Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:30

verootjoo schreef:
rien10 schreef:
Die hebben een ander account aangemaakt en gaan vrolijk verder op Bokt. :j

Ik vrees dat er meer mensen met onbehandelde waanideeen rondlopen. Dit is een andere schrijfstijl dan de vorigen en hier worden ook andere paranoïde complotten bijgehaald.

Wat is overigens de MSM? Weet iemand dat?

Main stream media. De algemene media.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:31

@ Verootjo: Het is niet zozeer de lockdown zelf, als wel een groot gevoel van onveiligheid, waardoor een bepaalde groep deze weg op gaat.

De huidige generaties, in elk geval de mensen die nooit in bijvoorbeeld een oorligsgebied hebben gezeten en ook nooit aan den lijve een levensbedreigende ziekte hebben ondervonden, voor die mensen staat de wereld op zijn kop.

Of ze die doodsangst nu onderkennen of niet, die is er wel.
En een bekend coping mechanism is ontkenning. Of de schuld bij iemand of iets leggen.

Want dat het leven 'zomaar uit het niets' bedreigd wordt, is blijkbaar enger dan wanneer je een schuldige kunt aanwijzen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:38

verootjoo schreef:
irryproppy schreef:
Hee wat leuk een gelijkgestemde hier.
Ik ben vanaf het begon al bezig geweest om mensen te laten zien wat er werkelijk achter dit patent c 19 zit.
Ooit van NWO gehoord?
New World Order opgezet door elitaire bonzen
Zoek maar eens op en kijk ook eens bij UN daar staat het hele plan.
EU agenda staat het ook in.
Wat er nu gebeurdis dus de uitrol van dat plan,om mensen uit te moorden dmv dodelijke vaccins en de rest slaven te maken dmv mRNA die je DNA veranderen dmv vaccins met nano chips COVIPAS zodat alleen gevaccineerde beter gezegd gechipte mensen wat mogen(op vakantie bv).
En nee dit is geen onzin!
Valt het je niet op dat ze overal in bijna elk land hetzelfde uitvoeren?
Lockdown,versoepelingen,geen doden meer tellen maar meer testen dus meer besmettingen,die dus niks zeggen dat men ziek is!
Dan mondkapjes en straks de 2e golf nog ergere lockdown.
Pure bangmakerij.
Begin met niet meer naar de MSM te kijken,luisteren dat scheelt al veel onzin en angstmakerij.
Zoek zelf er zijn kanalen genoeg die het echte verhaal achter deze nu epedemie is.

Volg trump eens op twitter,ik ben geen fan van hem maarwat hij tot nu toe gedaan heeft zegt genoeg.
Over viruswaanzin ben ik niet zo fan van.
Zit voor mij op een te zweverig niveau,maar die rechtzaken die er gaan komen tegen staat zijn wel goed!
Vooral die tegen het schenden van onze grondwetten en mensenrechten!
Komen er nu ong.6 de komende maanden.
Jensen is grappig en komt ook met goede info.
Cafe weltschmertz kan je beter kijken.
Blue tiger ook alle op de bekende kanalen te bekijken.
Ze hadden die mondkapjes verplichting pas behandeld,dat is dus t egen de grondwet en juridisch onmogelijk om dat te verplichten.
Zelfs een MSM kanaal kwam er mee
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/27/al ... KQrEEFD3m8

Jeetje, is dit wat er gebeurt als patiënten tijdens de lockdown niet naar hun psychiater kunnen? }:0 :7

Grond
Dan begrijp ik waarom de lockdown ons schaadt...

:') denk het.

Dus selectief "nieuws" volgens welke alleen je eigen zienswijze stroken... strak plan.

schending grondwetten en mensenrechten?
Dus het zelfbehoud prevaleert wat jou betreft boven de veiligheid en het hanteerbaar houden van het aantal opgenomen mensen op de IC?

Weet je hoe het is voor een arts om, wanneer het aantal te groot wordt, de keuze te moeten maken wie je wel en wie je niet aan de beademing gaat hangen? Dus wie het wel en wie het niet gaat overleven?
Het 18 jarige meisje die al zo ziek is en het waarschijnlijk toch niet gaat redden? Of de 85 jarige man die een kans heeft maar al een heel leven geleefd heeft?
Want daar gaat het om... het afvlakken, indammen zodat de mensen aan het "front" op de IC's deze onethische situaties niet hoeven te doorstaan.
Zodat mensen gewoon afscheid kunnen blijven nemen van hun naasten... je de hand kan en mag vast houden van je stervende moeder zodat zij het niet alleen hoeft de doorstaan.

