Bikinilijn ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:57

Giolli schreef:
Ik heb ook de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Je hebt het merk Avoyd en Ylonn die beide wel goed werken, maar niet alles op konden lossen.

Ik heb sinds een klein poosje een safety razor gekocht omdat ik dit wel echt een goed en logisch verhaal vond:

https://www.ylonn.nl/collections/shop/p ... 78QAvD_BwE

Het is ten eerste dood eng, maar ik heb hem nu een keer of 2/3 gebruikt en ik zie toch echt wel verschil. :) we gaan het merken!

Hoe doe je hier zonder jezelf open te halen andere delen dat je benen mee scheren?
Ik heb deze nu ook een tijdje maar het blijft pijnlijk in m’n oksels en schaamstreek durf ik niet echt daardoor :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:55

Iemand zei dat ik moest oefenen en nu (een aantal littekens rijker) lukt het aardig maar echt helemaal er voor gaan durf ik nog niet hoor. :') Beetje de buitenkanten enzo. Maar gewoon rustig en zachtjes proberen, geen druk op zetten, iéts scheef houden.

Edit: nu weer een aantal dagen verder en het resultaat is het echt waard zeg, wauw. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:03

xTammyy schreef:
Giolli schreef:
Ik heb ook de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Je hebt het merk Avoyd en Ylonn die beide wel goed werken, maar niet alles op konden lossen.

Ik heb sinds een klein poosje een safety razor gekocht omdat ik dit wel echt een goed en logisch verhaal vond:

https://www.ylonn.nl/collections/shop/p ... 78QAvD_BwE

Het is ten eerste dood eng, maar ik heb hem nu een keer of 2/3 gebruikt en ik zie toch echt wel verschil. :) we gaan het merken!

Hoe doe je hier zonder jezelf open te halen andere delen dat je benen mee scheren?
Ik heb deze nu ook een tijdje maar het blijft pijnlijk in m’n oksels en schaamstreek durf ik niet echt daardoor :=

Hier hetzelfde.. ik neem ook niet alles mee doordat ik er vaak net niet lekker bij kan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:08

Doe ik dan gewoon met een ander scheermes. Klinkt wat onpraktisch, maar vind het al een hoop waard dat het problemen rond bikinilijn oplost. :D

Maanlicht

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:12

Misschien toch maar weer een kans geven dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:21

Ik zou het toch laten harsen. Niet zelf klooien. Is even een investering maar hoe vaker je het doet, hoe minder je het nodig hebt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:26

Ik ben ook een tijdje naar de waxsalon gegaan en moet zeggen dat de pijn me 100% meeviel, enkel het peuteren van ingegroeide haartjes was even een gemeen gevoel. Alleen het nadeel van harsen vind ik dat het eerst weer een tijdje moet aangroeien voor het er weer af kan.

Ik heb ook een epilator maar dat is hetzelfde idee en daarnaast krijg ik er altijd enorme jeuk aan mijn benen van zodra de haren weer beginnen door te komen.

Die single blade razor vind ik er ook wel goed uitzien.
Scheelt dat ook echt dagelijks scheren of is het voornamelijk voor het voorkomen van ingegroeide haren?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:30

Dat laatste Jolien87.

Waxen heb ik zelf niet zo veel trek in trouwens, maar misschien is het voor iemand anders wel een oplossing.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:32

Ik heb zelf zon wax smelt potje, maar dan alsnog ingegroeide haartjes enzo hoor. Pijn valt reuze mee

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:38

Ik vond het gevoel bij het waxen ook echt niet vervelend. Een pleister eraf trekken vind ik pijnlijker.
Ik kijk nu weleens naar van die harde wax maar vraag me ook af hoe gebruiksvriendelijk dat is. De waxsalon vind ik namelijk best aan de prijs.

