Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:53

Wat een tegenvaller voor jullie...

Hoop dat je nog bij je moeder langs kon gaan, tijd samen doorbrengen is zo belangrijk, vooral nu. Als ze zegt dat je het zelf moet weten, dan laat ze het aan jou over. Dus doe wat je hart je ingeeft.

Virtuele knuffel :(:) en dat morgen maar weer beter nieuws mag brengen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:40

Sterkte TS. :(:)
Je bent dapper.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 22:58

Gelukkig ben ik er nog geweest vandaag. Mocht eigenlijk niet bleek achteraf, 1 bezoeker per dag.. ik was er al dus ze hebben een oogje dicht geknepen, maar morgen mag ik dus niet -O-

Ze zag er naar omstandigheden goed uit. Na de operatie had ze ook gelijk mega honger, daar stonden ze wel van te kijken op de verpleegafdeling :)) toen ik aankwam was ze net klaar met eten en toen lag ze denk ik net een half uur op de kamer. Dus dat was heel positief. Ze was compleet gelukkig met haar vlaflip :Y)

Morgen is er gesprek met de oncoloog. Ik ga regelen dat ik digitaal kan aansluiten. Mijn tante is dan morgen bezoek. Ik mag dan vrijdag weer.

Heb mijn schema voor deze week verder helemaal schoon geveegd. Gelukkig hele begripvolle mensen om me heen, bij mijn stage, werk en verzorgpaard. Dat maakt de dingen toch wat draaglijker. Mijn vriend was ook extra lief vandaag, hij is tot 12.00 vanmiddag thuis bij mij gebleven <3 geregeld met zijn werk. Onwijs lief.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:57

Wat fijn voor je dat je haar toch nog hebt kunnen zien en dat het naar omstandigheden 'goed' met haar gaat. Dat zal hopelijk toch wel een geruststelling voor je zijn.

De komende tijd zal ook weer spannend voor jullie zijn. Eerst nog het ontslag uit het ziekenhuis en dan volgende week de chemo. Spannende tijd voor jullie. Zeker in het begin zal het voor jullie allemaal ook wel een heel gegoochel zijn met allerlei onderzoeken en waardes.

Het functioneren van zaken zoals nieren, lever en trombocyten zullen telkens weer voorbij komen en zullen ook wel deels bepalend zijn voor de komende behandelingen. In het begin is dat allemaal heel spannend maar ik kan je verzekeren: dat went. Een beetje dan. Je went in elk geval een beetje aan het omgaan met die spanning.

En als ik je dan ongevraagd nog een tip mag geven: probeer het allemaal een beetje los te laten. Het is heel begrijpelijk als je alles wilt weten en overal bovenop wilt zitten (dat heeft iedereen in het begin wel hoor), maar probeer het ook wat los te laten en probeer in gedachten te houden dat ze je moeder in goede handen is.

Nogmaals ontzettend veel sterkte :(:)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:31

Die vlaflip, dat beschrijf je mooi. Ik zie het ook echt voor me, helemaal blij met haar toetje :9 (vast stevig vastgeklemd, stel je voor dat iemand ermee vandoor gaat).

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 12:49

Ze heeft wel humor, gelukkig :)

Net via videobellen bij de afspraak met de oncoloog geweest. Ze heeft vanochtend een longfoto moeten laten maken omdat ze benauwd was en heeft nu ook zuurstof, maar weet verder niet wat daar de uitslag van is ofzo.

Vind het vooral ontzettend klote dat ik niet naar haar toe mag. De oncoloog verwacht dat ze sowieso tot en met maandag in het ziekenhuis ligt. Dat had ik zelf ook wel verwacht al maar het is toch even confronterend. Als ik er al heen mag als mijn tante niet geweest is mag ik maar een uur blijven. Het is toch je moeder die daar ligt en je wil haar gewoon steunen en er kunnen zijn en ik mag gewoon niet..

Chemo is dus nog even afwachten wanneer die gaat beginnen. Is volledig afhankelijk van het herstel van de nieren.

Bedankt voor al jullie lieve en betrokken berichtjes. Het is fijn om het ergens kwijt te kunnen buiten je directe kring.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:37

Gelukkig kon je online de oncoloog spreken.
Maar wat rot dater nog geen uitslag is van de longfoto. Hopelijk is die uitslag er snel.