"jullie" blijven muggenziften over de kleine handelingen, de interventies... die inderdaad de ene keer beter zijn dan de andere. Maar durf eens echt te kijken naar de gevolgen wanneer we alles op het beloop laten.
Je had even mee moeten lopen op de IC op de pieken (en dan viel het hier in NL echt wel mee), maar dat is volgens mensen met deze zienswijze vaak ook "nep-nieuws" en getruct door de media.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:41

Dit topic maakt mij boos en bang tegelijkertijd. Mensen die het maar zien als een griepje of een opgezet spel.... Hier in zuid Afrika zitten we Nogsteeds met 13000 nieuwe gevallen per dag. Iedereen houdt netjes afstand en overal mondkapjes, temperatuur opmeten, en desinfecteren anders kom je de winkel niet in. Ik vind T fijn! Als je je afstand niet bewaard kijken mensen je vuil aan, groot gelijk. Doe je het niet voor jezelf doe het dan voor de ander. Respect hebben dus. Ik zou naar nl vliegen voor vakantie maar ben nu aan t wachten totdat ik dat kan, en dan eerst in zelf quarantaine natuurlijk. Maar ik ben bang voor de mensen in nl in supermarkten die geen afstand houden etc. Ook al zijn de cijfers lager, het heeft ook te maken met respect hebben voor de ander.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:42

Viruswaanzin, corona moe, dat zijn we denk ik allemaal wel. Maar vele niet op de manier hoe het hier nu bedoeld wordt.
Ik denk dat het nu na de eerste golf wel makkelijk praten is, het viel hier allemaal wel mee. Ja ik denk idd dat we hier in NL ook geluk hebben gehad met het aantal besmettingen.
Maar dat wil ik ook graag zo houden. Ik zit echt niet te wachten op aantallen als bv Amerika, Brazilië, Mexico, Engeland. Want daar slaat het echt wel hard toe.
Laten we met zijn alle gewoon ons gezonde verstand proberen te bewaren en ons aan de regels houden.

Mijn schoonzusje zei in het begin, ach is gewoon een virus dat wel over waait. Totdat het andere vormen aannam en ze er mee te maken kreeg op haar werk. Dit willen ze echt nooit meer meemaken!
Mensen zonder onderliggend lijden onder je vingers weg zien glippen door het virus.

En die 1.5 meter, nou ik vind het eigenlijk wel lekker. Mensen die nu tenminste beter op afstand blijven in de winkel en niet ongevraagd in je ruimte stappen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:44

En nog even over de vergelijking met griep: in het hevigste griepjaar van 2017/2018 waren er rond 9000 griepdoden in vijf maanden. In maart en april waren er echter zo'n 5000 Covid overlijdens in acht weken. CBS zegt nu zelfs het dubbele. Iedere vergelijking gaat dus mank.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:44

Ojojoj...
"De paradox van preventie" - je grijpt kundig en op tijd in,
er wordt een ramp voorkomen
(... ik woon in Drenthe, de echte ramp is wellicht niet voorkomen, maar het had vele malen erger gekund...)

En dan geroep over 'er was geen tekort aan IC bedden'.
Klopt, dat was hard werken, maar het zwarte scenario is nog net voorkomen. (Er lagen hier patiënten uit Tilburg, er lagen mensen in Duitsland, maar iedereen die de IC geacht werd aan te kunnen kreeg plek.)

Et cetera.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:50

Janneke2 schreef:
Ojojoj...
(... ik woon in Drenthe, de echte ramp is wellicht niet voorkomen, maar het had vele malen erger gekund...)

Klopt, dat was hard werken, maar het zwarte scenario is nog net voorkomen. (Er lagen hier patiënten uit Tilburg, er lagen mensen in Duitsland, maar iedereen die de IC geacht werd aan te kunnen kreeg plek.)

Et cetera.

Ik kan me nog herinneren dat ik aan het begin van de crisis een online webinar zat te kijken van (volgens mij) het UMC. En die spraken er al over dat het nooit goed genoeg zou zijn en dat als ze het wel goed zouden doen ze juist kritiek zouden krijgen vanwege deze paradox. Beste man kon blijkbaar de toekomst voorspellen want het is precies zo gegaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:52

secricible schreef:
Janneke2 schreef:
Ojojoj...

Et cetera.

