Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:49

Peuk schreef:
@Laura1978
Hoeveel wil je nog afvallen?

Ik denk dat je het gewoon moet doen. :j Je kan ook mrt mate zondigen toch!

Ik geloof persoonlijk zelf meer in je levensstijl veranderen dan een dieet. Ook al gaat dat eerste minder snel. Het mag best een keertje mis gaan, als je je daarna maar weer herpakt. :j

Sowieso nog 20/30 kg :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:41

Astorga schreef:
Uit interesse vanwege mensen in mijn omgeving die een keto-dieet volgen lees ik stilletjes mee. Zijn alleen twee vragen die in me opkomen bij alle ideeën hier:
- Krijgen jullie niet veel te veel zout binnen?
- Zijn er ook mensen die vegetarisch of veganistisch eten en keto doen? Dat lijkt me nl heel ingewikkeld.
- Willen jullie dit voor eeuwig doen of ooit weer niet-keto gaan eten? En in geval van dat laatste: hoe stap je over?

Oeps, dat waren ruim 3 vragen...

Vraag 1
Als je keto eet heb je juist extra zout nodig (velen doen zout in hun water)

Vraag 2
Dit denk dat dit niet haalbaar is, aangezien je je vetten uit vlees en vis houdt

Vraag 3
Als ik op juiste gewicht zit wil ik naar koolhydraat beperkt overstappen

Janine1990

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:42

Ik denk dat het vrij lastig is om te veel zout te krijgen. Aangezien je nauwelijks pakjes gebruikt...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:57

Janine1990 schreef:
Ik denk dat het vrij lastig is om te veel zout te krijgen. Aangezien je nauwelijks pakjes gebruikt...

Er word regelmatig aangeraden om water met zout te drinken, op die manier krijg je wel veel binnen.

Ik doe gewoon zout in mijn eten en over een eitje enz en vind het dan eigenlijk wel genoeg

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:05

Dank voor jullie geduldige antwoorden!

Dat van extra zout moeten wist ik niet, hoezo is dat?
Veel producten die ik hier voorbij zie komen bevatten vrij veel zout, zoals kaas, vleeswaren als spek en rookvlees, bouillonblokjes. Ben er misschien wat meer op gefocust omdat ik zelf weinig zout gebruik (dus ook geen pakjes) vanwege vocht vasthouden. Ben wat dat betreft ook wel beetje jaloers als ik lees hoeveel vocht je verliest met keto in de eerste week.

Lijkt me wel pittig om heel lang (jaren) koolhydraatbeperkt te eten, maar misschien wordt het wel 'gewoon' als je het lang doet.

Ik zal me verder weer gedeisd houden, wil niet jullie topic kapen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:31

Astorga, ik vind Gobento.nl een site die veel goed weet uit te leggen. Misschien kan je daar ook info vandaan halen.

Persoonlijk denk ik dat het prima een leven lang vol te houden is. Het betekent namelijk heus niet dat je nooit meer een patatje kan eten. ;)

Het is gewoon iets anders dan het Nederlandse vlees/groente/zetmeelproduct. Een gewoon dieet waarbij je niet op de koolhydraten let vind ik veel lastiger. Ik kan hierbij dingen maken waardoor ik elke dag nog taart kan eten. Omdat een taart puntje maar 2 gram koolhydraten is in geval van mijn favoriet.
Daarnaast is wat je eet zoveel vullender en heb je gewoon minder behoefte aan de beruchte verleidingen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:38

Janine1990 schreef:
Astorga, ik vind Gobento.nl een site die veel goed weet uit te leggen. Misschien kan je daar ook info vandaan halen.

Persoonlijk denk ik dat het prima een leven lang vol te houden is. Het betekent namelijk heus niet dat je nooit meer een patatje kan eten. ;)

Het is gewoon iets anders dan het Nederlandse vlees/groente/zetmeelproduct. Een gewoon dieet waarbij je niet op de koolhydraten let vind ik veel lastiger. Ik kan hierbij dingen maken waardoor ik elke dag nog taart kan eten. Omdat een taart puntje maar 2 gram koolhydraten is in geval van mijn favoriet.
Daarnaast is wat je eet zoveel vullender en heb je gewoon minder behoefte aan de beruchte verleidingen.

