30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:56

Ik ga op zijn hoogst nog voor een LAT-relatie, ik ga nooit meer samenwonen of geef mijn flat op voor een man! ik heb nu 3x een serieuze relatie ghad.
Een op mij 18 van 6 jaar. Samengewoond ( bij hem ingetrokken ) en daarna met koffer buiten gestaan
Daarna een relatie met een collega, 3 jaar maar nooit samengewoond, hij kreeg een ander...

En de laatste was de beste!!! Echter, met mijn beste vriend , die al kende vanaf mijn 18e. Steeds om elkaar heen gedraaid en uiteindelijk 12 jaar geleden een relatie...en wat al de vrees was, na 4 jaar gingen we om met elkaar als broer en zus. hij heeft toen de relatie gestopt. Inmiddels alweer 8 jaar gelden, maar nog steeds mijn beste vriend! En die lacht zich gek na mijn periode met een FWB....
Hij is wel de enige met wie ik zo weer samen zou kunnen wonen denk ik....
maar dat doe ik dus niet :D

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:15

Ik word dit jaar 30 en ben ook nog vrijgezel. Ik mis er eigenlijk niks aan en heb er ook geen behoefte aan.
Alleen heb ik wel een kinderwens dus dat wordt nog wel een dingetje -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:17

ElCamino schreef:
Ik ga op zijn hoogst nog voor een LAT-relatie, ik ga nooit meer samenwonen of geef mijn flat op voor een man! ik heb nu 3x een serieuze relatie ghad.
Een op mij 18 van 6 jaar. Samengewoond ( bij hem ingetrokken ) en daarna met koffer buiten gestaan
Daarna een relatie met een collega, 3 jaar maar nooit samengewoond, hij kreeg een ander...

En de laatste was de beste!!! Echter, met mijn beste vriend , die al kende vanaf mijn 18e. Steeds om elkaar heen gedraaid en uiteindelijk 12 jaar geleden een relatie...en wat al de vrees was, na 4 jaar gingen we om met elkaar als broer en zus. hij heeft toen de relatie gestopt. Inmiddels alweer 8 jaar gelden, maar nog steeds mijn beste vriend! En die lacht zich gek na mijn periode met een FWB....
Hij is wel de enige met wie ik zo weer samen zou kunnen wonen denk ik....
maar dat doe ik dus niet :D

dat na een paar jaar uitbloeden is iets waar ik dus wel veel schrik voor heb bij toekomstige relaties. Als je rondom kijkt zijn er maar weinig mensen waar er na X jaar nog spark zit in hun relatie, bij de meeste wordt het saai en beginnen ze naast elkaar te leven. Mensen die in de beginfase of als ze vrienden waren, 24/7 met elkaar spraken, interesse hadden in elkaar, die na X jaar gewoon dagen zonder degelijke conversaties gaan (en eerlijk, been there done that). Is dat iets die zo moet zijn, waar iedereen zo in eindigt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:18

charrr91 schreef:
Ik word dit jaar 30 en ben ook nog vrijgezel. Ik mis er eigenlijk niks aan en heb er ook geen behoefte aan.

Ik ook... bij mij begint het ook af en toe te rammelen en zou het geweldig vinden om mijn ouders een kleinkind te geven. Broer en zus willen geen kinderen en mijn moeder smelt helemaal als ze een kleintje ziet...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:55

Duhelo,
geen idee, dat is misschien wel zo....

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:28

[***] schreef:
Ik ben wat jonger, 25, maar een relatie hoef ik niet en kinderen moet ik al helemaal niet aan denken.
En iedereen blijft maar zeggen dat dat nog wel komt >;)
Nee, het komt niet, ik wil het echt niet. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen %)

Ik ben ook wat jonger, wordt 27. Maar ik herken het bovenstaande ook. Ik zit ook niet te wachten op een relatie. Nooit gehad en ik denk ook niet dat het nog komt. Wel mis ik soms een knuffel of bijvoorbeeld met feestdagen iemand om het mee te vieren.

