[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:57

Blacky94 schreef:
Kairos schreef:
Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten, zo diep ging die site er niet op in en heb zelf geen medische achtergrond! Daar werd meer gezegd van een lage Ct waarde betekent dat ze minder indicator (geen idee of dat het goede woord ervoor is) nodig hadden om het virus aan te tonen, dus meer virus aanwezig en als ze veel indicator nodig hebben er weinig virus aanwezig is. En wat je zegt lijkt wel wat logisch te hebben.. ik kan het niet meer terugvinden, maar laatst kwam er een artikel bij de Telegraaf voorbij dat er 3 geloof ik Britse jongens vastzaten in het buitenland, omdat ze na 7 x getest te zijn nog steeds positief waren (ze hadden geen contact met de buitenwereld, omdat ze in quarantaine zaten met elkaar in hun hotelkamer.) Als jij 7 x op rij getest wordt en telkens positief, zonder contact met de buitenwereld, kan je toch bijna niet besmettelijk zijn?

Ik ben gewoon voorstander van afstand houden en daar strenger op handhaven. In de supermarkten blijft het een lastig punt, want de meeste mensen nemen het echt niet aan van een 15 jarige, dus dan zou er al zo nu en dan handhaving langs moeten komen om gewoon bonnen uit te schrijven.

Je bedoelt dit denk ik: https://nos.nl/artikel/2347589-altijd-b ... zocht.html
De Cycle threshold, had geen idee dat die ook afgekort werd als Ct. Alleen dan idd met kleine t. Dan was ik in de war met hoe een uitslag van een CT-scan wordt aangeduid, aangezien je daarbij ook met cijfers werkt.
Het principe bij de Ct is idd dat hoe minder verdubbelingen je nodig hebt, hoe meer virus je bij je draagt. En hoe meer verdubbelingen, hoe minder virus. Ik ken het principe wel maar ben er verder niet zo in thuis dus eigenlijk kan ik er ook niet zo veel zinnigs over zeggen, behalve dan dat als ik de NOS mag geloven, artsen/medici er ook nog niet over uit zijn bij welke waarde je dan dus veilig zit. En inderdaad, wat als iemand veel virus (dus weinig verdubbelingen) heeft, maar weinig klachten heeft? Of juist iemand die weinig virus heeft (dus veel verdubbelingen) maar wel veel hoest e.d.? Dat is het nadeel van een nieuwe ziekte, die kennis hebben we momenteel nog niet...

Wat betreft die jongeren maak je denk ik een denkfout... Uit jou verhaal maak ik op dat ze samen op een kamer in quarantaine zaten. Blijkbaar hadden ze dan tijdens de 7 keer testen nog steeds virusmateriaal bij zich waarop de test positief uitsloeg. Hoe hoog hun Ct waarde was staat denk ik nergens aangegeven en zoals hierboven aangegeven weten medici blijkbaar ook nog niet zo goed bij welke waarde je ''veilig'' bent. Maar juist doordat ze nog steeds positief testen kun je dus niet zeggen dat ze niet meer besmettelijk zouden zijn. Want ze dragen nog steeds virusmateriaal bij zich, de vraag is dus alleen hoeveel en is die hoeveelheid nog voldoende om anderen te besmetten? Zou je ze nu uit quarantaine halen ondanks positieve testen en je zet ze bij 10 gezonde mensen in de kamer, zou het zomaar kunnen dat ze alsnog mensen kunnen besmetten. Maar misschien ook niet inderdaad, maar dat weten we nu gewoon nog niet. Zeker niet aan de hand van een krantenartikel. En ik weet ook niet of zo'n onderzoek wel door de ethische commissie zou komen, eigenlijk.. :')

Ja inderdaad, daar doelde ik op :) Bedankt voor de toelichting :)