Ik kan me nog herinneren dat ik aan het begin van de crisis een online webinar zat te kijken van (volgens mij) het UMC. En die spraken er al over dat het nooit goed genoeg zou zijn en dat als ze het wel goed zouden doen ze juist kritiek zouden krijgen vanwege deze paradox. Beste man kon blijkbaar de toekomst voorspellen want het is precies zo gegaan.

omdat dat ook altijd zo is... als je gevaar goed af kan wenden... geeft men aan dat het wel mee viel :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:56

Ik snap iedereen niet die het baggataliseert, ja het schaadt de economie..veel mensen raken hun banen kwijt. Het leven is anders dan normaal en je kan even niet meer doen wat je graag zou willen doen. Ik snap ook niet waarom mensen op vakantie gaan naar andere landen momenteel. (is dat niet precies hoe het hier gekomen is?)

En ja, de maatregelen zijn vervelend...maar pas achteraf kun je beoordelen of ze nodig waren of overdreven. Ik heb ook een aantal mensen in mijn omgeving die Covid niet serieus nemen en het vergelijken met een normaal griepje. Dat zij met hun eigen leven spelen moeten ze zelf weten, maar dat ze het leven van anderen op het spel zetten vind ik echt egoisme ten top.

Op de een of andere manier is 1.5 meter afstand houden voor veel mensen heel moeilijk, ik snap het niet. Wees blij dat dat het enige is wat we hoeven te doen en dat we niet in een oorlogssituatie zitten waarbij je weken in je kelder moet overleven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:57

ApoCowlypsee schreef:
@Margrathea
Klopt hoor! Die onderzoeken heb ik ook van gehoord, maar ik kon ze zo snel niet vinden. Ik zie dat ik dat nog niet goed verwoord had, formuleren is niet mijn sterkste punt, zo blijkt maar weer :')

Het gaat mij erom dat juist omdat de onderzoeken niet eenduidig aantonen dat de mondkapjes niét helpen (omdat er dus onderzoeken zijn die aantonen dat het wél helpt) Dus er is nog een goede kans dat het wél helpt. En als die kans er is, wie zijn wij dan om die kans niet te pakken?

Zometeen blijkt na langdurig grondig onderzoeken dat het niet hielp. Wat is het ergste wat er dan kan gebeuren? Ik heb voor niks een licht ongemak gehad in de vorm van een mondkapje, zonder andere ernstige gevolgen. (Behalve overmoedige mensen dan die geen afstand meer houden etc, maar dat ligt meer aan de mensen dan aan het mondkapje. En die hebben we nu ook al)
Of het blijkt dat het wél helpt... het ergste dat er dan is gebeurd? Ik heb mogelijk iemand besmet, en mogelijk diegene mogelijk opgezadeld met levenslang zware gezondheidsproblemen of diegene is zelfs overleden.

Ik neem liever het risico dat ik voor niks een mondkapje heb gedragen, dan het risico dat ik mogelijk iemand heb besmet, zegmaar.

Ik ga het artikel eens opzoeken!

Nou ja het is natuurlijk wel zo dat als blijkt dat met mondkapjes buiten verplichten iedereen acuut stopt met 1,5m afstand te houden (stel hè) dan ben je nog verder van huis. Dan heeft het weldegelijk meer schade opgeleverd. 1,5m afstand houden is sowieso effectief, dus als we dat nu goed in stand houden heb je geen mondkapjes nodig.

Wat valse positieve of negatieve testen betreft, dit valt echt enorm mee. Het is niet een lichtknopje dat je aan of uit zet. Soms is iemand overduidelijk ziek, soms overduidelijk niet, en anders worden er extra testen gedaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:57

Ik begrijp wel dat er weerstand is tegen de maatregelen, maar dat ligt in mijn ogen meer aan het feit dat het allemaal niet echt op elkaar aansluit.

In de supermarkt werk ik met mijn collega's op vrij korte afstand van elkaar, we dragen geen mondkapje. Toch zijn geen van mijn directe collega's ziek geworden (gelukkig).

Als ik met 3 vrienden uit eten ga, mogen we wel met 4 aan 1 tafel zitten maar vervolgens niet met 4 op een rij in de bioscoop.

Dat zijn dingen die mensen niet begrijpen. Waarom kan het bij de 1 wel en bij de ander niet?

Overigens, het feit dat het aantal besmettingen nu weer omhoog gaat verbaasd mij niet. Mensen houden zich (in mijn omgeving) slecht aan de maatregelen. In de supermarkt waar ik werk wordt amper afstand gehouden.