Ik ben blij dat ik in ieder geval niet enige ben. Soms krijg je wel een beetje het idee dat het niet normaal is, maar als ik al jullie verhalen lees is onze maatschappij gewoon niet normaal ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:32

davinci2412 schreef:
Ik ben ook wat jonger, wordt 27. Maar ik herken het bovenstaande ook. Ik zit ook niet te wachten op een relatie. Nooit gehad en ik denk ook niet dat het nog komt. Wel mis ik soms een knuffel of bijvoorbeeld met feestdagen iemand om het mee te vieren.

Ik ben blij dat ik in ieder geval niet enige ben. Soms krijg je wel een beetje het idee dat het niet normaal is, maar als ik al jullie verhalen lees is onze maatschappij gewoon niet normaal ;)

Normaal is sowieso maar een 'gemiddelde afspiegeling', toch? ;)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:41

Skippy01 schreef:
davinci2412 schreef:

Normaal is sowieso maar een 'gemiddelde afspiegeling', toch? ;)

Dat is zeker waar :P

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:11

[***] schreef:
Ik ben wat jonger, 25, maar een relatie hoef ik niet en kinderen moet ik al helemaal niet aan denken.
En iedereen blijft maar zeggen dat dat nog wel komt >;)
Nee, het komt niet, ik wil het echt niet. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen %)

Ik word dit jaar 50 en kan beamen dat het echt niet komt :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:20

Heerlijk topic. Ik ben 32 en ook alleen. Een relatie die lijkt op iets uit de films lijkt mij wel wat, in de praktijk is er nog nooit iemand voorbij gekomen waar ik een klein beetje dat gevoel had. Dus ik hou het bij flirten met een man uit verweggistan :') Net een huis gekocht, dus mocht het toch nog iets worden op liefdesvlak, dan is er ruimte voor drie mannen :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:48

Hoppa, 3 mannen erbij. Modern :j

Tja ik mag eigenlijk nog niet meepraten, nog geen 30.. Wel blij en vrijgezel. Eerlijk gezegd nog nooit zo gelukkig geweest als nu.
Ik heb wel een lange relatie gehad (en een korte). Hoe langer ik zonder ben, hoe meer ik het wel prima vind.
Als er nog eens vonken gaan vliegen vind ik dat prima, zo niet dan hoop ik dat ik gewoon net zo gelukkig kan blijven als ik nu ben. Soms lijkt het me wel gezellig.

De meeste relaties om me heen zijn trouwens afschuwelijk. En een paar vrienden zijn nu gaan trouwen en ik zat er zo bij van... Dit nooit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:51

Yes, mijn topic :D 37, single en meestal gewoon heel happy. Tinder wel eens, maar heb al zeker een jaar niet gedate, dat is toch een drama.. Wil geen man met kinderen en dan wordt de spoeling al aardig dun. Afgelopen jaar was wel wat minder, door corona zit je toch extra veel alleen en weinig afleiding, maar dat geldt voor iedereen wel. Ik ben allang blij dat ik niet met man en kinderen de hele dag thuis moet werken :')

Ik heb nu ook een huis echt voor de lange termijn, helemaal naar mijn zin gemaakt en aan het maken en die doe ik hoe dan ook niet weg om samen te wonen oid :n

Ik besef me wel dat het heel prettig is om geen kinderwens te hebben trouwens, ken wat meiden die het wel hebben en ook richting de 40 gaan en dat lijkt me toch wel heftig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:08

Gelukkig, wat meer mensen die ook jonger zijn en hetzelfde denken.

Ik dacht eerst wel dat ik een relatie wilde en ik heb het ook meerdere keren geprobeerd, maar ik ontdekte dat ik vooral normaal wilde zijn en erbij horen. Toen ik 4 jaar geleden ernstige PTSS opliep moest ik mijn tijd anders in gaan delen en rekening houden met mijn enorme gebrek aan energie, beetje bij beetje is toen duidelijk geworden dat ik mijn beperkte energie helemaal niet aan een relatie wil besteden, ik wil geen verplichtingen die dat laatste beetje energie opvreten.

