Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:09

Zijn er bepaalde geuren die je lekker vindt? Ik hou erg van 'warme' geuren dus ik drink bv zoethout, sterrenmunt, avondmelange van de appie, de smaak van deze theetjes is vrij zoet en er zitten geen echte theeblaadjes in dus ze zijn niet bitter, ook niet als je ze wat langer laat trekken .

Fruitthee, zwarte thee en groene thee werken voor mij niet echt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:17

Zo zie je er zijn veel verschillen in smaak letterlijk er figuurlijk haha ik vind thee zonder melk echt vies maar ik ben opgegroeid in australie daar drinken ze niet anders. Ik lust alleen fruit thee en dan vaak aardbei of passievrucht! Kruiden thee vind ik zo verschrikkelijk! Krijg al kippenvel als ik eraan denk.
Als hoge uitzondering drink ik echte Turkse appel thee zonder melk maar die smaakt dan echt niet naar thee dus vind ik anders. Die moet je oplossen in water.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:20

Ik hou zelf van slappe thee. Als het zakje er te lang inzit krijg je stroeve tanden :')
En de Aldi heeft aardbei met slagroom thee _/-\o_ wordt hier ook wel snoepjesthee genoemd

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:21

Dat mensen geen water lusten :wow: Wist niet dat dat bestond. Water is toch een soort van basisdrinken. Drinken jullie dan altijd sap en limonade? Daar raak je toch hartstikke vol van op een gegeven moment?

Maar goed, ontopic: ik denk dat je indd eerst moet “afkicken” van zoete drankjes. En losse thee vind ik ook zoveel lekkerder dan voorverpakte zakjes. Veel zachter, zonder bittere afdronk. Zelf houd ik erg van groene of witte jasmijnthee! En er is mega veel variatie in thee om uit te proberen! Laat je anders eens adviseren bij een theewinkel.

En tja, als je het echt niet lust, dan lust je het niet :P Ik zou het niet gaan forceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:37

Ceffyl schreef:
Dat mensen geen water lusten :wow: Wist niet dat dat bestond. Water is toch een soort van basisdrinken. Drinken jullie dan altijd sap en limonade? Daar raak je toch hartstikke vol van op een gegeven moment?

Maar goed, ontopic: ik denk dat je indd eerst moet “afkicken” van zoete drankjes. En losse thee vind ik ook zoveel lekkerder dan voorverpakte zakjes. Veel zachter, zonder bittere afdronk. Zelf houd ik erg van groene of witte jasmijnthee! En er is mega veel variatie in thee om uit te proberen! Laat je anders eens adviseren bij een theewinkel.

En tja, als je het echt niet lust, dan lust je het niet :P Ik zou het niet gaan forceren.
Ik lustte ook geen water vroeger. Ik dronk liters en liters ijsthee. :') Tot ik op een dag iets zag over hoe zuur het eigenlijk is en wat het doet voor je tanden, toen ben ik cold turkey water gaan drinken en tegenwoordig drink ik eigenlijk alleen dat. 's Avonds een kopje thee of warme chocolademelk (of als ik zit te tekenen, meer koppen thee :)) ), en sporadisch een drank met suiker als ik merk dat ik wat flauw word, maar dat is dus puur naar behoefte.

Jasmijnthee is inderdaad ook lekker! Ik heb hier ook nog een groene thee met mango en eentje met perzik (losse thee, dus gewoon groene thee met stukjes gedroogde mango/perzik erin), die zijn ook lekker. :j

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:40

Ceffyl schreef:

Maar goed, ontopic: ik denk dat je indd eerst moet “afkicken” van zoete drankjes. En losse thee vind ik ook zoveel lekkerder dan voorverpakte zakjes. Veel zachter, zonder bittere afdronk. Zelf houd ik erg van groene of witte jasmijnthee! En er is mega veel variatie in thee om uit te proberen! Laat je anders eens :j adviseren bij een theewinkel.

Ik lust water alleen heel koud op een hete zomer dag of met het wandelen van de 4daagse. Waarom geen idee nooit geleerd als kind en me dr nu ook niet toe gezet het te leren al word het wel wat beter dan eerst. Ik drink limonade siroop maar dan niet abnormaal veel gewoon dat er net een smaakje aan zit. En idd sapjes want ik kan koolzuur ook niet heel goed hebben, heb het zelfs een keer vlak na drinken zowat weer terug door mn neus gehad :') :j ik probeer wel erg te letten op sapjes met minder suikers maar vaak zitten ze alsnog vol er mee helaas.
Thee lust ik wel maar doe hier zoetjes of honing in.
Vol zit ik niet van de sapjes maar drink ook regelmatig cristal clear dat is net water met een vleugje smaak(en suiker) of andere minder heftige dranken dan bijv een kan multivitaminen vruchtensap/aka suikersap.

