Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikki_ schreef:Ik merk wel dat ik veel meer vloei dan met de pil. Nu is dit mijn eerste menstruatie sinds het stoppen, dus hoop ik dat het nog minder gaat worden. Voor mijn pilgebruik (15jaar geleden) was mijn menstruatie gemiddeld 7 dagen, hopelijk valt dat nu mee ..
Ik kreeg in de eerste week na het stoppen met de pil allemaal puistjes op mijn neus, dat is weggetrokken en nu weer normaal. Heb nooit een moeilijke huid gehad dus weet niet hoe dat zit met mensen die het ervoor wel hadden. Plus misschien komt het nog bij mij omdat ik dus kort gestopt ben.
MarliesV schreef:Hier zit de koperspiraal er in, gisteren laten plaatsen.
Was verre van prettig qua pijn met plaatsen maar toen hij eenmaal zat was het ok. Zere buik in de avond en nacht, maar met pijnstillers wel kunnen slapen gelukkig.
Hoorde dat sterilisatie van de man ook bij onze huisarts wordt gedaan, dus als de spiraal mij niet bevalt dan gaat die er uit en laat mijn partner zich steriliseren.
Ninx schreef:Ben blij te lezen dat zoveel mensen zijn gestopt.
Het is toch best wel troep, en ik denk vaak dat we consequenties van al die hormonen slikken onderschatten.
Stoppen zorgde eerst ook voor puistjes bij mij, en hoe!! En ik was 30+!!!
Maar het is gewoon alsof je lichaam zichzelf echt helemaal moet resetten. Nu is alles weer helemaal goed. Heeft wel een jaartje geduurd.
Maar vooral mentaal voel ik me echt ZOVEEL beter! Schrik ervan dat ik lang dacht dat ik een tobber was, een somber tiep. Na het stoppen blijk ik vrijwel altijd vrolijk te zijn. Idioot hè?!
Jildau schreef:Ninx schreef:Ben blij te lezen dat zoveel mensen zijn gestopt.
Het is toch best wel troep, en ik denk vaak dat we consequenties van al die hormonen slikken onderschatten.
Maar het is gewoon alsof je lichaam zichzelf echt helemaal moet resetten. Nu is alles weer helemaal goed. Heeft wel een jaartje geduurd.
Maar vooral mentaal voel ik me echt ZOVEEL beter! Schrik ervan dat ik lang dacht dat ik een tobber was, een somber tiep. Na het stoppen blijk ik vrijwel altijd vrolijk te zijn. Idioot hè?!
Er zijn ook mensen voor wie de pil echt een uitkomst is. Ik ben een veel leuker mens met pil en voor mij is het dus geen troep. Ik ben er ook een poos mee gestopt omdat iedereen riep dat het troep was maar ben zo blij dat ik 'm alweer een paar jaar gebruik en dat het bestaat. Ook totaal geen lichamelijke klachten ervan.
Jildau schreef:Ninx schreef:Ben blij te lezen dat zoveel mensen zijn gestopt.
Er zijn ook mensen voor wie de pil echt een uitkomst is. Ik ben een veel leuker mens met pil en voor mij is het dus geen troep. Ik ben er ook een poos mee gestopt omdat iedereen riep dat het troep was maar ben zo blij dat ik 'm alweer een paar jaar gebruik en dat het bestaat. Ook totaal geen lichamelijke klachten ervan.
Ninx schreef:Jildau schreef:
Hoe lang ben je destijds gestopt? Heb je toen ook andere dingen gedaan om je hormonen een beetje reguleren?