Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:34

Oryani schreef:
Bij ons zijn de vaccinatiedata net bekend gemaakt. Wij krijgen Pfizer. 3/2 de eerste prik, 24/2 de tweede. Ik vind het toch echt wel spannend...

Ik één dag voor jou. Ik vind het ook spannend. Ondanks dat m'n verstand wel weet dat het oké is en eigenlijk niet anders dan de griepprik.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:00

Arabesk schreef:
Oryani schreef:
Bij ons zijn de vaccinatiedata net bekend gemaakt. Wij krijgen Pfizer. 3/2 de eerste prik, 24/2 de tweede. Ik vind het toch echt wel spannend...

Ik één dag voor jou. Ik vind het ook spannend. Ondanks dat m'n verstand wel weet dat het oké is en eigenlijk niet anders dan de griepprik.

Exact dat ja.
Rationeel allemaal prima, maar emotioneel toch wat onzeker.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:26

Zijn er nog richtlijnen voor de gevaccineerden? Aangezien je vaak dan op je besmettelijkst bent.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:01

deksel schreef:
Tanya schreef:
Nog over wel/niet enten: bij ons is het natuurlijk ook niet verplicht, maar ik geloof dat alle medewerkers zonder klagen die prik gaan nemen. Ook in het ziekenhuis zie je dat je bereidheid tot die vaccinatie nemen heel hoog is, hoe is dat in het verpleegtehuis/de gehandicaptenzorg?

Hier in de gehandicaptenzorg is volgens mij ook vrijwel iedereen bereid om hem te nemen.

Hier ook gehandicapten zorg en vooral de “jongeren” met ( recente) kinderwens zit erg in twijfel. Maar vele willen hem wel graag

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:03

Ik krijg de 2e mijn tweede Moderna. Behalve een pijnlijke arm (kreeg hem niet hoger dan schouderhoogte haha) geen last van gehad de eerste, maar ik ben blij dat ik een paar dagen vrij heb deze keer voor het geval dat aangezien sommige mensen meer last hebben van de tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:15

Zijn wij besmettelijk dan? Nee toch? Want dan hadden ze wel iedereen die het vaccin kreeg quarantaine aangeraden gok ik zo. Zeker als je met risicogroepen werkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:24

j1988 schreef:
Zijn er nog richtlijnen voor de gevaccineerden? Aangezien je vaak dan op je besmettelijkst bent.

Wie heeft je dat sprookje verteld??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:04

Zou wat zijn, dan was mijn werkplek vorige week een massa verspreidingsplek :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:38

Er zit niet eens een virus in de vaccins, hoe zou je daar besmettelijk van moeten worden?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:53

Nou hij zit er in hoor. Ben nu aan t wachten tot ik neerval. Tot nu toe gaat het goed :').

j1988

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:56

Het vaccin zorgt ervoor dat mensen niet ziek zullen worden, maar mogelijk nog wel besmettelijk zijn. Het kan zijn dat iemand de ziekte niet krijgt, maar toch het virus in zich heeft en een ander kan besmetten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:03

j1988 schreef:
Het vaccin zorgt ervoor dat mensen niet ziek zullen worden, maar mogelijk nog wel besmettelijk zijn. Het kan zijn dat iemand de ziekte niet krijgt, maar toch het virus in zich heeft en een ander kan besmetten.

Nee, dat heb je verkeerd begrepen.

Het vaccin zorgt ervoor dat as je het virus krijgt je niet of minder ziek wordt.
Je kan idd nog wel besmettelijk zijn, áls je geïnfecteerd bent met het virus.

Je bent niet besmettelijker als je gevaccineerd bent. :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:07

verootjoo schreef:
j1988 schreef:

Het vaccin zorgt ervoor dat as je het virus krijgt je niet of minder ziek wordt.

Je zegt nu praktisch hetzelfde als zij hoor :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:10

Maartje1990 schreef:
verootjoo schreef:

Je zegt nu praktisch hetzelfde als zij hoor :+

Nee, zij zegt dat je na het vaccin op je allerbesmettelijkst bent, met dit als reden en dat is pertinent niet waar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:12

Niet in die quote waar jij op reageerde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:17

Nee, maar dit gaat er op door, dus daarom quootte ik die. Dat is toch logisch :?

