4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:06

MFP is niet echt een optie als je geen kcal wilt tellen. Dat is namelijk hele doel van MFP.

Welkom Primavera! Natuurlijk mag je hier mee praten. Vervelend van je blessure. Is iets wat snel over is of langdurig?

Hier gaat het nog steeds redelijk goed met m’n balansdagje. Al heb ik stiekem wel zin om zo te bestellen ofzo :') ga het niet doen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:23

Bedankt beide!

Ik heb helaas in galop een koprol gemaakt met mijn paard (en hem daarbij op mij gekregen). Daar heb ik zenuwschade in mijn onderrug aan overgehouden en dat is helaas niet iets wat ze snel zien veranderen.
Het is gebeurd in juni 2017 en nog altijd niet verbeterd helaas.

MFP is voor nu geen optie idd. Heb jaren lang heel fanatiek krachttraining gedaan icm MFP maar voor nu wil ik even op gevoel gaan eten aangezien ik nogal door kon slaan :oo

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:46

Oeff dat klinkt heftig. Zit er wel vooruitgang in dan? En als je eerder al ervaring hebt met kcal tellen, zou je nu redelijk zonder tellen moeten weten wat je wel en niet kan eten.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:11

Linoleum ene dag wel, de andere niet. Heb een heel hobbelige weg afgelegd qua genezing := Tijdje weer veel kunnen doen (als in trainen en hardlopen) en nu afgelopen week lag ik na een dag werken weer plat. Heek onvoorspelbaar helaas.

Aan de kennis ontbreekt het niet gelukkig maar ik vindt het moeilijk om houvast te hebben zonder tracken. Daarom hoop ik die houvast hier te vinden :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:22

Dat herken ik heel erg. Doe dit al paar jaar en weet heel goed hoe het moet en werkt. Maar zonder tracken, kan ik mezelf niet goed in de hand houden en overeet ik dus te snel. Hopelijk gaat het bij jou beter!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:35

Ik ben allang geen mee-prater meer, maar lees nog altijd stil mee. Dit jaar hetzelfde doel als voorgaande 2 jaar;-4 kg en vetpercentage omlaag.

Ooit gaat het lukken. Van de zomer zag ik wel 4 kg lichter uit, maar ik wil de kg's ook graag op de weegschaal zien. En dat vetpercentage, Ik blijf rond de 35% zitten en dat is echt veel te veel.

Ik lees ook in dit volgende deel weer graag mee.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:46

YO BABES
Welkom nieuwe mensen! :)
Het is ietwat ongepland maar vandaag werd onverwacht mijn cheatday; had eigenlijk een afspraak in Utrecht maar door de storm en letterlijk geen treinverkeer vanuit mijn woonplaats ging dat niet door. Kwam uiteindelijk op een verjaardag terecht met wijn en boterkoek. Ik kon dit weekend sowieso een 'schransdag' hebben alleen merkte ik niet echt dat ik er behoefte aan had (tot ik vanmiddag op die verjaardag kwam en dacht 'goh ik heb al 1,5 week eigenlijk best goed gegeten), dus het kan prima. Staan voor aankomende week 5 circuittrainingen op de planning. :)

Heb alleen nog steeds mijn paaskoekjes met crèmelaag niet gehad :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:36

Ik ben een weekend naar de sauna geweest en heerlijk genoten, ook van het lekkere eten <3 :')
Turks brood met aioli, wijntjes, ontbijtbuffet, lunchbuffet, allemaal zo lekker!
Nu weer normaal, want merk echt dat mn lichaam me in de weg zit. Al mn kleding zit strak en ik heb schuurplekken tussen mn benen van het rondlopen met blote benen :\ normaal schuurde t ook al wel, maar niet zo erg.

