Relatie met een transgender persoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:24

oji schreef:
Anjali, maar zelf spreek je je ook niet uit naar die vriendin. Jij hoort die roddels maar bespreekt ze niet met haar maar gaat zelf kijken of je bevestiging ziet.

Als je zelf open en eerlijk bent, ga je met deze vriendin het gesprek aan. Goh, weet jij dat deze geruchten over jou de ronde doen. Ik wil dat je weet dat het mij niet uitmaakt of ze wel of niet waar zijn, maar als ze waar zijn, weet dat je bij mij altijd terecht kan om erover te praten. Of iets in die trant.

Ik heb sterk het gevoel dat ze hier helemaal niet over wil praten.En dat respecteer ik.Er zijn genoeg andere dingen om over te praten...Maar ik zal haar niet vragen om mee naar zwembad of sauna te gaan.Overigens, door al die coronatoestanden de laatste anderhalf jaar konden dat soort uitjes helaas toch niet.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:26

Er worden veel rationele punten genoemd en dat is natuurlijk ook relevant. Of je kinderen wil of niet etc.

Maar uiteindelijk is aantrekkingskracht iets ongrijpbaars en volledig persoonsafhankelijk. Als jij je door dit verhaal niet meer aangetrokken voelt tot x, dan is dat niet anders. Na de eerste verliefdheid knap je wel vaker af op allerlei zaken en daar hoef je je helemaal niet voor te verantwoorden.

Ik vind het best wel ver gaan eigenlijk om nu in therapie te gaan. Aantrekkingskracht is er of is er niet, daar kan je nog zolang over praten, maar dat komt dan echt niet opeens terug.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:33

Winged schreef:
Vergeet niet dat Anjali zwaar gelovig is en op sommige punten zeer conservatief is.

Ik merk dat ik de toon in dit topic wat vervelend begin te vinden zo. Het was zo respectvol. Kunnen we daar weer naar terug? Het gaat namelijk niet om of bokker x vind dat een transgender wel geslacht x of y heeft. Het gaat er om dat TS haar verhaal kwijt kan en wordt geholpen.

TS: welke toekomstvisie heb jij zelf eigenlijk voor een relatie? Wat wil jij uit een relatie halen?

Jammer dat jullie nu mij gaan aanvallen,terwijl ik juist altijd in mijn eigen kringen als de meest tolerante t.o.v. genderzaken enzo gezien werd.Zelfs vroeger betiteld als "homo-moeder".Ik heb toch ook niemand veroordeeld. Alleen gevraagd naar openheid .Wat moet je er anders mee.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:37

anjali schreef:
Winged schreef:
Vergeet niet dat Anjali zwaar gelovig is en op sommige punten zeer conservatief is.

Ik merk dat ik de toon in dit topic wat vervelend begin te vinden zo. Het was zo respectvol. Kunnen we daar weer naar terug? Het gaat namelijk niet om of bokker x vind dat een transgender wel geslacht x of y heeft. Het gaat er om dat TS haar verhaal kwijt kan en wordt geholpen.

TS: welke toekomstvisie heb jij zelf eigenlijk voor een relatie? Wat wil jij uit een relatie halen?

Jammer dat jullie nu mij gaan aanvallen,terwijl ik juist altijd in mijn eigen kringen als de meest tolerante t.o.v. genderzaken enzo gezien werd.Zelfs vroeger betiteld als "homo-moeder".Ik heb toch ook niemand veroordeeld. Alleen gevraagd naar openheid .Wat moet je er anders mee.

