Peuk schreef:Lastig.
Ik vind dat er hier ook best makkelijk gepraat wordt over voorselectie. Dat je het tijdens het ontmoeten van iemand bespreekbaar maakt.
Maar ik ben 26 en voor een hoop mensen is dat een leeftijd dat ze al een of meere kindjes hebben, maar ik weet helemaal nog niet of ik wel kinderen wil. Op dit moment zou ik het absoluut niet willen, maar over 5 jaar is dat wellicht anders. Ik ben vrijgezel maar misschien ben ik dan met iemand samen en loop je dan toch best gemakkelijk tegen dat probleem aan.
Ik denk dat je uiteindelijk toch voor jouw wens moet gaan. Want een partner is vervangbaar en achteraf verdriet over dat je nooit een kindje hebt mogen krijgen blijft denk ik voor je hele leven. Het verdriet om een partner is minder aannemelijk dat het zo lang blijft.
Nog even hierop reageren... Ik denk dat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit als jou. Ik ben bijna 22, geen relatie en geen idee of ik een kinderwens heb. Nu meer dan een jaar alleen en een paar dates gehad, de kinderwens is iets dat altijd gevraagd wordt op date één. En dan ben ik ook gewoon eerlijk, "soms wel, soms niet". Mijn broer en zus hebben beide al kinderen, soms vind ik ze heel leuk maar soms heb ik ook zoiets van "oliebol, ze zijn hartstikke vermoeiend, doe maar niet." Al heb ik er ergens wel vertrouwen in dat ik ze op een dag ga willen, ik weet gewoon dat die dag er zeker niet komt voor mijn 28-29, of misschien zelfs 30... Heb een vriendin die even oud is als mij, werkt al en heeft al +4 jaar een relatie, woont ook alleen. Die zei me onlangs dat het voor haar toch binnen nu en 2-3 jaar een kind mag komen. Vind ik persoonlijk zo gek, omdat ik daar zelf helemaal nog niet ben en ook absoluut niet aan denk. Mijn zus was ook 25 toen ze zwanger werd en 26 toen ze beviel...
Moestuin schreef:Qimm schreef:... Voor de rest is het een topkerel?
Ja. Dat is hij zeker. Maar je snapt ook wel dat het heel veel druk op onze relatie legt omdat een kind nu eenmaal een groot aandeel heeft in een relatie. Het een sluit het ander niet uit.
Ik snap je redenering wel, maar zoiets kan toch niet blijven duren denk ik dan? Jij zet jezelf constant op de derde plaats, eerst je kind en dan je partner. Maar jij hebt hier duidelijk een ander beeld over dan je partner. Ja ik weet het, wie zijn wij om daar iets over te zeggen. Maar het klinkt gewoon totaal niet gezond.