Ik was steeds een beetje aan t freestylen met mn weight watchers, hield mezelf gewoon voor de gek. Dus nu weer strak aan het programma houden!
Plan voor morgen:
O: griekse yoghurt met muesli
L: salade met tonijn, ei, tomaat en komkommer, kom soep
T: appel
A: kipfilet, gekookte aardappelen en geroosterde groenten uit de oven
T: ?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:14

Doen jullie allemaal kcal bijhouden? Wat is eigenlijk het verschil tussen dit topic en het andere afval 2020 topic? Lees nu al een tijdje hier mee, maar op gegeven moment moet je toch stoppen met afvallen :+ dus heb je een doel?
Goed, dat waren even mn gedachtespinsels. Ik heb vandaag dit gegeten haha.
O: 2 pannekoeken met nutella <3 (dit was om 12:30 dus ook lunch)
T: appel
A: snijbonen met krieltjes en pita broodje met kaas

Ik merk dat ik het best wel makkelijk kan volhouden als ik me aan de tijden hou en niet té spastisch erover doe dus zo ga ik maar lekker verder :)
Ik merk vooral dat ik minder trek heb en eten minder grote rol speelt bij activiteiten, ik denk er minder aan. En als ik er aan denk beslis ik bewust wat ik wil eten. Vanochtend woog ik 60 kilo dus hopelijk ben ik over een maandje of 2 waar ik wil zijn :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:17

Noox ik vind het echt veel te karig je lijstje? Ik ontbijt ook wel eens super laat maar zorg dan toch dat ik voldoende binnen krijg, een appel tussendoor en dan avondeten is echt weinig?!

En wat het verschil is... geen idee eigenlijk. Vind het hier gemoedelijk denk ik? Ofzo? Ik weet niet :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:39

Ik kijk ook wel eens in andere afval-topics rond, maar deze vind ik toch het fijnst. Meeste topics zijn ook niet heel lang actief, of veel wisselende mensen die maar 1 bericht plaatsen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:45

Mijn lijstjes zijn ook heel karig. Ik eet tussen ‘s avonds 8 en ‘s middags 12 niks, dus begin eigenlijk gelijk met de lunch, als ik thuis kom dan staat het avondeten al klaar en dan is het alweer 8 uur.

Mijn lijstje van vandaag;
O - /
M - 2 tosti’s (4 boterhammen) met geraspte kaas en een half bakje tonijn met 1 theelepel mayonaise
T - cup a soup tomaat
A - 3 pita broodjes met sla, tomaat en knoflookgarnalen met daaroverheen een klein beetje chilisaus (ik vind al snel dingen te pittig)

Mijn lijstje voor morgen;
O - /
M - kleine avocado, eetlepel geraspte kaas, een gekookt ei en 4 crackers
T - cup a soup tomaat
A - zoete aardappel (miss maak ik er frietjes van en anders in folie gewikkeld in de oven), stukje vlees en groenten

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:56

Castilja schreef:
Noox ik vind het echt veel te karig je lijstje? Ik ontbijt ook wel eens super laat maar zorg dan toch dat ik voldoende binnen krijg, een appel tussendoor en dan avondeten is echt weinig?!

En wat het verschil is... geen idee eigenlijk. Vind het hier gemoedelijk denk ik? Ofzo? Ik weet niet :')

Ja ben ik met je eens hoor maar heb niks gedaan vandaag zat de hele dag binnen achter mn bureau. Had ook geen trek. Op een schooldag eet ik veel meer (en ook voedzamer haha).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:57

Noox volgens mij eet je inderdaad erg weinig.

Mjwb, er zijn verscheidene hier in het topic die IF doen. Waaronder bijvoorbeeld ik en Maanlicht. Maar dat betekent niet dat we minder eten, we eten het alleen in minder tijd. Vasten betekent dus niet dat je ook een karig lijstje hebt. Je moet net zoveel of weinig eten als wanneer je wel hele dag door eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:25

Primavera schreef:
Bedankt beide!

Ik heb helaas in galop een koprol gemaakt met mijn paard (en hem daarbij op mij gekregen). Daar heb ik zenuwschade in mijn onderrug aan overgehouden en dat is helaas niet iets wat ze snel zien veranderen.
Het is gebeurd in juni 2017 en nog altijd niet verbeterd helaas.

