Sleutelbeen gebroken. Keuze operatie of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:34

Veel succes en sterkte. Vraag anders om een kalmeringspilletje als je nog steeds zo’n buikpijn hebt. Rustiger de narcose ingaan is echt beter :)

genja

Re: Sleutelbeen gebroken. Keuze operatie of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:57

Waarschijnlijk krijg je als er gebeld wordt dat ze je mogen komen brengen premedicatie. Zitten meestal pijnstillers in en dormicum dan ga je wel relaxen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:06

Succes!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:23

S6!!!
Hopelijk niet al te veel napijn straks

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:32

Het zou nu ongeveer de tijd zijn dat ze gaan beginnen! Succes en slaap/droom lekker <3

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 18:40

Liep ff iets meer uit. Half 4 zijn ze begonnen. Ben nu weer wakker, ik ben dus zo'n muts die gewoon met honger wakker wordt hahaahha

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:48

Nouja, liever met honger dan kotsmisselijk ofzo! Hoe voel je je verder?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:13

Is het allemaal meegevallen?
Je was zo nerveus

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 19:38

Voel mij prima. Schouder voelt weer aan zoals het hoort. Ben ook van t infuus af nu want moest plassen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:58

Mandy_89 schreef:
Liep ff iets meer uit. Half 4 zijn ze begonnen. Ben nu weer wakker, ik ben dus zo'n muts die gewoon met honger wakker wordt hahaahha

Fijn dat je het er op hebt zitten.
Maar dat heb ik ook altijd hoor haha. En dan mag je nog niets eten ook niet.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:35

Oh ik mocht een ijsje. En daarna een boterham met kaas en 2 koppen thee.
En nu al 3x wezen plassen. Zal wel de uitwerking van de narcose zijn

Had geen last van mijn keel trouwens. Eigenlijk nergens last van . Ok mn schouder voelt moe en die naald vh infuus is poedersuiker. Eigenlijk vind ik die niet vervelender dan mn schouder.

Ze hebben trouwens alleen narcose gedaan. Geen zenuwverdoving in de schouder

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:41

Plassen had ik ook haha! Had anderhalve zak infuus leeg ofzo, dusja dat komt er ook allemaal weer uit :')

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 21:00

Nog meer mensen hier die slecht op de pijnstillers reageren? De oxycodon vooral? Ik werd er helemaal slecht van, warmte aanvallen, angstaanval. Spul is nu zo goed als uitgewerkt voel mij langzaam wat beter. Alleen nog warm in het gezicht

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:17

Mandy_89 schreef:
Nog meer mensen hier die slecht op de pijnstillers reageren? De oxycodon vooral? Ik werd er helemaal slecht van, warmte aanvallen, angstaanval. Spul is nu zo goed als uitgewerkt voel mij langzaam wat beter. Alleen nog warm in het gezicht

Lees je berichten nu pas maar fijn dat je het achter de rug hebt.
Ik heb deze bijwerkingen ook van oxycodon, maar dan veel erger. Ik zou het zeker aangeven misschien dat je met andere ook goed toe kan komen. Is toch een morfine (broertje)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:25

Waarschuwing wat betreft oxycodon dat spul is zeer verslavend dus neem daar bij voorkeur niks of zo min mogelijk van.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:14

Ja ik vind het rotspul, heb dan nog liever Tramadol al moet je lijf daar ook eerst een paar dagen aan wennen.
Ik ging al snel terug naar diclofenac met Paracetamol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:18

Ik heb een paar operaties gehad waar ik slecht uitkwam. Standaard 2 dagen zo heftig ziek, dat mijn ziekenhuisopname daardoor langer duurde.
Narcose werd er op aangepast en daarna nog een keer, maar bleef telkens ziek. Wat bleek, ik kan absoluut niet tegen tramadol en dat werd tijdens de narcose gegeven :+
Keer daarna geen tramadol en toen zat ik anderhalf uur na de operatie al rechtop in bed :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:23

Tramadol is op morfinebasis zover ik begreep dus dat geloof ik best.
Ik kan weer slecht tegen Oxy en ketamine. Vooral dat laatste heb ik bij mij laatste operatie flink zitten uitkotsen :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:27

Tramadol ging hier juist heel goed. Werd er wel wat duizelig van maar liever dat dan heel veel pijn!

