(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:55

Mijn rechter arm doet al heel lang pijn en donderdag gaan ze eindelijk een echo maken, dus ik dacht slim te zijn en mijn goede arm te laten prikken..... niet zo slim dus :')

Bij mijn collega's was het ook heel wisselend, sommigen hadden veel klachten en anderen weer niks.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:52

Saaams schreef:
Hemellichaam schreef:
Even in het algemeen voor mensen die twijfelen om het vaccin niet te nemen puur en alleen door de eventuele bijwerkingen:
In het ergste geval ben je een paar dagen ziek. So what? Is dat echt genoeg om alle voordelen van het vaccin aan de kant te gooien? Grote kans dat je er helemaal niet zo veel last van hebt en als dat toch zo is, is dat het niet waard om terug naar een normaler leven te kunnen overgaan?

Ja. Ik werk in de zorg. Ja het is enorm belangrijk. Maar nee. Ik weiger de AZ vaccinatie. En laat dat nou net de vaccinatie zijn waar ik een oproep voor gehad heb vanuit mijn werkgever.
Ik wacht wel tot ik een keus heb voor welk vaccin.
Onze ouderen zijn geëint. Dus die zitten wel safe.

Ik ben gewoon niet overtuigd van dit vaccin.

Hier het zelfde, al zijn de cliënten niet gevaccineerd omdat ik op een Covid afdeling werk. Hierom laat ik mij nog niet vaccineren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:14

Vanmorgen de eerste prik gehad en sinds een uur of 5 rillerig, warm/koud, heel erg hoofdpijn en heel erg beroerd. Aangezien hoofdpijn snel in migraine overslaat ga ik zo m'n bed maar in. Morgen dagdienst.

Nu slaan de twijfels wel toe om de tweede te gaan halen :\

margreet4

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:21

Hier maandag de 1e prik gehad, snachts wel rillerig en de volgende ochtend 38 temp. Dinsdag ook echt niet fit maar nu gaat het wel goed.
Hoofdpijn ook gehad maargoed ik zat maandag ook de hele dag achter een beeldscherm dus...

Ik ben benieuwd of de 2e prik dan ook zoveel reactie geeft bij een ieder. Van mij mag het snel 24 mei zijn! Geeft voor mij toch een soort geruststelling.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:13

Collega gister geprikt, nu ziek thuis met verhoging.

Mn oma is van het weekend geweest en had op een vervelende arm na niks.

Is geen pijl op te trekken zo.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:21

Ik lees net dat Denemarken tijdelijk gestopt is met vaccineren met Astrazeneca ivm mogelijk ernstige bijwerkingen ( het zou gaan om dodelijke bloefstolsels). Dat vind ik toch wel akelig

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:27

Best eng inderdaad. Ik vraag me in dat opzicht af of het zinvol is om vóór de enting aspirine te nemen aangezien dat bloedverdunnend werkt.
Maar het maakt sowieso terughoudend t.o.v. dit vaccin, hopelijk wordt snel duidelijk hoe het exact zit ...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:29

Sjong schreef:
Ik lees net dat Denemarken tijdelijk gestopt is met vaccineren met Astrazeneca ivm mogelijk ernstige bijwerkingen ( het zou gaan om dodelijke bloefstolsels). Dat vind ik toch wel akelig

Denemarken of Oostenrijk? In Oostenrijk was een Batch on hold afgelopen week, nu ook in Denemarken?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:33

Ik begin nu ook wel te twijfelen over dit vaccin. Dit is ook wat ik vanuit mijn werkgever zou kunnen krijgen binnenkort. Maar ik heb dus wel factor 5 leiden in mijn bloed (verhoogde kans op trombosevorming. Dan vind ik die berichtgeving uit zowel Oostenrijk als Denemarken niet zo'n fijn vooruitzicht.

De Rijksoverheid geeft wel mooi aan in hun info dat het geen contra-indicatie is. Maar ja dat zegt mij weinig. Ben nu al jaren goed.
Laatst bijgewerkt door jeetje77 op 11-03-21 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:33

Sizzle schreef:
Sjong schreef:

Denemarken of Oostenrijk? In Oostenrijk was een Batch on hold afgelopen week, nu ook in Denemarken?