MFP is voor nu geen optie idd. Heb jaren lang heel fanatiek krachttraining gedaan icm MFP maar voor nu wil ik even op gevoel gaan eten aangezien ik nogal door kon slaan :oo

Oh jeetje dat klinkt heftig.. sterkte!

Castilja Haha! Boterkoek is ook lekker!!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:29

Ja dat snap ik. Ik moet even een balans zien te vinden, want ik heb gewoon geen tijd om te eten. Mijn dagen zijn zo druk dat ik het vergeet en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook totaal geen honger/trek heb als ik zo druk bezig ben.

Misschien kan ik van die maaltijdrepen kopen en in mijn tas stoppen en die tussendoor eten.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:14

Bedankt! :)
Het is nu oké ondertussen maar ik baal enorm dat ik niet meer mag sporten. Ik ging van super fanatiek (6u trainen en 3-5 uur hardlopen in de week) naar blij als ik een uurtje kon wandelen zonder pijn :=

Dat had gevolgen want ik had mijn eten niet aangepast := van de 11 kilo die ik aangekomen ben ben ik er ondertussen weer 7 kwijt :) Maar nu staat t stil en moet ik weer wat motivatie vinden.

O: /
T: 1/4 bak kwark en appel
L: 2 crackers met kipfilet, 2 mandarijnen en kopje soep
T: 1/2 bak kwark
T: Eiwitshake
A: lasagne
T: ? Iets kleins

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:10

Wow, zenuwschade is ook niet niks :( Wat voel je dan precies? Een soort steken ofzo? Kan het wel nog vooruit gaan of zul je het echt met een uurtje wandelen per dag moeten doen als het gaat om beweging?
En zwemmen dan, gaat dat? Lekker lijstje trouwens!

Ben ondertussen weer thuis van een uur circuit training. Was flink moe lol. 600 Kcal verbrand dus een mini gedeelte van de versnaperingen van gisteren zijn er ook weer af :')

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:37

Hi lieve dames ,

Ik kom me schoorvoetend melden nadat ik vaak zat heb mee gespiekt.
Na afgelopen jaar mama te zijn geworden en de uitslag gekregen dat ik een lichte aangeboren hartafwijking heb , waarbij ik eigenlijk verplicht fit moet zijn maak ik een start *\o/*
Sporten ga ik 2 á 3 keer per week ivm fulltime werk , en m'n paard die momenteel geblesseerd is wat veel verzorging kost.
Ik probeer mijn eten bij te houden in Myfitnesspal en hoop langzaam elke maand 1 of 2 kilo's eraf te krijgen.
Er mag een 8 tot 10 af dus dag pizza :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:38

Welkom!!! :D Wel pittig van die hartafwijking, daar kom je ook best laat achter dan als je al mama bent? Wel een supergoede reden om fit te worden natuurlijk!

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:00

Dankjewel!!
Ja klopt , dankzij ons dochtertje ben ik er achter.
tijdens de keizersnede zagen ze dat de placenta voor bijna 75 procent was afgestorven en gingen op onderzoek uit omdat ik ook gewoon normaal leefde en niet rookte etc.
De kleine en ik hebben beide heel veel geluk gehad ( ik was al 2 weken aan het ziekenhuizen maar ze namen me niet heel serieus)
Uit het onderzoek wat ze hebben gedaan omdat mijn dochtertje maar 43cm en 2030 gram was , kwam er dus boven alle andere verwachtingen uit dat het aan mijn hart lag , deze kreeg dat niet rondgepompt nog een mini mensje erbij.
Dus we kwamen er eigenlijk erg laat achter , maar heb hier in het dagelijks leven ook niet echt last van :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:08

Kydaula, welkom! Wel schrikken om zo achter je hartafwijking te komen. Wat heb je precies voor afwijking? Zelf ook aangeboren erfelijke hartafwijking, op mijn vijfde aan geopereerd en verder merk ik er gelukkig niks meer van.