Jester_, wat gebruik jij?
Ik heb weleens zelf geharst met van die kant en klare strips maar dan kan je toch wat minder secuur te werk gaan en ik vond het een enorm gesmeer met achterblijvend plaksel enzo.
Ook de wax van Kruidvat in een potje met herbruikbare strips heb ik een tijdje gebruikt maar dat vond ik toch ook niet prettig en werkte lang niet altijd zo goed.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:43

Ik scheer me tegenwoordig met de Philips OneBlade, ja zo'n ding voor mannen :) Omdat het niet helemaal op je huid zit irriteert het niet en krijg ik geen rode bultjes en jeuk meer! Wel moet ik het nu elke 3 dagen scheren ongeveer. Ik doe alleen mijn voorkant hiermee trouwens, de onderkant heb ik nog niet gedurfd := Maar als mannen hun balzak hiermee kunnen scheren dan kunnen wij het ook!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:47

Ik heb zon potje van ali express/wish besteld, zon smeltpotje werkt prima, kostte nog geen 20 euro
Die wax die daar er vaak bij zit vind ik lang niet zo fijn als deze:

smelt goed en neemt de haren goed mee

https://www.bol.com/nl/p/hotwax-rose-1k ... 2121/?s2a=

Ik doe met deze zak al vanaf mei vorig jaar en hij is nog half vol, doe er dan oksels gezicht en down under mee, geen benen

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:01

Giolli schreef:
Doe ik dan gewoon met een ander scheermes. Klinkt wat onpraktisch, maar vind het al een hoop waard dat het problemen rond bikinilijn oplost. :D

Dat doe ik dus inderdaad ook

Waxen heb ik ook wel eens gedaan en beviel best goed. Het is jammer dat er nu geen salon in de buurt is gezien ik nogal achteraf woon. Wie weet in de toekomst

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:10

Here goes nothing...
Afbeelding

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:18

Ik weet niet of het al langs is gekomen maar heb je weleens naar de Philips Lumea gekeken? Is een soort laser apparaat voor thuis. Doet geen pijn (hoogstens op extra gevoelige plekken en dan voelt het als een klein schokje) en werkt als een tierelier. Niet alle haartjes blijven 100 procent weg maar het haar wat er overblijft is heel licht en dun. Werkt vooral goed op dik donker haar dus ideaal voor de bikinilijn en okself. Ik kan het echt aanraden!

https://www.google.com/search?q=philips ... e&ie=UTF-8

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:43

Twist1991 schreef:
Ik weet niet of het al langs is gekomen maar heb je weleens naar de Philips Lumea gekeken? Is een soort laser apparaat voor thuis. Doet geen pijn (hoogstens op extra gevoelige plekken en dan voelt het als een klein schokje) en werkt als een tierelier. Niet alle haartjes blijven 100 procent weg maar het haar wat er overblijft is heel licht en dun. Werkt vooral goed op dik donker haar dus ideaal voor de bikinilijn en okself. Ik kan het echt aanraden!

Noujá :')
Afbeelding

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:04

Jolien87 schreef:
Here goes nothing...
[ [url=m/t36aB8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze ook van Bamboozy. Heel fijn in gebruik, zelfs met de haren mee word je relatief glad. Ik heb nog steeds wel wat irritatie, maar minder lang en nauwelijks nog ingegroeide haren.
In het begin was ik te voorzichtig met het mesje, maar ondertussen weet ik een beetje wat hij qua druk/ hark werk kan verdragen :+ en je draagt ook nog eens bij aan het milieu ;-).

Wel even goed uitschudden en droog deppen na gebruik, anders gaat je mes toch een beetje roesten heb ik gemerkt.

Ohja en ik kan inmiddels ook de hele onderkant mee scheren zonder dat ik delen van m'n lichaam amputeer. Gebruik deze nu 2 maanden en tot nu toe 1x gesneden op m'n been. Kwam er pas achter na afloop :')
Laatst bijgewerkt door N0a op 03-02-21 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:05

Jolien87 schreef:
Here goes nothing...

Veel sterkte succes!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:23

Jolien87 schreef:
Twist1991 schreef:

Noujá :')
[ [url=m/Uw217l.jpg]Afbeelding[/url] ]

bij mij werkt dit dus voor geen meter. Iemand geinteresseerd het toestel over te nemen? Ik heb alles professioneel laten weglaseren. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat! Heerlijk is het. Nooit meer last met overtollig haar. Heb ondertussen mijn oksels ook al laten doen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:02

Giolli schreef:
Jolien87 schreef:
Here goes nothing...

Veel sterkte succes!

N0a schreef:
Ik heb deze ook van Bamboozy. Heel fijn in gebruik, zelfs met de haren mee word je relatief glad. Ik heb nog steeds wel wat irritatie, maar minder lang en nauwelijks nog ingegroeide haren.
In het begin was ik te voorzichtig met het mesje, maar ondertussen weet ik een beetje wat hij qua druk/ hark werk kan verdragen :+ en je draagt ook nog eens bij aan het milieu ;-).

