(+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:05

Amandavd schreef:
Mijn man hoeft echt niet in 1 bed te gaan liggen met een andere vrouw, goede vriendin of niet. Das echt gestoord als je het mij vraagt :')

Ik vind dat krom :+ ik ben bi, maar lig vaak zat met vriendinnen in 1 bed en dan gebeurt er niks :')

Dus dan is dat ook gestoord? Val meer op vrouwen dan op mannen. Maar mijn vriend boeit het weinig.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:10

Citaat:
Eerlijk gezegd. Ik vind het bijna zonde want verder zit de relatie best goed, maar voor hem dus niet gezien hij de behoefte ziet zulke dingen te doen?

Als hij zich zo jaloers gedraagt (zonder dat hier uberhaupt aanleiding toe is), maar vervolgens wel z'n telefoon met z'n leven bewaakt, zijn WhatsApp 'leeg' is en er dergelijke foto's op staan... Vriendin, ren zo hard als je kunt! Want een ongelofelijke loser is dit zeg. Spullen pakken en vertrekken. Zo'n vent ben je liever kwijt dan rijk (overigens vind ik het geen vent als hij dit flikt maar dit terzijde).

Je moet prima in elkaars telefoon kunnen kijken wanneer nodig (hoe vaak; schat zoek dit eens op, of bel jij die even, hier heb je m'n telefoon). Kan dat niet, dan zeker red flags.

Edit; zie net de post dat je het hebt afgekapt. Echt super goed gedaan!! Good for you!!
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 01-07-20 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:11

Ik bedoelde niet zo zeer het rondneuzen in iemand zijn telefoon maar meer in de zin van als mijn telefoon leeg is en ik op die van hem wat wil opzoeken kan zoiets in mijn ogen prima, andersom net zo. TS verwoorde het in mijn ogen namelijk alsof het totaal niet done is om op je partners telefoon te gaan. Rondneuzen in andermans gesprekken ben ik ook niet van, hoor je niet te doen. Vertrouwen is de basis maar ja als je deze niet hebt ga je het vaak wel doen, ondanks dat het not done is. Maar gewoon even op de telefoon van je partner zitten om iets op te zoeken of een bericht terug te sturen naar zijn oma als hij aan het autorijden is heb ik geen probleem mee. In mijn ogen hoort je partner daar ook geen probleem mee te hebben want dan valt er zeker wat te verbergen.

LWDaisy schreef:
Kristy1998x schreef:
Goedzo! Girlpower :D.

En waarom is het NOT DONE om in de telefoon van je partner te kijken? Tuurlijk telefoon is een privé eigendom maar goed. Als je relatie 100% goed is dan valt er niets te verbergen toch? Als mijn vriend mijn telefoon wil zien/doorzoeken gaat hij zijn gang maar, andersom net zo. Als je niets te verbergen hebt zie ik hier geen erg in, maar dat is mijn mening.

Het is not done, omdat ik privé gesprekken voer met mijn vriendinnen, en die verwachten dat die gesprekken dan ook echt privé zijn, die verwachten niet dat mijn vriend meeleest :) Ik heb niks te verbergen - maar mijn vriendinnen misschien wel :)

Ik heb niks te verbergen, dus mocht mijn vriend toch ooit in mijn telefoon willen snollen, moet hij dat vooral doen - maar jeetje, wat zou ik beledigd zijn!
Andersom kan ik eerlijk zeggen dat ik echt nog NOOIT in mijn vriend zijn telefoon heb geneusd. Wij zijn nu bijna 5 jaar samen. Nog nooit alarmbellen gehoord. Ik geef wel toe, dat moesten die er wél zijn, ik waarschijnlijk wél zou gaan neuzen. Tegen mijn principe in, maar ik zou het ook wel willen weten.

