Oncharmant afgestapt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:34

ivy_power89 schreef:
Revalidatie was aangevraagd door de HA bij een revalidatie centrum. Dat loopt niet via het ZH....

In het ZH heb ik bij een neuroloog een na controle gehad. Die was leek wel geïrriteerd dat ik er was. Maw wat kom je hier doen. Vervolgens kreeg ik meerdere keren te horen hoe gevaarlijk paardensport is en dat ik beter niet meer op een paard kon zitten.
Toen hij vroeg of ik nog vragen had, en ik uitlegde waar ik nog last van had, kwam wat is de vraag nu?
Schoot ik geen reet mee op, en heb dat los gelaten.

Zou ook echt niet weten waar ik nu moet aankloppen

Raar is dat hè, dat een neuroloog geen verstand lijkt te hebben van hersenletsel. Ik heb zelf gehad dat mijn neuroloog niet begreep dat ik moeite had ( en heb) met het lopen in een winkelstraat, al die bewegende koppies maakt de ruimte voor mij uit balans. Op een leeg vlak lopen gaat makkelijker. Hij vond het maar raar.
Naast veel pijn, vermoeidheid, snel misselijk, duizelig had ik veel coördinatie problemen.
Bij de fysiotherapeut werd het zwart voor mijn ogen bij kleine inspanningen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:37

Je moet dus wachten op revalidatie omdat je eerst drie maanden bij een psychosomatische fysiotherapie moet lopen? Wie bepaalt dat? En waarom?
Of is het zo dat de revalidatie nog geen plek heeft en ze je daarom hebben aangeraden om in de tussentijd maar fysiotherapie te doen, om in elk geval enige hulp te krijgen? Heb je eventueel iets aan ergotherapie?

Wat voor bedrijf heb je, ben je daar erg druk mee? Kan je dat ook gedeeltelijk of tijdelijk over dragen?

Ik wil niet somber zijn, maar klachten kunnen nog veel langer dan 12 maanden aanhouden, en zéker als er niet goed mee omgegaan wordt.

NB: dat je last hebt van prikkelintolerantie is heel normaal en zou een neuroloog zeker wel moeten weten.

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:11

Nikass schreef:
Je moet dus wachten op revalidatie omdat je eerst drie maanden bij een psychosomatische fysiotherapie moet lopen? Wie bepaalt dat? En waarom?
Of is het zo dat de revalidatie nog geen plek heeft en ze je daarom hebben aangeraden om in de tussentijd maar fysiotherapie te doen, om in elk geval enige hulp te krijgen? Heb je eventueel iets aan ergotherapie?

Wat voor bedrijf heb je, ben je daar erg druk mee? Kan je dat ook gedeeltelijk of tijdelijk over dragen?

Ik wil niet somber zijn, maar klachten kunnen nog veel langer dan 12 maanden aanhouden, en zéker als er niet goed mee omgegaan wordt.

NB: dat je last hebt van prikkelintolerantie is heel normaal en zou een neuroloog zeker wel moeten weten.

Als ergo/casemanager in een revalidatiecentrum kan ik zeggen dat dat, soms helaas en soms terecht, eisen van de zorgverzekering zijn. Eerst voorliggende stappen proberen en daarna pas de optie van intensieve revalidatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:16

Bij welke diagnose dan? Ik ben rechtstreeks vanuit het ziekenhuis aangemeld en heb geen psychosomatische fysiotherapie hoeven doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:20

sterregoud schreef:
ivy_power89 schreef:
Revalidatie was aangevraagd door de HA bij een revalidatie centrum. Dat loopt niet via het ZH....

In het ZH heb ik bij een neuroloog een na controle gehad. Die was leek wel geïrriteerd dat ik er was. Maw wat kom je hier doen. Vervolgens kreeg ik meerdere keren te horen hoe gevaarlijk paardensport is en dat ik beter niet meer op een paard kon zitten.
Toen hij vroeg of ik nog vragen had, en ik uitlegde waar ik nog last van had, kwam wat is de vraag nu?
Schoot ik geen reet mee op, en heb dat los gelaten.