In dit geval was het dus ook meer tegenstrijdig beleid, heb het bericht gevonden waar ik het over had: https://www.telegraaf.nl/nieuws/5968221 ... -op-corona
Als je al 2 maanden daar zit en inmiddels klachtenvrij bent, vind ik het apart dat je dan gewoon positief blijft testen :') Dan zou je haast toch zeggen dat er zoals bij deze jongens sprake moet zijn van dode viruscellen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:03

candalisa schreef:
Ik geloof er zeker in maak het ook van dichtbij mee maar daarintegen vind ik dat de “griep” erg wordt onderschat ik ken namelijk genoeg mensen die aan de griep zijn overleden ik zelf ben er ernstig ziek van geweest Moest ook opgenomen worden en heb er ook schade van overgehouden 20 jaar geleden. Afgelopen jaar ook weer ruim 6 weken heel ziek geweest door de griep.
Hier in verschillende topics zie je mensen die ernstig ziek zijn en negatief zijn dus die hebben een zware griep te pakken. Het is beter om voorzichtig te zijn maar om zo de economie te verknallen vind ik ook een beetje tever gaan.

De economie gaat veel harder verknald worden als we nu niet ingrijpen en jij kan dan straks niet meer in het ziekenhuis terecht als je van je paard valt of onder een auto komt.
Bovendien bestaat er dan het risico dat je huis niet meer geblust wordt als ee brand uitbreekt omdat een groot deel van de brandweer in quarantaine zit of ziek is. Hetzelfde geld voor de politie, vuilnisophalers endierenartsen maar ook de winkels gaan problemen krijgen als de aanvoer stopt vanwege quarantaine/ziektegevallen.

Het is gewoon geen optie om niet keihard in te grijpen nu.
Dan krijgen we een samenleving die ik niet graag wil meemaken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:25

corine1981 schreef:
Ik geloof dit

https://oost-online.nl/virussen-zijn-ne ... VNxQIV7m9w

Natuurlijk is corona er. Ik geloof alleen niet in de paniek eromheen.

Interresant stuk!
Dan zou je dus zeggen, mondkapjes helpen, de rest van wat we nu doen eigenlijk niet.

Ik denk dat veel mensen niet persee niet geloven in corona, maar kotsbeu zijn van de media en het wisselende beleid van de overheid/belangrijke instanties.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:31

Sunnda schreef:
corine1981 schreef:
Ik geloof dit

https://oost-online.nl/virussen-zijn-ne ... VNxQIV7m9w

Natuurlijk is corona er. Ik geloof alleen niet in de paniek eromheen.

Interresant stuk!
Dan zou je dus zeggen, mondkapjes helpen, de rest van wat we nu doen eigenlijk niet.

Volgens mij zegt hij dat niet, als je een mondkapje op wilt voor je eigen gevoel van veiligheid zou het al een chirurgisch mondkapje moeten zijn, maar aerosols gaan daar ook gewoon doorheen. Hooguit tegen flinke druppels maar die hebben het dan weer moeilijk om je lichaam binnen te dringen.
Buiten dat geeft het dragen van mondkapjes weer allerlei andere ellende die je niet wilt...

@Firelight alleen waren die problemen er voorgaande jaren ook al bij griepgolven..

Het grootste probleem is denk ik vooral dat er afgelopen jaren bizar gesneden is in de zorg, zelfs ziekenhuizen die gesloten zijn.
Nu mag de zorg weer knetterhard werken voor weinig centen en krijgen ze weer stank voor dank.

Ik snap echt dat ze in maart voorzichtig waren, maar er zijn inmiddels zoveel geluiden, wereldwijd, over dat het overdreven wordt en er is behoorlijke medicatie (ook al vanaf maart maar dat werd als kwakzalverij weg gezet).
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 12-10-20 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:37

Wat zijn dan die zogenaamde nadelen van de mondkapjes als ik vragen mag? Op Facebook wordt er gestrooid met termen als rebreathing en kooldioxide, maar waar is dat op gebaseerd? Vraag me af hoe al die chirurgen jarenlang moeiteloos kunnen opereren als mondkapjes zo schadelijk zouden zijn.