Het is ook de manier waarop je dingen benoemt denk ik. ‘omgebouwd’, ‘dat is wel een echte vrouw’... allemaal behoorlijk respectloos.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:45

'recreatieve dingen in de omgeving van de broek' :')

Ik vind het wel een heel interessant vraagstuk en ik vraag me ook vaak af hoe transgenders hiermee omgaan. Ik ben ook echt heeeeel erg hetero (vrouwen vind ik echt niks) dus ik ben benieuwd hoe ik zou reageren. Ik denk dat ik misschien afknap, maar aan de andere kant, als mijn ex me destijds had verteld dat hij vroeger een vrouw was had me dat dan weer niks uitgemaakt denk ik, ik was gewoon heel verliefd. Lastig, lastig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:47

De dealbreaker zou voor mij niet zijn dat hij het verzwegen heeft want dat snap ik best. Ook niet dat hij transgender is. Maar wel dat de operatie om zeg maar "volledig man" te worden fysiek niet gaat komen. Ik ben hetero. Ik voel me totaal niet intiem aangetrokken tot vrouwelijke geslachtsdelen. En een "voorzetstuk" zou daar voor mij weinig verandering in brengen want het zou me niet eens zozeer gaan om de penetratie want maar over het bevredigen van de partner.
Daar zou ik echt niet "warm van lopen" simpel gezegd. En ik ben dan iemand die geen vrijblijvende seksuele contacten kan/wil hebben. Gewoon "seks om seks" dus zonder aantrekkingskracht. Dus dat zou voor mij simpelweg geen optie zijn. :)

Ik vind het heel mooi hoe jij hier in staat TS. En ook hoe hij er in staat, dat hij jou de ruimte geeft om dit te verwerken en op een rijtje te zetten want voor hem moet dit ook een stresserende periode zijn. Ik ga er van uit dat hij ook om jou geeft en dus ook lijdt onder deze pauze en onzekerheid. :)

Maar ik denk dat je iets te hard voor jezelf bent wanneer je zegt dat je dacht een heel accepterend persoon te zijn. Er is een verschil tussen iemand accepteren zoals ie is en je er (seksueel) toe aangetrokken voelen. :) Jij accepteert hem prima zoals hij is. Jouw "issue" van wat ik begrijp ligt puur op de seksuele aantrekkingskracht. En die heeft niets te maken met of jij hem al dan niet accepteert. :)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:06

Sheran schreef:
'recreatieve dingen in de omgeving van de broek' :')

Ik vind het wel een heel interessant vraagstuk en ik vraag me ook vaak af hoe transgenders hiermee omgaan. Ik ben ook echt heeeeel erg hetero (vrouwen vind ik echt niks) dus ik ben benieuwd hoe ik zou reageren. Ik denk dat ik misschien afknap, maar aan de andere kant, als mijn ex me destijds had verteld dat hij vroeger een vrouw was had me dat dan weer niks uitgemaakt denk ik, ik was gewoon heel verliefd. Lastig, lastig.

Oh dat kan ik je wel vertellen. In de lesbisch (waar zeker de afgelopen jaren transgender vrouwen een groot platform hebben) hoek is dit namelijk nogal een hot topic wat op social media dagelijks besproken wordt. Daar heerst het idee dat je iemand nooit mag afslaan op basis van iemands geboorte geslacht en dat je "voorkeur" voor bepaalde geslachtdelen puur gebaseerd is op een transfobisch voorkeur wat je zou moeten overkomen door veel introspectie en eventueel therapie.

Of ze doen het wat subtieler "je mag iemand afwijzen als ze een penis hebben, maar je mag ze niet afwijzen omdat ze transgender zijn. Maar de reden dat ze een penis hebben is omdat ze transgender zijn dus mag je ze niet afwijzen. Het is immers een ECHTE vrouw en als lesbienne behoor je je daartoe aangetrokken te voelen ongeacht of iemand zich in wat voor opzicht dan ook heeft laten ombouwen."

Anyway, juist omdat ik lesbienne ben doet dit me iets te veel denken aan de gedachte gang die bepaalde gelovige erop na houden, omdat het nogal overeen komt.
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 17-05-21 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:06

anjali schreef:
oji schreef:
Anjali, maar zelf spreek je je ook niet uit naar die vriendin. Jij hoort die roddels maar bespreekt ze niet met haar maar gaat zelf kijken of je bevestiging ziet.