Er wordt veel meer getest en dus meer positieve gevallen dan 2 maanden terug.

Ik probeer mij zo goed mogelijk aan de maatregelen te houden, maar dat is niet makkelijk in mijn werk helaas.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:59

Gedurfd topic, dat zeker haha!
Ik denk dat het niet verkeerd is om zelf na te blijven denken. Ik heb direct in het begin van de corona, eind maart ook die bepaalde kanalen gevolgd. En ja ik raakte daar erg in de war van. Voor mijn gevoel klopte er ook iets niet, maar tegelijkertijd, in alle redelijkheid was het ook een absurde situatie die haast nooit voorkomt en kan mijn gevoel daar ook op gebaseerd zijn. Ik heb toen, na een paar weken besloten helemaal niks meer te volgen, alleen het nieuws dat noodzakelijk was. Want ja ook op facebook en andere sociale media het ging alleen nog maar over corona. Want ik was idd op het punt om me misschien te verdiepen in de 'complottheoriën.' Blij dat niet gedaan te hebben want ik denk dat er dan geen weg terug is. Dat is zoals iemand al eerder schreef best wel gevaarlijk. Al die filmpjes van tegenbewegingen leiden er uiteindelijk naar, de macht van Bill Gates, 5G etc. Dus dan is het jij tegen de wereld, en zo heb ik me idd ook even gevoeld. Kijk naar Jay, waar ik overigens voor de corona al 'fan' van was, ook naar een cabaretvoorstelling geweest die is nu ook echt aan het doorslaan, gaat nu ook om met Lange Frans (één en al complottheorie) Die kant wil je niet op, maar gebeurd wel als je niet oppast. Ik wilde ook niet meer geënt worden als er een vaccin zou komen voor corona en nog steeds ben ik daar niet zeker van. Je gaat wel wantrouwen. En ja misschien zijn er dingen van waar, ongetwijfeld, maar de vraag is moet je dat wel willen weten? Word je daar gelukkiger van? Ik denk het niet. Ik richt me liever op het positieve. De bangmakerij vanuit die kant resulteert in een wantrouwen en misschien wel bepaalde haat naar de wereld. Dan maar wat meer angst dan nodig voor dit virus...

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:08

Iets zegt me dat die complotdenkers één grote samenzwering zijn van mensen met kwade bedoelingen.
:D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:19

Ik denk ook dat er rare dingen rondom de berichtgeving gebeuren.. wat en waarom is me niet precies duidelijk, maar het meest erge is nog wel dat er een prima behandeling is voor de meeste mensen, zelfs met onderliggende aandoeningen.

Zie bijgaand filmpje... zouden dat allemaal gekkies zijn?? Hou toch op met die veroordeling van mensen die verder durven kijken dan de who volgers...
https://www.breitbart.com/tech/2020/07/ ... onference/
En ja dat is hetzelfde middel en programma wat in veel landen verboden is... hier heeft huisarts Rob Elens in maart al een dreiging van het afnemen van zijn licentieen gekost, waarom?? Daar kun je heel veel theorieën op los laten.

Het blijft zo dat veel mensen de ziekte zonder veel ellende doorlopen, heb er inmiddels ook meerdere in de vriendenkring, zelfs ouderen na een IC verloop.
Hadden ze deze behandeling eerder gekregen had die IC wellicht niet nodig geweest...

We moeten ons afvragen wat voor een cijfers je krijgt wanneer je influenza testen zou doen, of rhino (dat zou pas angst zaaien).
Laatst las ik ook een artikel dat van 10 geteste mensen met griep slechts 1 covid 19 had....

En die maatregelen? Slechts weinig daarvan zijn wetenschappelijk aangetoond, en zeker niet dubbel blind, randomized en al.

Sterkte iedereen met zijn gekozen pad, komt vast ooit goed.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 29-07-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:20

Er is maar 1 iets gevaarlijker dan het virus. Dat zijn mensen die hun 'waarheid' uit bronnen als Robert Jensen, Trump, viruswaanzin etc. halen.
8)7

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:25

corine1981 schreef:
Het blijft zo dat veel mensen de ziekte zonder veel ellende doorlopen, heb er inmiddels ook meerdere in de vriendenkring, zelfs ouderen na een IC verloop.
Hadden ze deze behandeling eerder gekregen had die IC wellicht niet nodig geweest...