Zou ook echt niet weten waar ik nu moet aankloppen

Raar is dat hè, dat een neuroloog geen verstand lijkt te hebben van hersenletsel. Ik heb zelf gehad dat mijn neuroloog niet begreep dat ik moeite had ( en heb) met het lopen in een winkelstraat, al die bewegende koppies maakt de ruimte voor mij uit balans. Op een leeg vlak lopen gaat makkelijker. Hij vond het maar raar.
Naast veel pijn, vermoeidheid, snel misselijk, duizelig had ik veel coördinatie problemen.
Bij de fysiotherapeut werd het zwart voor mijn ogen bij kleine inspanningen.

Hersenen zijn soms zou moeilijk te voorspellen voor artsen.
Nichtje 1 auto ongeluk gehad, gaven haar 0,5% op overleven, advies was behandelingen stoppen en stekker uit te trekken. Haar ouders weigerde dit. Ze heeft 9 maanden in coma gelegen met heel veel tegenslagen (hartstilstand, hersenbloedingen, hersenvliesontsteking, mega zwellingen steeds) alles als gevolg van hersenletsel.
Mocht ze ooit ontwaken zou ze een kasplantje zijn.
Nu: ja ze is eenzijdig verlamd, maar kan staan met behulp, koffie maken, praten met spraak computer en geniet op haar manier van het leven.

Ander nichtje, ook auto ongeluk.
Kans was 50/50 op overleven, artsen hadden zeer goede hoop dat alles goed kwam. Na een week kreeg ze toevallen en haar hersenstam stierf alsnog.

TS
Neem echt je rust, dat is zo belangrijk. Ik ben bang dat je toch nog teveel doet waardoor je toch steeds weer flinke klachten krijg.
Denk goed om je zelf!

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:00

Nikass schreef:
Bij welke diagnose dan? Ik ben rechtstreeks vanuit het ziekenhuis aangemeld en heb geen psychosomatische fysiotherapie hoeven doen.

Wij werken met chronische pijn en die regels gelden ongeacht de diagnose. Ook dit soort klachten komen voorbij.
Hoe het elders gaat durf ik je natuurlijk niet te zeggen. Wij zijn wel een zelfstandig behandelcentrum. Wellicht in het ziekenhuis inderdaad anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:03

Het gaat bij mij ook om een zelfstandig revalidatiecentrum.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:11

ivy_power89 schreef:
Mijn reactie was overigens niet naar jou, maar meer de mensen die roepen dat het vast goed gaat omdat ik een nieuw paard hebben en aan het speculeren zijn. Die hoor ik nu ook niet meer trouwens.

Dan zul je mij wel bedoelen want ik zei dat het vast wel goed met je ging, omdat je een 2,5 jarige hebt gekocht. En dat is ook geen rare gedachte, als je nog zo in de kreukels ligt is dat een apart besluit. Maar dat moet jij natuurlijk helemaal zelf weten.
.
Overigens speculeer je nu zelf met je "die hoor ik ook niet meer trouwens". Sommige mensen moeten werken en zitten niet de hele dag op bokt.

Ik vind het oprecht rot voor je dat je nog niet helemaal bent hersteld.

ivy_power89

Re: Oncharmant afgestapt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:38

Ik lig fysiek niet meer in de kreukels maar mijn hersenen werken gewoon niet mee. Dan maakt het dus echt niets uit of het een bijna 3 jarige is, of een 12 jarig. Sterker nog, de bijna 3 jarige staat uit zn neus te vreten en krijgt een borstel erover heen, thats it. Niets moeilijks aan.

