Moeten/willen aankomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Montgri

Re: Moeten/willen aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:51

“Vloeibare eiwitten” wordt daar mee bedoelt zo’n poedertje of daadwerkelijk het wit van een ei, wat je soms ook kant en klaar in een pak in de supermarkt heb staan? (#voelt-zich-niet-heel-snugger-nu).
En als het die pakken zijn, geen poeder, hoe verwerk je dit dan in een smoothie of kwark ofzo, want in kwark lijkt het me erg glibberig.
Of bedoelen jullie die poeders :') :Y)
Die poeders zijn vaak duur, of zijn er ook goedkopere goede eiwitpoeders? (Heb een studenten budget).

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:19

Ik meld me ook hier. Na bijna 10 jaar anorexia gehad te hebben in mijn hele puberteit (vanaf 9 tot en met 17e) is mijn hele stofwisseling kapot. Ik ben nu 18 en zo goed als hersteld maar mijn lichaam komt nog niet echt mee. In het begin van mijn herstel wel echt veel aangekomen maar ik blijf op ondergewicht en daar wil ik vanaf. Wil er minimaal nog 8kg aan. Mijn stofwisseling is behoorlijk in de war. Vind de opmerking dat je het meer moet willen totale onzin.... Niet elk lichaam komt zomaar aan en het is voor mij nog lastiger dan afvallen. Ik eet nu elke dag minimaal 2500 kcal maar lijkt nog niet echt genoeg want ik was afgevallen. Ik houd het bij in de app mijn eetmeter van het voedingscentrum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 01:50

Montgri schreef:
“Vloeibare eiwitten” wordt daar mee bedoelt zo’n poedertje of daadwerkelijk het wit van een ei, wat je soms ook kant en klaar in een pak in de supermarkt heb staan? (#voelt-zich-niet-heel-snugger-nu).
En als het die pakken zijn, geen poeder, hoe verwerk je dit dan in een smoothie of kwark ofzo, want in kwark lijkt het me erg glibberig.
Of bedoelen jullie die poeders :') :Y)
Die poeders zijn vaak duur, of zijn er ook goedkopere goede eiwitpoeders? (Heb een studenten budget).

Vloeibare eiwitten zitten idd in een pak met daarin het wit van meerdere eieren zonder dat het verder bewerkt is (behalve dan pasteurisatie). Dat is redelijk slijmerig en ik zou dat niet in je kwark stoppen omdat je ongetwijfeld zal staan te kokhalzen. Zelf meng ik het vaak met melk (2 cups melk en 1 cup eiwitten) zodat je de eiwitten niet meer merkt of ik doe het door een smoothie waarbij je het dus gewoon in de blender erbij gooit. Er zit zo goed als geen smaak aan dus je moet alleen die slijmerige structuur verbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 04:52

p.s. 2 cups 0% melk en 1 cup eiwitten:
336 kcal, 26gr carbs, 44gr eiwitten (0gr vezels en 0gr vet)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:14

Wat een onzin, je moet gewoon meer eten. Sorry hoor, daar haak ik nog even op in. Echt niet alles zit tussen je oren. Een menselijk lichaam zit ontzettend complex en ingenieus in elkaar. Als er ook maar een klein proces verstoord is kan dat al gevolgen hebben voor gewicht. Net als dat te zware mensen niet allemaal teveel eten of te weinig bewegen is het niet zo dat te dunne mensen te weinig eten oid. Denk aan hormoonwaardes, schildklierfuncties enz.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:23

Op wie reageer je precies Muppett?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:48

Ik reageer op Supervixen. Vraag me ook af of die wel werkelijk in hetzelfde schuitje zitten als de dames hier die graag aan willen komen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:09

