Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:09

Ik ben getest omdat ik verkouden was en uit Brabant kom (werk niet in Brabant). Toen was net dat nieuwsbericht van brabanders moeten binnen blijven. En net de eerste positieve medewerker bij ons. Werd ineens veel getest, iedereen die verkouden was, maar dat is nu weer minder. We hebben nu een stroomschema wanneer wel of niet werken.
Overigens moet ik maandag even infectiepreventie bellen want mijn stiefvader is net positief getest. Die heb ik 2 weken geleden gezien. Weet niet of ik er iets mee moet. In principe zijn er a 2 weken voorbij natuurlijk. Mijn test was de dag nadat ik hem had gezien. Dus toch maar ff bellen voor de zekerheid.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:30

Een van onze artsen is besmet, enige maatregelen die wij hebben is dat je twee keer per dag je temp. moet meten en twee weken lang schriftelijk je klachten bijhouden. Regel is nog steeds dat je koorts én hoesten/niezen/benauwdheid moet hebben voordat je ziek kan melden/getest kan worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:35

Is er eigenlijk een mogelijkheid dat er artsen te kort komen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:39

Hier ook alleen thuis blijven bij EN koorts EN verkouden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:42

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:52

Kimbers schreef:
Zorgmedewerkers worden sneller getest nu toch? Iemand al ervaring met wanneer je wel of niet wordt getest?

Wij worden niet getest als röntgenlaboranten omdat we een overvloed aan personeel hebben (omdat overdag eigenlijk niks meer te doen is).

Pas als we een tekort krijgen aan personeel om in te zetten gaan er mensen getest worden. Maar dan moeten er zeker 10 tot 15 man van onze afdeling ziek worden. Zoveel man kunnen we wel missen namelijk dus dan gaan ze gewoon in quarantaine tot ze geen koorts meer hebben.

Maar kan morgen ook zo weer anders zijn := zoveel richtlijnen veranderen met de dag.

Hier ook geen thermometer dus ik doe het op werk bij aankomst en bij vertrek.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:15

Hoorde dat ze in een ander ziekenhuis de rontgenlaborant in teams van 4 werken, en deze 4 blijven altijd bij elkaar. Wordt er 1 ziek dan alle 4 thuis.
Opzich wel een goed idee.
Bij ons is 38 graden -> niet komen werken, maar geen diagnostiek. Ofwel thuisquarantaine. Hoesten/kortademigheid, afhankelijk van nog wat andere dingen (bvb algemeen gevoel van ziek zijn) of je mag werken+Diagnostiek of werkverbod en geen diagnostiek.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:17

laraxXxemma schreef:
Kimbers schreef:
Zorgmedewerkers worden sneller getest nu toch? Iemand al ervaring met wanneer je wel of niet wordt getest?

Wij worden niet getest als röntgenlaboranten omdat we een overvloed aan personeel hebben (omdat overdag eigenlijk niks meer te doen is).

Pas als we een tekort krijgen aan personeel om in te zetten gaan er mensen getest worden. Maar dan moeten er zeker 10 tot 15 man van onze afdeling ziek worden. Zoveel man kunnen we wel missen namelijk dus dan gaan ze gewoon in quarantaine tot ze geen koorts meer hebben.

Maar kan morgen ook zo weer anders zijn := zoveel richtlijnen veranderen met de dag.

Hier ook geen thermometer dus ik doe het op werk bij aankomst en bij vertrek.

Worden jullie nog niet voor andere taken/ondersteunen andere functies ingezet LaraxXxemma?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:25

Wij doen patiëntentransport nu ipv de afdeling maar verder niet.
Ja onze administratie die helpen we waar we kunnen maar nu alles is afgezegd kunnen we daar ook niet meer extra doen. Komt straks wel weer als ze gaan zeggen dat ze 6 april gaan verlengen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:36

Ik meld me ook als laborant, wij maken de röntgenfoto's en of ct scans van de longen van corona patiënten als dit nodig is. We hebben hier strikte maatregelen en richtlijnen voor, zo hebben we een ‘corona blok’ waarin we deze patiënten onderzoeken. Maar zoals van de week al een paar keer uit moeten wijken en dan is het een hoop geregel. Verder maakt de schaarste in materiaal het soms lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:43

Ik werk in en rusthuis in België. Normaal doe ik vooral administratie en bijspringen in verpleging. Dat is nu omgezet in fulltime verpleging op een vaste dienst.
We hebben vooral (zwaar) zorgbehoevende ouderen en personen met dementie. Ik sta op een somatische afdeling.

Ben er nu een week en begin eindelijk de draai te vinden hoe alles alweer verloopt in de zorg. Gelukkig nog geen gevallen bij ons zover ik weet. Onze bewoners houden zich heel goed aan de afspraken, bellen veel met familie. Sommige Skypen ook of kunnen vanuit het raam met veilige afstand tussen een babbeltje doen.
Wel heel wat zieken onder personeel maar we zitten nog niet in echt grote nood.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:50

Mijn zus is nu thuis ziek, verpleegkundige in een tehuis voor doof blinden en dementen. Ze wordt niet getest omdat ze nu thuis zit. Aantal bewoners besmet helaas. Zij gaat zover kan thuis werken. Administratie doen en het papierwerk zodat de rest vol de zorg kan doen. Alleen bij hele hoge nood gaat ze ingezet worden bij de besmette bewoners alleen. Maar tot die tijd uitzieken thuis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:50

Mag ik hier even de volgende vraag stellen?