Maar voordat je uitspraken zo openlijk doet, ga eerst na of je informatie wel klopt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:27

Ik wil geen wellesnietes spelletje met je spelen, maar als je vertelt dat je nog steeds therapeutisch aan het werk bent, misselijk van inspanning en prikkels en ook je eigen bedrijf niet aan kan dan zal het best uit je hersenen komen maar zijn die van invloed op je fysiek.

Op het moment dat je vrij actief bent in andere topics en pas geleden nog - naast je andere paard - een extra belasting in de vorm van een 2,5-jarige hebt gekocht is het toch niet raar om te veronderstellen dat het best goed met je zal gaan.

Het is een veronderstelling, geen speculatie, ik geef ook geen informatie (ik hoop dat je het onderscheid daartussen ook weet) en ik heb daar ook niets vervelends mee bedoeld. Meer heb ik ook niet gezegd. Dus ik begrijp de hele irritatie niet. Ik begrijp alleen dat je hele lange tenen hebt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:46

Babootje schreef:
astrea schreef:
Ze is nog steeds actief in andere en verschillende topics.
Jammer dat er niet een update is geweest hoe het uiteindelijk is afgelopen.

Nou ja, ze heeft weer een paard gekocht, dus het zal wel goed met haar gaan :+

Vind ik nog steeds speculatie. Je doet een uitspraak zonder daadwerkelijk te weten hoe het met iemand gaat.
Ik heb geen lange tenen (jij duidelijk wel) maar heb zeker het recht om mij te verdedigen. Want van achter je toetsenbord roepen dat het goed gaat met iemand want ze heeft een nieuw paard gekocht, is gewoon dingen roepen zonder te weten of de "info" die je verspreid wel klopt.
Zo komen de bullshit verhalen de wereld in.
En jij weet helemaal niet hoe er voor mijn paarden gezorgd wordt. Voor zelfde geldt kom ik er helemaal niet.
Jij weet niet wat er besproken wordt met een bedrijfsarts en jij weet niet hoe iemand zijn of haar dag indeelt.
Dus ja, irritaties zijn er, want het is weer een irritant voorbeeld van hoe het op bokt werkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:55

Ja nou en? Je hebt zelf om wat voor reden dan ook je topic geanonimiseerd, bent het vervolgens vergeten de bokkers die met je begaan waren te laten weten hoe het met je gaat en nu ga je boos lopen doen omdat ik/wij niet zelf het initiatief nemen om jou dat te vragen? Wat best nog wel ingewikkeld is, aangezien je jezelf "anoniem" gemaakt hebt. Ben wel een beetje klaar met jouw geinsinueer eigenlijk. Volgens mij ben jij degene die iets te verbergen had. Succes verder.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:03

Ja ik had een heleboel te verbergen :D

Doei +:)+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:05

Ik kan niets zinnigs bijdragen, ts, maar wil je wel beterschap wensen.

Helemaal na die vreemde aantijgingen hierboven.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:15

Babootje schreef:
Ik wil geen wellesnietes spelletje met je spelen, maar als je vertelt dat je nog steeds therapeutisch aan het werk bent, misselijk van inspanning en prikkels en ook je eigen bedrijf niet aan kan dan zal het best uit je hersenen komen maar zijn die van invloed op je fysiek.

Op het moment dat je vrij actief bent in andere topics en pas geleden nog - naast je andere paard - een extra belasting in de vorm van een 2,5-jarige hebt gekocht is het toch niet raar om te veronderstellen dat het best goed met je zal gaan.

Het is een v ikeronderstelling, geen speculatie, ik geef ook geen informatie (ik hoop dat je het onderscheid daartussen ook weet) en ik heb daar ook niets vervelends mee bedoeld. Meer heb ik ook niet gezegd. Dus ik begrijp de hele irritatie niet. Ik begrijp alleen dat je hele lange tenen hebt.