BrechtCarlos schreef:
Ik meld me ook hier. Na bijna 10 jaar anorexia gehad te hebben in mijn hele puberteit (vanaf 9 tot en met 17e) is mijn hele stofwisseling kapot. Ik ben nu 18 en zo goed als hersteld maar mijn lichaam komt nog niet echt mee. In het begin van mijn herstel wel echt veel aangekomen maar ik blijf op ondergewicht en daar wil ik vanaf. Wil er minimaal nog 8kg aan. Mijn stofwisseling is behoorlijk in de war. Vind de opmerking dat je het meer moet willen totale onzin.... Niet elk lichaam komt zomaar aan en het is voor mij nog lastiger dan afvallen. Ik eet nu elke dag minimaal 2500 kcal maar lijkt nog niet echt genoeg want ik was afgevallen. Ik houd het bij in de app mijn eetmeter van het voedingscentrum

Wat fijn en super knap dat je daarvan bent hersteld!! *\o/*

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:48

enzino schreef:

Mag ik vragen waarom 0% melk? Ik neem aan dat je daarmee 0% vet melk bedoeld... maar is volle melk niet veel verstandiger? Hier zit ook meer kcal in.

Ik ga nog even bedenken hoe ik het ga verwerken in een smoothie ding. Het trekt me helemaal niet om eerlijk te zijn :') Maar wil het wel eens proberen. Al haal ik zelf ook veel voldoening (of hoe noem je dat) uit shakes van de kruidvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 05:48

Montgri schreef:
enzino schreef:

Mag ik vragen waarom 0% melk? Ik neem aan dat je daarmee 0% vet melk bedoeld... maar is volle melk niet veel verstandiger? Hier zit ook meer kcal in.

Volle melk zal inderdaad vetten en daarmee calorieën toevoegen. Ik nam hier 0% melk als indicatie hoe makkelijk het is om veel eiwitten binnen te krijgen zonder dat je meteen veel vetten of koolhydraten erbij in moet nemen en het daarmee dus een goede tegenhanger voor eiwitpoeders is. Wil je je kcal verder omhoog hebben dan neem je volle melk en kan je nog wat pindakaas toevoegen (proef je nauwelijks en vult ook nauwelijks maar zit wel bomvol calorieën).

Muppett schreef:
Wat een onzin, je moet gewoon meer eten. Sorry hoor, daar haak ik nog even op in. Echt niet alles zit tussen je oren. Een menselijk lichaam zit ontzettend complex en ingenieus in elkaar. Als er ook maar een klein proces verstoord is kan dat al gevolgen hebben voor gewicht. Net als dat te zware mensen niet allemaal teveel eten of te weinig bewegen is het niet zo dat te dunne mensen te weinig eten oid. Denk aan hormoonwaardes, schildklierfuncties enz.

Tuurlijk is het complex, maar dat maakt de regel dat je meer moet eten nog niet onwaar. Als jij 500kcal meer eet en je lichaam past zich daarop aan waardoor je niet aankomt, dan had je meer dan 500kcal meer moeten eten. En ja, je lichaam zal meer calorieën verbranden als je meer eet, net zoals dat het minder verbrand als je minder eet (onbewust zal je minder bewegen).

Vandaar dat het belangrijk is je dagelijkse inname bij te houden, dit met de resultaten op de weegschaal te vergelijken en vervolgens je inname aan te passen. Als jij je dagelijkse kcal inname blijft verhogen zo lang je niet aan blijft komen dan zal op een gegeven moment wel aan komen (dit kan zijn bij 2500kcal per dag, of bij 8000kcal per dag, afhankelijk van wat je lichaam doet). De vraag is alleen of je dit mentaal en fysiek aan kan.

