Mri schreef:KellyDV schreef:Als ik het goed begrijp slaapt je kindje nogsteeds bij jou op de kamer? Ik zou een eigen kamer voor haar maken.
Ze is nu gewend dat elke keer als ze begint te huilen er iemand wel weer komt, op eigen slaapkamer leggen en NIET heen gaan.
Er is namelijk niets. Behalve dat ze weet dat er iemand komt.
Dit kan wel enkele weken duren voordat ze doorheeft dat er niemand komt, maar is wel de oplossing.
Heb je een melatonine test gehad?
Ik vind dit vrij heftig om zomaar te doen en te adviseren.
Als ik 1 van mijn dames maar "laat huilen" dan heb ik een vreselijk overstuur kind. Die denkt dat ze in de steek wordt gelaten.
Ik ga bij onze 11 maanden oude dame na 2-3 minuten terug, knuffel haar en leg haar terug als ze weer rustig is. Zo weet ze dat mama er is als ze mij echt nodig heeft. Langer laten huilen werkt bij ons niet. Maar, ieder kind is anders. En bij ieder kind werken andere dingen.
Jij wil toch ook niet het gevoel hebben/krijgen dat je in de steek bent gelaten? Dat gevoel geeft mij stress en ik wordt daar absoluut niet rustig van. Ik zou in slaap vallen van oververmoeidheid, maar niet goed slapen van de stress.
Beter een week een overstuur kind, dan nog een jaar geen slaap.
Als medisch alles uitgesloten is is het gewoon gewenning dat er iemand komt zodra ze begint te huilen.
Mri schreef:Jij wil toch ook niet het gevoel hebben/krijgen dat je in de steek bent gelaten? Dat gevoel geeft mij stress en ik wordt daar absoluut niet rustig van. Ik zou in slaap vallen van oververmoeidheid, maar niet goed slapen van de stress.
Zo ver kan een kind van 1 jaar echt niet nadenken hoor.