Ik zag laatst een adres in zijn gps staan, en ik dacht "huh? Wat is hij daar gaan doen"? Ik gaan googelen. Voelde ik me een oen zeg.. Het was het adres van onze boekhouder :+

Mijn vriend heeft een jaar geleden ofzo zijn FB-account verwijderd. Te veel gedoe, te veel tags. Af en toe ziet hij mij scrollen, en zegt hij "ooooh Facebook, mag ik ook eens?" Ja tuurlijk. Maar dan scrolt hij dus gewoon door mijn Facebook, en niet door mijn messenger of whatsapp, daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.
Hij heeft wel ooit per ongeluk al mijn apps verwijderd toen hij mijn telefoon wou verbinden met de printer, dus ik geef mijn telefoon sowieso niet graag meer in zijn handen haha, moest alles (de bank-app ed) opnieuw installeren én instellen :+

Vertrouwen is voor mij dé basis van een relatie. Ik durf mijn vriend gerust met onze vrienden naar Ibiza sturen - ik ben geen feesttype, dus voor mij is zo'n vakantie echt helemaal niet leuk. Ik vertrouw hem voldoende om hem met veel plezier uit te wuiven. Ja tuurlijk ben ik heel stiekem wel een béétje bang, maar hij heeft me echt nog nooit een reden gegeven te twijfelen aan zijn trouw. Zonder dat vertrouwen zou ik geen relatie willen, ik wil mezelf niet heel de tijd lopen gek maken.

TS, knap gedaan van je. In jouw geval waren er alarmbellen; je hebt je gevoel hierin gevolgd en jammer genoeg had je gelijk. Hij heeft je fysiek niet bedrogen, maar voor mij zou dit ook grenzen overschrijden en het vertrouwen serieus beschadigen. Zo'n vent zou ik ook niet willen. Goed van je dat je er een punt hebt achter gezet!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:14

love_western schreef:
Amandavd schreef:
Mijn man hoeft echt niet in 1 bed te gaan liggen met een andere vrouw, goede vriendin of niet. Das echt gestoord als je het mij vraagt :')

Ik vind dat krom :+ ik ben bi, maar lig vaak zat met vriendinnen in 1 bed en dan gebeurt er niks :')

Dus dan is dat ook gestoord? Val meer op vrouwen dan op mannen. Maar mijn vriend boeit het weinig.

Ik lig ook nooit in een bed met mijn vriendinnen, dus misschien dat ik het daarom zo zwart/wit zie. Ik denk dan echt bij mijn eigen, ga lekker in een eigen bed liggen :+ hoeft ook echt niemand behalve mijn man in bed bij mij te komen liggen.

Kristy1998x

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:14

Hoeft die van mij ook zeker niet te proberen. Als je in een relatie zit, waarom zou je? Andersom net zo.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:18

Je hoeft toch niet meteen in hetzelfde bed te liggen? Zelfde kamer maar eigen bedden kan ook.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:19

Ik sliep altijd bij mijn vriendin in bed toen ze nog op kamers woonde en ik bleef logeren. Liever een 2 persoons bed delen dan op en matje op de grond.
Ook wel eens een bed gedeeld met een vriend tijdens een rondreis, als je niet vooruit boekt heb je niet altijd wat te zeggen over welke bedden er in de hotelkamer staan en hotels hebben vaak al aparte dekbedden en grote bedden. Lekker belangrijk ook. Je moet toch ergens slapen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:22

Kristy1998x schreef:
Ik bedoelde niet zo zeer het rondneuzen in iemand zijn telefoon maar meer in de zin van als mijn telefoon leeg is en ik op die van hem wat wil opzoeken kan zoiets in mijn ogen prima, andersom net zo. TS verwoorde het in mijn ogen namelijk alsof het totaal niet done is om op je partners telefoon te gaan. Rondneuzen in andermans gesprekken ben ik ook niet van, hoor je niet te doen. Vertrouwen is de basis maar ja als je deze niet hebt ga je het vaak wel doen, ondanks dat het not done is. Maar gewoon even op de telefoon van je partner zitten om iets op te zoeken of een bericht terug te sturen naar zijn oma als hij aan het autorijden is heb ik geen probleem mee. In mijn ogen hoort je partner daar ook geen probleem mee te hebben want dan valt er zeker wat te verbergen.

Dat moet inderdaad zeker kunnen, daar ben ik het volledig mee eens! Als ik aardappelen sta te schillen oid en mijn telefoon gaat, neemt mijn vriend die ook gewoon op, of ik reply op een bericht in zijn naam als hij aan het autorijden is :) Dat moet zeker kunnen, zoniet, zouden er bij mij een heleboel belletjes gaan rinkelen :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:27

Precies haha :o.