Afkicken van zoete dranken vind ik een goede merk zelf ook dat als ik een tijdje meer zoetigheid heb gehad dat je dan toch water een beetje een klap in je bek vind. Dus dat kan zeker helpen.
En water vind ik ook afhankelijk van smaak waar je bent. Heb wel eens water gedronken in een andere plaats(in nl gewoon) en vond dat toch ook heel anders smaken dan thuis.

Ik denk ik reageer als niet water drinker ook even uitgebreider.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:53

Ik ben ook absoluut geen fan van water. Als ik thee drink is het rooibos thee of de rooibos-aardbei-slagroom thee van de aldi en dan met 2 zoetjes erin. Anders proeft het echt als water. Veel soorten thee ruiken heel heftig en smaken naar niks zoals vruchten thee

JackieT

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:59

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:11

Water lustte ik vroeger ook niet :n altijd limonade of sap. Pas toen ik studeerde en wat wilde afvallen ben ik cold turkey over gegaan op water. Was even doorbijten maar inmiddels drink ik nooit meer frisdrank.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:43

Ik hou van water, frisdrank en thee (maar wel zonder suiker, suiker in thee vind ik zo smerig %) )

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:49

En water met bubbeltjes? Ik heb een Sodastream, en gewoon water met bubbels daaruit is lekker.
Kan je niet altijd op bezoek vragen, maar scheelt wel suiker.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:51

Ik lust ook geen thee, want inderdaad welke smaak ik ook probeer: er zit gewoon zo'n 'aarde-nasmaak' aan.

Wat ik dus wel weer heel lekker vind is verse kruidenthee! Verse muntthee, Citroen-gember thee, dat idee. Eventueel met een vleugje honing waar je dat lekker vindt. Komt overeen met je water met een smaakje misschien?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 19:27

Ik heb een aantal verschillende thee besteld bij theexpress die hier genoemd werd. Ik ben benieuwd! Ik kreeg ook van iemand als aanrader Bengal Spice van Celestial Seasons gekregen en die heb ik ook geproefd. Ik vond hem niet vies, maar lekker ook niet perse, dus misschien dat ik deze kan proberen om aan te wennen. :+

Thee met melk heb ik ook geprobeerd, maar dat vind ik niet lekker. :+
En voor de gene die zich afvragen waarom ik er zoveel moeite voor doe: het is fijn om iets te hebben waar ik mij mee kan opwarmen. Maar ik wil er ook meteen bij vermelden dat het me te gek word om allerlei smaken te blijven kopen en proberen, dus ik hou er wel een keer mee op :)

Ik blijf wel al een paar dagen malen over wat het precies is wat ik er niet lekker aan vind, maar het blijft lastig te beschrijven. Ik denk dat het de watersmaak is? Fijn trouwens om te lezen dat er meer zijn die geen water lusten. Ijs en ijskoud water op zijn tijd vind ik wel weer lekker!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:31

Het heeft ook geen zin om 100 smaken te proberen. Je moet juist wennen aan een smaak. Ik heb een hoop the weg gegooid, maar ik nam elke dag thee en dan moest ik 1 slok drinken, en daarna 2, daarna 3. En toen heb ik een hele tijd gehad dat ik 1 smaak (zoethout) wel kon drinken. En vanuit daar maar wat andere smaken geprobeerd. Dat ging redelijk vlot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:34

Wennen is belangrijk, maar iets vinden dat enigszins te pruimen valt maakt het wennen wel veel makkelijker. Dat is in elk geval mijn methode geweest, eerst van alles proeven en aan de lekkerste soort langzaam wennen :)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:49

thirteenn schreef:
En voor de gene die zich afvragen waarom ik er zoveel moeite voor doe: het is fijn om iets te hebben waar ik mij mee kan opwarmen. Maar ik wil er ook meteen bij vermelden dat het me te gek word om allerlei smaken te blijven kopen en proberen, dus ik hou er wel een keer mee op :)

Ik blijf wel al een paar dagen malen over wat het precies is wat ik er niet lekker aan vind, maar het blijft lastig te beschrijven. Ik denk dat het de watersmaak is? Fijn trouwens om te lezen dat er meer zijn die geen water lusten. Ijs en ijskoud water op zijn tijd vind ik wel weer lekker!

En gewoon lekkere warme chocolademelk? Of als je het niet met melk lust, met kokend water. Ik heb ooit een keer van nespresso aanmaak chocolademelk gekocht, dat is van zichzelf al heerlijk, dus je hoeft er niet nog suiker in te gooien. :9k

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 19:59

StellaMay schreef:
thirteenn schreef:

En gewoon lekkere warme chocolademelk? Of als je het niet met melk lust, met kokend water. Ik heb ooit een keer van nespresso aanmaak chocolademelk gekocht, dat is van zichzelf al heerlijk, dus je hoeft er niet nog suiker in te gooien. :9k

Ik lust geen chocolademelk -O- ;(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:09

Ik vind het altijd een beetje verwend als mensen zeggen geen water te lusten :o
Water is ook niks aan maar je hebt het gewoon nodig en hoe meer hoe beter.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:22

saskiakefie schreef:

Kan ik inkomen. Ik heb het vroeger nooit moeten drinken als kind dus in die zin verwent met appelsap etc. maar het is ook oprecht een smaak waar ik heel lang echt niet aan heb kunnen wennen. Water is misschien wel niks maar het heeft toch een smaak en gevoel in je mond. En dat moet je maar net weg kunnen krijgen. Inmiddels gaat dat beter maar kan ts wel begrijpen.