Nee Denemarken, ook geen batch on hold, maar helemaal gestopt met AZ.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:47

Askja schreef:
Best eng inderdaad. Ik vraag me in dat opzicht af of het zinvol is om vóór de enting aspirine te nemen aangezien dat bloedverdunnend werkt.
Maar het maakt sowieso terughoudend t.o.v. dit vaccin, hopelijk wordt snel duidelijk hoe het exact zit ...

Daar dacht ik ook net aan ja.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:04

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:09

Gisteren heb ik die prik gehaald en ik ben 's avonds zo enorm ziek geworden. Ik hield niks binnen, zelfs geen slokje water. Nu gaat het wel iets beter, maar werken zit er voorlopig nog niet in. Met alle nieuwe berichtgeving rondom dit vaccin, twijfel ik wel enorm om de tweede prik te halen in mei. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:12

Ik wacht even af welke kant het op gaat ook met het oog op het advies van de gezondheidsraad om 1 keer te vaccineren na een covid besmetting.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:13

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:45

In Amerika word het overlijden van een 39 jarige onderzocht vier dagen na vaccinatie met Moderna, leek gezond altijd maar overleden aan acuut leverfalen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:47

1 op de hoeveel miljoen dat al geënt is in Amerika?

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:02

Nou ik heb gistermorgen de Astra Zeneca vaccinatie gehad. Om nou te zeggen dat die zonder problemen verliep... 10 minuten na de vaccinatie werd ik misselijk, ging ik zweten en zag ik zwarte vlekken. Bloeddruk is gemeten door de arts die aanwezig was, 82/43... Ik heb een glaasje cola gekregen en toen ik die op had ging mijn bloeddruk weer wat omhoog en voelde ik mij ook weer wat beter. Verder heb ik last van mijn arm en ben ik erg moe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:05

fokfanaat schreef:
1 op de hoeveel miljoen dat al geënt is in Amerika?

Met Moderna ? Geen idee maar haar familie heeft toegestemd in een autopsie en ze benadrukken ook dat ze pro vaccinatie zijn , haar vader is nu net gevaccineerd. Mensen maken er geen drama verhaal van maar willen voor zover mogelijk wel duidelijkheid en dat kan ik me goed voorstellen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:05

Nou ben ik niet snel bang en vertrouw ik op wetenschap, maar na het bericht dat Denemarken ook (voor nu) gestopt is met Astra Zeneca, zou ik nu toch niet akkoord gaan met de vaccinatie. Ben ook nog lang niet aan de beurt, dus dat scheelt. (Al zou ik het liefst nu al gevaccineerd worden) Maar gezien de berichten snap ik wel dat mensen hier nu over twijfelen.

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:08

Koekie73 schreef:
Nou ben ik niet snel bang en vertrouw ik op wetenschap, maar na het bericht dat Denemarken ook (voor nu) gestopt is met Astra Zeneca, zou ik nu toch niet akkoord gaan met de vaccinatie. Ben ook nog lang niet aan de beurt, dus dat scheelt. (Al zou ik het liefst nu al gevaccineerd worden) Maar gezien de berichten snap ik wel dat mensen hier nu over twijfelen.

Ik baal ook eigenlijk dat ik gisteren de vaccinatie heb genomen. Ik heb in december corona gehad en had gedacht dat het wel mee zou vallen. Maar heb toch aardig last van het vaccin.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:18

Ook IJsland is (tijdelijk) gestopt met dit vaccin.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:23

Ik heb vanaf het begin al een heel slecht gevoel bij dit vaccin. Jammer dat het nu bevestigd wordt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:49

xPabloBokt schreef:
Ik heb vanaf het begin al een heel slecht gevoel bij dit vaccin. Jammer dat het nu bevestigd wordt..

Een gevoel is iets anders dan bewezen feiten, het is alleen maar goed dat ze voorzichtig zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:51

bigone schreef:
xPabloBokt schreef:

Een gevoel is iets anders dan bewezen feiten, het is alleen maar goed dat ze voorzichtig zijn.

Zijn ze echt voorzichtig? Als er in Nederland al een melding is van trombose en andere landen aangeven het spul niet meer te gebruiken tot nader onderzoek vind ik het niet echt gebaren van voorzichtigheid dat ze nu nog blijven doorspuiten in Nederland :n