LWDaisy schreef:
Kristy1998x schreef:

Dat moet inderdaad zeker kunnen, daar ben ik het volledig mee eens! Als ik aardappelen sta te schillen oid en mijn telefoon gaat, neemt mijn vriend die ook gewoon op, of ik reply op een bericht in zijn naam als hij aan het autorijden is :) Dat moet zeker kunnen, zoniet, zouden er bij mij een heleboel belletjes gaan rinkelen :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:33

Allereerst: TS you go girl. Goed gehandeld.

Voor de andere discussie. Ik vind dat je gerust op elkaars telefoon moet kunnen. Vaak als we op visite zijn neemt mijn man zijn telefoon niet mee. Maar wil hij toch de voetbaluitslagen weten of iets opzoeken. Prima. Soms heb ik geen broekzakken, dan heedt hij mijn telefoon.

Echt gaan sneupen is niet netjes nee . Ik ben niet jaloers, soms ietwat onzeker en dan kijk ik soms. De bevestiging dat er niks is is ook wel fijn.

Verder ga ik elk jaar met vriendinnen weg en slaap ik bij een vriendin in bed. Hij gaat met de mannen op pad, ook prima. Als hij alleen met een vrouw op pad zoubgaan, zou ik er wel moeite mee hebben. Waarom met haar ipv met mii?
Als het een gemixte groep is, no problem.

Ik heb veel mannelijke collega,s en nu paar keer naar het buitenland geweest. Gezellig samen eten en praten en dan gelukkig naar mijn eigen hotelkamer haha. Mijn man heeft heel lang met een vrouw gecapooled en lang was zijn beste collega een vrouw. Prima (en ja soms haal je je dingen in je hoofd, maar dat is meer mijn onzekerheid).
Mijn man heeft tijdens het stappen ook geen behoefte aan vrouwen, zit liever met zijn maten aan de bar

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:14

Ik zou het niet tof vinden mocht mijn (momenteel niet bestaande) vriendin in mijn telefoon zitten zonder mijn toestemming.
Niet omdat ik wat te verbergen heb maar omdat dat een stukje privacy is.
Wil ze wat opzoeken ofzo dan kan ze het vragen, dan weet ik dat ze erin zit en is het geen probleem, ik zal geen dingen wissen etc.
Andersom zal ik ook niet in haar telefoon neuzen, hooguit als iemand belt en ik zie het dat ik dan vraag *naam* belt, moet ik hem voor je opnemen?'.
Wanneer ik wat wil opzoeken ofzo dan zou ik het ook vragen en bij geen toestemming is het jammer maar helaas.
Ik ga er niet vanuit dat ik dan bedrogen wordt, ze kan ook bezig zijn met een verrassing oid. :)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:22

Ik duidde ook meer op het feit dat het NOT DONE is.. omdat ik ongevraagd in zijn telefoon heb lopen neuzen :+

Verder vind ik het ook normaal dat je soms mekaars telefoon wel eens pakt om wat leuks te laten zien, de gps aan te zetten, wat dan ook.
Maar hij schermde dat ding volledig af op het eind en dat vond ik wel vreemd

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:24

Ja maar dat was icm de rest van zijn gedrag zowiezo al niet zuiver. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:50

Hier is het gewoon normaal om elkaar telefoon te pakken. Dan niet zo zeer om hele berichten door te spitten haha maar vooral Netflix of Google bijv , tis maar net welke er dichterbij ligt. Als ik berichten wil lezen mag dat heus en andersom ook. Staat alleen niks spannends in :+

We zijn verder wel erg vaak samen en gaan bijna overal samen heen :P Maar we hebben dezelfde interesses en kan heel goed met zijn vrienden opschieten en andersom. Maar vrijdags gaat ie wel eens alleen weg. Niet heel vaak ,maar wel eens haha. Ik moet namelijk best vaak zaterdag nacht werken. Ik heb hier verder niet erg moeite mee. Ik vertrouw hem 100%. Ben eerder jaloers dat hij lekker weg kan en ik moet werken :+

Overigens samen met andere vrouwen in bed/hotelkamer liggen of alleen met vrouwen op stap gaan zou voor mij een grens te ver zijn :=

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:56

BillyJ schreef:
Oef... dit moet ik even van me afschrijven.
Voor je alles leest en me hier gaat afkraken. Ik ben me heel bewust dat het NOT DONE is om de telefoon van je partner te nemen. Hopelijk word er enig begrip getoond en ben ik niet de enige die het niet kon weerstaan na alle druk. En hopelijk is er iemand die ook iets soortgelijks heeft meegemaakt, maar waar het niet perse slecht is geëindigd.