Heel veel sterkte.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:30

Wat een rotsituatie TS. Ik wens je veel sterkte. Wat ik wel beetje raar vind: jij mag als je tante niet geweest is, tante is met je moeder mee en spreekt met artsen. Wordt het niet eens tijd dat jij het heft in handen neemt en dat jíj́ met de artsen spreekt, dat jij bepaalt of je tante mag komen!
Jij bent haar naaste familie. Krijg het idee dat je op het tweede spoor gezet wordt, mocht dat niet zo zijn en heb ik de verkeerde indruk: mijn excuses

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 19:44

Mijn tante houdt mij niet weg, wel lief dat je je zorgen maakt :) de verpleegkundige gister raadde aan dat mijn tante zou komen. Uiteindelijk had ik het denk ik ook wel gekund.

Ik ga waarschijnlijk ook eerste contactpersoon worden i.p.v. mijn tante, maar dan moet ik eerst contactgegevens op orde hebben. Werk namelijk voor mijn stage in een gesloten omgeving waar ik geen mobiele telefoon bij me mag dragen, dus dan ben ik anders bereikbaar. Wil dat wel goed geregeld hebben alvorens ik eerste contactpersoon wordt.

Ik overleg hierin ook alles met mijn moeder. Ze heeft momenteel zeer veel stress door het gevoel dat ze controle verliest (met paniekaanvallen tot gevolg), dus ik beperk het bespreken van praktische dingen tot zo min mogelijk per keer dat ik haar spreek.

Reden dat mijn tante meegaat is dat die ook goed is in duidelijke taal spreken tegen de artsen. Zij komt heel goed op voor mijn moeder. Ze is medisch in goede handen, maar de communicatie laat soms te wensen over en mijn tante kan daar net wat kordater tegen optreden dan ik. Gevalletje levenservaring denk ik :) tante heeft ook een chronisch zieke man, dus ervaring met ziekenhuizen.

Edit: en dat ik niet mag als zij geweest is komt door de Coronaregels in het ziekenhuis. Maximaal 1 bezoeker per dag :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:00

truus1957 schreef:
Wat een rotsituatie TS. Ik wens je veel sterkte. Wat ik wel beetje raar vind: jij mag als je tante niet geweest is, tante is met je moeder mee en spreekt met artsen. Wordt het niet eens tijd dat jij het heft in handen neemt en dat jíj́ met de artsen spreekt, dat jij bepaalt of je tante mag komen!
Jij bent haar naaste familie. Krijg het idee dat je op het tweede spoor gezet wordt, mocht dat niet zo zijn en heb ik de verkeerde indruk: mijn excuses

Beetje kort door de bocht. Haar tante, ik neem aan de zus van haar moeder, is ook naaste familie.

Als ik in een dergelijke situatie zou zitten zou ik ook liever mijn zus die medisch onderlegd is als eerste contactpersoon willen hebben als mijn autistische dochter. Mijn zus begrijpt alles veel beter en kan het ook beter en rustiger aan mijn dochter uitleggen als dat ze het van de artsen hoort.

Wanneer er meerdere mensen bij zo'n gesprek aanwezig zouden mogen zijn zouden ze samen gaan. Maarja Corona he

Dat heeft niets met op een zijspoor zetten te maken.

Ik moest wel lachen om die vlaflip. In 2008 is mijn vader geopereerd. Ze hebben hem 10 dagen in slaap en aan de beademing gehouden. Het eerste wat hij zei toen ze hem van de beademing afhaalde was Geef mij maar een vlaflip.