Door de hoeveelheid ontsmettingsmiddel, wassen, zeep en handschoentjes zien mijn handen er nu zo uit:

Het doet behoorlijk pijn en brandt heel erg. Ik kan ze natuurlijk niet invetten nu want dan kan ik geen handschoentjes meer aan, maar iemand misschien nog tips voor als ik straks thuis kom of voor de nacht? Ik heb het gevoel alsof mijn handen in de fik staan. :=

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:51

Heb je aloë vera in huis? Als in, de plant. Daar een stengel van van de plant halen, opensnijden en de binnenkant op je handen smeren.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:59

Wel insmeren wanneer je pauze hebt of even niet patientgebonden werk doet.
En voor thuis echt vette producten gebruiken. Ik had laatst iemand die ik met arachide-olie moest insmeren en dat bleek super te werken. Je kan alleen niks meer zolang het moet intrekken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:02

Oh wat vervelend... Misschien snachts extra in de vet zetten tijdens het slapen? Dat het wat kan intrekken?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:03

Ik ben niet medisch onderlegd, maar denk aan een badje met olie als je thuis bent

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:03

Op schrale plekken doe ik vaak Bio-oil , je zou het kunnen proberen om dit in de nacht/vrije tijd op je handen te smeren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:07

Ik herken dit uit de tijd dat er nog veel gewerkt werd met halamid, na veel overwerken zagen mijn handen er ook zo uit.
Alles wat je erop smeerde deed onwijs zeer, brandde echt erg. Enigste wat nog een beetje ging was toen Purol (zo´n klein blikje).

Als ik daar nu iets voor zou moeten smeren, paardenzalf van Equi Protecta (ja voor paarden haha, top spul, je kan ook de menselijke schipperszalf gebruiken).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:07

Astorga schreef:
Wel insmeren wanneer je pauze hebt of even niet patientgebonden werk doet.
En voor thuis echt vette producten gebruiken. Ik had laatst iemand die ik met arachide-olie moest insmeren en dat bleek super te werken. Je kan alleen niks meer zolang het moet intrekken.

Ja, dat had ik er ook al even op gedaan op werk maar dat was van korte duur als je steeds moet handen wassen, haha.

Het probleem is dat alles mega prikt, dus dat wordt tanden bijten.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:10

'S nachts flinke klodder pure vaseline erop, mee insmeren en van die katoenen handschoenen aan. Dat lucht wel maar houdt de vaseline op zijn plek.
Ervaring mee na flink eczeem op mijn handen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:14

Giolli schreef:
Het probleem is dat alles mega prikt, dus dat wordt tanden bijten.

Een echt neutraal product (desnoods olijfolie) ook?

Ik denk dat we elkaar dadelijk kunnen herkennen aan onze handen. ;)
De huisgemaakte (nu sterillium niet leverbaar is) handalcohol hier schijnt ook meer huidproblemen te geven.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 15:19

Hebben jullie geen hand alcohol dan? Mijn handen zijn volledig blauw geworden vooral bij mijn nagels, maar het is tenminste niet schraal en pijnlijk.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:26

ik werk ik de thuiszorg als verpleegkundige,
in mijn organisatie nu 2 corona patiënten, gelukkig nog niet in mijn team.

zonder Corona is het hier al druk met personeelstekorten. Nu zijn alle uitzendkrachten afgezegd, omdat die anders het risico om Corona te verspreiden verhogen omdat ze op verschillende locaties en organisaties werken.
verschillende collega's met klachten zitten thuis, maar worden niet getest. Andere collega's zitten thuis omdat een familielid Corona heeft.
Dus nog minder personeel, en meer werk omdat de zieke cliënten meer zorg nodig hebben. Nou hebben wij het geluk dat er mantelzorgers en echtgenoten hier en daar wat van ons overnemen, maar pfoe ik werk bijna elke dag en regelmatig dubbele diensten...

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:36

ik meld me ook. ben verpleegkundige op de AOA die momenteel omgetoverd is tot Corna afdeling.
Het is onrustig bij ons.. elke dag weer nieuwe afspraken.. patiënten die negatief zijn toch wel positief blijken te zijn mondkapjes hergebruiken etcetc.... Als team staan we sterk en ondersteunen elkaar..Ondertussen al meerdere positieve patiënten gehad sommige zie je idd snel achteruit gaan.... Ik heb wel eens de neiging om tegen die mensen die lekker nog hutje op mutje over de markt te zeggen.. loop eens een dagje mee in het ziekenhuis...
Bij ons ook echt geen optieflow/NIV? combivent.. Bij ons hebben ze een corona Planbureau opgestart waarbij je aangeeft wanneer je extra kan werken..