Na een heel slechte vorige relatie met véél problemen, na wat maanden toch tegen verwachtingen in, de 'perfecte' persoon gevonden.

Relatie zat helemaal goed, er word zelfs gesproken over dichter bij mekaar wonen.
Maar nu, de jaloersheid word erger!!! Van zijn kant dan.
Hij is het type dat kwaad word op mij omdat mijn beste vrienden mannen zijn (met hun oggegroeid en meer broers) en mij bijna zou verbieden hen te zien.
Het type dat bij elke pling van mijn telefoon met rechtopstaande nekharen naast me komt staan en vraagt wie het is.
......... zijn uitleg is, ik doe dat omdat ik van je hou. "ok logisch dacht ik -O- " heb dan ook helemaal niets te verbergen.

Nadat ik geleerd heb van mijn ex dat dit gedrag iets kan verbergen, en na hij ineens als een ninja overal zijn telefoon bij zich begon te dragen, mij begon te beschuldigen van vreemdgaan, ... begonnen bij mij de alarmbellen te rinkelen.

Ik ben nl nooit vreemd gegaan, geen intentie gehad, niemand ontmoet, geen aanleiding, ...
en mijn ex begon dit ook te roepen nadat hij zelf vreemd ging.. nog meer alarmbellen dus!!!

Deze nacht kon ik mij niet meer in bedwang houden.
Ik werd wakker, zag zijn telefoon onbewaakt en... heb er in gekeken.
Wat ik daar vond is allesbehalve prettig!!

Zijn whatsapp was op 1 korte conversatie van een meisje helemaal leeg.
de berichten ook. wel vond ik videocalls tussen de oproepen.
Maar bij de foto's, vond ik nog meer onheilspellende zaken.
Van foto's van elke dag wel bijna een andere griet, meerdere foto's waaronder ook naakt of zelfs screenshots van videocalls.
video's van uhm, gore dingen die meiden doen voor aandacht blijkbaar.
Screenshots van whatsapp gesprekken waar hij trots zegt al 6 maand singel te zijn.
Foto's van een vriendin van mij waar me regelmatig een wijntje drinken. :( zij zit op meerdere datingapps en denk dat de foto's van daar komen. Wat dus wil zeggen dat hij vast ook datingapps heeft. Ik heb badoo en happn gevonden maar waren niet ingelogd dus misschien niet actief, maar waar komen al die meiden dan vandaan?
En dit uiteraard allemaal van tijdens onze relatie.
Ook foto's van niet 1, maar meerdere blijkbaar korte relaties vlak voordat hij mij leerde kennen terwijl hij zei, al 6 maanden singel te zijn :+ maar dat boeit me al minder.

.....

En nu? ;(
-Confronteer ik hem? Want uiteindelijk, ben ik hier wel degene in fout.
-Beeindig ik de relatie, als in, nou, dat was em maar weer, doei...? zonder hierover te beginnen
- Of is dit een mannending en zolang er geen vermoeden is van echte interactie en het alleen online is moet ik het accepteren?

Eerlijk gezegd. Ik vind het bijna zonde want verder zit de relatie best goed, maar voor hem dus niet gezien hij de behoefte ziet zulke dingen te doen?
Verder zijn we nu best vaak bij mekaar, vandaar dat ik denk dat het vooral online is.

Hem confronteren heeft geen nut. Want hij is niet zo een man die dat doet natuurlijk hé! Ik ben de enige vrouw en ...

Ik voel me echt slecht, begrijp héél goed dat het NOT DONE is om in iemand zijn telefoon te kijken.
Als tegenargument wil ik gebruiken dat hij het eerder al bij mij deed, verder zowieso al heel controlerend was en nu dus vreemd gedrag begon te vertonen. maar dat praat het nog niet goed natuurlijk!!!!

pffff... mannen he :D :o -O-

1) Het is niet netjes van je om in zijn telefoon te kijken. Bied je excuus aan hem aan dat je het toch gedaan hebt.
Zeg dat je t nooit meer zal doen.
2) Dat dat ook niet hoeft want hij kan opzouten!

Serieus:
Nee, dit is geen ‘mannending’ maar gedrag van onbetrouwbare klootzakken.
In ieder geval niet van iemand die serieus iets (met jou) wil.