Heel veel sterkte met alles.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 22:46

Ik vind het wel jammer dat mijn autisme er zo bij gehaald wordt :o dat is namelijk in veel situaties juist een voordeel, zeker als er op een logische en systematische manier dingen verwerkt moeten worden. Dat lukt mijn tante ook niet altijd even goed meer omdat die ook al een dagje ouder wordt. Mijn verwerkingssnelheid is bijvoorbeeld hoger dan die van haar en ik onthoudt dingen beter. Ik lijk mijn moeder ook beter gerust te kunnen stellen. Ik ben zelf een paniekmuts, maar zodra er iemand anders in mijn omgeving angstig is of last heeft van paniekgevoelens dan kan ik daar juist heel rustig en adequaat op reageren. Daar staat tegenover dat mijn tante dus weer goed in discussie kan gaan met artsen m.b.t. communicatie en dergelijke, waar ik daar wat terughoudender in ben. We vullen elkaar dus prima aan. Ik zou het dan ook fijn vinden als daar verder geen discussie over komt, mijn familie werkt een beetje apart door zaken die in het verleden hebben gespeeld. We vinden daar onze draai wel in :)

Had haar net aan de telefoon, ze had al weer een vlaflip op haar tafeltje staan :Y) het zijn de kleine dingen die het wat draaglijker maken. Ze had ook weer goed avondgegeten. Iets met gyros en tzatziki. Haar zuurstof was ook weer met twee punten verbeterd, bloeddruk weer normaal en vochtbalans zodanig oké dat ze niet meer continu gecheckt hoeft te worden. Alle katheters werken naar behoren en ze kan links en rechts ook weer grappen maken. Dus ze gaat gestaag vooruit <3

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:13

Goed uiteengezet Pablo, en terecht, jullie weten zelf het beste hoe ermee om te gaan.

Fijn dat het beter gaat, komt natuurlijk door het vlaflip-dieet. What else? :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:39

mag ik mee lezen? Mijn moeder ligt nu in de scan

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 10:53

BarbaraNova schreef:
mag ik mee lezen? Mijn moeder ligt nu in de scan

Natuurlijk mag dat! Heel veel sterkte ook voor jou :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:57

Ts wat fijn dat het ietstje minder slecht gaat met je moeder.
Alle beetjes helpen.

Ik duim voor iedereen.

Mijn schoonmoeder en moeder willen mij mee naar ziekenhuizen.
Ik vraag door en benoem dingen die ze zelf niet benoemen.
Maar ik app en bel daarna de andere kinderen direct.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:39

Veel sterkte ook voor jou BarbaraNova.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:36

Dank je x

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 13:22

Even een korte update vanuit hier.

Nieren gaan rustig vooruit. Ofja, nier. Eentje heeft een flinke klap gehad. Mogelijkheid bestaat dat de katheter daar permanent is.

Ze ligt nog in het ziekenhuis, maar naar huis gaan is inmiddels in het vooruitzicht. Vanmiddag is er CT scan om te kijken of de situatie nog hetzelfde is als voorheen, ergo of er geen uitzaaiingen zijn. Zijn die er niet kan er morgen gestart worden met chemo. Zijn die er inmiddels wel kan er alleen nog palliatief behandeld worden..

Het is dus even spannend. Om 16.00 in het ziekenhuis zijn voor de uitslag.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:32

Sterkte vandaag! :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:43

Wat spannend.
Ik ga hard duimen voor je moeder.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:07

Spannend!
Maar palliatief behandelen kan ook in de vorm van chemotherapie;) je wordt dan niet meer beter maar ze proberen te remmen en te verlengen.
Weet er alles van we zitten er midden in mijn moeder wordt ook palliatief behandeld maar de uitslag van de scan was erg goed en het slaat voor nu aan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:30

xPabloBokt schreef:
Even een korte update vanuit hier.

Nieren gaan rustig vooruit. Ofja, nier. Eentje heeft een flinke klap gehad. Mogelijkheid bestaat dat de katheter daar permanent is.

Ze ligt nog in het ziekenhuis, maar naar huis gaan is inmiddels in het vooruitzicht. Vanmiddag is er CT scan om te kijken of de situatie nog hetzelfde is als voorheen, ergo of er geen uitzaaiingen zijn. Zijn die er niet kan er morgen gestart worden met chemo. Zijn die er inmiddels wel kan er alleen nog palliatief behandeld worden..

Het is dus even spannend. Om 16.00 in het ziekenhuis zijn voor de uitslag.

Ik hoop dat je straks met goed nieuws komt. :knuffel:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:15

Spannend, hoop dat jullie goed nieuws krijgen!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:53

Heel spannend, ik stuur alle goede energie jullie kant op voor goed nieuws! :knuffel:

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:57

Ik duim voor goed nieuws!