Ik wil graag foutieve info rechtzetten voor het ene eigen leven gaat leiden :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 21:29

En zelfs dat weten ze in Nederland officieel nog niet zeker of je besmettelijk kunt zijn als gevaccineerde mocht je in aanraking komen met het virus. Ik heb de link gedeeld in de OP. In Israël is uit onderzoek naar voor gekomen dat het vaccin ook goed werkt tegen anderen nog kunnen besmetten als je zelf gevaccineerd bent. Ook uit dierproeven kwam dit naar voren. Ik vrees dat dit in Nederland niet zomaar naar buiten gebracht zal worden uit angst voor een 2-splitsing tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.

J1988, ben je zelf ook gevaccineerd? Ik vind het anders erg jammer dat je hier zomaar iets komt roepen wat totaal niet klopt. Daarnaast zou het fijn zijn dat dit een topic is voor mensen die gevaccineerd zijn of op het punt staan gevaccineerd te worden. Om ervaringen met elkaar te kunnen delen e.d.
Er is ook een algemeen corona vaccin topic.

Deksel fijn! Hopelijk geen last van bijwerkingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:22

Nou, ik had al sinds vaccinatie iets wat sluimerde waar ik de vinger niet op kon leggen.
Vannacht wakker geworden met het gevoel alsof ik KO zou gaan (flauwvallen) en een snijdende hoofdpijn. Amper kunnen slapen. De hoofdpijn is nu weg, maar als dit voor prik 2 ook allemaal doorlopen moet worden gaan ze me toch een paar dagen mogen missen op het werk denk ik.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:56

Varekaj schreef:
Nou, ik had al sinds vaccinatie iets wat sluimerde waar ik de vinger niet op kon leggen.
Vannacht wakker geworden met het gevoel alsof ik KO zou gaan (flauwvallen) en een snijdende hoofdpijn. Amper kunnen slapen. De hoofdpijn is nu weg, maar als dit voor prik 2 ook allemaal doorlopen moet worden gaan ze me toch een paar dagen mogen missen op het werk denk ik.

Ah balen! Gelukkig voel je je nu wat beter.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:24

Vayo schreef:
Deksel fijn! Hopelijk geen last van bijwerkingen?

Eigenlijk nergens last van gehad, naast een beetje een blauwe plek gevoel.
Ik ben benieuwd of de 2e ook zo'n eitje wordt.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:41

Ik heb wel een leuk antwoord op de vraag naar uitslagen van gevaccineerden. Dag na vaccin kreeg ik spierpijn hoofdpijn. Werkt als arts, moest toch laten testen van collegas. Middag na testafname al klachtenvrij, ben toch positief getest! Dagen erna nog steeds geen klachten. Kan niet door vaccin komen schijnt. Oude asymptomatische infectie? Zeg het maar, in elk geval weekje superfit thuis zitten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 21:51

Karlijn_dv schreef:
Ik heb wel een leuk antwoord op de vraag naar uitslagen van gevaccineerden. Dag na vaccin kreeg ik spierpijn hoofdpijn. Werkt als arts, moest toch laten testen van collegas. Middag na testafname al klachtenvrij, ben toch positief getest! Dagen erna nog steeds geen klachten. Kan niet door vaccin komen schijnt. Oude asymptomatische infectie? Zeg het maar, in elk geval weekje superfit thuis zitten

Jeetje dat is balen! Welk vaccin heb jij gehad? Spierpijn en hoofdpijn hoor ik veel na Pfizer. Spierpijn heb ik gehad en een vriendin zowel spierpijn als hoofdpijn.
Je zou denken (hopen vooral) dat je inderdaad al positief was zonder klachten en deze kortdurende klachten puur bij de vaccinatie hoorden.
Tegen mij was overigens gezegd dat die klachten bij het vaccin horen en dat geen reden is tot testen, tenzij je er na een paar dagen nog last van hebt. Zelfs bij koorts.