In een relatie vertrouw je elkaar. Kun je elkaar ook vertrouwen omdat je allebei dit soort dingen niet doet. (En dus zou je iedere dag elkaars telefoon kunnen checken. Je doet t alleen niet. ;) )

Beslis zelf maar of je toch een relatie wilt, waarin dit niet zo is.

Sterkte!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:03

Niet het hele topic gelezen, maar ik heb dit ook eens gedaan. Ik twijfelde heel erg over een bepaalde 'vriendschappelijke' relatie. Hij appte veel met haar en zij appte hem soms al 's morgensvroeg vanaf 8 uur. Ja hallo heb je geen andere vrienden :') Maargoed, ik kon net als jij de onzekerheid niet weerstaan en heb berichten gelezen. En helaas klopte mijn gevoel.

Ben er absoluut niet trots op, maar achteraf wel blij dat ik het gelezen heb. Ik heb het er met hem over gehad, uiteraard mijn excuses aangeboden omdat het fout was dat ik heb zitten gluren in zijn berichten. Maar hieruit wel duidelijke afspraken gemaakt, en achteraf bleek dat zij harstikke verliefd op hem was. Ja joe joe, zoek maar een ander. Behalve chatten hebben zij gelukkig niets gedaan, ze werkten destijds wel samen maar goed ik geloof hem maar op zijn woord :') Intussen al bijna 6 jaar gelukkig samen, dit voorval was ruim 5 jaar geleden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:21

Als er op welk punt dan ook in een relatie een gebrek aan vertrouwen is, of bijv. een vorm van uitermate zware controle of andersinds, dan vind ik het doorlezen van iemands telefoon niet goed, maar meer dan te rechtvaardigen. Het is in dit geval dat door TS is benoemd ook duidelijk, dat haar inmiddels ex vriend, zich wel bezig hield met bepaalde zaken, maar TS dat verbood.

Beetje Krom.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:33

Voor dat er mobiele telefoons waren, zou je toch ook zaken hebben uitgezocht? Je instinct heeft je verteld dat dingen niet kloppen, dan zoek je dat uit in plaats van passief het lieve meisje uit te hangen....
Ik zou me over het schenden van zijn privacy niet zo druk maken, je hebt zijn pincode of andere gegevens niet openbaar gemaakt......

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:50

Nou.. Gerechtvaardigd...
Ze had het eerst ook kunnen vrágen he. ;)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:01

Asciugamano schreef:
Nou.. Gerechtvaardigd...

Ach wat braaf....... -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:03

Ik vind dat er wel onderscheid zit tussen elkaars telefoon pakken om even wat te Googelen of om ergens een leuke foto van te maken, dan om elkaars WhatsApp-berichten door te lezen. Volgens mij is dat wat er meer bedoeld wordt met het 'not done' gedeelte.

Wij gebruiken constant elkaars telefoon. Zeker toen ik nog een hele slechte telefoon had die al crashte als ik Netflix wilde opstarten of een foto wilde maken :') Maar dan ga ik niet eerst uitgebreid al zijn WhatsApp berichten doorscrollen natuurlijk.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:11

Wat heb je voor relatie als je hem niet vertrouwt? En zo te lezen is hij ook niet te vertrouwen.

Hij klinkt onzeker en heeft zelf juist iets te verbergen. Ik zou 'm de deur wijzen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:12

_Mir schreef:
Wat heb je voor relatie als je hem niet vertrouwt? En zo te lezen is hij ook niet te vertrouwen.

Hij klinkt onzeker en heeft zelf juist iets te verbergen. Ik zou 'm de deur wijzen.

Misschien alle berichten van TS lezen? :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:33

Amandavd schreef:
_Mir schreef:

Misschien alle berichten van TS lezen? :')

Kan me wel inbeelden dat je niet alles meer doorleest :')

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:52

Margee schreef:
Asciugamano schreef:
Nou.. Gerechtvaardigd...

Ach wat braaf....... -O-

En dus?
Volgens mij is dat wat je doet, in een (goede) relatie.
Zomaar iemands telefoon checken, getuigt ook al niet van veel vertrouwen.
Lekkere relatie heb je dan...

En wat als nou gebleken was dat t loos alarm is en hij alleen maar onzeker? (en daarom jaloers)
Had je t dan eerlijk opgebiecht?
Als vriend zou ik dan weer razend geworden zijn, vanwege dat wantrouwen...