Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:50

Eretria schreef:
Voor de mensen die het willen weten: mijn vader slikt ik weet niet hoeveel soorten bloedverdunners en loopt ook bij de trombose dienst. Daarnaast slikt hij nog meer medicatie maar ik weet niet precies waar elk pilletje voor is. Hij slikt 12 verschillende soorten per dag. De prik is hem sterk afgeraden.

Mijn vader dus ook, maar werd juist door zijn groep artsen gemotiveerd om aub te laten vaccineren.
Omdat corona erover heen (bij al zijn klachten) een zeer slechte prognose gaf.
Ook zit er een risico qua spoed (hij is al diverse keren met spoed opgenomen en direct geopereerd) ivm eerst moeten testen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:50

hahahatsjoe schreef:
O ja, iemand in mijn vriendenkring die na de vaccinatie ineens een neurologische aandoening heeft en continu trilt, mijn eigen vriend die na de vaccinatie geteisterd wordt door epileptische aanvallen, een vriendin die doodziek wordt meteen na de vaccinatie, in het verzorgingstehuis van mijn tante waar een uitbraak is nadat de mensen gevaccineerd zijn met als gevolg 6 doden... Moet ik nog doorgaan ? Allemaal redenen om je dus NIET te laten vaccineren.

:')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:55

IMANDRA schreef:
Bekijk het zo: je weet dat de overheid dingen achter heeft gehouden en heeft gelogen/niet 100% eerlijk is geweest omdat dat uitgebreid is uitgemeten in de media. Waarom zou datzelfde principe niet gelden voor vaccinaties?

Waarbíj dan nog komt dat het belang van de overheid groter is dan dat van jou; o.a. de landseconomie en de geo-politiek.

Pharma is verder wederom absoluut amoreel gebleken tijdens dit drama.

Plussen en minnen van het Covid aspect geeft voor mij een helder; nog éven niet graag.
Helaas zijn er meer overwegingen; o.a. de chantage door de overheid onder de vlag van drogredenen welke door de gecreëerde angst geloofd worden.

Maar goed, héb mijn certificaat en zal dat gebruiken ook :Y)

BigOne

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:57

Hoe jij over de overheden denkt is duidelijk, Spanje is nog een graad erger dan Nederland vind ik. Maar het werkt blijkbaar wel, jij hebt je prik.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:15

bigone waarom spreek je hem persoonlijk aan ? Huertecilla is in zijn antwoord algemeen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:18

hahahatsjoe schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb er van het coronavaccin ook nog nooit zoveel gehoord zoals jij beschrijft, eigenlijk ken ik zelfs helemaal niemand die een bijwerking van het vaccin heeft gehad en ik ken er genoeg die doodziek zijn geweest van het coronavirus.

Die ken ik ook genoeg, maar 98% van de mensen heeft weinig tot geen last van het virus en het vaccin kent dus verschrikkelijke bijwerkingen die ik ook van nabij heb gezien. Diegene die nu constant trilt was net 30 en volgens de neuroloog is de kans groot dat het niet meer over gaat.

"98%" van de mensen hoeft niet opgenomen te worden in het ziekenhuis en overlijdt ook niet. Dat is iets anders dan heeft weinig tot geen last van het virus. Wanneer jij 3 weken je bed niet uit kan komen omdat je doodziek bent, zelfs als je door de huisarts aan het zuurstof gehangen wordt, maar ze je net niet naar het ziekenhuis sturen omdat ze daar ook overvol zijn en het zo nog net gered kan worden, behoor je tot de milde gevallen. Dat zouden we bij de griep nooit versimpelen tot weinig tot geen last, maar dat is wel exact wat je nu doet met covid19.