Als je zelf open en eerlijk bent, ga je met deze vriendin het gesprek aan. Goh, weet jij dat deze geruchten over jou de ronde doen. Ik wil dat je weet dat het mij niet uitmaakt of ze wel of niet waar zijn, maar als ze waar zijn, weet dat je bij mij altijd terecht kan om erover te praten. Of iets in die trant.

Ik heb sterk het gevoel dat ze hier helemaal niet over wil praten.En dat respecteer ik.Er zijn genoeg andere dingen om over te praten...Maar ik zal haar niet vragen om mee naar zwembad of sauna te gaan.Overigens, door al die coronatoestanden de laatste anderhalf jaar konden dat soort uitjes helaas toch niet.

Dan kijken wij anders tegen iemand respecteren aan. ik vind het niet respectvol als er geroddeld wordt over iemand die mij dierbaar is en ik dat naar die persoon toe zou doodzwijgen en ondertussen wel op zoek gaat naar uiterlijke kenmerken die die roddels kunnen bevestigen. Voor mij is respectvol die persoon te vertellen dat er op die manier over gesproken wordt. Als die persoon vervolgens aangeeft er niet over te willen praten, kun je dat respecteren. Dan ben je eerlijk en respectvol naar elkaar toe. Nu doe je aannames, zowel over de situatie maar ook of die persoon er wel of niet over wil praten. Wie weet hoe leuk ze het zou vinden om te kunnen gaan zwemmen met iemand die ze in vertrouwen heeft genomen. Of hoe leuk ze het vind om samen naar de sauna te gaan omdat de roddels gewoon niet waar zijn.

TS ik vind dat je echt heel erg netjes ermee om gaat. Het is een superlastige situatie. Maar mijn uitgangspunt zou wel zijn dat ik, zeker bij een startende relatie, gewoon mij heel erg aangetrokken tot die persoon zou willen voelen en eigenlijk het gevoel moet hebben dat ik niet kan wachten om intiem met die persoon te zijn. En wat het ook is dat maakt dat die behoefte geremd is, of dat nou het transgender zijn is of dat iemand een lichaamsgeur heeft die mij niet aantrekt, of een gebit waarbij ik denk, daar wil ik niet mee zoenen, dat maakt mij allemaal niet uit. Dat kunnen hele goede vrienden worden maar dat worden geen liefdesrelaties bij mij. Ik heb het gevoel dat jij vooral je ook schuldig zou voelen om X daarom af te wijzen en te kwetsen. Maar je niet aangetrokken voelen tot iemand is een hele valide reden om geen relatie te hebben, ongeacht de aard van het niet aangetrokken voelen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:08

Lestrange01 schreef:
Ymor schreef:
Mars schreef:

Ik ben nog erg ouderwets en simpel.
Ben je geboren met een penis dan ben je een man, heb je een vagina dan ben je een vrouw.

Hermafrodiet is zo'n uitzondering die vaak tevoorschijn getrokken wordt in deze discussies maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een transgender persoon. Overigens is die term verouderd zover ik weet
spreekt met tegenwoordig van intersekse ipv hermafrodiet. En betreft het een lichamelijke/biologische aandoening waar het bij transgender vooral een identiteitskwestie betreft. Dat lijkt mij zelfs met mijn simpele opvattingen een wezenlijk verschil.

Bij transgenders zijn er dus ook aanwijzingen te vinden in hersenscans en dergelijke. Het wordt wel vaak aangeduid als identiteitscrisis maar het is wel meer dan dat.

Dit is niet waar. Er is onderzoek naar gedaan en ten eerste zijn vrouwelijke/mannelijke hersenen nogal controversieel. Er is momenteel meer bewijs dat dit niet bestaat dan dat het wel bestaat. Maar stel we doen alsof er wel te zien is aan de hersenen of je man of vrouw bent: uit onderzoek is gebleken dat homoseksuele transgender vrouwen (dus een man die op mannen valt en zich identificeerd als vrouw) bepaalde gebieden hebben in de hersenen die "vrouwelijker" zijn. Toen is de conclusie getrokken dat transgenders hersenen hebben dichterbij de "gender" die ze zich voelen. Maar.... er zijn meer onderzoeken gedaan en blijkbaar is dit geen resultaat van transgender zijn, maar veroorzaakt wordt door homoseksualiteit. Een lesbienne zal "mannelijkere" hersenen hebben dan een heteroseksuele vrouw. Een transgender man die op mannen valt (dus een hetero vrouw) zal ook gewoon een "vrouwelijker" brein hebben.

