Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:29

Ja ik herken het heel erg. Vooral het vlakke in emotie. Was ook een van de redenen dat ik gestopt ben, kom nergrns echt van genieten. Heel langzaam trok de mist op zeg maar. Ik ben veel blijer maar kan ook heel emotioneel en verdrietig zijn. Ik voel het nu echt zeg maar.

Eczeem herken ik ook tijdens pilgebruik. Heb nog steeds een superdroge huid maar niet meer echt eczeemplekken, scheelt een hoop pijn en jeuk nu. Wel heb ik meer last van acne, heb altijd wel ergens een puistje. Maar dat vind ik niet zo erg

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:41

Ik ben ook gestopt met de pil. De laatste pil op 11 januari ingenomen. De laatste drie of vier jaar heb ik de minipil geslikt. Ook die tijd geen menstruatie meer gehad. Daarvoor altijd een pil geslikt met stopweek. In totaal denk ik zon 10 jaar de pil geslikt. Zit al lange tijd met vlakke emoties en in overleg besloten om te gaan stoppen met de pil. Omdat het steeds meer bekend wordt de invloed van de pil op oa. de mentale gezondheid.

Dus 11 januari de laatste gehad en nu dag 3 van mijn menstruatie. Is voor mijn gevoel al best wel vlot, maar wel blij mee. Weet ik dat het allemaal nog werkt. Nu even kijken hoe het zich ontwikkeld de komende tijd. Het valt me nog alles mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:21

Ik ben sinds een paar weken ook weer gestopt. Ik zou een spiraal krijgen maar dat is mislukt bij de huisarts. Dus nu wachten op de gynae. Moet zeggen het is wel weer lekker zonder

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:51

Sinds stoppen ben ik 3 keer ongesteld geweest en dat gaat eigenlijk perfect volgens het boekje! Iets wat ik vroeger nooit had. Dag van tevoren ben ik niet helemaal te genieten en emotioneel, net als dag 1, verder geen last :D

Qua huid merk ik geen verschil eigenlijk, niet droger/vettiger of meer/minder puistjes. Dat stabiele in emotie (behalve dus dag ervoor) hangt nog steeds en dat is echt heerlijk!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 15:24

Ik merk wel dat ik veel meer vloei dan met de pil. Nu is dit mijn eerste menstruatie sinds het stoppen, dus hoop ik dat het nog minder gaat worden. Voor mijn pilgebruik (15jaar geleden) was mijn menstruatie gemiddeld 7 dagen, hopelijk valt dat nu mee ..

Ik kreeg in de eerste week na het stoppen met de pil allemaal puistjes op mijn neus, dat is weggetrokken en nu weer normaal. Heb nooit een moeilijke huid gehad dus weet niet hoe dat zit met mensen die het ervoor wel hadden. Plus misschien komt het nog bij mij omdat ik dus kort gestopt ben.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:28

Ik heb zo'n twee week geleden de laatste pil genomen. Voorlopig even niks anders en mijn eigen cyclus even op gang laten komen. Ben er nog niet uit wat ik straks wil als anticonceptie..

Ben begin deze week enorm somber geweest, nu is dat weer over. Geen idee of dat bij het ontpillen hoort maar viel wel op. :')

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 01:10

Nikki_ schreef:
Ik merk wel dat ik veel meer vloei dan met de pil. Nu is dit mijn eerste menstruatie sinds het stoppen, dus hoop ik dat het nog minder gaat worden. Voor mijn pilgebruik (15jaar geleden) was mijn menstruatie gemiddeld 7 dagen, hopelijk valt dat nu mee ..

Ik kreeg in de eerste week na het stoppen met de pil allemaal puistjes op mijn neus, dat is weggetrokken en nu weer normaal. Heb nooit een moeilijke huid gehad dus weet niet hoe dat zit met mensen die het ervoor wel hadden. Plus misschien komt het nog bij mij omdat ik dus kort gestopt ben.

Oke het ging dus van 3 dagen heel heftig naar niks.. voelt dan ook wel weer gek nu weer terug naar een opgeblazen gevoel. Hebben meer mensen zo'n opgeblazen buik? En weet iemand wat je daaraan kunt doen?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:50

Hier vanaf vrijdag gestopt; ben erg benieuwd wanneer mijn eigen menstruatie op gang komt en hoe ik me ga voelen zonder de hormonen van de pil :).

