Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:45

Ik vind hoe sommige ermee omgaan ook erg laks maar meer degene die roepen ja ik ben lekker vrij dus ga op vakantie of naar het strand.

En ook degene die het hoogst van de toren blazen terwijl ze zelf overal heen gaan.

Ik heb veel moeite met het beleid tov testen, als er meer getest zou worden zou het ook beter in goede banen geleid kunnen worden maar nee Nederland heeft zich weer eens niet goed voorbereid en zijn te gierig om mensen te testen.

Nu wordt er geroepen bij klachten blijf thuis ik ben vanaf december al niet fit ruim 5 weken zware griep gehad... nu ook nog eens lekker veel last van hooikoorts dus ja zou ik dan tot na de zomer thuis moeten blijven want in deze periode hoest ik ook meer als normaal.

Ik hoop gewoon dat het snel uit de wereld mag verdwijnen en dat iedereen hun gewone leven snel kan oppakken en uiteraard weer gezond en fit mogen zijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:46

PureSG schreef:
mavantos schreef:
Toch zijn er minder positief geteste gevallen dan gisteren en minder mensen overleden in vergelijking met gisteren.

Waar kan ik deze informatie vinden?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Beretto

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:58

Voor iedereen in thuis isolatie, bel de rode kruis hulplijn en die kunnen helpen met boodschappen en andere dingen. Kunnen jullie gewoon binnenblijven!
070-4455888

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:13

Sterkte voor alle zieken :(:)

Hier een positieve noot.
Ik ben 2 weken geleden positief getest en ik heb 0.0 klachten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:30

Dat is ook apart zeg! Klopt de test wel?
Zelfs geen verkoudheid? :oo

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:31

Cayenne schreef:

De testen zijn eerder vals negatief (test zegt nee, maar je hebt het wel) dan vals positief.
Ik ben zo benieuwd naar de resultaten van de bloedtesten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:37

Karin_deB schreef:
Sterkte voor alle zieken :(:)

Hier een positieve noot.
Ik ben 2 weken geleden positief getest en ik heb 0.0 klachten.

Japan had een onofficiele test gedaan waaruit ongeveer 1/3 van de (kleine) testgroep wel besmet bleek, maar na 30 dagen nog geen enkel symptoom hadden. Dus het kan heel goed. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:38

Ben je dan in feite niet een soort drager ipv lijder?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:30

Cayenne schreef:

2 dagen een minimale neusverkoudheid maar zo minimaal dat hij eigenlijk niet noemenswaardig is.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:02

Waarom ben je getest dan, als ik vragen mag? Vanwege werk?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:26

Nogmaals kon het op dit moment niet anders. Dat is een situatie waar je niet over kan oordelen als je niet weet hoe het zit. Zoals aangegeven was ik zelf liever thuis gebleven gezien ik me erg zwak en kortademig gevoel. Voor mn lol zou ik dus zeker niet gaan. Heb enkele keren al duidelijk aangegeven dat ik op dit moment geen andere keuze had en ook even niet aan de alternative opties gedacht. Denk dat dat het laatste is waar je aan denkt als je de gehele nacht niet hebt kunnen slapen ivm knallede hoofdpijn. Dus moet ik mij dan maar telkens blijven verantwoorden terwijl ik al heb toegegeven dat het onverantwoord is. Los van het feit dat de huisarts en het GGD beiden hebben gezegd dat ik gewoon naar de supermarkt mag. Is het dan niet zo dat door een combinatie van geen slaap, verkeerde adviezen van zowel huisarts en GGD, en op dat moment echt geen andere optie hebben, dat hier een onnodig groot probleem van word gemaakt? Dat ik mijn weekboodschappen heb gehaald, onverantwoord of niet, zodat ik zelf niet zonder zit. Is het niet egoïstisch om te zeggen; ik weet dat je geen andere keuze had maar dan maar een week geen eten.

Hoe je kijk erop ook is.
Beide meningen zijn hierin egoïstisch.

Nogmaals ik ben niet met een gezin naar het strand geweest en hiermee een groter risico veroorzaakt dan dat iemand die echt niet anders kon even haar nodige boodschappen heeft gehaald daarme goed rekening houdend met de gestelde richtlijnen.

Petrichor schreef:
Kristy zo extreem vind ik dat niet, ik kan mij wel verplaatsen ik de reacties die mensen geven op jouw verhaal. Ik zou er zelf namelijk niet voor kiezen om naar de supermarkt te gaan als ik mij ziek voel en mogelijk Corona heb.

Dat je boodschappen nodig hebt is logisch maar er zijn heel veel manieren om aan boodschappen te komen zonder dat je zelf hoeft te gaan. Ook als het RIVM zegt dat het mag kan je zelf ook nadenken en handelen.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:36

Petrichor schreef:
Dat je boodschappen nodig hebt is logisch maar er zijn heel veel manieren om aan boodschappen te komen zonder dat je zelf hoeft te gaan. Ook als het RIVM zegt dat het mag kan je zelf ook nadenken en handelen.

Tsja, als ik ze niet online zou kunnen bestellen, zou ik ook niet weten hoe ik aan boodschappen moet komen, zonder zelf te gaan.
Heb geen vrienden in de buurt, geen familie. Woon hier net en ook in een rustige landelijke omgeving waar ik nog niemand ken. Alleen 1 klein vriesvakje, dus voor een langere tijd eten invriezen is ook niet mogelijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:39

Daarom hebben wij bij al onze oudere buren een kaartje in de bus gedaan voor een opstekertje en met ons telefoonnummer om vooral te bellen wanneer er boodschappen nodig zijn of iets anders gedaan moet worden.

