad en klachten kregen, wanneer begon dat bij jullie?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:05

Captain, bij mij vrij snel al een beurse arm en na denk ik een uur of 4 hoofdpijn wat steeds erger werd.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:11

Captain schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste Pfizer gekregen. Nergens last van. Voor de mensen die hem ook hebben gehad en klachten kregen, wanneer begon dat bij jullie?

Bij mij na 4 dagen ineens vette koorts. Maar was wel een late reactie.

Bij de tweede keer pfizer niks gemerkt.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:11

Ik heb vanmorgen mijn eerst Pfizer gehad. Prik zelf totaal niet gevoeld en eerste uur nergens last van gehad.

Daarna begon mijn arm stijf en pijnlijk te worden. Die krijg ik nu ook niet omhoog en voelt alsof ik flink verzuurde spier heb.

Eind van de middag begon er hoofdpijn op te komen en werd ik misselijk.
Lig nu al hele avond beroerd op bed.

Hoop dat dit toch wel snel weg trekt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 21:12

Captain schreef:

Ik heb de eerste om half 1 in de middag gekregen en werd binnen 2 minuten even erg naar (alsof ik flauw zou vallen) maar dat trok met 2 minuten alweer weg (kan dus ook spanning zijn geweest) en snachts een paar x wakker geworden als ik op die arm gelegen had. Verder niet ziek ofzo geweest.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:12

Ik had gelijk al een wat pijnlijke/ zware arm.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:14

Ik heb 2 weken geleden moderna 1 gehad en een vreselijke zere arm gehad voor wel 3 dagen. Kon me niet eens aankleden zonder paracetamol.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:19

Captain, bij mij kwam het na exact 20u. Had toen precies dezelfde symptomen als toen ik vorig jaar ziek werd, van het 1 op andere moment, vreselijk moe, koorts, spierpijn en later verhoging,dit heeft een middag, avond en nacht aangehouden,en de ochtend erna stond ik om 7.30u weer fit naast mn bed. :+
Heb overigens dan weer geen last van mn arm gehad.
Moet aankomende week voor mn 2de, ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:21

Oke wisselt dus ook erg!
Ik heb een klein beetje spierpijn gevoel nu en ben erg moe, maar heb ook in een flink tempo 2.5 uur gewandeld vandaag dus kan ook gewoon MOE zijn.. we gaan het zien!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:27

Ik heb gisterenochtend 1e prik Moderna gehad. Gelijk pijnlijke arm. Uur of 4 later koorts, spierpijn, enorme hoofdpijn en misselijk en wat benauwd. Nu nog steeds koorts en veel hoofdpijn, hoop dat morgen alles weer beter gaat.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:43

Wat een verschillende reacties allemaal zeg.

Hier gister 1ste prik. Moderna.
Alleen een beurs gevoel om de prikplek heen. Rest nergens last van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:45

Vanmiddag 2e vaccinatie Pfizer gehad. Tot nu toe alleen spierpijn in de betreffende arm. Verder niets.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:02

Ik ben 8 uur geleden voor de 2e keer geprikt met Pfizer. De 1e keer beetje zere prikplek en nu nog niets. Hopelijk blijft dat zo

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:02

Hier Moderna.
1e prik alleen spierpijn gehad in de arm.
2e prik was donderdag en had die nacht echt gruwelijke spierpijn wat door straalde naar mijn pols, de hele nacht misselijk en heel erg koud. Volgende dag kwam ik op werk dat mijn collega's mij eigenlijk naar huis wilde sturen omdat ik groen en geel zag. Gelukkig die vrijdag naast beste hoofdpijn aardig opgeknapt. Zaterdag alleen nog lichte spierpijn en vandaag weer de oude....
Had die bijwerkingen echt niet verwacht. Erg van geschrokken ook.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:03

Nog steeds bijwerkingen van Janssen.
Inmiddels geen koorts meer maar nog steeds erg vermoeid en mijn mond vol aften, lippen totaal opgezwollen en heel pijnlijk. Dokter zegt dat dit inderdaad bijwerkingen zijn omdat mijn afweersysteem flink door de war is geschopt :(

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:11

hier pfizer buiten een iets stijve arm beide keren nergens last van

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:16

Eerste prik Pfizer:

alleen wat last van mijn gevaccineerde arm, met name als ik erop lag. Mag eigenlijk geen naam hebben en was na een dag weg.

Tweede prik Pfizer:

nacht 1 wakker geworden van echte pijn diep in mijn geprikte arm, pijn die nog een dag aanhield. Verder heb ik me dag 2 en dag 3 echt een oud vrouwtje gevoeld: heel erg moe, (spier)pijn op allerlei vage plekken en last van mijn gewrichten bij de geringste inspanning (leunen bv), opvliegers. Gewoon niet fit. Dag 4: alles weer normaal.

Ik weet alleen niet zeker of de klachten (behalve pijn in arm) van de vaccinatie kwamen of hormonaal waren. Overgangsklachten zijn in mijn geval hetzelfde. Maar die heb ik gelukkig niet meer zo vaak en het tijdstip zou wel toevallig zijn. Het kan, maar ik denk eerder aan bijwerkingen.

Beterschap voor de mensen met hinderlijke bijwerkingen!
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-07-21 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:17

Moderna eerste prik alleen wat spierpijn in die arm een dag of twee. Na de tweede een grote (denk 10cm doorsnede) dikke rode warme pijnlijke plek rondom de prikplek waar ik een paar dagen last van had en wat hoofdpijn de eerste 24 uur, maar niets wat niet met paracetamol op te lossen was :)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:28

Gisteren om 9 uur 's ochtends gevaccineerd met Janssen. Hele dag geen last gehad. Later op de avond werd ik wat misselijk en vanaf 23 uur koorts en koude rillingen. Gelukkig nog wat kunnen slapen en nu heb ik alleen nog wat spierpijn in de geprikte arm en een beetje vermoeid. Komt ook mogelijk doordat ik niet echt heb kunnen slapen :') Hopelijk blijft het hierbij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:44

Hier zondag voor de 2e prik Pfizer geweest.
En ik ben vanaf maandag niet lekker, spierpijn, hoofdpijn, gewrichtspijn, misselijk, zweten en dan weer rillingen.
Gelukkig geen koorts. Maar ben nu op dag 3 en nog steeds misselijk en hoofdpijn.
Ben er nu wel beetje klaar mee....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:46

Mijn vader heeft 2 keer Pfizer en 2 keer Astra Zeneca gehad en nergens last van.

Ik heb tot nu toe 1 keer Pfizer gehad en alleen 24 uur een stijve arm.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:05

Nou hier valt de 2e wel een beetje tegen.
Bij de 1e Pfizer nergens last van gehad.
Nu zondag om 14.00 geprikt, tot maandag einde van de middag nergens last van. Dus ik blij, maar helaas. Rond 4 uur werd ik mega moe, zelf de training met de hond afgezegd en vroeg naar bed. Gisteren niet echt moe (niet meer dan anders, heb een auto-immuunziekte en versleten nek), maar wel niet helemaal fit. Vandaag ook niet moe ook weer fit, maar sinds 1 uurtje spierpijn in beide benen.

Iedere dag iets anders dus. Ik zit mijn dagen nu dus uit met rustig aan doen en veel netflixxen en hopen dat het snel over is. Ik heb zaterdag een workshop fotografie in Amsterdam (3 uur rijden enkele reis en 10 km wandelen), dus wil dan graag fit zijn....