Als ik naar de huidige cijfers kijk (cijfers afgerond):
Geregistreerde besmettingen totaal: 1.7 miljoen mensen
In ziekenhuis opgenomen: 57.500 mensen
In ziekenhuis overleden: 7.500 mensen
Totaal overleden: 18.000 mensen
Verwachte volledige sterfte: 226.207 mensen (2020 + 2021 t/m week 22)
Werkelijke volledige sterfte: 243.479 mensen (2020 + 2021 t/m week 22)
Totaal oversterfte: 17.300 mensen (2.800 in 2021)

Dat zet de teller op:
- 2.9% van de geregistreerde besmettingen zijn opgenomen in het ziekenhuis (en hebben het overleefd)
- 1.1% van de geregistreerde besmettingen overleden
- 1.0% van de geregistreerde besmettingen aan oversterfte (het verschil is dat een deel van de ouderen die overleden zijn aan covid19 al hetzelfde jaar toch zouden overlijden)
- 7.6% meer sterfte in 2020 + 2021 dan verwacht

Dus 4.0% van de geregistreerde besmettingen belandt in het ziekenhuis of sterft. De rest van de gevallen zijn hier niet ernstig genoeg voor, dus wordt het in de literatuur mild genoemd. Dit is niet hetzelfde als weinig tot geen last. De verwachting is dat minimaal de helft van de besmettingen geregistreerd zijn. Dus het gaat om minimaal 2.0% (en dus maximaal 98.0% die onder mild geschaard wordt).

Daarnaast stopt het bij covid19 niet bij wel of niet de initiele ziekte goed doorkomen. Minimaal 10% van de mensen die een besmetting doormaken, zelfs als ze daar niet meer dan een beetje snotterig van zijn, krijgen long covid en hebben daar maanden last van. 1% (dus 10% van de 10%) heeft daar zelfs nog langer dan 6 maanden last van en toont vrijwel geen verder herstel. Dit effect wordt steeds duidelijker naarmate de 2e golf langer geleden ingezet is, maar tegelijkertijd ken ik dus inderdaad iemand die al 15 maanden ziek thuis zit dankzij long covid. Begin maart, eigenlijk voor de golf uit, besmet geraakt en na even opknappen gewoon door long covid onderuitgeschoffeld en nog altijd niet actief kunnen zijn. Ook zij is 30, was actief, correct gewicht en geen onderliggend lijden.

Als een vaccin een kans heeft van 1 op de 100.000 dat het ernstige bijwerkingen veroorzaakt (en het is minder, anders zou er wel op ingegrepen zijn. Dat hebben we met zowel AZ als met JJ kunnen zien), maar een besmetting doormaken heeft een kans van 3 op 100 op ernstige bijwerkingen (1 voor 6+ maanden long covid, 1.35 ziekenhuis en 0.65 dood). Dan is de afweging dus of je het risico van 1000x zo veel kans op ernstige bijwerkingen wilt nemen of niet.

hahahatsjoe schreef:
Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !

Het Lareb geeft aan dat er 381 sterftes hebben plaatsgevonden redelijk kort na vaccinatie. Ze geven ook aan dat deze gegevens correct geïnterpreteerd moeten worden, namelijk als een eerste aanzet tot onderzoek en niet als oorzakelijk verband. Van de eerste 90 is het onderzoek publiek gemaakt en daar bleek bij degene waar voldoende informatie verzameld kon worden dat 2/3e overleden is zonder waarschijnlijk enig effect van de vaccinatie en 1/3e overleden is aan milde bijwerkingen zoals koorts en algehele malaise, dit waren uiterst fragiele mensen. Normale (gezonderige) mensen zouden een dagje hangerig geweest zijn.

Er zijn van slechts 3 sterftes, op ondertussen 12 miljoen vaccinaties, sterke aanwijzingen dat dit veroorzaakt is door het vaccin. Zet dat af tegen 18.000 geregistreerde covid19-sterftes (en ook daar is gekeken naar sterfte door of sterfte met, de sterfte met covid19 is hoger dan de geregistreerde covid19-sterftes. Ook zijn hier geen vermoedelijke besmettingen waar sterfte op volgde in meegenomen) op 1.7 miljoen geregistreerde besmettingen. Opnieuw dus een enorm groot verschil tussen kans op sterfte door besmetting of door vaccinatie (18.000/1.700.000 = 1.1%; 3/12.000.000 = 0.000025%; 42.000x zo grote kans op sterfte).

In mijn omgeving gelukkig weinig covid19-besmettingen. 1 dus wel ernstig de sjaak, 2 een paar maanden last van gehad, 4 volledig genezen. In mijn omgeving is ondertussen het meerendeel gevaccineerd, waaronder een aantal met AZ (een paar dagen ziekerig en een pijnlijke arm), 1 met JJ (geen enkele last zover hij heeft kunnen vaststellen. Hij had ook een jetlag vanwege een tijdsverschil van 6 uur en daarvoor nachtdiensten draaien in de zeevaart) en een aantal met Pfizer (geen tot een paar dagen ziekerig).