Dat bleek ook wel nodig, want ik heb al 3 telefoontjes gekregen waaronder door iemand die momenteel samen met haar man thuis zit omdat ze getest zijn maar nog geen uitslag hebben gehad.
Op die manier kun je gelukkig elkaar nog een beetje helpen. En nee, wij kennen onze buren ook niet allemaal. Ik weet niet eens hoe onze oudere overbuurvrouw heet :') Maar in tijden van nood lijkt het me als zorgbehoevende wel fijn om te weten dat er buren zijn die aan je denken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:03

Vindt hoe sommige mensen die toch wel redelijk zeker Corona hebben wel heel bijzonder .
Maar het op de man spelen is niet nodig
(Ook al irriteer in mij ook aan die persoon waarbij het altijd iets bijzonders is )
Zou jammer zijn als dit topic ook dicht wordt gegooid

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:12

Er zijn op FB al diverse corona hulpgroepen te vinden, waarin velen zitten die met alle plezier boodschappen halen voor iemand die dat nu niet kan

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:04

Wat lief cayenne. Ik zat nog redelijk vooraan de uitbraak en er boden zoveel mensen hulp aan.
Zo lief.

Mijn vriend is nu gelukkig uit isolatie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 08:19

Kristy dat jij op dat moment niet hebt gedacht aan een andere oplossing wil dus niet zeggen dat die er niet was. Hoe je het ook went of keert ik vind dat je daarin een misstap hebt gemaakt en ik begrijp de reacties van andere bokkers wel. Verder ga ik er ook geen woorden over vuil maken, ik neem aan dat je het wel snapt.

Cayenne wat lief van je, die hulp is juist zo belangrijk nu!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:38

Petrichor schreef:
Kristy dat jij op dat moment niet hebt gedacht aan een andere oplossing wil dus niet zeggen dat die er niet was. Hoe je het ook went of keert ik vind dat je daarin een misstap hebt gemaakt en ik begrijp de reacties van andere bokkers wel. Verder ga ik er ook geen woorden over vuil maken, ik neem aan dat je het wel snapt.
En het gaat maar door. Ze snapt het nu wel. Die oplossing zag ze op dat moment niet. Klaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:46

Echwel schreef:
Maar Koruna hij bent toch gewoon naar de garage geweest, bij je vader geweest, boodschappen hedaan terwijl je zoals je zelf zegt Corona hebt.

Nou dat. Pot verwijt de ketel zeg, lekker makkelijk.

Vedder iedereen heel veel sterkte. Klinkt echt heftig... Ik hoop dat het snel voorbij mag gaan, maar als de meeste al 2 weken verder zijn is dat wel echt pittig. Heel veel beterschap....

Inmiddels zijn de maatregelen veranderd en mag het hele huishouden niet weg als er iemand ziek is. Pittig en ik hoop dat het te regelen valt met boodschappen.

Positief en geen klachten is wel bijzonder. Wordt er nog een x getest om te kijken wanneer het virus bij je is verdwenen? Want ze gaan nu steeds uit van x tijd klachten vrij. Maar dat ben jij al steeds?
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 24-03-20 08:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:49

Ik ben mij ernstig aan het afvragen of ik misschien Corona heb. Ik las dat mensen hun reukvermogen een stuk minder is. Ik heb sinds gister last dat ik bijna niks ruik en erg onrustige buik met ongewenste lozingen van onder :) Ook last van snotterige neus alleen voel ik mij absoluut niet verkouden. Ik ga straks voor de zekerheid de huisarts even bellen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 09:00

Niqui schreef:
Petrichor schreef:
En het gaat maar door. Ze snapt het nu wel. Die oplossing zag ze op dat moment niet. Klaar.

Even een tip: de ah bezorgt aan de deur en mocht ik in de buurt wonen vind ik het geen probleem je boodschappen een keer te halen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:13

JudithO schreef:
Waarom ben je getest dan, als ik vragen mag? Vanwege werk?

Werk inderdaad, ben verpleegkundige.
Ik had het warm en bleek een temp van 38.0 te hebben en volgens de toen nog geldende regels ben ik naar huis gestuurd en getest.
3uur later had ik thuis weer een normale temp. Hele toevallige en bijzondere samenloop van omstandigheden eigenlijk.
Ik was ook oprecht verbaasd dat ik positief was.
Mijn man is dezelfde dag ook nog getest (huisarts) en die was negatief.

@Tancreda, nee ik wordt niet meer getest. Ik wordt nu beschouwd als positief geweest zonder klachten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:15

Spannende tijden hoor. Iedereen heeft andere klachten wat het zo ook onzeker maakt.

@karin_deB ben je alweer aan het werk. Vind je jezelf nu ook immuum?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:21

Joltsje schreef:
Spannende tijden hoor. Iedereen heeft andere klachten wat het zo ook onzeker maakt.

@karin_deB ben je alweer aan het werk. Vind je jezelf nu ook immuum?

Ik ben weer aan het werk inderdaad. Geen idee of ik mijzelf nu immuun moet beschouwen eigenlijk, zolang daar geen zekerheid over is durf ik dat eigenlijk niet.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:32

Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.

Mijn gevoel zegt, maar dat is maar een gevoel uiteraard, dat het Corona was.
Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.
Ben binnen 4 dagen 3,5 kilo kwijt geraakt. Bizar hoe snel je kunt interen.