Week 7, dag twee ~ 04-03-2020.
Eigenlijk had dit dag drie moeten zijn maar gister is mijn afspraak met de psycholoog afgezegd. Best jammer want die afspraak is nu verplaatst naar eind april en eigenlijk vind ik dit persoonlijk één van de belangrijkste(en fijnste) afspraken.
Vanochtend ging ik in ieder geval enthousiast naar de kliniek (positief heh!?) en begon mijn cardio zoals gewoonlijk met de loopband. Ondertussen waren de begeleiders ook geupdate en kwam één van de twee (degene waar ik het fijnste mee kan praten) naar mij en toen kon ik ook vertellen dat het zo positief ging de afgelopen dagen. Niet dat ik volledig pijn vrij ben geweest en niet af en toe dacht van; ARRRGGHGHH, maar dat hoeft ook niet en mag ik ook niet verwachten. Ze merkte in ieder geval duidelijk verschil aan me. Ze gaf aan dat we de trainingen voortaan anders gaan doen zoals afgesproken. We gaan beginnen met interval trainingen

Ik mocht eerst de loopband even afmaken en besloten dit op 10 minuutjes te houden. Daarna gingen we voor het eerst op de cross-trainer, wat een vaag ding zeg. Alsof je op de maan loopt. In ieder geval hier begonnen we dus met de interval training. Binnen 10 minuten bouwt dat ding het level op en zakt ie weer. Omdat dit de eerste keer was ben ik begonnen met level één en het apparaat bouwt dan op.
Daarna heb ik zes minuten op de normale fiets intervaltraining gedaan en vervolgens nog zes minuten op de zitfiets intervaltraining; deze kon ik wel gelijk op level 6 zetten en door de intervaltraining gaat die uiteindelijk naar level 10 en dat kon ik gemakkelijk.
Omdat ik had uitgelegd dat de pijn zich steeds meer centreert in de linkerspier in mijn nek en ik daar echt onwijs veel last van heb (hoofdpijn en misselijk etc) gaf ze aan dat het wel mogelijk is om te behandelen; masseren. Prima! Dus na de cardio en trainingen zijn we de zaal uit gegaan en mocht ik letterlijk even pijn lijden op een fysio bedje.
Want mama mia. Dít wens je echt nie-mand toe. Ik moest ook echt aangeven wanneer het me te veel werd, duidelijk grenzen tonen. Maarja pijn mag het wel doen, maar af en toe was aan alles in mijn lijf te merken dat ik het uitschreeuwde van de pijn - maar wel kon ontspannen. De zogenaamde 'triggerpoints'.
De spier die in het kuiltje in je achterhoofd te voelen is; die is extreem gevoelig bij mij. Die loopt door naar je schouder en langs je ruggenwervel. Door het masseren zijn we er ook achter gekomen dat iedere spier die aanhecht aan mijn schedel (of hoe het ook mag heten allemaal) zijn stijf en gespannen. WAT EEN PIJN!!

Ik heb het advies gekregen dat best iemand dat af en toe mag masseren en ik heb een tennisbal meegekregen waarmee ik het zelf een beetje kan doen. Vandaag laat ik dat in ieder geval met rust.
Wat betreft de oefeningen; omdat het masseren veel impact had hoefde ik maar een aantal oefeningen te doen. Eén van de oefeningen heb ik op 1,5kilo kunnen zetten als 'beloning'. Dat ging erg goed. Weer een stapje vooruit!
Daarna nog op de evenwichtsbal gestaan om een bal over te gooien, ook dat ging al een stuk beter omdat ik leer hoe ik de dingen gemakkelijker kan opvangen. Bewuster wordt van mijn houding.
Ze waren toch wel een beetje 'trots' op me en ik heb met die vibe nog iemand anders in de zaal proberen op te peppen (arme vrouwke zit er flink door heen

Morgen even een pauze dagje, ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat gedaan in tegenstelling tot normaal. Vrijdag weer cardio.