En als je Pfizer hebt gehad, dan ben ik benieuwd wat ze met je 2e vaccinatie zullen doen? Normaal mag je niet 4 weken of korter voor je vaccinatie een positieve test hebben gehad.
Door het Pfizer vaccin zelf kan je niet positief testen zeggen ze. Oude asymptomatische infectie lijkt dan het meest voor de hand liggend.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:01

Vayo schreef:
Karlijn_dv schreef:

Jeetje dat is balen! Welk vaccin heb jij gehad? Spierpijn en hoofdpijn hoor ik veel na Pfizer. Spierpijn heb ik gehad en een vriendin zowel spierpijn als hoofdpijn.
Je zou denken (hopen vooral) dat je inderdaad al positief was zonder klachten en deze kortdurende klachten puur bij de vaccinatie hoorden.
Tegen mij was overigens gezegd dat die klachten bij het vaccin horen en dat geen reden is tot testen, tenzij je er na een paar dagen nog last van hebt. Zelfs bij koorts.

En als je Pfizer hebt gehad, dan ben ik benieuwd wat ze met je 2e vaccinatie zullen doen? Normaal mag je niet 4 weken of korter voor je vaccinatie een positieve test hebben gehad.
Door het Pfizer vaccin zelf kan je niet positief testen zeggen ze. Oude asymptomatische infectie lijkt dan het meest voor de hand liggend.

Klopt, ik zou 3 weken en 6 dagen nadat ik positief was getest de 2e hebben, die moet ik nu een dag uitstellen ;) konden ze alleen nog niet plannen na 21 feb dus maandag weer terugbellen. Ik heb idd pfizer gehad, wilde me zelf ook niet laten testen, maar werk in de ouderenzorg waar net de afdeling weer open was na een enorme uitbraak, dus ze wilde zekere voor onzekere nemen.. Dus al met al lijkt een oude infectie meest waarschijnlijk, maar ja wie zal het zeggen en wie weet komen de klachten nog. Een vriendin van mij werkt zelf als biochemicus met rna vesicles en die zegt ook dat positief testen niet door vaccin kan komen, dus neem dat idd aan :) ggd gaf wel aan dat ze heel veel van dit soort meldingen hadden gehad

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:08

Jeetje dat klinkt dan ook een beetje flauw ... uitstellen voor 1 dag. Bij mij zit er echt exact 3 weken tussen. Bij jou oorspronkelijk dus bijna 4. Helemaal nadat er een enorme uitbraak is geweest, lijkt me de kans groot dat je dan gewoon asymptomatisch positief bent geweest al voor je gevaccineerd werd.

Bij een vriendin van me is in het verzorgingshuis ook een enorme uitbraak geweest. Daar hebben ze de GGD laten komen. Iedere medewerker en bewoner is op dezelfde dag getest. Daar kwamen ook meerdere asymptomatische besmettingen uit.

Ohh maar gaf de GGD dat aan!? Dat er veel positief geteste mensen zijn net na hun vaccinatie?

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:17

Vayo schreef:
Jeetje dat klinkt dan ook een beetje flauw ... uitstellen voor 1 dag. Bij mij zit er echt exact 3 weken tussen. Bij jou oorspronkelijk dus bijna 4. Helemaal nadat er een enorme uitbraak is geweest, lijkt me de kans groot dat je dan gewoon asymptomatisch positief bent geweest al voor je gevaccineerd werd.

Bij een vriendin van me is in het verzorgingshuis ook een enorme uitbraak geweest. Daar hebben ze de GGD laten komen. Iedere medewerker en bewoner is op dezelfde dag getest. Daar kwamen ook meerdere asymptomatische besmettingen uit.

Ohh maar gaf de GGD dat aan!? Dat er veel positief geteste mensen zijn net na hun vaccinatie?

Haha ja ik dacht ook wut are you kidding me 1 dag :+ ja ik denk ook hoor asymptomatisch langer geleden. Maar hou me maar netjes aan de regel. Ja degene van de vaccinatie lijn, het viel ze op ze wilde ze gaan uitzoeken, moest hem er even op wijzen dat zn collegas me al hadden ingelicht :Y) maar wie weet zijn dat ook allemaal mensen die in de 8 weken daarvoor ook al geinfecteerd waren. Je kan wel met CT waarde testen of je infectie echt van nu is of oud, miss komt daar ook wel weer onderzoek naar