Waarom zou je het moeten begrijpen en TS ter verantwoording roepen?
Je veronderstelling is speculatie.
It's not your life and and not your business.
Ik heb getemd.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:46

Een synoniem voor veronderstelling is een aanname of speculatie. Dat terzijde.
Ik zag toevallig nét een quote voorbij komen. Just because one caries it well doesn’t mean it’s not heavy.
Hoe of wat heeft een ander niets mee te maken. Een goh, ts, hoe gaat het met je, in dit topic of per pb had ongetwijfeld ook gekund.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:57

Babootje ik begrijp wel dat je er niets bijzonders of onaardigs mee bedoelde en in een andere context was het misschien ook heel anders uitgepakt.
Maar op dit moment praat je tegen iemand met niet aangeboren hersenletsel. Het is heel aangrijpend om dat te hebben; aan de buitenkant is weinig aan je te zien en misschien lukt het soms om naar je paard te gaan, maar misschien moet je daar een dag van bijkomen. Of misschien kan je redelijk goed een paard verzorgen, maar lukt een simpel telefoontje plegen niet.
Je kan je heel slecht voelen omdat je misschien maar één ding op een dag kan doen. Iets als een paard verzorgen, wat je misschien al jaren doet, en je bijna op de automatische piloot kan, kost mogelijk weinig inspanning van je brein, en lukt daarom misschien beter dan een boodschappenlijstje aflopen.
Het is best moeilijk om dat te begrijpen als je niet in die situatie zit, maar begrijp in elk geval hoe vervelend het is om je niet begrepen te voelen.
Heb geduld en begrip, probeer je niet te irriteren.
Ik begrijp jou ook!
Maar ik begrijp Ivy ook, en ik heb de indruk dat ze weinig steun en hulp heeft. En dat maakt leren omgaan met NAH nog lastiger.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:03

Bedankt iedereen!
Ik zal morgen even reageren

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:10

Het is iets later geworden dan de beloofde morgen.

Wat betreft de uitspraken van Babootje, dit is het laatste wat ik er aan vuil ga maken.
Ik vind het bijzonder dat iemand zo reageert, terwijl de persoon in kwestie niet eerder gereageerd heeft. En dan vervolgens wel mijn berichten gaat door zoeken. Maargoed, ik heb het nodige erover gezegd en hoop dat ze zich beseft dat sommige dingen gewoon hard aan komen.

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste afspraak bij een psychosomatische fysio gehad en heb echt geen idee wat ik hiervan moet vinden........Naar mijn idee veel te zweverig, maar daar heb ik sneller " last " van.
Er is verder ook helemaal niets aan lichamelijke behandeling gedaan, en veel dingen die zijn gezegd zijn ook een beetje langs mij heen gegaan (en daar komt mijn geheugen probleem weer boven water)

Wat betreft revalidatie, ik heb begin januari nog een controle gehad bij de neuroloog en die heeft mij daarna los gelaten.
De huisarts stelde een revalidatie voor bij een revalidatie kliniek en daar werd ik afgewezen. Ik moet nu eerst 3 maanden bij een psychosomatische fysio lopen en als dat geen zode aan de dijk brengt, ben ik alsnog welkom. Het hele instroomtraject tot de eerste behandeling duurt ongeveer 10 weken, dus al met al ben ik dan bijna een half jaar verder....
Ik krijg nog psychische hulp omdat ik in een traject zat vanwege een depressie, dus ik hoop dat deze 2 zorgverleners samen, mij een stap verder kunnen brengen.

Grenzen aangeven vind ik moeilijk, altijd al gehad.
Ik ben (is gebleken) perfectionistisch en heb moeite met de controle los laten. En vooral dat laatste zorgt ervoor dat ik te snel over mijn grenzen heen ga.
Even snel nog een boodschap doen, even snel naar stal omdat de paarden er toch nog even uit moeten, even snel de honden nog een wandeling geven. En ik heb al het idee dat ik 75% minder doe dan normaal, en afgelopen week is gebleken (daarom ook nog geen puf gehad om hier te reageren) dat ik nog veel te veel doe.
Maarja, de ene dag kunnen de activiteiten makkelijk, de volgende dag kan het ineens allemaal veel te veel zijn.

