Lestrange01 schreef:vandaag ben ik langs de reumatoloog geweest, daar vertelde ik mijn vermoede, maar hij gaf gelijk aan de diagnose niet te kunnen stellen. Ook al zei mijn huisarts dat een reumatoloog dat wel kon??
Maar goed, ik ben onderzocht en volgens hem ben ik fors hypermobiel, en mijn huid is inderdaad hyperelastisch, maar net niet elastisch genoeg (of althans, op de verkeerde plaatsen. Nek, gezicht, rug, buik, armen is de huid erg elastisch. Maar rond de knieën en handen niet heel erg). Hij zei dat hypermobiliteit door veel verschillende dingen zou kunnen komen. Hij verwees me naar het erasmus ziekenhuis naar een andere reumatoloog, waar ik opnieuw onderzocht ga worden en verwezen kan worden naar een klinish geneticus, en daarnaast ga beginnen met revalidatie. Voor nu gaf hij me de diagnose van hypermobiliteitssyndroom, want volgens hem valt dat onder de chronische aandoeningen waardoor de fysiotherapie vergoed kan worden (wat volgens mij niet klopt?)
Ik heb ook gevraagd om iets wat de pijn kon verlichten, ik gaf aan dat ik nu niets slikte omdat zowel paracetamol, ibuprofen als naproxen totaal niets deden, ook niet bij andere pijnen. Hij heeft een receptje geschreven voor tramadol en ik ben heel erg benieuwd of ik verlichting van mijn gewichtspijn krijg en daardoor beter kan slapen
Naar welke revalidatie ben je doorverwezen?
Ik ben en aantal jaar geleden naar het Erasmus geweest voor diagnose, er was toen een speciale poli waar ook de KG zou zijn. Ik heb alleen de reumatoloog gezien en daarna verpleegkundige. De KG niet, verwijzen deden ze toen ook niet naar de KG toe.
Het slapen met aangepaste pijnstillers werkt bij mij goed. Zonder werd ik elke nacht wakker, ook al slikte ik elke dag paracetamol en ibuprofen. Hoewel het nu ondertussen weer slechter gaat qua slapen, soms een paar nachten goed en daarna kan ik zo 3 nachten om 2 uur wakker worden en absoluut niet meer in slaap komen. Maar het ziekenhuis en de revalidatie hebben daar bij mij niet echt iets mee gedaan. De revalidatie ging over het accepteren en eventueel verminderen door levenstijl aan te passen, geen medicatie of hulpmiddelen. De reumatoloog heb ik 1 keer gezien en die wilde ook niet meewerken aan pijnstillers oid, ik moest maar gaan revalideren. Ik heb het geluk dat ik een huisarts heb die goed meedenkt en zich nogal vastbijt erin. Ik heb nu dus fentanyl pleisters, omdat ik van tramadol nogal raar kon worden en niet meer kon autorijden. Zonder auto kan ik nergens komen, dus geen optie.
Hanafubuki, hoe is het nu?? Heb jij geen last van het minder diepe slapen als je de slaapmiddelen niet neemt dan? In de vorm van dat je last hebt van de mindere rust? Ik ben heel bang dat ik niet meer zonder kan, dus ik ben er nog niet aan begonnen...
Ik heb in februari oid een kies laten trekken, dat gat is normaal bij mensen na 6 weken wel volledig dicht. Ik heb nog steeds een gat, wel minder diep, maar het zit er nog steeds 
Ik heb ook een chronische indicatie voor fysio tegenwoordig. Hiervoor niet, omdat ik nooit een fysio getroffen heb die chronisch wilde behandelen. Nu gelukkig wel, ik loop er 2 keer per week voor begeleid trainen waarvan 1 keer eerst behandeld. In nieuwe jaar overleggen of we 2 keer per week kunnen gaan behandelen, omdat die 2e keer trainen zonder behandeling vooraf me echt sloopt. Het is erg aftasten wat ik aan kan en wat niet. Grens tussen iets aankunnen en dagen op bed liggen met hoge koorts is erg dun.
Mijn lijf vindt het beter om meteen hoge koorts te krijgen bij overbelasting. Of een oefening die ik op dat moment zelf wel kan en dan vervolgens er weken last extreem veel last van hebben. Het wordt nu beter, omdat ik dus een fysio heb die dat meteen controleert en behandeld. Hiervoor had ik er 1 die zei dat ik rust moest nemen, daar waren ze gestopt met behandelen en had ik alleen begeleide training en dat kan bij mij dus niet. Ik liep dus al ruim 2 maanden met twee overbelaste heupen omdat ze scheef stonden en een trigger finger, maar er werd gewoon niet gekeken / behandeld. Ik heb nu ook ps te horen gekregen dat ik dus bekken instabiliteit heb en best heftig. Nooit geweten, geen enkele fysio heeft daar iets over geroepen of iets aan gedaan/rekening meegehouden, terwijl ik dezelfde klachten al jaren heb.
Wat 'grappig' dat je van die zware schoenen aankan, moonfish. Niet grappig natuurlijk, maar als ik naar mezelf kijk kan ik dat niet aan. Niet slim om meteen zoveel te lopen, maar ik snap het wel. Je hebt eindelijk iets wat goed zit en wat geen pijn geeft en dan eigen grenzen aanhouden is lastig. Hopelijk blijft het goed gaan!
Taverno; binnenkort een brief verwachten bij het LUMC betekent dat je ergens de komende weken of maanden een brief ontvangt met daarin de wachttijd of de afspraak wat weer enkele weken of maanden kan duren. Die brief die je nu hebt gehad is meer een bevestiging dat de verwijzing binnen is, haha.
Wat ik ook een nadeel vind is dat in NL er vaak alleen naar de luxaties enzovoorts gekeken wordt. Ik heb nogal wat symptomen die in de VS bijvoorbeeld wel gelinkt worden aan EDS, maar hier niet.
Annick75: Ik heb nu trouwens een handfysio, die gelukkig ook bij alle andere dingen goed mee kan denken. We zijn nu eerst met braces via haar aan het kijken of het het gewenste effect heeft en dan ga ik inderdaad het traject aan met silvers aanvragen. Ik moet alleen naar verzekering kijken, ik kon helaas maar bij 1 verzekering terecht,omdat het via de gemeente gaat en dat is niet de beste voor zorgaanbieders. Ik zit dus heel erg vast aan instellingen waar contracten mee zijn.
Wat voor rolstoel heb jij? Ik ben nu aan het wachten op aanvraag voor 1 met rolondersteuning, omdat ik het rollen zelf niet lang vol kan houden, maar heb er totaal geen ervaring mee of met ondersteuning het wel te doen is. Waarschijnlijk moet ik dan ook iets om vingers en polsen doen. Hoewel rollen sowieso niet ideaal is voor mij, omdat beide schouders eigenlijk in normale stand al niet in de kom hangen.
Sorry mensen voor de lange post, maar even wat bijlezen en reageren nu ik nog een beetje helder ben.