Leandra schreef:Maar als ik jullie verhalen lees en mijn klachten nu lees valt het bij mij allemaal wel mee.
Vind ik niet. Plus hoe dieper je zinkt hoe langer het duurt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Banyu schreef:Ik ga komende weken even van 6 a 7 dagen naar 4 dagen werken! Goed gesprek met m'n manager gehad, en kwamen beide met oplossing. Kon ook weekje vakantie nemen, helaas trek ik dat niet vanwege vaste lasten! Had officieel al van 8 dec tm 23 dec vakantie, maa vanwege verhuizen af moeten zeggen helaas. Wat ik nog altijd super jammer vind
Leandra schreef:Maar als ik jullie verhalen lees en mijn klachten nu lees valt het bij mij allemaal wel mee.
Sizzle schreef:Klachten vergelijken is nooit een goed plan. Je kunt ook ergens volledig doorheen zitten zonder uitgesproken klachten, dat ligt er maar net aan hoe je aanleg is. Niet iedereen heeft immers aanleg voor depressieve klachten of voor angstaanvallen, dat maakt het niet minder erg.
Een van mijn werkgevers was zo op dat hij steeds letterlijk midden in een gesprek of tijdens het werk wegviel. Hij bleef wel gewoon staan of zitten maar zijn hoofd raakte in slaap, heel bizar om te zien. Die was lichamelijk verder heel sterk dus zo iemand kan net zo goed al op een dieptepunt zitten maar de lijst met klachten is korter.
Het gaat om jouw lijf en jouw leven. Of een ander meer stress aan kan of langer doorgaat is niet relevant.
Cowgirl schreef:Ik vind het wel erg hoeveel mensen hiermee lopen. Waarom gaat het zo mis?
Cowgirl schreef:Ik vind het wel erg hoeveel mensen hiermee lopen. Waarom gaat het zo mis?
Paloedie schreef:Cowgirl schreef:Ik vind het wel erg hoeveel mensen hiermee lopen. Waarom gaat het zo mis?
Moeten moeten moeten...
We moeten werken, we moeten sporten, we moeten de paarden, we moeten sociale contacten, we moeten sociale media, we moeten binnen korte tijd antwoorden op berichtjes, we moeten altijd bereikbaar zijn. Kortom: we moeten altijd aan staan.
Denken we. En daar zijn we niet voor gemaakt.
Daarnaast bouwen we, indien men een kantoorbaan heeft, stress op (afhankelijk van baan en van persoon hoeveel) die we niet direct fysiek afreageren. Je ziet dat er een leeuw op je ligt te loeren, maar ipv dat je het op een lopen zet om uit het gevaar te komen, blijf je er gezellig naast zitten.
Die spanning kan afgereageerd bijv worden met sporten of andere fysieke inspanning, maar zeker wanneer je buiten werk ook altijd aan staat is dat op een gegeven moment niet meer voldoende.
Een vriendin gaf me dit voorbeeld, en die bewustwording is voor mij heel belangrijk. In de toekomst wil ik daarin anderse keuzes maken. Niet blijven zitten naast die leeuw, stappen ondernemen om er vanaf te komen (oorzaak stress wegnemen bijvoorbeeld).
Nu heb ik die spanning steeds groter laten worden, terwijl er privé steeds meer dingen mis gingen (buiten mijn macht om) die mijn complete toekomstbeeld op losse schroeven plaatsten. En ik heb geprobeerd door te gaan en het oude leventje in stand te houden tot het te laat was.
Castilja schreef:Voor de mensen die overspannen zijn/zijn geweest; hebben jullie daar hulp of ondersteuning bij gehad? Ik ben van de zomer twee weken eerder 'met zomervakantie' gegaan omdat ik echt niets meer kon op school, alleen heb daar niet echt hulp bij gehad en twijfel nu of dat handig is geweest. Als in; begin weer dezelfde weg naar beneden af te leggen. Heb geluk dat ik nu vakantie heb maar ben een beetje huiverig
Castilja schreef:Voor de mensen die overspannen zijn/zijn geweest; hebben jullie daar hulp of ondersteuning bij gehad? Ik ben van de zomer twee weken eerder 'met zomervakantie' gegaan omdat ik echt niets meer kon op school, alleen heb daar niet echt hulp bij gehad en twijfel nu of dat handig is geweest. Als in; begin weer dezelfde weg naar beneden af te leggen. Heb geluk dat ik nu vakantie heb maar ben een beetje huiverig
Joanne1987 schreef:Ik heb me vanmorgen ziek gemeld en kan 10.20 bij de huisarts terecht
Maag zit in mn keel...