Qerty schreef:_Penotti schreef:Verootje ik heb als puber nooit een tik gehad en praat dat ook niet goed.
Maar ik ging ook niet tegen ouders in hormonen of niet. Dat liet je echt wel uit je bol. Nu word dat nog goed gepraat ook. Tot wanhoop van de ouders.
Ik vind je best wel kort door de bocht. Er zijn voldoende ouders die vinden dat hun tikken, óók aan pubers, corrigerend te verantwoorden zijn. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat echt wel invloed heeft op hoe je met je emoties en/of hormonen leert dealen.
Waarom ben ik kort door de bocht?
Ik geef toch aan dat ik het niet correct vind bij oudere kinderen waarmee te praten valt.
Mijn eerte bericht, duidelijk dus wel een leeftijd bepalend, of een 12 jarige loopt ook met een pamper of grijpt nog steeds naar thee
Citaat:
voor mij is het een tik op de vingers als het na herhaling weer naar de thee wil pakken.
Of een tik tegen de dikke pamper.
Niet over de knie, niet tegen de oren.
Citaat:
Ik vind die corrigerende tik meer voor kindjes waar uitleg nog niet echt goed gaat.
Dus 3 keer nee als ze naar de thee grijpen en het vervolgens nog eens doen.
Niet bij kinderen die dus sarcastische opmerkingen kunnen maken, die zijn verbaal sterk genoeg om ook verbaal aan te kunnen.
Citaat:
Nee op brutaliteit snap ik ook niet. Dan is de leeftijd oud genoeg voor praten. Al kan ik me voorstellen dat een etterende puber je ook wel eens over de grens kan brengen hoor. Niet goed. Maar kunnen voorstellen wel.