Virussen gaan door de mondkapjes heen, maar over een zuurstofmolecuul wordt dan ineens heel moeilijk gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:44

Britt_xxx schreef:
Wat zijn dan die zogenaamde nadelen van de mondkapjes als ik vragen mag? Op Facebook wordt er gestrooid met termen als rebreathing en kooldioxide, maar waar is dat op gebaseerd? Vraag me af hoe al die chirurgen jarenlang moeiteloos kunnen opereren als mondkapjes zo schadelijk zouden zijn.

Virussen gaan door de mondkapjes heen, maar over een zuurstofmolecuul wordt dan ineens heel moeilijk gedaan.

Daarom snijden ze af en toe ook mis... dan hebben ze te lang hun mondkapje op.

Nee, natuurlijk kan je geen rebreathing krijgen van een mondkapje. Hoogstens dat je je niet zo lekker voelt als je gaat sporten met een mondkapje, dat zou ik dan ook afraden.
Maar van normaal gebruik krijg je er niks van.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:59

corine1981 schreef:
Citaat:
Ik denk dat veel mensen niet persee niet geloven in corona, maar kotsbeu zijn van de media en het wisselende beleid van de overheid/belangrijke instanties.

Firelight alleen waren die problemen er voorgaande jaren ook al bij griepgolven..

Het grootste probleem is denk ik vooral dat er afgelopen jaren bizar gesneden is in de zorg, zelfs ziekenhuizen die gesloten zijn.
Nu mag de zorg weer knetterhard werken voor weinig centen en krijgen ze weer stank voor dank.

Ik snap echt dat ze in maart voorzichtig waren, maar er zijn inmiddels zoveel geluiden, wereldwijd, over dat het overdreven wordt en er is behoorlijke medicatie (ook al vanaf maart maar dat werd als kwakzalverij weg gezet).

Dit is niet mijn quote dus zou het fijn vinden als je dat zou aanpassen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:05

Firelight schreef:
corine1981 schreef:

Firelight alleen waren die problemen er voorgaande jaren ook al bij griepgolven..

Dit is niet mijn quote dus zou het fijn vinden als je dat zou aanpassen.

Sorry, weer eens verqluoot ;) maar was wel n.a.v. jouw bericht.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:09

Britt_xxx schreef:

Jij mag het effect misschien niet merken, maar zodra ik iets voor mijn gezicht hou krijg ik spontaan hyperventilatie, ik raak al benauwd van mijn buffy met motorrijden. Dat is voor iedereen anders en er zijn genoeg mensen die wel degelijk negatieve punten benoemen en onderbouwen.

Er zijn zelfs wetenschappelijke onderzoeken die concluderen dat mondkapjes in ok's een negatieve invloed hebben op postoperatieve infecties...

De waarheid zal ergens in het midden liggen, ik doe ze in ieder geval niet op.

Britt_xxx

Re: [pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:28

Dat je een mondmasker niet prettig vindt, oke. Ik krijg het er zelf ook benauwd van, maar dat is totaal iets anders dan suggereren dat er meerdere negatieve effecten zijn van mondkapjes. Longpatienten ed buiten beschouwing gelaten.

Zou je die onderzoeken naar mij door kunnen sturen? Ik vind dat namelijk een bijzondere claim. De laatste grote review die ik vind, zegt namelijk dat er geen uitspraak kan worden gedaan over het effect van mondkapjes op infecties na ok.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:03

Britt_xxx schreef:
Dat je een mondmasker niet prettig vindt, oke. Ik krijg het er zelf ook benauwd van, maar dat is totaal iets anders dan suggereren dat er meerdere negatieve effecten zijn van mondkapjes. Longpatienten ed buiten beschouwing gelaten.

Zou je die onderzoeken naar mij door kunnen sturen? Ik vind dat namelijk een bijzondere claim. De laatste grote review die ik vind, zegt namelijk dat er geen uitspraak kan worden gedaan over het effect van mondkapjes op infecties na ok.