Nu ben ik nieuwsgierig naar jouw favoriet :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:50

Ik vind nadelig dat het allemaal zo duur is al die dieeten en dan ik uren in de keuken moet staan. Vooral kwa boodschappen/weekschema vind ik lastig. Nadeel vind ik ook dat ik heel veel weg moet gooien aangezien mijn vriend niet mee doet.

En ik het gevoel heb ik dat ik voor alles dubbel betaal. Daarnaast vind ik een broodje frikandel ook gewoon lekker.

ik wil graag 4-5 kg afvallen en met het vasten ging het aardig goed. MAar het is meer een kwelling haha. denk constant aan eten. ik ga me er nog maar eens in verdiepen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:57

Er zijn ook kha frikandellen! De oven frikandellen van Mora bevatten weinig kh. :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:08

Neverland schreef:
Er zijn ook kha frikandellen! De oven frikandellen van Mora bevatten weinig kh. :)

Dat stond gisteren op Facebook, dat is dus niet waar
Schijnt 6.2 gram op 100 gram te zijn ipv de genoemde 2.6 gram op 100 gram :')

Ik ben een hele moeilijk eter, maar ik gooi tot nu toe niks weg en sta echt niet lang in de keuken. Daar kies je zelf voor, om meer complexe dingen te maken

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:23

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:18

plutolover schreef:
Ik vind nadelig dat het allemaal zo duur is al die dieeten en dan ik uren in de keuken moet staan. Vooral kwa boodschappen/weekschema vind ik lastig. Nadeel vind ik ook dat ik heel veel weg moet gooien aangezien mijn vriend niet mee doet.

En ik het gevoel heb ik dat ik voor alles dubbel betaal. Daarnaast vind ik een broodje frikandel ook gewoon lekker.

ik wil graag 4-5 kg afvallen en met het vasten ging het aardig goed. MAar het is meer een kwelling haha. denk constant aan eten. ik ga me er nog maar eens in verdiepen

Ik heb geen idee wat hier duur aan is en hoeveel langer je in de keuken moet staan?

Het meeste eten dat ik maak stelt niks voor qua tijd die je er aan kwijt bent. Genoeg simpele recepten te vinden hoor.

Ik ben alleen, ik gooi niks weg. Het voordeel van puur koken, je gebruikt gewoon wat je nodig hebt.

En eerlijk, ik denk dat ik juist goedkoper uit ben nu.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:29

MariaMaaike schreef:
Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

[ [url=m/gCmaPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit gemaakt..maar wat is dit lekker!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:29

De eerste keer dat ik boodschappen ging doen dat meer op kha gericht was, was ik ook duurder uit. Omdat ik dingen als noten, chiazaad, sesamzaadjes, kruiden etc etc extra ging halen. Dat soort dingen tikte wel aan. :)

En ik ben juist super snel klaar met koken! Meestal eet ik een flinke kom salade met een groot stuk vlees erbij.

Vond juist dat dingen zoals pasta maken ontZettend lang duurde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:48

Neverland schreef:
De eerste keer dat ik boodschappen ging doen dat meer op kha gericht was, was ik ook duurder uit. Omdat ik dingen als noten, chiazaad, sesamzaadjes, kruiden etc etc extra ging halen. Dat soort dingen tikte wel aan. :)

En ik ben juist super snel klaar met koken! Meestal eet ik een flinke kom salade met een groot stuk vlees erbij.

Vond juist dat dingen zoals pasta maken ontZettend lang duurde.

Ja maar het is niet zo dat je dat meteen op maakt...

Amandelmeel doe ik ook eeuwen mee, omdat ik dat niet elke dag gebruik.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:50

Daarom zeg ik: de eerste keer. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:51

laura1987 schreef:
Janine1990 schreef:

Nu ben ik nieuwsgierig naar jouw favoriet :D

Afbeelding

Je moet zelf ff wat zinnen afmaken, maar dat is mij ook gelukt :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:52

Neverland schreef:
Daarom zeg ik: de eerste keer. ;)

Ik heb vakantie, het is nog vroeg :')

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:15

Ik moet zeggen dat ik de boodschappen ook wel flink prijziger vindt hoor. Snap dat een aantal dingen voorraadproducten zijn, maar ik vind wel dat over het algemeen gezond eten duurder is.

Vanochtend werd ik intens verdrietig. Mijn kwark valt zeker niet onder koolhydraatvrij/arm. En dit is het enige wat het laatste jaar een acceptabel ontbijt was voor mij:
Afbeelding

En de lunch van net:

Afbeelding

Omelet met champignons, paprika, handje spekjes en wat hamreepjes.
Smoothie met amandemelk, diepvries smoothiefruit en blauwe bessen.

Wat kan ik eventueel door een smoothie gooien voor het ontbijt om het vullender te maken?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:25

Misschien een goede tip.om naar de markt te gaan en daar groenten en fruit weg te halen. Vaak kun je daar grotere hoeveelheden kopen voor weinig geld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:26

Mijn lunch (foto van een eerder moment), zonder de soep deze keer

Afbeelding

https://gobento.nl/bleekselderij-kip-salade/

Heerlijke combi met gerookte kip, uitgebakken spekjes, walnoten en zelfs de rauwe bleekselderij :) Ik heb nog komkommer toegevoegd. Avocado kan ook heel goed.

Als dressing heb ik die van Sonja Bakkers witte koolsalade gebruikt, beetje van Sonja en een beetje van mij.

Ik ben niet echt van de salades, maar die van gobento vind ik soms toch wel echt lekker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:31

Denise_Storm schreef:
Ik moet zeggen dat ik de boodschappen ook wel flink prijziger vindt hoor. Snap dat een aantal dingen voorraadproducten zijn, maar ik vind wel dat over het algemeen gezond eten duurder is.

Vanochtend werd ik intens verdrietig. Mijn kwark valt zeker niet onder koolhydraatvrij/arm. En dit is het enige wat het laatste jaar een acceptabel ontbijt was voor mij:
[ [url=m/zrmXb2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de lunch van net:

[ [url=m/eAh7wz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omelet met champignons, paprika, handje spekjes en wat hamreepjes.
Smoothie met amandemelk, diepvries smoothiefruit en blauwe bessen.

Wat kan ik eventueel door een smoothie gooien voor het ontbijt om het vullender te maken?

Ik neem af en toe een pindakaassmoothie.
Oké, amandelpasta.. Maar toch :)

240ml amandelmelk
60ml slagroom
45 gram erythritol
15 gram cacao
30 gram notenpasta

5,7 gram kh, 42,8 gram vet, 14 gram eiwit

Denk er aan dat je ongezoete amandelmelk haalt.

AH heeft sojakwark, misschien is dat ook nog wat?
Of je neemt griekse yoghurt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:46

In fruit zit ook nog best veel koolhydraten. Ook al zijn het berries. Als je beperkt eet dan zal het niet veel uitmaken maar als je keto eet wel. Ik gooi er vaak ook nog spinazie doorheen bij de smoothie en yoghurt (de Griekse met 10% vet is kha) en chiazaad (goed voor de darmen :D)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:54

Neverland schreef:
In fruit zit ook nog best veel koolhydraten. Ook al zijn het berries. Als je beperkt eet dan zal het niet veel uitmaken maar als je keto eet wel. Ik gooi er vaak ook nog spinazie doorheen bij de smoothie en yoghurt (de Griekse met 10% vet is kha) en chiazaad (goed voor de darmen :D)

Ja ik heb om die reden dus twee potten met aardbeienplanten gekocht. Want een heel bakje komt standaard om.

Dan kan ik af en toe wat aardbeitjes nemen als ze er zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:13

Leuk is dat he, zo'n aardbeienplantje! Aardbeien zijn ook verrukkelijk. :=