Ik zie heel veel mensen dit punt omhoog halen, maar in het boek "the end of gender" geschreven door sex researcher Debra Soh wordt uitgelegd waarom dit onzin is.

Het zou echter wel een hersenaandoening kunnen zijn, omdat gender dysforie heeeeeeeel erg veel lijkt op BIID (zoek het eens op, erg interessant).

Voor TS, ik zou X laten gaan. Als X op deze manier jouw voor het blok zet... dat is op z'n zachts gezegd niet netjes. Dit had veel eerder gedeeld moeten worden met jou.

Ik ga het opzoeken dank je wel!

Voor mensen die hier zeggen dat je het altijd moet vertellen in vriendschappen. Hebben jullie er ooit bij stil gestaan dat als je transgender bent je een hele lange weg hebt gehad waarbij je in de meeste gevallen heel veel mensen bent tegen gekomen die je niet accepteren zoals je bent. Hoe bevrijdend is het dan als je klaar bent met het traject dat je er niet meer over hoeft te praten. Dat je gewoon in het gewenste geslacht vriendschappen aan kunt gaan zonder dat je direct je hele geschiedenis tevoorschijn hoeft te halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:11

Wat heb je dit mooi omschreven ts.

Even algemeen.
Het is denk ik ook erg verschillend hoe je er in zal staan in of je echt hetero bent of bijvoorbeeld bi.
Ben je iemand die denkt, met een vrouw zou ik ook wel wat kunnen hebben zal dit veel minder een issue zijn dan wanneer je echt de seks van een man belangrijk vind.
En ik denk dan ook niet dat iemand er zo gemakkelijk overheen kan stappen. Je kan niet ineens van bi worden omdat de partner anders is dan vooraf gedacht.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:14

Ymor, je hoeft het voor mij niet altijd te vertellen in vriendschappen of je transgender bent of wat dan ook. Maar wat ik wel zou willen weten in vriendschappen is als mij geroddeld wordt en als vriendinnen met mij dingen niet doen of mij op een bepaalde manier gaan behandelen, omdat ze denken dat ik iets ben op basis van die roddels. Dat verwacht ik van "goede" kennissen, maar van echte vriendinnen verwacht ik dat ze naar mij toe komen als er over mij geroddeld wordt.

Maar goed, dit gaat off topic.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:17

Lastige situatie TS.
Ik vind dat je er netjes en met respect over schrijft.
En ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta.

Citaat:
Ayasha: De dealbreaker zou voor mij niet zijn dat hij het verzwegen heeft want dat snap ik best. Ook niet dat hij transgender is. Maar wel dat de operatie om zeg maar "volledig man" te worden fysiek niet gaat komen. Ik ben hetero. Ik voel me totaal niet intiem aangetrokken tot vrouwelijke geslachtsdelen. En een "voorzetstuk" zou daar voor mij weinig verandering in brengen want het zou me niet eens zozeer gaan om de penetratie want maar over het bevredigen van de partner.
Daar zou ik echt niet "warm van lopen" simpel gezegd. En ik ben dan iemand die geen vrijblijvende seksuele contacten kan/wil hebben. Gewoon "seks om seks" dus zonder aantrekkingskracht. Dus dat zou voor mij simpelweg geen optie zijn.

Ik sta er hetzelfde in als Ayasha.
Hoe lief ik iemand ook zou vinden, het zou voor mij niet werken als liefdesrelatie.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:21

stitchlover schreef:
Hoi TS, wat verwoord je jouw dilemma netjes. Meningen van anderen wat zij in jouw situatie zouden doen heb je niet zo veel aan, want geen enkel persoon is hetzelfde.