Natuurlijk zijn er onderzoeken waar dat uitkomt. Heeft te maken met de statistische toets en de type-2 fouten die er gemaakt worden. Daarom wordt een beleid in de gezondheidszorg nooit op een of weinig onderzoeken gemaakt, maar altijd op meerdere onderzoeken. En daarom zijn er reviews die het hele onderzoek nalopen op mogelijke fouten en meta-analyses die het grote geheel der onderzoeken in kaart brengen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:24

corine1981 schreef:
Britt_xxx schreef:

Jij mag het effect misschien niet merken, maar zodra ik iets voor mijn gezicht hou krijg ik spontaan hyperventilatie, ik raak al benauwd van mijn buffy met motorrijden. Dat is voor iedereen anders en er zijn genoeg mensen die wel degelijk negatieve punten benoemen en onderbouwen.

Er zijn zelfs wetenschappelijke onderzoeken die concluderen dat mondkapjes in ok's een negatieve invloed hebben op postoperatieve infecties...

De waarheid zal ergens in het midden liggen, ik doe ze in ieder geval niet op.

Heb je daar linkjes naar? Of praat je iemand na en weet je het eigenlijk zelf ook niet?

Verpleegkundigen die op de IC werken waar coronapatiënten liggen dragen continue een mondneusmasker. Ja, die vinden het ook extra vermoeiend, maar ze vallen er - gelukkig - niet dood van neer.
En wat dacht je van mensen die bijvoorbeeld in de asbestsanering werken, die hebben allemaal mondneusmaskers op en vallen ook niet bij bosjes om, wel als ze dat niet zouden doen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:42

verootjoo schreef:
Britt_xxx schreef:

Natuurlijk zijn er onderzoeken waar dat uitkomt. Heeft te maken met de statistische toets en de type-2 fouten die er gemaakt worden. Daarom wordt een beleid in de gezondheidszorg nooit op een of weinig onderzoeken gemaakt, maar altijd op meerdere onderzoeken. En daarom zijn er reviews die het hele onderzoek nalopen op mogelijke fouten en meta-analyses die het grote geheel der onderzoeken in kaart brengen.

Ik kan ze niet zo 1-2-3 vinden maar dat is wel zoals verootjoo aangeeft, voor bijna elk onderzoek is er wel weer één die een tegengestelde uitkomst heeft.
En de conclusie die de één eruit trekt hoeft ook nog eens niet die van de ander te zijn.

Ander linkje, vooral ook even doorklikken op de links naar onderzoeken erin.
https://www.ellaster.nl/2020/08/01/als- ... _W9bXJ2og0

Maar zoals mondkapjes nu door de meeste mensen gebruikt worden zijn ze zeker schijnveiligheid... Op en af zetten met ongewassen handen, verfrommeld in je broekzak stoppen en erna weer opdoen... om nog maar niet te spreken over de impact van de hele hype op het milieu.

Ik denk echt dat de conclusie straks getrokken wordt dat er overdreven gereageerd is, er onterecht teveel paniek gezaaid is en de impact van alle maatregelen wereldwijd veel meer doden en milieu issues gaf dan het virus had kunnen doen.

Edit; herr balou. Je denigrerende ondertoon staat me niet aan, maar nee, ik heb de onderzoeken zelf gelezen en ze opgeslagen maar mijn zoontje heeft mijn klembord gewist.
Kan ze zo snel niet terug vinden helaas.
https://swprs.org/face-masks-evidence/

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:56

corine1981 schreef:

Ik kan ze niet zo 1-2-3 vinden maar dat is wel zoals verootjoo aangeeft, voor bijna elk onderzoek is er wel weer één die een tegengestelde uitkomst heeft.
En de conclusie die de één eruit trekt hoeft ook nog eens niet die van de ander te zijn.

