secricible schreef:Dat stukje ben ik ook benieuwd naar dakplaat, hopelijk kan TS daar meer over vertellen
@superpony: nee bij een heterostel doe je het niet, maar wat maakt dat uit? Ik doe wel meer niet met mijn man wat een lesbisch stel misschien wel doet. Moeder is op de hoogte van het risico dat ze neemt, voor baby is er geen risico. Wat is er dan op tegen?
Aangeven dat de natuur het niet zo bedoeld heeft vind ik een beetje een dooddoener. De natuur heeft bedoeld dat wij vrouwen aan de lopende band baren en dus tot de menopauze sowieso zwanger zijn of melk hebben. Zoals gezegd, in veel culturen is het doodnormaal om gezamenlijk de kinderen te voeden. In de westerse cultuur staan we sowieso ver van de natuur af.
Maar daar gaat het niet om.
Ja, wij leven hier en in Nederland zijn we dus ook ingesteld op onze cultuur. Niks mis mee verder. Waarom vergelijken met andere culturen? Ik mag een hetero stel niet met een lesbisch koppel vergelijken??
Mensen onderschatten hoe het is om samen een kind te krijgen. Zoals veel vrouwen al aangeven, ben je ook blij dat 1 iemand geen last heeft van hormonen, niet met lekkende borsten loopt, of welke problemen je zou kunnen krijgen.
En nee, ik heb geen maling aan hoe de natuur het heeft geregeld. Straks is het einde helemaal zoek wat we moeten kunnen en doen. Dat is geen dooddoener, maar realiteit.
Er is hier ook geen enkele noodzaak dat TS BV kan geven. Het is een wens, maar een wens waarvan ze eigenlijk niet eens weet wat die wens is, bij een eerste kind. Ze denkt dat ze daarmee een betere band kan bouwen, maar dat is dus niet zo.
Voor nood zou ik er echt achter staan, maar dit is echt een luxe probleem.