In jouw situatie lijkt mij jouw geluk het belangrijkste. Neem jij X zoals hij is en denk jij daar als partner gelukkig van te worden? Bouw dan verder aan jullie relatie.

Als jij als partner niet gelukkig kan worden van X dan moet je de relatie niet voortzetten.

De definitie partner is ook voor iedereen anders en daarmee de balans tussen de seksuele en mentale klik ook. Daar bovenop binnen die aspecten zijn nog zo veel verschillende eigenschappen welke je aantrekkelijk kan vinden of juist niet.

Bedenk bij deze afweging wat JOUW gevoel zegt en niet wat de rest van de wereld er potentieel van vindt.

Ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten. Ik heb eens zitten denken wat ik in jouw situatie zou doen, maar zoiets weet je niet tot je het meemaakt.
Ik snap X goed dat hij het niet eerder heeft gezegd. Ik snap van jou als X een ander geslachtsdeel heeft dat dit echt wel een shock kan zijn.

Volg vooral je eigen gevoel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:30

Celestial schreef:
Wat ben jij een mooi mens, TS. Het is een lastig dilemma, hopelijk komen jullie er samen uit (ongeacht de uitkomst). :)

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Ik heb echt geen idee wat ik zou doen.

Joltsje

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:28

Ts, allereerst heel veel respect voor jou hoe je met deze situatie omgaat.
je bespreekt het, je bent eerlijk en je veroordeeld niemand.
ik denk de stappen die je hebt gezet al erg goed zijn.

wat betreft rationeel en gevoel.
het kan zijn dat dit niet matched.

wat ik me afvraag, kan dit ook door "Nurture" komen (nature and nurture)
Je bent super open minded en dat doe je goed!! maar het gevoel kun je niet sturen.
de hele maatschappij moet dit nog gaan accepteren.
ik krijg ook niet het idee dat je hiet niet wil omwille wat andere mensen er van vinden, maar echt het onderbewuste.

ik ben rationeel absoluut niet racistisch, maar ik kan niet ontkennen dat ik vanuit het onderbewuste soms wel verschil maak. en daar schaam ik me soms voor.

ik vind het goed dat je het een kans wilt geven en wat betreft valse verwachtingen. wees duidelijk, dat is het enige wat je kunt doen. als hij te veel hoop krijgt, dat is aan hem. altijd beter als helemaal niet proberen. en weet je, het kan ook om hele andere redenen nog over gaan.

heel veel succes

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 20:52

X en ik hebben vanmiddag een lang en open gesprek gehad en zo ongeveer alles op tafel gegooid van beide kanten. Het heeft me wel met een positief gevoel achtergelaten. Het voelde fijn om X weer te zien ondanks het heftige gesprek. We hebben besloten om voorlopig labels/relatiestatus/wat dan ook even te laten varen en gewoon te zien waar het schip strandt en wat er uit voor komt. We voelen ons fijn bij elkaar, en of dit zich dan uiteindelijk uit in een relatie met bijbehorende intimiteit of alleen vriendschap, dat moet de toekomst uitwijzen.

Qua intimiteit besloten om het heel rustig aan te doen maar wel te proberen en gewoon alles bespreekbaar te houden. Er zijn natuurlijk verschillende vormen van intimiteit en intiem zijn kan ook boven de middel blijven, om het zo maar te zeggen. Of elkaar niet aanraken maar wel jezelf terwijl je bij elkaar bent. Als wel hier beide mee kunnen leven is dat heel mooi en misschien dat nadat ik meer tijd heb gekregen om aan het idee te kunnen wennen dat daar beneden iets zit wat als vrouwelijk geslachtskenmerk gezien wordt, dat ik daar dan uiteindelijk wel mee kan leven. Dat is iets wat nu niet valt te zeggen. Om het nog maar even wat persoonlijker te maken. Het is niet dat ik perse penetratie nodig heb. Ik ben met iemand geweest met 'gereedschap' dat zo klein was dat ik er niets van voelde. Maar intiem zijn met deze persoon was enorm fijn en ook voor allebei bevredigend. Het is dus bij mij echt het feit dat daar een vrouwelijk geslachtskenmerk zit waar ik handelingen mee zou moeten doen om X te bevredigen waar het qua hoofd en gevoel niet rijmt. Maar goed, ook dat is iets wat natuurlijk niet perse hoeft en waar we onze weg in kunnen vinden.