Ik geloof direct dat het mogelijk is een nare bijwerking te krijgen van een covid19-vaccinatie, het is wel opvallend hoe vaak en hoe ernstig de bijwerkingen zijn van de vaccinaties in de omgeving van anti-vaxxers ten opzichte van mensen die neutraal tot pro-vaxxen zijn. Bij Lareb worden alle gemelde bijwerkingen geregistreerd en bij de ernstigere bijwerkingen wordt onderzocht of dit een toevalligheid is of dat er een mogelijk oorzakelijk verband is. 1 van de dingen die ze hierbij bekijken is of het type bijwerking al bij eerdere vaccinaties voorgekomen is, ook kijken ze of de bijwerking bij de ziekte zelf voor komt (met trombose is dit bijvoorbeeld het geval. 20% van de mensen die in het ziekenhuis met covid19 terecht komen krijgen trombose), maar ze kijken ook naar hoe groot de kans is dat iemand een bepaalde bijwerking spontaan krijgt. Dus hoe groot is de kans per jaar dat iemand van deze leeftijd en geslacht een bepaalde aandoening krijgt, en vanuit daar gerekend: hoe groot is de kans dat dit toevallig in de twee weken na de vaccinatie plaatsvindt?

Dat laatste zal ik verduidelijken:
5 meldingen van 1 specifieke (ernstige) bijwerking op 1 miljoen vaccinaties in dezelfde leeftijdsgroep
Deze bijwerking blijkt per jaar 0.01% van de mensen in deze leeftijdsgroep te treffen
Dit betekent 100 mensen per miljoen per jaar
5 meldingen in 2 weken komt neer op 130 mensen per miljoen per jaar
4 meldingen in 2 weken had echter neergekomen op 104 mensen per miljoen per jaar, dit is dus gelijk aan de jaren zonder vaccinatie

Het onderzoek zal er dan om gaan of het waarschijnlijk is dat die 1x dat deze ziekte vaker dan normaal is voorgekomen (mede of volledig) veroorzaakt is door het vaccin. Of dat het waarschijnlijk toeval is. Wanneer bij Lareb naar deze ziekte gaat kijken als bijwerking, zal er staan dat deze 5x is aangetroffen. De nuance dat deze aandoening logischerwijs sowieso 4x zo worden aangetroffen staat er niet, dat is namelijk niet de functie van deze database. Dit maakt de gegevens van Lareb voor wetenschappers heel interessant, het is rauwe data (big data). Maar voor de gemiddelde burger heel lastig te interpreteren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:23

En dus weet je ook zeker dat alle mensen die in het ziekenhuis zijn overleden, dat dit covid19 was. Alleen omdat ze positief getest zijn zonder symptomen en zijn overleden. Lijkt me toch niet thuis pasje in het rijtje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:30

Dinopino schreef:
En dus weet je ook zeker dat alle mensen die in het ziekenhuis zijn overleden, dat dit covid19 was. Alleen omdat ze positief getest zijn zonder symptomen en zijn overleden. Lijkt me toch niet thuis pasje in het rijtje?

Hoe bedoel je dit ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:31

Je doelt denk ik op deze 3 feiten:
In ziekenhuis opgenomen: 57.500 mensen
In ziekenhuis overleden: 7.500 mensen
Totaal overleden: 18.000 mensen

Ik heb het aantal mensen die zijn overleden in het ziekenhuis afgetrokken van het aantal mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis. Daarna heb ik bepaald welk percentage van de besmette mensen in het ziekenhuis zijn opgenomen maar het overleefd hebben. Dit is de 2.9% ((57.500-7.500)/1.700.000 = 0.029 = 2.9%) .

Qua sterftepercentage heb ik enkel de geregistreerde sterfte gebruikt. Bij deze sterfte is al geselecteerd op overleden door covid19 en niet enkel met covid19. Daar is het aantal sterftes in de ziekenhuizen niet voor gebruikt. Dit is de 1.1% (18.000 /1.700.000 = 0.011 = 1.1%, de 7.500 ziekenhuissterftes zit dus niet in deze berekening).