Mijn energie is voor dingen die ik nuttig vind, of dat nou werk of vrijwilligerswerk wordt, als ik er maar voldoening uit kan halen. Mijn toekomstige paard wil ik ook goed kunnen verzorgen.
En ik ben allang blij als ik 's avonds alleen ben, ik hoef niemand in mijn huis :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:00

@ [***], dat herken ik ook wel. Ik ben fysiek beperkt door een schade in mijn rug. Ik kan nog best veel, maar het is altijd zoeken naar een balans elke dag en het kost enorm veel energie. Ik ben dan ook heel vaak blij dat er niet nog iemand op mijn bank zit waar ik ook nog wat mee moet. Ik vind het soms al heerlijk dat ik even tegen niemand hoef te praten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:20

Weet je, wat mij zo stoort in de samenleving is dat mensen vaak anderen nodig hebben. Een kerel nodig hebben om kinderen te produceren, een kerel nodig hebben om hun dromen waar te maken (huis kopen bijvoorbeeld). Daar ben ik altijd allergisch voor geweest. Ik heb niks met kinderen en dus absoluut een ontbrekende kinderwens en ik heb zelf ook ballen, dus inmiddels al 4 jaar geleden een huis gekocht in mijn eentje en altijd gelukkig geweest. Een relatie hebben is geen voorwaarde van mijn geluk geweest, al die tijd niet. En ik ben eigenlijk ook altijd van de overtuiging geweest "ik heb geen kerel nodig. En als ik er een aanschaf, dan moet ie me van mijn sokken blazen ook. Dan moet ik het voelen tot in mijn tenen."

Iedereen moet doen wat goed is voor hem/haarzelf. Maar laat je niet van de wap brengen door de ooms en tantes die medelijdend vragen of je nou echt geen vent aan de haak kan slaan. Vriendinnen die je proberen te koppelen aan de meest enge gozers. De buurvrouw die zich afvraagt of een likje haarverf er niet voor kan zorgen dat je een vent kan scoren. Of collega's die je op willen geven voor first dates.

Het is jouw leven. Jij bent in control. Don't settle for less.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:50

charrr91 schreef:

Herkenbaar. Ik ben net 29 geworden. En ik heb ook een kinderwens.

Ik heb wel al bedacht dat als ik op mn 35ste nog geen vaste relatie heb, dan ga ik opzoek naar een donor. Dan heb ik nog tijd, mocht het om wat voor rede dan ook moeilijk is om zwanger te worden. En anders is adopteren ook altijd nog een optie.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:51

Mooie post Roosch <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:54

Eens roosch :j

Had het er laatst met iemand over dat ik geen vent wil die ik moet onderhouden, keek diegene me raar aan.. Maar ik kom dat dus wel tegen op tinder ed, schulden, kinderen, geen eigen huis :n

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:00

Relaxed schreef:
Eens roosch :j

Had het er laatst met iemand over dat ik geen vent wil die ik moet onderhouden, keek diegene me raar aan.. Maar ik kom dat dus wel tegen op tinder ed, schulden, kinderen, geen eigen huis :n

Heeeeel herkenbaar ja...

Mijn ex, geen huis. Gelukkig voor hem geen kinderen, maar wel schulden. Ik voelde me echt een beetje een sugarmomma bij tijd en wijlen.

Ik wil geen vent meer die niet zn zaakjes op orde heeft...

Ik heb zelf ook een koophuis btw. Vaste baan. Hondje, paard. Ik kan doen wat ik leuk vind.

Ik ben happy als vrijgezel. Wel "mis" ik het fysieke contact soms. Nou is dat redelijk makkelijk opgelost natuurlijk, maar ik wil niet gewoon een lolletje... ik haal er geen voldoening uit.

Gelukkig nog niemand die bij mij komt zeuren over kinderen krijgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:02

Nu vind ik kinderen fokken echt wel losstaan van een relatie. Kinderen heb ik altijd een keiharde nee gevonden voor mezelf, evenals daten met iemand die al een kind heeft.

Ik zie mensen die echt absoluut geen relatie meer willen terug in dit topic. Ik kan me er wat bij voorstellen.