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:18

Hier nu 3 weken gestopt. Merk nog helemaal geen verschil. Hopelijk volgende week gewoon ongesteld..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:36

Ik ben ook van meer dagen naar 3 dagen gegaan sinds ik gestopt ben met de pil. Eerste maanden was het 4a5 dagen en nu drie.

Morgen spiraal plaatsen.
Ik principe moet dat de eerste menstruatie dag, hoop dat morgen lukt want ben afgelopen nacht al ongesteld geworden.
Morgen maar ff bellen in de ochtend.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:11

Hier zit de koperspiraal er in, gisteren laten plaatsen.

Was verre van prettig qua pijn met plaatsen maar toen hij eenmaal zat was het ok. Zere buik in de avond en nacht, maar met pijnstillers wel kunnen slapen gelukkig.

Hoorde dat sterilisatie van de man ook bij onze huisarts wordt gedaan, dus als de spiraal mij niet bevalt dan gaat die er uit en laat mijn partner zich steriliseren.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:41

MarliesV schreef:
Hier zit de koperspiraal er in, gisteren laten plaatsen.

Was verre van prettig qua pijn met plaatsen maar toen hij eenmaal zat was het ok. Zere buik in de avond en nacht, maar met pijnstillers wel kunnen slapen gelukkig.

Hoorde dat sterilisatie van de man ook bij onze huisarts wordt gedaan, dus als de spiraal mij niet bevalt dan gaat die er uit en laat mijn partner zich steriliseren.

Brr, snap niet dat dit niet met verdoving kan of gedaan wordt. Liefst zou ik ook een spiraal willen maar dit houdt mij dus tegen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:42

Ben niet kleinzierig maar het sonderen (diepte bepalen) gaf steek en de spiraal er in ook. En je kan niet volledig ontspannen door die eendenbek.
Toen die er uit was, was het wel ok.

Vannacht 1x pijnstiller genomen maar meer dan flinke menstruatie pijn was het niet. Vandaag nergens meer last van.

Geen idee hoe andere mensen dit ervaren natuurlijk. Ieder lijf is anders.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:52

Ben blij te lezen dat zoveel mensen zijn gestopt.
Het is toch best wel troep, en ik denk vaak dat we consequenties van al die hormonen slikken onderschatten.

Stoppen zorgde eerst ook voor puistjes bij mij, en hoe!! En ik was 30+!!!
Maar het is gewoon alsof je lichaam zichzelf echt helemaal moet resetten. Nu is alles weer helemaal goed. Heeft wel een jaartje geduurd.

Maar vooral mentaal voel ik me echt ZOVEEL beter! Schrik ervan dat ik lang dacht dat ik een tobber was, een somber tiep. Na het stoppen blijk ik vrijwel altijd vrolijk te zijn. Idioot hè?!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:55

Ik hang nu tegen periode nummer 2 aan.
Hopelijk dit keer weer zo weinig last.
Mis de pil echt totaal niet..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:59

Ninx schreef:
Het is toch best wel troep, en ik denk vaak dat we consequenties van al die hormonen slikken onderschatten.

Maar het is gewoon alsof je lichaam zichzelf echt helemaal moet resetten. Nu is alles weer helemaal goed. Heeft wel een jaartje geduurd.

Maar vooral mentaal voel ik me echt ZOVEEL beter! Schrik ervan dat ik lang dacht dat ik een tobber was, een somber tiep. Na het stoppen blijk ik vrijwel altijd vrolijk te zijn. Idioot hè?!

Er zijn ook mensen voor wie de pil echt een uitkomst is. Ik ben een veel leuker mens met pil en voor mij is het dus geen troep. Ik ben er ook een poos mee gestopt omdat iedereen riep dat het troep was maar ben zo blij dat ik 'm alweer een paar jaar gebruik en dat het bestaat. Ook totaal geen lichamelijke klachten ervan.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:06

Jildau schreef:
Ninx schreef:

Er zijn ook mensen voor wie de pil echt een uitkomst is. Ik ben een veel leuker mens met pil en voor mij is het dus geen troep. Ik ben er ook een poos mee gestopt omdat iedereen riep dat het troep was maar ben zo blij dat ik 'm alweer een paar jaar gebruik en dat het bestaat. Ook totaal geen lichamelijke klachten ervan.

