Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:27

Voor mensen met veel vragen is het toch handig even de facebook pagina op te zoeken. Hier kun je alle informatie vinden die je nodig hebt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:13

Welke gel geeft bij jullie een goede cast/crunch?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:43

Noeps: de action-gel en snot. En ik ben ook heel blij met de aunt jackie's coconut curl boss gel. Maar die is wat lastiger te verkrijgen momenteel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:42

Earth schreef:
YMJArabians schreef:
Ik ben sinds een aantal maanden met de Curly Girl methode bezig. Werkt voor mij perfect! :) Laat sinds een jaar ongeveer mijn haar weer lang groeien na 15 jaar kort.

[ [url=m/fySBWl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een schitterende krullen zeg! Wat is jouw routine? :)

Thanks Earth en Katja! :)

Ik heb nu sinds kort een routine die echt goed voor mij lijkt te werken. Ik was mijn haar ongeveer om de 4 á 5 dagen. Soms een dagje langer, soms korter.

Shampoo: Giovanni Root 66
Deep-co: Shea Moisturize Weightless Hair Mask (=proteïne) of Olaplex Nr3.
Conditioner: Giovanni Root 66
Leave-in: Aunt Jackie's Quench.
Gel: Giovanni LA Gel met een klein dotje SNOT.

Ik 'droog' enkel met hydrofiele handdoeken. Ik borstel mijn haar enkel tijdens de wasdag, als de Conditioner er in zit. Ik gebruik een Denman brush.

Dan laat ik het 't liefste aan de lucht drogen, maar soms is er geen tijd voor. Als ik ga föhnen (diffuser), gebruik ik soms Giovanni Root 66 Lifting Spray.

De cast scrunch ik er uit met Ecoslay Moonshine olie. Als het de dagen na de wasdag wat extra nodig heeft, 'refresh' ik met Cantu Curl Activator Cream (met veel water gemixt). En een heel grappig middeltje, geleerd op The Curls Cult..... glijmiddel op waterbasis :') Ideaal tegen pluis!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:58

Heeft iemand hier ook ervaring met een denman brush? Ik zit te twijfelen om er één aan te schaffen, maar vind het lastig welke.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:56

Er staan woorden hier waar ik echt niks van snap. Wat is deep-co? Cast? Scrunch? Refresh? Ik hoor hier echt dingen dat ik denk...huh :o?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:19

https://www.cghair.nl/wat-is-cg
https://mommystories.nl/termen-als-curl ... el%20(cast)%20eruit.

Deep-co: Staat geloof ik voor deep conditioning, dus bijv. een haarmasker.

Cast: De cast is eigenlijk de hard geworden gel in je haar. Als je je haar hebt gestyled gebruik je als laatste een cg gel of cg mousse. Dit houd je krullen in vorm zeg maar. Als dit is hard geworden knijp je als het ware die gel (cast) eruit. Dit kun je doen met je handen, een t-shirt of een satijnen doek. Het is maar net wat je gewend bent.

Refresh: Dit is je krullen weer in model brengen zonder dat je het weer helemaal wast. Dus na wasdag heb je refresh dag 1. Het ligt maar net aan je haar na hoelang je kunt en wilt refreshen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:46

Ok duidelijk. Ik had ook wel een beetje rond gekeken maar nog nergens een uitleg van die termen gelezen. Gel gebruik ik nooit want ik vind dat harde echt heel erg :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:50

Dat harde kneed je eruit en dan is je haar daarna weer heerlijk zacht maar je hebt veel minder last van pluis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:57

Daar heb ik de krullenmousse voor :j die helpt bij mij tegen pluis.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:11

Ik ben nu sinds maandag bezig met de ch methode maar merk echt geen verschil nog. Nu weet ik waarom ik mijn haar altijd in een vlecht had.
Ik gebruik nu de leave in conditioner en mousse. Maar helaas werkt dat onvoldoende.