Nog even over iets anders wat in het topic naar voren komt. Mocht X simpelweg een goede vriend van mij zijn waar van intimiteit geen sprake zou zijn, dan had ik helemaal niet hoeven weten dat X transgender is. Voor mij verandert dat niets aan een persoon. Het zou voor mij ook geen probleem zijn om een diep gaande vriendschap met iemand die mij niet verteld dat hij/zij transgender is te vormen. Het is in dit geval anders omdat intimiteit wel onderdeel is van de relatie en het 'below the waist' anders is waardoor het wel verteld moest worden voordat er intimiteit plaats vindt. Het is ook helemaal niet zo dat ik voor het blok gezet ben zoals eerder genoemd werd en ik voel me ook niet op het verkeerde been gezet. Het is wel iets wat ik totaal niet verwacht had en niet aan zag komen. Maar het is absoluut niet zo dat de kleren van het lijf gescheurd werden en het toen zo was van hey, verrassing! Dit is in een respectvol, netjes gesprek ter sprake gebracht. Ik ben er na dit topic en na ons gesprek van vanmiddag ook rustiger onder, ook omdat X heel begripvol en respectvol is naar hoe ik me voel, ondanks dat dit voor X wel pijnlijk is natuurlijk, wat volledig logisch is. De emoties en gevoelens zijn heel heftig, maar voor nu zijn we er allebei niet aan toe om te zeggen dat dit niet gaat werken.

Edit: Typfoutje
Laatst bijgewerkt door E_C op 17-05-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:58

Ik vind jou een kanjer TS, wat zal X een fijn gevoel krijgen door jouw open en eerlijke houding.

Ik weet niet of ik dit zelf zo zou kunnen, ik ben echt hetero en ik voel mij niet aangetrokken door vrouwen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:03

Mooie update!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:14

Fijne update

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:15

Mooi! Ik hoop dat jullie er samen op een fijne manier uitkomen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:20

Supergoed zo E_C

Hoe het uiteindelijk ook loopt, jullie klinken in ieder geval beide als heel fijne mensen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:23

Een vriendin van mij heeft nu bijna 3 jaar een relatie met een transgender.
Ik heb haar gevraagd, en als je wil mag je haar via Instagram een berichtje sturen.
Ze heet Heleen Florijn

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:23

Onder leessteen modus vandaan en aan het feitelijke onderwerp geen bijdrage echt toe te voegen. Wat ik wilde meegeven na je laatste update: jullie wederzijdse communicatie en respect (wat ik lees dan he) lijkt hier al in een basis gelegd, waar merendeel van mensen (algemeen gesproken) in de huidige maatschappij best een voorbeeld aan kunnen (mogen) nemen. :j <3 > Dat is een compliment, mooi om te lezen. De toekomst zal het leren, voor nu wensen wij jullie een mooie ontwikkeling met elkaar tegemoet. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:33

annibel schreef:
Een vriendin van mij heeft nu bijna 3 jaar een relatie met een transgender.

Heel lief maar ik zou haar naam even weghalen hier en ts even een pb sturen. Zo de naam van jouw vriendin online gooien lijkt me niet slim. ;)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:57

TS, ik kan je geen advies geven. Dit is zo persoonlijk en je hebt al veel mooie antwoorden gekregen.
Maar zoals jij over je vriend schrijft, daar klinkt zoveel liefde in door. En ook hoe jullie met elkaar omgaan is iets waar menig relatie alleen maar van kan dromen.
Ik hoop ontzettend dat jullie er samen uitkomen, maar kan me uiteraard ook voorstellen dat je deze omschakeling niet kan maken.