Inderdaad goed opbouwen en ook weer afbouwen :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:30

Het word vaker gezien dat mensen niet goed reageren op oxycodon. Maar dat geld voor alle Morfine preperaten. Vaak zijn er wel alternatieven die ingezet kunnen worden als Paracetamol en diclofenac niet afdoende is. Je mag me altijd een pb sturen als je meer wil weten. (Ben verpleegkundigr op een orthopedische afdeling)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:48

Pepperrr schreef:
Tramadol ging hier juist heel goed. Werd er wel wat duizelig van maar liever dat dan heel veel pijn!

Helaas krijg je ineens een stoot tijdens de operatie, dus geen opbouw helaas. Ik heb 2 dagen en nachten gespuugd er van. Zo duizelig en misselijk, afschuwelijk.

Geen idee wat ze de volgende operatie als pijnstiller hebben gegeven trouwens.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 01:12

Heb momenteel vooral heel erg rommelende darmen en warme wangen. Zal miss wel uitwerking van de narcose zijn

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:29

Mindim schreef:
Pepperrr schreef:

Helaas krijg je ineens een stoot tijdens de operatie, dus geen opbouw helaas. Ik heb 2 dagen en nachten gespuugd er van. Zo duizelig en misselijk, afschuwelijk.

Geen idee wat ze de volgende operatie als pijnstiller hebben gegeven trouwens.

Tramadol wordt zelden tot nooit tijdens operaties gebruikt . Er zijn dan veel beter pijnstillende middelen beschikbaar.
Wij hebben het als ziekenhuis bv nog niet eens in huis als injectie .

Je hebt bij alle opiaat achtige pijnstillers kans op deze bijwerkingen. En helaas is het echt uitproberen of je het krijgt of niet als je het bij de 1 krijgt wil niet zeggen dat je het bij de ander ook krijgt.
De kans op verslaving is bij gebruik rondom een operatie minimaal . Je krijgt ook maar kleine hoeveelheid mee naar huis. Dus als huisarts niet klakkeloos herhaald geen kans op verslaving.

Probeer de pijn vooral onder controle te houden door op vaste tijden paracetamol te slikken zodat je een spiegel opbouwt. Bij ons rondom operatie en normaal gewicht en geen andere problemen
4x1000mg.
Daarnaast waarschijnlijk nog een nsaid gekregen ook die standaard innemen. Dan is oxycodon hopelijk niet nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:37

genja schreef:
Tramadol wordt zelden tot nooit tijdens operaties gebruikt . Er zijn dan veel beter pijnstillende middelen beschikbaar.
Wij hebben het als ziekenhuis bv nog niet eens in huis als injectie .

Je hebt bij alle opiaat achtige pijnstillers kans op deze bijwerkingen. En helaas is het echt uitproberen of je het krijgt of niet als je het bij de 1 krijgt wil niet zeggen dat je het bij de ander ook krijgt.
De kans op verslaving is bij gebruik rondom een operatie minimaal . Je krijgt ook maar kleine hoeveelheid mee naar huis. Dus als huisarts niet klakkeloos herhaald geen kans op verslaving.

Probeer de pijn vooral onder controle te houden door op vaste tijden paracetamol te slikken zodat je een spiegel opbouwt. Bij ons rondom operatie en normaal gewicht en geen andere problemen
4x1000mg.
Daarnaast waarschijnlijk nog een nsaid gekregen ook die standaard innemen. Dan is oxycodon hopelijk niet nodig

Arts en narcotiseur hebben dat in gesprek aan me verteld van de tramadol , dus ik neem aan dat het klopt :)

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 10:19

Ik neem nu van wat ik meegekregen heb eigenlijk niets meer.
Naproxen 500 heb ik vervangen voor ibuprofen 200
En dan icm paracetamol.

Zoveel last heb ik niet, meeste waar ik wat van voel zijn de hechtingen? Pleister? Die wat trekt.