Zelf heb ik onderstaande regels een jaar lang aangehouden:
Citaat:
During a Bulk:

Lifter lost more than 0.5% body weight; add 200kcal to daily intake range (use this value for “reversing!”)
Lifter lost ~0.5%-~0.1% body weight; add 100kcal to daily intake range
Lifter less than ~0.1% body weight; add 50kcal to daily intake range
Lifter gained ~0.1-0.3% body weight; keep daily intake the same range
Lifter gained ~0.3-~0.5% body weight; subtract 50kcal from daily intake range
Lifter gained more than ~0.5% body weight; subtract 100kcal from daily intake range

Het resultaat was 9kg toename in lichaamsgewicht in een jaar waarbij ik eindigde met 4000-4500 kcal per dag. En nee, dat was niet makkelijk: dat is 's avonds met de hond een blokje om lopen met een bus pringles in mijn hand. En aan het einde ben ik gestopt met de bulk omdat het mentaal te zwaar werd: kcal zouden richting de 5000 per dag gaan en dat zou betekenen dat ik de hele dag bezig was met eten.

Zie ook nogmaals de video die ik eerder plaatste: Brian Shaw eet 12,000 kcal per dag en is daar bijna de hele dag mee bezig inclusief het naar binnen proppen als hij geen trek heeft. Niemand zegt dat het makkelijk is maar de basis blijft wel staan: als je aan wilt komen zal je meer moeten eten.

----------------------------------------------
In het algemeen:

Ik ben wel nieuwsgierig wat de mensen die hier posten/meelezen sindsdien hebben gedaan. Welke tips heb je tot nu toe toegepast en hoe bevalt dat?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:58

enzino schreef:
Tuurlijk is het complex, maar dat maakt de regel dat je meer moet eten nog niet onwaar. Als jij 500kcal meer eet en je lichaam past zich daarop aan waardoor je niet aankomt, dan had je meer dan 500kcal meer moeten eten. En ja, je lichaam zal meer calorieën verbranden als je meer eet, net zoals dat het minder verbrand als je minder eet (onbewust zal je minder bewegen).

Vandaar dat het belangrijk is je dagelijkse inname bij te houden, dit met de resultaten op de weegschaal te vergelijken en vervolgens je inname aan te passen. Als jij je dagelijkse kcal inname blijft verhogen zo lang je niet aan blijft komen dan zal op een gegeven moment wel aan komen (dit kan zijn bij 2500kcal per dag, of bij 8000kcal per dag, afhankelijk van wat je lichaam doet). De vraag is alleen of je dit mentaal en fysiek aan kan.

Zelf heb ik onderstaande regels een jaar lang aangehouden:
Citaat:
During a Bulk:

Lifter lost more than 0.5% body weight; add 200kcal to daily intake range (use this value for “reversing!”)
Lifter lost ~0.5%-~0.1% body weight; add 100kcal to daily intake range
Lifter less than ~0.1% body weight; add 50kcal to daily intake range
Lifter gained ~0.1-0.3% body weight; keep daily intake the same range
Lifter gained ~0.3-~0.5% body weight; subtract 50kcal from daily intake range
Lifter gained more than ~0.5% body weight; subtract 100kcal from daily intake range

Het resultaat was 9kg toename in lichaamsgewicht in een jaar waarbij ik eindigde met 4000-4500 kcal per dag. En nee, dat was niet makkelijk: dat is 's avonds met de hond een blokje om lopen met een bus pringles in mijn hand. En aan het einde ben ik gestopt met de bulk omdat het mentaal te zwaar werd: kcal zouden richting de 5000 per dag gaan en dat zou betekenen dat ik de hele dag bezig was met eten.

Zie ook nogmaals de video die ik eerder plaatste: Brian Shaw eet 12,000 kcal per dag en is daar bijna de hele dag mee bezig inclusief het naar binnen proppen als hij geen trek heeft. Niemand zegt dat het makkelijk is maar de basis blijft wel staan: als je aan wilt komen zal je meer moeten eten.

Ik vind dit een heel goede post. Het is de enige manier. En uiteindelijk precies wat SV zegt, hoewel anders verwoord.

Citaat:
---------------------------------------------
In het algemeen:

Ik ben wel nieuwsgierig wat de mensen die hier posten/meelezen sindsdien hebben gedaan. Welke tips heb je tot nu toe toegepast en hoe bevalt dat?

Ik ook. En eerlijk, ik wil / ga er zelf ook wat mee doen ;)