Ach TS zegt in de openingspost al dat zij en haar zus elkaar gewoon niet goed begrijpen, dit zou prima ook zoiets kunnen zijn. Dat TS het opvat als "excuses eisen" terwijl zus er alleen maar mee zit dat ze een ongemakkelijk gevoel aan de gang van zaken over heeft gehouden omdat er op geen enkele manier een "ik zal voortaan beter oppassen" momentje is geweest in haar ogen.
Natuurlijk hadden ouders moeten zeggen van hee joh niet gaan lopen doen met een lolly in je mond.
Maar je mag van een enigszins verstandige volwassene toch ook verwachten dat hij dat zelf ook niet doet. Ik zou ook denken van jeetje...zou hij ook zo onvoorzichtig zijn als die kleine daar is?
Het is voor ouders toch wel rustgevend als je merkt dat degenen die wel eens op je kinderen passen, niet al te onverstandige dingen doen

En aangezien TS de zus toch al omschrijft als een soort hysterische zeikerd, kan ik me ook wel voorstellen dat zus niet direct die lolly af wilde pakken (want dan heeft zij het weer gedaan) toen kind nog rustig op schoot zat. Er van uit gaande dat vriend van TS wel rekening zou houden met die lolly. Als ze dan toch ineens dermate gaan lol trappen dat een lolly met stokje en al in de keel schiet...
Natuurlijk wilde vriend ook niet dat dit gebeurde. Natuurlijk schrok hij er van. Maar het blijft natuurlijk ook wel een domme actie. Waarvan het wel netjes is om aan te geven dat je dat ook beseft... en niet dat het zogezegd een ongelukje in een klein hoekje was waar niemand iets aan kon doen want dan neem je ook je verantwoordelijkheid niet
Het is goed afgelopen en bladiebla, maar als moeder is het niet raar dat je hier van schrikt toch.