'deze behandeling' is er alleen maar gekomen omdat het zo groot opgepakt is.
Ik zie trouwens juist mensen met relatief lang zeurende klachten... moeheid, kortademigheid bij inspanning, longbloedingen. En blijvende weefselschade in de longen?
Lagere basale saturatie dan voor de bewezen covid-19 infectie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:25

laughterline schreef:
Dit topic maakt mij boos en bang tegelijkertijd. Mensen die het maar zien als een griepje of een opgezet spel.... Hier in zuid Afrika zitten we Nogsteeds met 13000 nieuwe gevallen per dag. Iedereen houdt netjes afstand en overal mondkapjes, temperatuur opmeten, en desinfecteren anders kom je de winkel niet in. Ik vind T fijn! Als je je afstand niet bewaard kijken mensen je vuil aan, groot gelijk. Doe je het niet voor jezelf doe het dan voor de ander. Respect hebben dus. Ik zou naar nl vliegen voor vakantie maar ben nu aan t wachten totdat ik dat kan, en dan eerst in zelf quarantaine natuurlijk. Maar ik ben bang voor de mensen in nl in supermarkten die geen afstand houden etc. Ook al zijn de cijfers lager, het heeft ook te maken met respect hebben voor de ander.

Maar is toch logisch dat besmettingen blijven door gaan? Mensen die worden ook besmet met een griep virus en met een verkoudheids virus.

Ik heb het dan niet over de Ernst maar ik geloof wel dat mensen doordat ze nog nooit COVID 19 hebben gehad ze hier heftig op kunnen reageren. Maar dat kunnen zwakkeren ook met een flink griep virus of denk aan een long infectie.

Daarnaast maak ik mij flink zorgen om het feit wat Hugo zei in het begin : we gaan pas weer terug als het vaccin er is.

Dat is toch niet gezond ?? Hoe kunnen ze zo iets opdagen.

Ze kunnen nooit iets vinden hiervoor zo snel, ze kunnen zelfs nog niks tegen een griep virus. Ja ze kunnen de klachten wet verminderen maar weg zou de griep nooit gaan.

Dus ja complot denken over een vaccin of juist je ogen open houden.

Het is niet voor niks dat artsen verdwijnen of ontslagen worden als ze anders denken... iedereen moet maar de zelfde kant op kijken en als je anders denkt is dat gelijk fout.

En een long ontsteking word toch ook door een virus veroorzaakt hebben ze daar als iets tegen ? Nee...

Dus ik hoop dat mensen goed na gaan denken over zo’n vaccin wat binnen een jaar er kan zijn??!

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:29

Cer schreef:
Daphne__ schreef:
De vader van die tisjeboy Jay is toch 2 weken in coma gehouden doordat ie ziek was... Door Corona?

Geeen idee ik heb die gast niet op FB :')
maar als dat zo zou zijn, zou hij dat zeggen? Corona bestaat toch niet, volgens deze viroloog? (of was hij nou acteur? Of komiek? of wat...)

Als je het gevolgd had,dat wist je dat hij een virale bacterie had die in zn keel manifesteerde.
Hij kreeg steeds minder lucht daardoor en was het beter om hem in slaap te brengen,zodal ze hem goed konden behandelen.
Ondertussen is hij al weer een week ontwaakt en loopt en praat weer,heeft zijn positieve vibe niet verloren.

Caaatje

Ach... Hier in België mag je in een provincie niet meer buiten komen zonder mondkapje op, iedereen loopt mekaar letterlijk omver met of zonder... Ze zijn letterlijk er alles aan, aan het doen om de horeca toch de zomer te geven vanwege de economie maar hier zijn de gemiddeldes elke dag bijna aan het verdubbelen. Ik wou dat iedereen het wat serieuzer nam, niemand heeft zin in nog een Lockdown maar blijkbaar moeten mensen van zichzelf beschermd worden. Ik heb het nu verschillende keren van dichtbij meegemaakt en een gewoon griepje zou ik het zeker niet noemen, losstaand van de langdurige klachten die er aan over gehouden worden... Het is geen grapje

kimmie261

Dimphyl schreef:
Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben

Ik heb 10 jaar op een OK gewerkt, en dus echt úren met mondkapjes op gewerkt, en nu?? Schei toch uit, er is echt niets gevaarlijks aan mondkapjes, ze helpen wel degelijk :

Afbeelding

Ik lees al langer met grote verbazing overigens, die complottheorieën , en echt waar mensen wel niet wat achter zoeken.