Primavera, die overstap naar minder eten bij veranderde levensstijl is lastig. Maar je bent nu al mooi stukje op weg!

Mjwb, maar je wilt toch afvallen, dan kon je blijkbaar eerder wel meer eten. Wat is er dan nu veranderd dat je nu te weinig eet?
En als je al moeite hebt om genoeg te eten, zou ik juist stoppen met IF.

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:16

@linoleum
Om het even makkelijk te benoemen mijn hart is eigenlijk gewoon veel te klein.
Hij doet het wel prima , maar pompt gewoon een stuk minder rond dan ook eigenlijk hoort.
Ik ben ook altijd savonds een stuk sneller moe dan de rest bv, heb vlug het idee dat ik een marathon heb uitgerend terwijl ik alleen boodschappen heb gedaan zegmaar :+
Hier kan ik met een hoop cardio wel een beetje mee winnen dat dat iets minder word , dus daar ga ik voor :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:17

Oh jongens, ik heb het zo verschrikkelijk druk, ik verwaarloos jullie enorm! Om het goed te maken, een turbo bijleespost <3

Ik snap dat je motivatie niet goed is Fading! Maar ik hoop dat je wel motivatie kan vinden om je eten in de gaten te houden. Ik denk dat het echt wel lukt om voor carnaval gezond te eten, dat lukt mij namelijk ook :Y) En eigenlijk zijn die verstandskiezen natuurlijk alleen maar een voordeel :D Jammer dat het niet zo makkelijk te gokken is wat je eet.

Leuk om je weer eens hier te zien Sec! Goed bezig!

Welkom aan alle nieuwe mensen!

Isabel, dat komt mij bekend voor :') Ik hang hier niet voor niks geloof ik al sinds 2015/2016 rond

MFP werkt bij mij gelukkig nog steeds helemaal prima.

Noox, idd goed om de OP even goed door te nemen, voor alle nieuwe mensen is dat eigenlijk het beste om als eerste volledig te doen :) Je lijstje is veel te weinig.

Castilja, goed bezig! Altijd goed om kracht op te bouwen :)

Sanneloveyou, inschatten van gebruik weet ik nooit zo goed. Maar luister gewoon naar je lijf, dat werkt vaak het beste. Als jij na het sporten je bv heel trillerig voelt of honger hebt, is het altijd goed om er iets bij te pakken.

Casperzazoe, is het echt honger, of is het eerder lekkere trek? Bij echte honger zou ik iets voedzaams en gezonds nemen van wat al genoemd is. Als het eerder lekkere trek is, zou ik kijken of iets kleins nog in je doel past en anders jezelf installeren onder een dekentje met een lekker kopje thee zodat je zo lekker ligt dat je geen zin meer hebt om op te staan. Verder heb ik geen ervaring met die site.

Sharon, ik ben niet helemaal met je eens dat een hongergevoel goed is. Als je lichaam aangeeft dat je honger hebt, moet je iets eten naar mijn mening. Daarin moet je natuurlijk wel goed het verschil voelen in honger, dorst en lekkere trek. Je cheatday klinkt echt heerlijk! Daar kan ik me altijd echt op verheugen, hoewel ik die de laatste tijd een beetje veel al heb gehad :')

Airborn, idd gewoon niet snaaien. Zie mijn tip hierboven bij Casperzazoe. Of ga als je echt moe bent gewoon lekker in je bed liggen lezen, tv kijken etc. Daar kan je ook een stuk minder makkelijk snaaien.

Lekker bezig Lino! Mooie en lekkere lijstjes! Een groot sociaal leven is altijd goed toch? ;)

Nog gefeliciteerd Laura!

Keto lijkt mij ook niks, ik hou daarvoor veel te veel van koolhydraten :')

Maanlicht, je eten klinkt echt heerlijk :9 Hoeveel jij sport is echt zo knap! Ik ken niet alle oefeningen die er staan, maar het ziet er zo heftig uit :') Ik word al moe als ik het alleen maar lees!