Ander linkje, vooral ook even doorklikken op de links naar onderzoeken erin.
https://www.ellaster.nl/2020/08/01/als- ... _W9bXJ2og0

Citaat:
Deze blog is voor mensen die op zoek zijn naar de waarheid en alternatieve standpunten. Veel van wat er achter de schermen plaatsvindt wordt door de reguliere media verborgen gehouden. De daadwerkelijke politieke agenda van de heersende schaduwelite en hun gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid blijven in de mainstream media onbesproken

Complottheorieën... op zo'n website heeft eigenlijk niemand iets te zoeken. Misschien moet je nog eens deze uitstekende bijdrage van musiqolog lezen: musiqolog @ [CV] [pol] Is het Coronavirus er?

corine1981 schreef:
Maar zoals mondkapjes nu door de meeste mensen gebruikt worden zijn ze zeker schijnveiligheid... Op en af zetten met ongewassen handen, verfrommeld in je broekzak stoppen en erna weer opdoen... om nog maar niet te spreken over de impact van de hele hype op het milieu.

Ik denk echt dat de conclusie straks getrokken wordt dat er overdreven gereageerd is, er onterecht teveel paniek gezaaid is en de impact van alle maatregelen wereldwijd veel meer doden en milieu issues gaf dan het virus had kunnen doen.

Edit; herr balou. Je denigrerende ondertoon staat me niet aan, maar nee, ik heb de onderzoeken zelf gelezen en ze opgeslagen maar mijn zoontje heeft mijn klembord gewist.
Kan ze zo snel niet terug vinden helaas.
https://swprs.org/face-masks-evidence/

Dus er zijn onderzoeken die bewijzen dat mondneusmaskers van kleding-textiel niet voldoende bescherming geven tegen COVID-19. Volgens mij heeft niemand beweerd dat het voor 100% bescherming geeft. Afstandhouden zou beter moeten werken, maar dat weigeren en/of kunnen veel mensen blijkbaar niet. Bijvoorbeeld vrouw met klachten brengt vader naar zijn huisarts om daarna door te gaan voor een COVID-19 test... ("Huh!?! what the f*?!") Blijkt COVID-19 te hebben en een paar dagen later hebben haar ouders en hun buren en andere verzorgers ook COVID-19...

Ik had gehoopt dat we geen lockdown zouden krijgen zoals we die in het voorjaar in Italië en Spanje hebben gezien, maar aangezien het mensen blijkbaar niet lukt om zich aan eenvoudige simpele regels te houden - en er blijkbaar een belachelijke corona spoedwet moet komen - begin ik van gedachte te veranderen. Ik wens het ziekenhuispersoneel namelijk toe dat zij zich op de reguliere zorg kunnen concentreren in plaats van COVID-19-brand blussen.

Maar goed, jij hebt veel kritiek en vind dat het anders moet. Vertel eens hoe het volgens jou dan zou moeten.
Wat is jouw voorstel om te voorkomen dat de ziekenhuizen de reguliere zorg moeten afbouwen om patiënten met COVID-19 te kunnen behandelen? Of is jouw voorstel, laat maar gaan dat virus en iedereen met COVID-19 mag het ziekenhuis niet in en dan hebben we aan het end van de rit zo'n 45000 tot 55000 extra doden plus nog heel veel meer mensen die geïnvalideerd zijn? Of denk jij dat het zo'n vaart niet zal lopen?

Heb je wel eens naar de cijfers gekeken op de volgende websites:
https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
https://blog.datawrapper.de/coronaviruscharts/
Kijk bij die laatste ook even naar de oversterfte cijfers "weekly mortality". In bijna al die weergegeven landen was de oversterfte van het griepseizoen 2018 een stuk minder hoog. Duitsland - en zeker niet Zweden - is in dat overzicht de grote uitzondering.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:42

Ik zal niet beweren dat het niet bestaat. Het is er. Punt.

Maar ik vind wel dat er ernstig word overdreven. Het is inmiddels wel duidelijk dat het niet zo extreem dodelijk is als tevoren gezegd werd.

Ja, er zijn vatbare doelgroepen. Nee, ik vind dat geen reden om de hele wereldeconomie in de afgrond te storten.

