Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marrlinde schreef:Wat is me wel af vraag, zoals bij jou Oscar en bij Quera was het ook flink formaat tumor geloof ik: hoe lang doet zoiets er over om te groeien? Is daar iets over bekend, hoe snel de groei is en op welke termijn uitzaaiingen risico worden?
Oscar schreef:Dat is het ook. Maar vergeet niet dat ik toch echt wel de eerste ga worden die over tig jaar nog rondhobbelt, tegen alle prognoses in. Ik lig op ramkoers!!!
Ik wil eigenlijk nog wel wat kwijt aan iedereen die hier zegt niet te checken of niet behandeld te willen worden. Vooropgesteld: ik heb respect voor ieders mening. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze wel of niet wil en daar hebben anderen eigenlijk niks van te vinden.
Toch is het zo dat als je daadwerkelijk in dat schuitje komt te zitten, dat ineens andere dingen mee gaan spelen die je vooraf misschien niet in hebt kunnen schatten.
Zo stel je jezelf bijv. heel erg vaak de vraag of je iets had kunnen doen om het eerder op te merken. Plus, misschien wel het allerbelangrijkste, je hebt ontzettend veel steun en hulp nodig van de mensen om je heen waar je op de meest ongelukkige momenten op terug moet vallen. Hoe verkoop je dat, als je van iedereen hulp nodig hebt maar zelf 'niets wil'?
Nogmaals, dat is geen verwijt of geen vingertje wijzen van mijn kant want iedereen moet doen wat ie zelf wil. Maar sta er eens bij stil en denk er eens over na nu je nog gezond bent
MarcoBorsato schreef:Ik hoop dat vrouwen ook regelmatig een uitstrijkje laten maken. Niet pas tot je 30e wachten mensen!
Oscar schreef:Ik wil eigenlijk nog wel wat kwijt aan iedereen die hier zegt niet te checken of niet behandeld te willen worden. Vooropgesteld: ik heb respect voor ieders mening. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze wel of niet wil en daar hebben anderen eigenlijk niks van te vinden.
Toch is het zo dat als je daadwerkelijk in dat schuitje komt te zitten, dat ineens andere dingen mee gaan spelen die je vooraf misschien niet in hebt kunnen schatten.
Zo stel je jezelf bijv. heel erg vaak de vraag of je iets had kunnen doen om het eerder op te merken. Plus, misschien wel het allerbelangrijkste, je hebt ontzettend veel steun en hulp nodig van de mensen om je heen waar je op de meest ongelukkige momenten op terug moet vallen. Hoe verkoop je dat, als je van iedereen hulp nodig hebt maar zelf 'niets wil'?
Nogmaals, dat is geen verwijt of geen vingertje wijzen van mijn kant want iedereen moet doen wat ie zelf wil. Maar sta er eens bij stil en denk er eens over na nu je nog gezond bent
Oscar schreef:Plus, misschien wel het allerbelangrijkste, je hebt ontzettend veel steun en hulp nodig van de mensen om je heen waar je op de meest ongelukkige momenten op terug moet vallen.
Oscar schreef:. Plus, misschien wel het allerbelangrijkste, je hebt ontzettend veel steun en hulp nodig van de mensen om je heen waar je op de meest ongelukkige momenten op terug moet vallen. Hoe verkoop je dat, als je van iedereen hulp nodig hebt maar zelf 'niets wil'?
Zonnetje81 schreef:Sizzle schreef:Zonnetje, verreweg de meeste tumoren zijn gewoon goed weg te halen zonder grote nabehandeling. Ik kan er met mijn verstand niet goed bij dat iemand dat niet zou doen eerlijk gezegd.
Als ik mijn moeder moet geloven is het minder belastend dan een knieoperatie.
Mijn oma en tante (geen directe familie) waren ook binnen no-time weer terug in hun normale leven.
Dat moet je meer zien aan een verdachte inwendige moedervlek of beginnende huidtumor. Of zou je kleine redelijk onschuldige onuitgezaaide huidtumoren ook niet laten weghalen?
De zware jonge onbehandelbare gevallen zoals bij Quera zijn bijna altijd erfelijk voorbelast en gelukkig zeldzaam.
Ik vind kwaliteit van leven belangrijker dan een vreselijke tijd met verlenging. Misschien ligt het er ook aan wat het voor soort/stadium is alleen weet je nooit van te voren of je van het een in het ander gaat vallen. En eenmaal bezig denk ik dat je je grenzen gaat verleggen.
Ik heb enigszins van dichtbij een hoop ellende gezien waarvan ik dacht: dat ga ik nooit doen!!!
Daarbij speelt dat ik alleen ben. Geen kinderen. Ik zie mezelf niet dood dood doodziek alleen op de bank liggen....ik ga geen jaren ellendig liggen wezen in mn uppie. Dan maar een een korter maar krachtig leven.
Misschien kort door de bocht maar dat is een beetje mijn redenering voor nu.