Maar als je echt volledig valt voor een persoon die jou blij maakt, een echte aanvulling is voor je leven, ga er dan voor. Natuurlijk is een relatie niet altijd makkelijk, maar dat is niets in het leven. Maar het is echt niet altijd zo zwartwit als 'het Onslowtype dat maar met een blik bier op de bank zit'. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:13

Sheran schreef:
Oprechte vraag voor degenen die hebben samengewoond maar dat echt niet fijn vonden: was dat achteraf wel echt een goede relatie of een relatie met veel verliefdheid? Niet banketstaaf bedoeld! Ik herken jullie argumenten namelijk heel erg bij de mannen die wel leuk zijn maar waar geen sprake is van verliefdheid ('hij is erg leuk om mee om te gaan maar ik moet er niet aan denken dat hij elke dag naast me zit'). Maar bij de mannen wat ik echt verliefd op was (heel weinig dus) dacht ik echt: 'ik zou niets liever willen dan elke dag naast jou wakker te worden en alles van jou te weten en alles samen te doen.' Dus dit is nu ook steeds de reden dat ik bijna iedereen 'afwijs' want dat is wel een must voor mij, maar het is gewoon zeldzaam. Heb met 1 van de mannen in kwestie samengewoond en ook na 7 jaar nog steeds liefde, heel gezellig, nooit ruzie, en echt missen als hij er niet was.
Dus wellicht ligt mijn lat te hoog.

Dat is het verschil tussen een relatie waar dingen aan gehangen worden als sleur, irritatie, vrijheid kwijt, rolverdeling, het niet jezelf kunnen zijn etc
En de liefde van je leven tegen komen.
Dan zijn alle bovengenoemde nadelen niet noemenswaardig aan de orde.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:16

Relaxed schreef:

Prima, maar dan ben je eigenlijk weer terug bij een traditioneel rollenpatroon: de man hoort zijn eigen geld te verdienen, bij een vrouw hoeft dat niet. Juist dat lijkt me nou niet van deze tijd.

Sowieso hoort een relatie naar mijn idee van geen van beide kanten om geld te draaien. Sociale klasse en opleidingsniveau, dat kan maar beter hetzelfde zijn. Maar je bankrekening.

Maar dit zeg ik waarschijnlijk uit welbegrepen eigenbelang. Als 100% van de vrouwen afknapt op geen geld, kan ik meteen het klooster in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:19

musiqolog schreef:
Relaxed schreef:

Prima, maar dan ben je eigenlijk weer terug bij een traditioneel rollenpatroon: de man hoort zijn eigen geld te verdienen, bij een vrouw hoeft dat niet. Juist dat lijkt me nou niet van deze tijd.

Sowieso hoort een relatie naar mijn idee van geen van beide kanten om geld te draaien. Sociale klasse en opleidingsniveau, dat kan maar beter hetzelfde zijn. Maar je bankrekening.

Maar dit zeg ik waarschijnlijk uit welbegrepen eigenbelang. Als 100% van de vrouwen afknapt op geen geld, kan ik meteen het klooster in.

Waar zeg ik dit? Een vrouw moet net zo goed dr eigen broek op kunnen houden wat mij betreft. Ik kan helemaal niks met vrouwen die compleet afhankelijk zijn van hun vent :n
En ik merk dat dit je persoonlijk raakt, maar niet iedereen denkt zoals ik he ;) Maar nee, ik wil geen vent die niet financieel zelfstandig is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:25

Ik sta er wel ook een beetje op die manier in hoor Relaxed.. Hij hoeft niet evenveel te verdienen ofzo en voor mijn part woont hij in een studentenhuis.
Maar als iemand helemaal geen geld heeft, betekent dat ook dat je veel minder leuke dingen kan doen. En dat vind ik wel belangrijk ja..
Afentoe op een terrasje kunnen zitten, uit eten, weekendje weg dat soort.
Het hilton hoeft zeker niet btw en ik betaal gerust de helft of iets meer. Maar alles? Dat gaat wringen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:26

Daarnaast is er een verschil tussen geen geld en (problematische) schulden. Als alleenstaande is het leven vaak (flink) duurder, dat een dik gevulde bankrekening dan wat meer een uitdaging is daar valt denk ik niemand over. Maar dat is wel anders dan wat Relaxed aangeeft: iemand moeten onderhouden, schulden etc.

Ik zou dat overigens ook niet willen. Mijn vriend en ik werken beiden fulltime en kunnen onze broekjes meer dan zelf ophouden. Ik heb ook geen ruimte over om een man te onderhouden, ik heb twee paarden :')