Ik vond vroeger thee niet lekker want had er daarna juist een drogere mond van. En heel vaak ook veel te bitter. Ja de thee van opa was top met 4scheppen suiker :')

Dus verwend ja vroeger misschien een beetje door het niet te moeten leren drinken. Maar het is ook een kwestie van lusten.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:32

Je wilt t vooral om op te warmen zeg je? Wel eens bouillon geprobeerd? Als in drinkbouillon? Zoals tuinkruiden ed

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:12

saskiakefie schreef:

Ben ik het wel mee eens :o Vroeger wist men niet beter, en nu moet het allemaal worden aangezoet omdat het anders niet lekker is. Aan de andere kant snap ik het wel, vroeger vond ik water ook niet lekker; ik dronk alleen maar sap en limonade. Maar echt, je voelt je zó veel beter als je eenmaal gewoon water leert drinken. Neem gewoon overal waar je heen gaat een flesje mee, en je went er zo aan. Als je eenmaal genoeg dorst krijgt ga je het toch wel drinken, en dan komt het allemaal vanzelf :P Water (en ook thee) leren lusten is een kwestie van veel doen, waardoor je uiteindelijk wel gewenning krijgt.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:12

Je hebt ook thee die je met koud water kunt maken, bv Lipton cold infuse > geen idee hoe die smaakt hoor, ik heb m nog nooit geprobeerd.

Ik had hetzelfde jaren geleden als wat jij nu hebt.
Thee lustte ik ook niet, nu drink ik een paar liter op een dag.

Wat bij mij gewerkt heeft is verschillende smaakjes uitproberen zowel sterk zetten als niet sterk zetten maar wat bij mij doorslaggevend is geweest waaruit je het drinkt.... :j
Ik heb het uit een theeglas geprobeerd, in een mok, in een turks theeglas en uiteindelijk op mijn werk in een hard plastic festivalbeker 8)7 omdat clienten daar niet tegen porcelein of glas konden hadden we daar alleen kunststof spullen.

Voor mij was dus de eerste thee die ik lustte citroenthee, zakje er in en eruit, zonder suiker of zoetjes in die plastic beker.

Inmiddels drink ik al jaren de thee uit een glas, uit een mok vind ik het het echt minder lekker maar nog steeds een hele kan met een eenkopszakje en dan een paar keer soppen en er uit

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:47

Ik lust ook geen water, ja alleen als het heel warm is. En echt, ik heb het geprobeerd, maar als ik een flesje water meeneem, dan komt ie vol weer terug en dat kan ik gerust weken volhouden. Doe ik er wat siroop door, hoeft maar heel licht te zijn, dan gaat het wel op.
En tuurlijk, als water ineens het enige vocht nog zou zijn dan drink ik het echt wel, maar zolang ik een keus heb... :+

Overigens heb ik van een arts geleerd dat je moet drinken als je dorst hebt. De ene dag is dat misschien nog geen liter en de andere dag misschien ruim 2. Maar je moet niet obsessief steeds slokken nemen omdat je denkt dat je continu wat moet drinken, je maag heeft ook rust nodig.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:04

@kaatje_S Alleen drinken als je dorst hebt is zeker niet betrouwbaar genoeg. Als ik te weinig drink krijg ik algauw een waarschuwing dat ik pijn heb bij plassen maar dan hoef ik nog steeds geen dorst te hebben. Zou ik nog niks drinken heb ik zo een blaasontsteking/uitdroging. Obsessief slokken nemen is niet nodig maar regelmatig een paar glazen water drinken is alleen maar goed. Ik denk eerder dat het probleem zit bij dat we veel te vaak en te veel eten dat is veel belastender voor het lichaam.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 13:09

Kaatje_S schreef:
Ik lust ook geen water, ja alleen als het heel warm is. En echt, ik heb het geprobeerd, maar als ik een flesje water meeneem, dan komt ie vol weer terug en dat kan ik gerust weken volhouden. Doe ik er wat siroop door, hoeft maar heel licht te zijn, dan gaat het wel op.
En tuurlijk, als water ineens het enige vocht nog zou zijn dan drink ik het echt wel, maar zolang ik een keus heb... :+

Overigens heb ik van een arts geleerd dat je moet drinken als je dorst hebt. De ene dag is dat misschien nog geen liter en de andere dag misschien ruim 2. Maar je moet niet obsessief steeds slokken nemen omdat je denkt dat je continu wat moet drinken, je maag heeft ook rust nodig.

Daar klopt denk ik helemaal niets van. Ik heb bijna nooit dorst. :+ Ik drink als ik er niet op let maar 1 glas op een dag.