Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:57

MarjanB schreef:
[ [url=m/VbUDj4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Koolhydraatarme chocoladetaart :') je moet wat als je jarig bent. (Van lowcarbchef)

Ik hou van je :D

Deze had ik nog niet gezien, wel low carb bosche bollen. Ze.zullen niet zo hemels zijn maar iets minder lekker is ook heel lekker.

MarjanB

Re: Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:59

Hahaha Alstu :+

Hij is erg lekker! Voor vriendlief maak ik er witte chocolade saus bij aangezien hij hem anders te pittig vind. Visite krijgt er naar keuze frambozen, saus of slagroom bij (of alle drie)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:05

Is er een manier om lekkere slagroom te kloppen?
Dus wel.zoet mawr zonder suiker?
Welke zoetstof zou daarvoor perfect zijn?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:06

Boras schreef:

Ik doe er geen suiker in, en voor anderen klein beetje poedersuiker

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:13

Dan krijg je zoiets als slagroom op zijn Duits. Ik vind juist dat zoete lekker aan slagroom O:)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:25

Lekker MarjanB! En gefeliciteerd.

Pannenkoekjes kun je maken van een geprakte banaan met melk en ei? Of met havervlokken, melk en ei. Voor beiden geldt; dan moet je langzame koolhydraten wel oké vinden natuurlijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:35

Oh Marian, ik had helemaal niet in de gaten dat je nu jarig bent. Gefeliciteerd!

Ik las in jouw eigen topic (geloof ik) dat je sinds ergens eind vorig jaar meen ik behoorlijk bent afgevallen.
Knap! Is dat door low carb eten?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:32

Ziet er goed uit Marjan ! En gefeliciteerd !

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:46

Gefeliciteerd Marjan! Taart ziet er lekker uit!

Slagroom kan je kloppen met vloeibare zoetstof of erythrytol , Google t even als je t niet kent . Is er van meerdere merken maar hier t bekendst onder de naam sukrin

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:31

Stevia zal niet lukken? Ik heb dat in poedervorm, maar ook in vloeibare vorm geloof ik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 08:42

Dank jullie! Ben eerst 10 kg afgevallen door koolhydraatarm daarna na een ongeluk 15 aangekomen:( nu met op m’n eten letten en veel paardrijden weer afgevallen. Moet eigenlijk nog 10 kwijt maar met m’n lipoedeem schiet dat niet heel hard op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:33

Veel paardrijden, dat is verreweg de leukste methode :)

Gisteravond courgetti ipv spaghetti gegeten. Met mijn zelf gemaakte verse pastasaus. Die is denk ik niet helemaal lowcarb door de ketjap manis erin, maar wel heel lekker en gezond. De (te lang?) geroerbakte courgetti viel wat tegen, het smaakte waterig. En het leek onderdeel van de groenten in de saus. Alsof je alleen saus zit op te lepelen. Die was lekker, maar de maaltijd mistte een bite zoals bij echte pasta.

Verder paranoten als snackje bij het netflixen 's avonds. Normaal eet ik graag amandelen. Nadeel: meer kh en ik wil niet stoppen. Paranoten minder kh en lekker, maar ik raak op tijd verzadigd en beetje misselijk als ik er teveel eet.

Vanochtend toch weer even gewogen. -/- 3 kg ssinds de start maandag. Veel vocht natuurlijk, maar het zegr me dat ik het goed aanpak. Door het lekkere eten en het verzadigde gevoel sloeg de twijfel soms toe of ik niet te veel en verkeerd at. Ik moet echt in mijn hoofd omschakelen bij afvallen met deze leefstijl merk ik. Ik moet af van het dit kan nooit goed zijn stemmetje. Zien wat komende week brengt. Die 3,5 kg per week zal niet blijvend zijn. En dat moet natuurlijk ook niet.

Nu aan de slag met een recept van lowcarbchef voor amandelmeelpannenkoekjes. Tussendoor mijn preimosterdsoepje met nog wat erbij. Vanavond pizza en de bodem gaan we zelf maken. Niet van bloemkool, ben erachter dat ik de afgeleiden daarvan niets vind.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:18

Morgen ochtend weer wegen! Ik denk niet dat er wat af is van de week, ik heb enorm lopen snaaien (wel allemaal kha)
Ik heb soms toch wel heel erg zin in zoetigheid. Ik heb dan ook net ook een Atkins chocolade reep opgegeten. :o (Tja, niet Keto, maar wel lekker)
Hebben jullie goede tips?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:34

Misschien dat je net iets te hard gaat en dat je daarom cravings ontwikkelt?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:56

Hoi allemaal, wil ook graag meelezen en soms wat inbrengen!

