Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandy_89 schreef:Nog meer mensen hier die slecht op de pijnstillers reageren? De oxycodon vooral? Ik werd er helemaal slecht van, warmte aanvallen, angstaanval. Spul is nu zo goed als uitgewerkt voel mij langzaam wat beter. Alleen nog warm in het gezicht
Pepperrr schreef:Tramadol ging hier juist heel goed. Werd er wel wat duizelig van maar liever dat dan heel veel pijn!
Inderdaad goed opbouwen en ook weer afbouwen
Mindim schreef:Pepperrr schreef:Tramadol ging hier juist heel goed. Werd er wel wat duizelig van maar liever dat dan heel veel pijn!
Inderdaad goed opbouwen en ook weer afbouwen
Helaas krijg je ineens een stoot tijdens de operatie, dus geen opbouw helaas. Ik heb 2 dagen en nachten gespuugd er van. Zo duizelig en misselijk, afschuwelijk.
Geen idee wat ze de volgende operatie als pijnstiller hebben gegeven trouwens.
genja schreef:Tramadol wordt zelden tot nooit tijdens operaties gebruikt . Er zijn dan veel beter pijnstillende middelen beschikbaar.
Wij hebben het als ziekenhuis bv nog niet eens in huis als injectie .
Je hebt bij alle opiaat achtige pijnstillers kans op deze bijwerkingen. En helaas is het echt uitproberen of je het krijgt of niet als je het bij de 1 krijgt wil niet zeggen dat je het bij de ander ook krijgt.
De kans op verslaving is bij gebruik rondom een operatie minimaal . Je krijgt ook maar kleine hoeveelheid mee naar huis. Dus als huisarts niet klakkeloos herhaald geen kans op verslaving.
Probeer de pijn vooral onder controle te houden door op vaste tijden paracetamol te slikken zodat je een spiegel opbouwt. Bij ons rondom operatie en normaal gewicht en geen andere problemen
4x1000mg.
Daarnaast waarschijnlijk nog een nsaid gekregen ook die standaard innemen. Dan is oxycodon hopelijk niet nodig