Ik word met de dag banger voor armoe en honger (ja echt, alle potjes zijn een keer leeg) dan voor dat virus.
En dan zwijgen we nog even over de generatie die nu op school zit. Ik wens ze heel veel sterkte, hun eerste stappen op de arbeidsmarkt en over een paar jaar als volwassen consument worden hels. Zij zullen tegen torenhoge belastingen opboksen en relatief slecht verdienen om al deze coronaschulden weer enigszins recht te trekken.

Zo, kom maar op met die hooivorken.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 01:38

Palmera schreef:
Ik zal niet beweren dat het niet bestaat. Het is er. Punt.

Maar ik vind wel dat er ernstig word overdreven. Het is inmiddels wel duidelijk dat het niet zo extreem dodelijk is als tevoren gezegd werd.

Ja, er zijn vatbare doelgroepen. Nee, ik vind dat geen reden om de hele wereldeconomie in de afgrond te storten.

Ik word met de dag banger voor armoe en honger (ja echt, alle potjes zijn een keer leeg) dan voor dat virus.
En dan zwijgen we nog even over de generatie die nu op school zit. Ik wens ze heel veel sterkte, hun eerste stappen op de arbeidsmarkt en over een paar jaar als volwassen consument worden hels. Zij zullen tegen torenhoge belastingen opboksen en relatief slecht verdienen om al deze coronaschulden weer enigszins recht te trekken.

Zo, kom maar op met die hooivorken.

Wat is jouw voorstel? De ziekenhuizen lopen weer vol met COVID-19 patiënten daar moet toch een oplossing voor zijn. Alleen de mensen behandelen die veel belasting - bijvoorbeeld meer dan 75000 per jaar- betalen en geen enkele vorm van subsidie ontvangen misschien? Zoiets? De overheid heeft tenslotte meer aan hoge belasting inkomsten...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:54

Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.

En heel eerlijk, ik denk dat je met deze methode niet schokkend veel meer coronadoden zult hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:00

Wat een stelletje zeikers heb je toch betreft mondkapjes. Zet dat ding op je smoel en zeur toch niet zo!!jullie doen net of je hem 24 uur dragen moet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:06

Popstra schreef:
Wat een stelletje zeikers heb je toch betreft mondkapjes. Zet dat ding op je smoel en zeur toch niet zo!!jullie doen net of je hem 24 uur dragen moet.

In spanje hebben we al maanden een mondkapjesplicht. En het gros blijft "zeuren". Het is namelijk benauwend en vies. Ik woon op één van de schoonste eilanden ter wereld en adem graag die frisse lucht in.

Conclusie: ik vermijd publiekelijke verplichtingen. Ik doe een keer in de week boodschappen en blijf verder weg uit de stad. Sociale contacten doen we hardlopend (dan hoeft ie goddank niet op) of op afgegen privé fincas zonder buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:07

Palmera schreef:
Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.

En heel eerlijk, ik denk dat je met deze methode niet schokkend veel meer coronadoden zult hebben.

Ik zie als intensieve zorgen verpleegkundige wat dit virus aanricht, ook bij jonge gezonde mensen en het is echt wel erger als een griep. We hebben er die uiteindelijk het virus overwinnen, maar dan al hun spieren hebben opgebruikt waardoor ze niet meer zelfstandig kunnen ademen en slikken. Wij starten nochtans vrij vroeg met het voeden van onze beademde ptn en toch kunnen we dit niet voorkomen.