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:39

Ik heb de vaccinatie en ik ben er blij mee. Voor mijn leeftijd vroeg gekregen ivm werk in het ziekenhuis, heb ik me heel kort even schuldig over gevoeld (van iemand afpakken idee) maar ging daarna gelukkig hard(er) met de leveringen.

Ik ga er niet bij zweren want nee je weet niet zéker wat het over 10 jaar doet. Je weet niet wat het nu met je doet. En ik kan me heel goed voorstellen dat als jij met je gezondheid al problemen hebt of je zwanger bent/wil zijn je het risico daarom (nog) niet wil nemen. Maar van COVID weet je dat ook niet en wetenschappelijk onderzoek is in Nederland echt niet verkeerd dat een goedgekeurd vaccin slechter zou zijn dan waar het voor dient.

En wat cru van mij misschien, maar als ik zou sterven door dit vaccin terwijl 1000 anderen er van blijven leven dan zou ik met alle rust in mn graf liggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:55

Dinopino schreef:

Doodgaan lijkt me best een duidelijk symptoom op zich...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:04

Blue_Eyes schreef:
Dinopino schreef:

Doodgaan lijkt me best een duidelijk symptoom op zich...

Niet per se, als iemand met ernstige hartklachten door een hartafwijking in het ziekenhuis terecht komt en daar blijkt hij positief te zijn, maar hij overlijdt uiteindelijk toch door hartfalen, is de kans groot dat het positief daar niet per se invloed op heeft gehad (misschien wel iets, maar niet als hoofdoorzaak en dat is wel nodig om geregistreerd te worden als overleden door covid19) . Hij is dan echter wel opgenomen in het ziekenhuis geweest met covid19. Dit verschil wordt, zover ik weet, niet gemaakt in de opnamecijfers. En aangezien ze ook enkel aangeven heeft levend het ziekenhuis verlaten of is overleden in het ziekenhuis, kan je daar niet met zekerheid vanuit gaan dat het overleden door covid19 is geweest.

Nu is de kans groot dat dit maar een heel klein percentage van de opnames betreft, maar je kunt het dus niet volledig uitsluiten als je puur naar die cijfers kijkt. Door te kijken naar de geregistreerde sterfte doe je dat wel. Het gaat hier om mensen die én positief getest zijn (daardoor is de covid-sterfte tijdens de eerste golf onderschat als je puur kijkt naar geregistreerde sterfte) én overleden zijn door (de gevolgen van) covid19.

Dit soort nuances maken dat gegevens interpreteren op zichzelf al een hele kunst is. Ik probeer daar soms wat van om te zetten, maar een goede post bouwen kost mij al snel een uur of langer daardoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:06

Ik ben het met je eens dat nuances maken belangrijk is en als je mijn posts leest zul je dat meestal ook zien. Alleen komt het dan bij Dinopino meestal niet aan ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:26

Blue_Eyes het zou je sieren wanneer je niet persoonlijk zou worden. Voegt niets toe die laatste opmerking. Enkel sfeer verpestend.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:45

Ik heb mij laten vaccineren zodat Bokt hopelijk weer gezellig word ipv elke dag die Covid topics met daarin de eeuwige voor en tegen strijd. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:48

Cowgirl schreef:
Ik heb mij laten vaccineren zodat Bokt hopelijk weer gezellig word ipv elke dag die Covid topics met daarin de eeuwige voor en tegen strijd. :j

Dat is wel een hele nobele reden maar er zijn heel veel gezellige en leuke topics buiten Corona hoor.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:39

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Bekijk het zo: je weet dat de overheid dingen achter heeft gehouden en heeft gelogen/niet 100% eerlijk is geweest omdat dat uitgebreid is uitgemeten in de media. Waarom zou datzelfde principe niet gelden voor vaccinaties?

Waarbíj dan nog komt dat het belang van de overheid groter is dan dat van jou; o.a. de landseconomie en de geo-politiek.

Pharma is verder wederom absoluut amoreel gebleken tijdens dit drama.

Plussen en minnen van het Covid aspect geeft voor mij een helder; nog éven niet graag.
Helaas zijn er meer overwegingen; o.a. de chantage door de overheid onder de vlag van drogredenen welke door de gecreëerde angst geloofd worden.