Ik zal eens met mijn huisarts zo'n onderzoek voorstellen, misschien dat zij daarvoor open staat.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:10

Ik heb nu zo'n 12 jaar nah (Niet aangeboden hersenletsel) maar nu pas ben ik zo ver om ook mijn grenzen aan te geven en zelfs nu ga ik er af en toe nog over heen.

Zo iets kost ook tijd ts en is gewoon lastig. Ik hoop dat je uiteindelijk revalidatie traject mag doen. Daar heb ik hele goede tips bij gekregen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:22

ivy_power89, wat een heftig vervolg heeft het allemaal zeg!

Ik denk dat jij gewoonweg enorm je best wil doen om alle ballen hoog te houden, maar dat dat gewoonweg teveel is. Ik denk dat je zal moeten gaan leren ( en dat kost tijd, heel veel tijd) om je dagen gedoseerd dingen te doen. Desnoods maak je een soort van schema voor wat je de volgende dag wil gaan doen en dan kijk je van te voren of dat haalbaar is. Doe je een dag "veel" en veel kan in jouw geval al de honden uitlaten en een paar boodschappen doen zijn op één dag. En bedenk jezelf dat "even snel" waarschijnlijk niet meer zo snel is als dat je gewend was...
Ik weet niet of je wel eens van de "lepeltjes theorie" hebt gehoord, maar dat maakt het misschien wel wat duidelijker wat ik allemaal bedoel te zeggen: https://www.hersenletsel-uitleg.nl/erme ... heorie-nah .

Heel veel sterkte met dit hele proces hoor, het is niet niks!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:12

Misschien zitten hier mensen die er (helaas) ervaring mee hebben.

Ik ben helaas al door mn fysio behandelingen heen en moet gaan betalen
Is er ergens een regeling voor fysio noodzakelijk na ongeval.
Ik heb een ongevallen verzekering, dus ik ga morgen even bellen, maar ben liever iets beter voorbereid

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:24

Ik heb er ervaring in als in ik betaal het helaas zelf.
Ik weet niet of er iets van een regeling is. Behalve als er iemand aansprakelijk is voor jouw ongeval, dan moet diens verzekering betalen.
Anders mogelijk idd je eigen ongevallen verzekering?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:30

ivy_power89 schreef:
Misschien zitten hier mensen die er (helaas) ervaring mee hebben.

Ik ben helaas al door mn fysio behandelingen heen en moet gaan betalen
Is er ergens een regeling voor fysio noodzakelijk na ongeval.
Ik heb een ongevallen verzekering, dus ik ga morgen even bellen, maar ben liever iets beter voorbereid

Dat is raar, bij mij zeiden ze dat het daarna als soort van langdurig werd beschouwd en alleen in het nieuwe jaar ik eerst mijn eigen risico moest opmaken, maar gaat niet eens van mijn fysio behandelingen meer af, ik heb ook veel meer behandelingen gehad dan waar ik voor verzekerd was.
Ik had 2x per week behandeling voor 4 maanden lang.
Mijn fysio wist dat zelfs

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:42

Moest ook al mijn fysio behandelingen zelf betalen, al 3 maand erop zitten net 2 á 3 x per week. En nog een half jaar te gaan.
Wel heb ik een fysio die meedenkt.
Na een operatie gaat het op een andere tarief (code) en valt er een deel wel voor de zorgverzekeraar. Vaak moet je na je 18de verjaardag wel de eerste 20 zelf betalen. Ook al ben je aanvullend verzekerd.
Heb de tip van me belasting adviseur gehad om alle gemaakte zorg kosten volgens jaar bij de belastingdienst in te vullen. Ook daar zitten wat haken en ogen aan. Maar zeker het proberen waard.
Dit heeft geresulteerd in