Hier in de stad vlakbij was een corona uitbraak na een restauratie van een restaurant, er werden meerdere mensen ziek, en uiteindelijk ook de vader van de restaurant eigenaar, deze is overleden aan corona, ik denk dat dat alles omvattend is, ja de jongere mensen werden ziek maar overleefden het, de oudere niet.

En als ik dan naar mijn ouder kijk, beide 80 jaar maar nog vol in het leven, ze genieten elke dag en willen nog helemaal niet dood, ik vind dat ook deze mensen een recht op leven hebben, en als ik daarvoor een mondkapje op moet doen, nou prima hoor...Ik snap gewoon niet dat hele afzetten daartegen, overigens is het hier in Duitsland al heel lang verplicht, en loopt iedereen met mondkapjes op, wat zeuren die anti mondkapjes brigade nou, het is nog niet eens verplicht in Nederland.. :roll:

Er is een wereldwijde pandemie aan de gang, iets ongekends, en niemand weet hier zo 1,2,3 een oplossing voor, behalve dan als er geen vaccin is de besmettingsgraad zo laag mogelijk te houden, is dat nou zo moeilijk om je even voor een paar maanden aan te houden?
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 29-07-20 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

c_alsemgeest schreef:
corine1981 schreef:

'deze behandeling' is er alleen maar gekomen omdat het zo groot opgepakt is.
Ik zie trouwens juist mensen met relatief lang zeurende klachten... moeheid, kortademigheid bij inspanning, longbloedingen. En blijvende weefselschade in de longen?
Lagere basale saturatie dan voor de bewezen covid-19 infectie.

Die mensen heb ik ook na een echte griep, of longontsteking ;)

De covid19 patiënten hadden deze verschijnselen waarschijnlijk niet gehad met vroege behandeling, aldus heel veel doktoren op de wereld die monddood gemaakt worden door de media en overheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

Wat ik ondertussen weet dat de wetgever niet zo handig is met uitvoeren. Veel onduidelijkheden wat betreft wat wel of niet mag.
Wat ik wel heel zeker weet is dat een deel van de wereldbevolking zich nergens aan houdt een ander deel heeft chronische smetvrees en er is een deel wat afstand bewaard zowel letterlijk als figuurlijk.
Maar met het zoeken naar waarom de een het wel krijgt en de ander niet. Daar sta ik vooraan de rij.
En om even een kijk te geven in mijn denkwereld. We zijn met teveel en vermoorden de planeet.
En het maken van een vaccin?
Kijk eens naar AIDS, hoe lang is dat er al en is er een vaccin tegen...........

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:32

kimmie261 schreef:
Dimphyl schreef:
Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben

Ik heb 10 jaar op een OK gewerkt, en dus echt úren met mondkapjes op gewerkt, en nu?? Schei toch uit, er is echt niets gevaarlijks aan mondkapjes, ze helpen wel degelijk :

[ Afbeelding ]

Ik lees al langer met grote verbazing overigens, die complottheorieën , en echt waar mensen wel niet wat achter zoeken.

Hier in de stad vlakbij was een corona uitbraak na een restauratie van een restaurant, er werden meerdere mensen ziek, en uiteindelijk ook de vader van de restaurant eigenaar, deze is overleden aan corona, ik denk dat dat alles omvattend is, ja de jongere mensen werden ziek maar overleefden het, de oudere niet.

En als ik dan naar mijn ouder kijk, beide 80 jaar maar nog vol in het leven, ze genieten elke dag en willen nog helemaal niet dood, ik vind dat ook deze mensen een recht op leven hebben, en als ik daarvoor een mondkapje op moet doen, nou prima hoor...Ik snap gewoon niet dat hele afzetten daartegen, overigens is het hier in Duitsland al heel lang verplicht, en loopt iedereen met mondkapjes op, wat zeuren die anti mondkapjes brgigade nou, het is nog niet eens verplicht in Nederland.. :roll:

Er is een wereldwijde pandemie aan de gang, iets ongekends, en niemand weet hier zo 1,2,3 een oplossing voor, behalve dan als er geen vaccin is de besmettingsgraad zo laag mogelijk te houden, is dat nou zo moeilijk om je even voor een paar maanden aan te houden?

De lucht op een OK is wel wat anders dan de normale buitenlucht ;) iets zuurstofrijker.

https://www.ed.nl/opinie/pas-op-met-mon ... oogle.com/

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:33