Maar goed, héb mijn certificaat en zal dat gebruiken ook :Y)

Maar ben oprecht benieuwd wat dan de chantage was? Mocht je anders niet meer naar de supermarkt e.d.? Ik begrijp uit een andere reactie dat je niet in NL woont? Ben benieuwd wie of wat en in welke mate er dan dwang was

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:14

Cowgirl schreef:
:D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:18

Cowgirl schreef:

:)) _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:20

Elin_ schreef:
Maar ben oprecht benieuwd wat dan de chantage was? Ben benieuwd wie of wat en in welke mate er dan dwang was

Je kan niet met openbaar vervoer, niet naar clubs, niet naar zeg motorraces zonder certificaat.

Wat je daar ook van vindt* mbt algemeen belang, het is en blijft vrijheidsbeperking; chantage met een discutibel doel, geaccepteerd door de banggemaakte meerderheid.
Ik heb me daardoor laten vaccineren en woon op een berg in het hart van andalucía; kun je nagaan :roll:

Nu maar hopen dat we daar weer vanaf raken. Ondertussen lopen ook jullie daar wel met een mobiel id bewijs via dat certiificaat.

* Bigone en JdR vinden het +:)+ dat mensen zo gedwongen worden. Ik vind het schandalig want het maakt voor de gevaccineerden niets uit. Is weer net als religie: Vanuit de hogere moraal van de gelovigen mag een niet gelovige niet geloven:
- Humanist; waarschijnlijk bestaat god niet.
- Golovige; god bestaat.
Het eerste laat idereen vrij; hetw tweede treedt de rechten van de eerste.

Helaas ziet de meerderheid van de bevolking dit soort fundamentele verschillen niet en .... hoppa; ´democratie´ maakt dat rechten getreden worden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-06-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:22

Citaat:
geaccepteerd door de banggemaakte meerderheid.

+:)+ *\o/* =:)

Voegt niks toe..
maar ik kan ook niks met de 'banggemaakte meerderheid'.. waarom is dat nu weer perse 'banggemaakt'.. Ik vind dat zo'n rare aanname...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:25

Ohjee, behoor ik nu tot de banggemaakte meerderheid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:26

De vrijheidsbeperkende regels hebben iedereen, overal getroffen. Wanneer je niet zo’n kroegtijger of veel activiteiten had viel het wel mee. Maar ook niet naar school, begrafenis, bruiloften die gecanceld werden, het was/is voor iedereen op elk niveau vervelend. In heel de wereld . En de bangmakerij laat ik even wezen, daar ben je gevoelig voor of je bekijkt het realistisch. Even niet elke week daten en op jacht heeft niet alleen HC zwaar getroffen want wees eerlijk, wanneer jij echt alleen op je berg had gezeten had jij je niet gevaccineerd, er is een hele groep echt jonge mensen die dit pad de afgelopen twee jaar op hold moesten zetten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-06-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:28

nps schreef:
Ohjee, behoor ik nu tot de banggemaakte meerderheid?

Nee dat is geen ojee, dat is JIPPIE, je hoort ergens bij! *\%/*

Mijn partner is afgelopen weekend gevaccineerd en heeft alleen een beetje een beurse arm.
Ik ben zaterdag aan de beurt en hopelijk ook zo weinig bijwerkingen!

En waarom: tja waarom niet.
Vertrouwen in de medische wetenschap en de hoop dat ik hiermee bijdraag aan een vrije samenleving waarin Corona, net als bv de griep, wel voorkomt, maar ons niet meer beperkt.
Daarbij hoop ik dat ik, mocht ik besmet raken, minder klachten krijg en het niet overdraag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:30

bigone schreef:
En de bangmakerij laat ik even wezen, daar ben je gevoelig voor of je bekijkt het realistisch.

Heeft NIETS te maken met of jij wel/niet bang bent.

Wederom wil je blijkbaar niet begrijpen dat de bangmakerij van de meerderheid de rechten van de minderheid treedt.
Dát is het probleem van de georganiseerde massahysterie. Dat we als samenleving rechten opgegeven hebben -O-

Tja en uiteaard ziet de meerderheid dat niet; wíl die deze beperkingen. Dat is nu net de crux. Zie hoe jij, JdR en anderen de sociale druk en overheidschantage goéd vinden.