Ik eet niet helemaal volgende de kha/keto stijl, maar probeer zo min mogelijk koolhydraten te eten
Ik eet ze wel, doe namelijk krachttraining en eet daarbij heel veel eiwitten. Maar om dit allemaal te compenseren zoek ik tussendoortjes en soms maaltijden die ik in kan passen zodat het een beetje in balans blijft.
Ben trouwens een slechte groenten eter, sla, komkommer, courgette, champignons en roerbak krijg je er bij mij niet in helaas... ik gebruik fruit in mn eiwit shake en ik maak redelijk vaak verse tomatensoep voor de groentes en kies voor avond eten groentes die ik wel lust

Ben nu in een maand of 4 7 kilo afgevallen en heb 4 kilo mee spier gekregen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:58

Boras schreef:

Sukrin inderdaad, wel even de goede verhouding tov suiker opzoeken

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:34

Wat een lekkere dingen heb ik voorbij zien komen! Zelf doe ik koolhydraat beperkt al langere tijd. Dit was in oktober, november en december helemaal ingekakt omdat mijn motivatie weg viel. De motivatie viel weg omdat ik schildklier medicijnen kreeg waardoor er binnen no time 10kg aan zat.. De emo eter in mij kwam naar boven en gek genoeg kwam ik ondanks slecht eten niet meer aan maar ik had nog wel die 10kg extra en mijn broek zat giga strak. In januari ben ik samen met mijn ouders en broertje super streng begonnen en je raad het al hun zijn al mega veel kwijt(krijg en 100 complimenten) en ik met hangen en wurgen 1.4kg... Ik word er ontzettend verdrietig van omdat ik niet snap waarom, de arts heeft aangegeven in januari dat ik zou moeten afvallen.

Hebben jullie meer tips? Lager in kh trek ik momenteel niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:23

Van pillen die de schildklier stimuleren valt een gemiddeld mens af....
... maar ik heb met enige regelmaat gescheld gehoord dat het wel een jaar kon duren voor iemand correct was afgeregeld.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 00:48

MarjanB schreef:
Boras schreef:

Ik doe er geen suiker in, en voor anderen klein beetje poedersuiker

Gefeliciteerd!
De taart ziet er heerlijk uit.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:54

Ik slik ook schildklier medicijnen. Afgezien van andere restklachten is het niet zo dat je ineens makkelijk afvalt is mijn ervaring. Het gaat heeeeel moeizaam en dat is echt frustrerend, zeker als het bij mensen om je heen wel heel makkelijk gaat. En dat is niet omdat ik het deze mensen niet gun, in tegendeel, maar je wordt ontzettend onzeker over je eigen lichaam.

Wat bij mij helpt is om te gaan sporten, ook al gaat dat langzamer vooruit als bij andere mensen, het helpt echt als je merkt dat je conditie beter wordt en je meer kracht en uithoudingsvermogen ontwikkeld.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:18

meiske1577 schreef:
Ik slik ook schildklier medicijnen. Afgezien van andere restklachten is het niet zo dat je ineens makkelijk afvalt is mijn ervaring. Het gaat heeeeel moeizaam en dat is echt frustrerend, zeker als het bij mensen om je heen wel heel makkelijk gaat. En dat is niet omdat ik het deze mensen niet gun, in tegendeel, maar je wordt ontzettend onzeker over je eigen lichaam.

Wat bij mij helpt is om te gaan sporten, ook al gaat dat langzamer vooruit als bij andere mensen, het helpt echt als je merkt dat je conditie beter wordt en je meer kracht en uithoudingsvermogen ontwikkeld.

Dit is het precies! Ik vind het vooral jammer dat het daarvoor dus wel lukte en nu niet meer. Nog maar even langer salades eten! Vandaag heb ik een aanrader mee. Feta, stukje mozzarella, paprika, tomaat, tonijn en een klein beetje mais met sla :9

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:57

Hoihoi,

Ik probeer het koolhydraatarme eten ook weer op te pakken, maar ik loop een beetje vast in wat wel en wat niet kan.

Ik merk dat ik nu veel hetzelfde neem.

O: 2 krackers met hütenkäse
T: gekookt eitje of een paar blokjes kaas
M: 2 krackers met hütenkäse
T: paar blokjes kaas of handje noten
A: groente vlees en soms een beetje aardappels of rijst, of pasta, maar dat is echt heel minimaal.

Maar, het is altijd hetzelfde patroon.
Heeft er iemand ideeën voor lunch en tussendoortjes?

Ik kan door voedselallergie niet alles hebben dus dat maakt het wel lastig :(

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:03

Dat laatste maakt het ook lastig om je ideeën te geven.

Ik heb ontzettend veel aan de sites met kh arme recepten. Zonder zou ik ook in te weinig variatie vervallen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:08

Ik eet tussendoor ook wel eens kipfilet. Van die stukjes of gewoon beleg
Bifi worstjes, soms een frikandel :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:58

Ik zou de crackers iig gaan vervangen voor iets anders. Bijvoorbeeld een lekkere salade? Of pannenkoekjes? Waar ben je allergisch voor?