Heb wel een aantal foto’s gemaakt in de hoop dat mijn krullen er over een aantal weken een stuk beter uit zien :')

‘S morgens zit het redelijk. Aan het eind van de dag weer een pluizebol zie foto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Veraaaaah op 04-11-20 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:15

Probeer eens gel of curly girl movement. Mousse is bende. Vind ik.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:36

En gun je haar wat tijd! Een keer is geen keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:22

Wat heb je mooie krullen vera <3 !
Ik herken wel wat je zegt, niet eens de pluis onderop maar meer op hoofd hoogte pluis, ik doe meestal met een klein erwtje gel of snot en natte handen even er door gaan/knijpen, en nu na paar x gewassen te hebben gaat het al beter!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:50

Amandelolie werkt hier goed tegen pluis.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:15

mijn krullen zijn er weer. <3 Mijn haar was wat stijl geworden en is terug in de krul geknipt. Ik heb Snot kunnen vinden, dat schijnt nogal lastig te zijn omdat het super populair is haha.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:46

Ik ben trots op mijn krullen, ervaren meer bokkers dat? Het hoort ook echt bij me ik zou niet weten wat ik met stijl haar zou moeten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:03

Afbeelding
Ik heb het in krul laten knippen. Heel blij mee) :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:38

Mooi!

Ik heb het vanmorgen gewassen en weer eens conditioner gebruikt. Daarna haar anders afgedroogd als ik normaal doe, deppen ipv wrijven. Mousse erin gedaan. Niet geborsteld. En het zit nu eigenlijk heel erg goed :j voelt ook lekker zacht.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:48

Kan het ook helpen bij slag haar dat van die pluizige baby haren heeft? Ik ben zo zat van die pluizig uitziende baby haren die maar niet mooi glad zijn. Over mijn hele haar heb ik van die opstaande haartjes.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:26

Hier aan de CG methode begonnen na het lezen van dit topic.
Heb de halve kruidvat en hema maar even leeg geshopt en probeer alles maar eens rustig uit.

Ben dinsdag begonnen met een Final Wash en heb gisteren mijn haar weer gewassen met een CG shampoo. Kan wel degelijk verschil merken, helaas ook dat ik meer jeuk op mn hoofd heb nu. Ook is het sneller wat vet (vandaar ook het snelle wassen).
Maar mijn krullen zien er beter uit! *\%/* Minder pluis, daar ging het me voornamelijk om. Was altijd net zon woeste leeuw -O-
Dus Bambi1995 bij mij helpt de CG methode wel tegen pluis. Ben natuurlijk net begonnen en heb denk ik nog niet de juiste combi van producten gevonden maar kan dus wel degelijk binnen 2 dagen verschil merken!

Ben gisteravond wel met redelijk nat haar naar bed gegaan, vanmorgen was het nog niet droog. Gewoon los gehad en geen apartigheid als een hoge staart of iets in mn haar. Heb wel het idee dat je bij deze methode dus wel veel langer nat haar hebt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:15

Ik heb al snel vet haar, als je dan nog sneller vet haar krijgt dan weet ik het niet hoor :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:40

Ik volg nu bijna een jaar de CG methode en in het begin was het echt even afzien. Ik heb veel gegoogeld, heel veel op youtube gekeken en bij vlagen echt gedacht dat het niet voor mij was. Maar inmiddels kan ik in een goede week mijn haar wassen en er dan 3 dagen helemaal niets meer aan doen en het op de 3e dag nog los dragen. Het is langer, voller en gezonder dan het in jaren geweest is en ik hoop dat het nog meer zal verbeteren de komende tijd.
Het is even werk om het door te krijgen maar inmiddels ben ik er super blij mee en ben ik veel minder geld kwijt aan producten dan voor ik begon.

Enige is dat je echt bereid moet zijn om je goed in te lezen en een beetje door te zetten. Sommige mensen hoeven dat niet omdat het bij hun gewoon gelijk lukt en werkt maar dat is niet voor iedereen zo.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:50

Zou het gebruik van CG shampoo en conditioner ook helpen als je verder wel gewoon 'normaal' je haar dagelijks uitkamt enzo?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:15

DreamGuide schreef:
Zou het gebruik van CG shampoo en conditioner ook helpen als je verder wel gewoon 'normaal' je haar dagelijks uitkamt enzo?

Kruip even onder de meeleessteen uit.

Ik heb mijn haar nu 2x gewassen met een shampoo/conditioner volgens cgmethode.
Heb van mijzelf krullen, maar ik kam ze eruit.

Merk al een heel verschil na 2x wassen.
Haar is veel zachter zonder vet te worden.
En bovendien al een heeel stuk minder roos en jeuk.
Werd er echt gek van.
En ontzettend veel haaruitval.
Mijn huid was het ergens totaal niet mee eens.
Vandaar deze switch gemaakt.