Wel even goed uitschudden en droog deppen na gebruik, anders gaat je mes toch een beetje roesten heb ik gemerkt.

Ohja en ik kan inmiddels ook de hele onderkant mee scheren zonder dat ik delen van m'n lichaam amputeer. Gebruik deze nu 2 maanden en tot nu toe 1x gesneden op m'n been. Kwam er pas achter na afloop :')

Thanks meiden!
Ik ben net eerst begonnen met de oksels, dat ging prima en ik was helemaal gefascineerd door het feit dat het ook echt werkte. Daarna de benen gedaan en dat ging ook goed dus toen heb ik ook maar direct een stukje van de voorkant geprobeerd en zelfs dat ging zonder mezelf te verwonden. *D
De onderkant lijkt me nog wel spannend maar die doe ik eigenlijk doorgaans wel met de kleine epilator. Gek genoeg vind ik dat minder pijnlijk dan de oksels epileren := dus ik denk dat dit wel een prima uitkomst is, zo.

Nu afwachten hoe de haren terugkomen en of ik het ga merken qua ingegroeide haartjes.

Ik las inderdaad al meer reacties dat het naderhand wel weer goed schoongemaakt moet worden dus ik heb het mesje na het scheren weer uit elkaar gedraaid en alle onderdelen afgespoeld en gedroogd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:45

Welke kleine epilator gebruik jij jolien?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:39

Ben dan toch benieuwd wat ik verkeerd doe dat mn oksels (vaak) pijnlijk blijven om te doen met het scheermes en daardoor durf ik vanonder ook niet alles te doen _O-
Misschien ben ik ook gewoon een kluns. Heb namelijk mijzelf ook al flink gesneden bij het schoon maken van het mesje := bij het los draaien schoot ie mn duim in..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:40

Met epileren doen mijn oksels juist 0 pijn maar dat vind ik niet prettig als scheren. Mijn benen kan ik écht niet epileren dat doet te veel pijn. Bikinilijn wil nog haha.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:46

cinniz123 schreef:
Hier mijn ervaring met IPL/OPT

Ik ben begonnen in mei 2019 bij Skimwellness inmiddels Skimbeauty met IPL.
Toen ik er 10 behandelingen had opzitten moest 1 filiaal van hun sluiten en ging ik naar een andere vestiging en toen ik daar mijn twijfels uitsprak over het resultaat na 10 behandelingen kreeg ik te horen dat ik al die behandelingen als verloren moest zien omdat ze veel te laag geflitst zouden hebben.
Ze hadden nieuwe methode met gel en dit zou werken.
4 behandelingen met gel en zag wel iets gebeuren (Zebra patroon)maar kwam steeds weer terug.
5de behandeling met gel en toen bleef het ineens kaal met hier en daar een beetje haargroei maar het groeide veel langzamer.
6de behandeling met gel en hetzelfde verhaal en ineens na 4 weken was het weer in volle glorie terug en nu met de lockdown ertussen ben ik echt voor jan met de korte achternaam geweest.

Ik heb het nog niet laten groeien natuurlijk maar het valt me op dat ik op mijn scheenbeen en mn schaamstreek ook veel meer haar heb terug gekregen *zucht*

Mijn bevinding en ik heb ECHT doorgezet is dat ipl/otp dus niet werkt ook niet met gel en laser heel hoog.
Ze adverteren nu met dat ze de Gentlelase verwachten.

Welke bokkers hebben een laserbehandeling gedaan en na jaren ook echt nog profijt ervan hebben?
En welke laser was dat?

Hier ook dezelfde ervaringen met desbetreffende salon helaas.. op een gegeven moment maar het opgegeven. Erg jammer van het geld, maar ik zag na 1,5 jaar ook nog nul resultaat.

Nu heb ik de Philips Lumea. Gaat wel wat langzamer dan ze beloven, maar i.c.m. scheren ziet het er wel mooi uit nu, en ik hoef minder vaak te scheren. Af en toe paar druppels Ylonn erop (doe daar ook al 2 jaar mee haha) en perfect :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:01

N0a schreef:
Jolien87 schreef:
Here goes nothing...

Ik ben denk ik een sukkeltje, maar ik haal mezelf constant open met zo'n scheermes :+
Blijven oefenen?