Tsja, het hangt zo onwijs af van hoe je lijf erop reageert. Dat het voor jou goed werkt (ideaal!) neemt niet weg dat het voor een ander troep is. Ik heb een implanon gehad, in mijn omgeving waren ze daar zeer enthousiast over.. ik heb 5 maanden gevloeid en met het eruit halen was hij "zoek" geraakt in mijn arm. Voor mij dus troep. Idem met het spiraal, de een verklaard hem heilig, de ander als troep.

Hier van mijn 11e tot 24e de pil gebruikt. Verademing toen ik stopte, veel hoger libido, minder emotioneel en piekeren. Mn man heeft me nadrukkelijk gevraagd om niet meer te beginnen omdat hij zo'n verschil merkte. Wel mis ik dat ik de stopweken kon doorslikken en maar weinig ongesteld was. Nu inderdaad drie dagen heel heftig, twee dagen "naschokjes" :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:45

Jildau schreef:
Ninx schreef:

Hoe lang ben je destijds gestopt? Heb je toen ook andere dingen gedaan om je hormonen een beetje reguleren?

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:00

Ninx schreef:
Hoe lang ben je destijds gestopt? Heb je toen ook andere dingen gedaan om je hormonen een beetje reguleren?

Welke andere dingen zou je dan nog kunnen doen ?

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:25

volg

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:42

Hier ook puistjes in het begin en ook rond de menstruatie. Cyclus is bij iedereen verschillend. Ik was na het stoppende juli in de stopweek ongesteld, daarna pas in november 2 dagen een mini beetje, in december echt 5 dagen heel heftig en in januari weer 2 dagen nauwelijks... mijn collega is in september gestopt en had meteen een cyclus en was in november zwanger... gaat bij iedereen anders.

Zijn er hier meer mensen die sinds het stoppen minder last van hooikoorts/huisstofmijt allergieën hebben? Geen idee of het kan hoor, maar ik heb amper nog pilletjes hoeven slikken sinds juli, terwijl ik altijd het hele jaar door last heb :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:02

Ninx schreef:
Jildau schreef:

Ik denk in totaal een maand of 4.. Toen kwam ik bij de huisarts en via de huisarts bij een psycholoog vanwege een depressie terwijl ik normaal gesproken totaal geen negatieve gedachten had. Ik bleek hetzelfde te hebben als vrouwen met een postnatale depressie (geen stabiel oestrogeen niveau). Had ook ernstige haaruitval en veel acne. Toen weer begonnen met de pil (Yasmin) en wat een verademing. Ik werd weer emotioneel stabieler, geen depressieve gedachten meer en mijn haaruitval en acne verdwenen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:26

Ik heb sinds het stoppen met de pil enorme wallen. Dat had ik niet verwacht.

Als het iemand tips heeft.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:32

Ik ben een tijd geleden gestopt met de prikpil, maar ik schrok er wel van dat ik echt een jaar moest wachten tot mijn cyclus weer op gang kwam. Ik wilde bijna naar de dokter gaan, maar toen kwam het toch weer op gang.
Nu heb ik eigenlijk een hele fijne cyclus. Merk goed aan mijn eigen lijf wanneer 'het eraan komt' en heb veel minder pijn.
Mentaal merk ik er helemaal geen drol van. Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Niet blijer of ongelukkiger en van gewichtsverlies oid heb ik ook niets gemerkt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:25

Ik gebruik nu al 7 jaar geen anticonceptie meer behalve mijn app en condooms als het mijn vruchtbare periode is. Die nemen we ruim.

Dit is voor ons een goede methode. Ik ken mijn lichaam en de signalen heel goed, weet precies wanneer het een risicoperiode is.

We hebben twee kids en beide gepland.

Ik wil echt nooit meer externe hormonen in mijn lichaam. Ik ben er heilig van overtuigd dat het gewoon niet goed voor je is.