Daarnaast hebben we noch het personeel, noch de nodige bedden, noch het nodige materiaal en middelen om iedereen te kunnen behandelen als we het virus zouden laten woeden. De dag dat ik verplicht word om mensen te laten sterven om hun bed te geven aan iemand die volgens de statistieken meer kans op overleven heeft te kunnen opnemen, stap ik uit de verpleging. De wereldeconomie heeft 2 wereldoorlogen overleefd, dan kunnen ze deze pandemie ook wel overleven. Wetenschappers voeren een race tegen de klok om goede behandelingen te vinden en een vaccin te ontwikkelen. Tot dat er is, moet je maar het fatsoen hebben om de zwakkeren in deze maatschappij te beschermen door je aan de maatregelen te houden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:09

Palmera schreef:

En de mensen die ziekenhuiszorg nodig hebben maar niet opgenomen kunnen worden? Gewoon op straat gaan liggen voor het ziekenhuis zodat wanner er 1 dood gaat je misschien naar binnen mag?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:18

Qimm schreef:
Palmera schreef:

En de mensen die ziekenhuiszorg nodig hebben maar niet opgenomen kunnen worden? Gewoon op straat gaan liggen voor het ziekenhuis zodat wanner er 1 dood gaat je misschien naar binnen mag?

Dat is heel erg ja. Maar hoe gaat de wereld opgebouwd worden hierna? Nu krijgen de thuiszitters in NL nog geld (ik in spanje krijg niets, ik ben failliet en aan de goden overgeleverd) maar dat geld is toxh eens op. Met zijn allen op straat liggen dan maar?

Er word, imo, teveel naar een richting gekeken.

@SVRL: ik geloof mrteen dat jouw werk heel heftig is nu. Maar laten we eerlijk zijn: de minder zware gevallen of die nergens last van hebben (het gros) komen niet bij jou terecht.
En mijn vraag aan jou is: wie beschermt de economisch zwakkere wereldwijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:18

Qimm schreef:
Palmera schreef:

Vorige golf lag er hier in België een draaiboek klaar. Bij bedden tekort of een tekort aan toestellen moesten artsen gaan evalueren wie statistisch gezien de grootste kans op overlijden had. Die mensen moest men dan laten sterven om plaats te maken voor iemand die meer kans had. Wij hadden op een bepaald moment toestellen tekort. Er waren toen gelukkig nog bedden vrij in de ziekenhuizen rond ons. In de regio Hasselt hadden bepaalde groepen minder geluk. Daar mochten de rusthuizen hun bewoners niet meer naar het ziekenhuis laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:27

@ Palmera: na de grote oorlogen konden mensen toch ook uit het dal kruipen, waarom zou dat nu niet lukken?
En al die mensen die weinig tot geen last hebben, besmetten wel degenen die er wél doodziek van worden, waarbij iedereen de pech kan hebben om doodziek te worden. Iedereen roept maar dat er enkel covid 19 is en dat we al de rest vergeten. Wij vergeten de rest niet, maar zien wel dat mensen met covid 19 de ziekenhuizen overspoelen, waardoor we anderen niet meer kunnen helpen en daardoor nog meer mensen overlijden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:39

SVRL schreef:
Vorige golf lag er hier in België een draaiboek klaar. Bij bedden tekort of een tekort aan toestellen moesten artsen gaan evalueren wie statistisch gezien de grootste kans op overlijden had. Die mensen moest men dan laten sterven om plaats te maken voor iemand die meer kans had. Wij hadden op een bepaald moment toestellen tekort. Er waren toen gelukkig nog bedden vrij in de ziekenhuizen rond ons. In de regio Hasselt hadden bepaalde groepen minder geluk. Daar mochten de rusthuizen hun bewoners niet meer naar het ziekenhuis laten gaan.

Maar dat wil je toch niet aan mensen gaan vragen? Weet je hoe de zorgmensen daar aan onderdoor gaan? Denk je dat die dat behouden? Je zal maar een kennis hebben liggen met minder kansen en een onbekende met meer kansen. En dan moeten beslissen je kennis te laten stikken (letterlijk en figuurlijk). Iemand in de zorg is er om mensen te redden en te zorgen. Die zijn mentaal volledig kapot na zo'n periode.

Als we verdorie niet zo achterlijk tekeer waren gegaan met de 'teruggekregen vrijheid', grenzen bleven opzoeken en scheit hadden gehad aan 'corona en de ouderen' had er niets meer nogmaals dicht moeten gaan.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 13-10-20 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt