Sandra_H schreef:verootjoo schreef:Ik hoop op minder vliegverkeer, meer thuiswerkers en een gezondere lucht
Dat hoop ik ook, maar ben er wel bang voor dat binnen de kortste keren alles weer is zoals het was. Maar het zou al fijn zijn als er in elk geval wat meer bewust gevlogen gaat worden denk ik. Vooral vliegen als het nodig is en niet omdat we persé voor onze vakanties etc zo ver weg willen. Dat zou voor die gezondere lucht al een eind schelen denk ik. Maar daarin heb ik makkelijk praten, heb niks met reizen, vakanties (ons paard is ons dagelijkse vakantiemomentje) en ik heb zelfs nog nooit in m'n leven in een vliegtuig gezeten![]()
Aan de andere kant gun ik iedereen z'n leuke vakantie en bovendien betekent minder vliegverkeer ook minder werkgelegenheid, da's ook wel weer een ding.
Daarnaast ga ik altijd al naar mijn werk met het OV of de fiets, maar ik hoop toch dat ik straks af en toe nog eens thuis mag werken.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het na corona verder zal gaan met het online wedstrijd rijden. Of dat een vaste plaats gaat krijgen naast de "echte" wedstrijden. In de westernsport (daarbuiten ken ik eigenlijk alleen we all ride) is het momenteel in elk geval flink in opkomst. Nog niet in alle onderdelen, en er zullen vast wat haken en ogen aan zitten, maar toch. Ik zie heel veel voordelen, naast het feit dat het gewoon leuk is om te rijden tegen mensen uit alle hoeken van de wereld.
Al met al hoop ik dat we verder in het algemeen ook wat meer bewust gaan worden van ehhh vanalles, en niet alles wat we hebben, kunnen en doen zomaar voor lief nemen.
Ze zijn er hier op stal ook mee bezig

Ik hoop dat we ons vooral bewuster worden van de fragiele wereld waarin we leven. Want laten we eerlijk zijn, deze adempauze had de aarde nodig. Dit kon ook niet uitblijven.
Maar ben bang dat de impact nihil is als alles in vabaf april weer (zij het gefaseerd) gaat draaien zoals voorheen. Ik denk dat we dan middenin de zomer voor het grootste deel vergeten zijn hoe het was om elkaar te helpen en elkaar niet te kunnen vastpakken.