Ik probeer zelf ook alles in MFP te zetten, maar afwegen doe ik meestal niet. Ondertussen weet ik wel ongeveer hoeveel alles wat ik eet weegt.

Nette lijstjes met lekker eten komen er voorbij!

Wij hebben van die paas-koekjes met een crème laag erop :9

Imandra, mag ik vragen hoeveel je nu weegt en je lengte? Ik vind je kcaldoel per dag namelijk best laag.

IF zou ik ook echt niet kunnen doen, hoewel ik al wel merk dat ik het op minder kcal 's ochtends steeds beter ga doen. Misschien lukt het me ooit nog eens wel haha!

Ginny135, 1200 kcal is idd zeker te weinig. Ik zou via de link in de OP even je BMR uitrekenen en zoals het daar staat verder om je kcaldoel te bepalen.

Lepeleitjes *\o/* Die moet ik echt weer een keer halen!

Primavera, oef, die blessure klinkt heftig!

Het verschil tussen de topics is denk ik dat deze al veel langer bestaat en dat hier mensen met veel meer kennis zitten. Hier onderbouwen we dingen graag wetenschappelijk en zijn we (heb ik het idee) wat directer tegen elkaar.

Zo, ik ben weer bij zeg, nu beloof ik dat ik meer mijn best ga doen om jullie bij te houden.

Ik heb ondertussen al een stuk meer motivatie, ook omdat ik echt meer moet gaan sporten. Ik heb namelijk rugklachten en de laatste tijd verschrikkelijk veel uitstraling naar mijn benen. Soms zo erg dat ik bijna niet kan lopen en eigenlijk niks kan, omdat alles pijn doet. Slapen gaat dan ook erg lastig. De remedie daarvoor is eigenlijk gewoon meer sporten, dus ik heb ondertussen zeker motivatie. Ik heb mezelf weer ingeschreven voor ruiterfit en daar begin ik wss volgende week dinsdag mee.

Verder is mijn lijstje van gisteren trouwens wel een slecht voorbeeld, maar ik deel hem toch maar weer, want het is gewoon een fantastische stok achter de deur. De laatste tijd dacht ik namelijk iedere dag 'nee, ik deel hem niet, want hij is niet goed genoeg' en dat helpt natuurlijk niet mee. Als ik hem iedere dag moet plaatsen, ook slechter, ben ik meer gemotiveerd om netter te eten.

O: kwark met een appel. (133)
L: appel. (58)
T: kaiserbroodje, piccolini, nacho cheese chips, naturel chips en cola. (1151)
A: pizza. (370)
B: 3000 stappen, 105 minuten paarden verzorgen en 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1712.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:31

Ik kom hier ook weer eens om het hoekje kijken. Wil wel weer actief gaan meepraten maar zit eigenlijk nogal in de put en het lukt me even niet om heel netjes op mijn voedsel te letten. Wil het vanaf vandaag wel weer een beetje oppakken, maar ga mezelf (denk ik) even niet dwingen om 1500 kcal te eten. Grappig genoeg is er letterlijk helemaal niks bij gekomen in de weken dat ik (heel) ongezond heb gegeten, dus dat is weer hoopgevend := Ik heb 21 februari eindelijk mijn echo, kan eigenlijk niet echt wachten want ik heb ontzettende pijn en het wordt steeds erger.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een smoothie van zomerfruit, een halve banaan, een beetje whey, een beetje havermelk en verder water en een havermelk latte.
L: Een wrap met zwarte bonen, nepkip en wat kaas
A: Quinoa met hetzelfde prutje van zwarte bonen en nepkip en nog een blikje mais.
T: Twee plakken zelfgemaakt bananenbrood en een pakje LU crackers (heb avonddienst dus wil vanavond laat nog even iets kunnen eten)

Totaal zit ik tussen de 1900 en de 2000 denk ik :)