Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarJon schreef:Ik vind het heel lastig dit jaar. Ik zit nu bij Zilveren Kruis en betaal 116 euro per maand. Geen tandverzekering, maar ik denk dat ik die in 2020 wel ga doen. Kan ik ergens de prijzen van behandelingen vinden, trouwens? Ik ben al in jaren niet meer geweest. Maar in het kader van: zo kan het ook niet langer, moet ik toch maar eens heen. Dus ik ben even in dubio voor welke vergoeding ik moet gaan.
Celiien schreef:Relaxed schreef:Na 2 jaar eigen risico op maximaal heb je het verschil in premie er al uit. Moet je dus alleen niks krijgen
oooh die fiets!
2 Dingen tegelijk en dan lees je even niet helder![]()
Maar andere kant, als je wordt aangereden (bij wijze van) en per ambulance moet worden afgevoerd.. dan krijg je een lekkere rekening.
Ik twijfel nog
bigone schreef:Het is 500 euro en geen 885 , die 385 ben je altijd kwijt dus heb je met gemak 500 euro die je kunt missen dan is een hoog eigen risico een optie. Maar de premieverschillen zijn wel een stuk kleiner geworden tussen 385 of 885 eigen risico want ze willen dit ontmoedigen. Omdat wederom de rijkere het hoog zetten en zo minder premie inbrengen. Maar aan het procentuele inkomensbedrag word even aan voorbij gegaan.
Hutcherson schreef:Veel betalen voor een zorgverzekering terwijl je 'nooit iets hebt' is natuurlijk zonde.
Shadow0 schreef:Hutcherson schreef:Veel betalen voor een zorgverzekering terwijl je 'nooit iets hebt' is natuurlijk zonde.
Ik vind het niet zonde, maar een kenmerk van een welvarende maatschappij. En zorg is juist niet iets wat je alleen zou kunnen kopen op het moment dat het nodig is: het is een netwerk dat je ook in stand houdt als je het niet nodig hebt. Ik betaal van harte mee aan de ambulance en de brandweer omdat het zo belangrijk is te weten dat ze er zijn.
Bovendien hangt eigen risico niet samen met wat je werkelijk aan zorg nodig hebt, want dat weet je vooraf niet. Je kunt morgen een ongeluk krijgen en dan met traumaheli, ic en enkele hersteloperaties heel prima uiteindelijk veel meer zorg nodig hebben dan iemand met een chronische ziekte ooit in haar leven, alleen een ongeluk komt plotseling terwijl chronische ziektes langdurig zijn.
bigone schreef:Het vreemde is dat toen er marktwerking in de zorg kwam werd het aangekondigd als grootste kostenpostbesparing en veel minder lange wachttijden, dat van die twee geen bal terecht is gekomen. Door allerlei voor leken niet te snappen regels en elk wissewasje waar een code aanhangt is het veel duurder geworden. En de wachttijden zijn weer net zo lang zo niet nog langer geworden.
En natuurlijk niet te vergeten al die zorgverzekeringsbedrijven met budgetten en reclame en personeel.
Maar op het moment dat je dit aankaart bij de zogenaamde deskundigen krijg je alleen het antwoord dat zonder marktwerking het allemaal nog veeeeeel duurder zou zijn geworden, nou ik geloof dat niet zo. Zorg is duur en goede zorg onbetaalbaar maar dat word het nu ook, onbetaalbaar. Mensen met een minimum kunnen door goed te zoeken bijna voor niets verzekerd zijn door de zorgtoeslag en mensen die er buiten vallen, ook al is het maar een euro zijn kapitalen kwijt. Wij waren al particulier verzekerd maar het loopt nu echt in de papieren.
Remark schreef:bigone schreef:Het vreemde is dat toen er marktwerking in de zorg kwam werd het aangekondigd als grootste kostenpostbesparing en veel minder lange wachttijden, dat van die twee geen bal terecht is gekomen. Door allerlei voor leken niet te snappen regels en elk wissewasje waar een code aanhangt is het veel duurder geworden. En de wachttijden zijn weer net zo lang zo niet nog langer geworden.
En natuurlijk niet te vergeten al die zorgverzekeringsbedrijven met budgetten en reclame en personeel.
Maar op het moment dat je dit aankaart bij de zogenaamde deskundigen krijg je alleen het antwoord dat zonder marktwerking het allemaal nog veeeeeel duurder zou zijn geworden, nou ik geloof dat niet zo. Zorg is duur en goede zorg onbetaalbaar maar dat word het nu ook, onbetaalbaar. Mensen met een minimum kunnen door goed te zoeken bijna voor niets verzekerd zijn door de zorgtoeslag en mensen die er buiten vallen, ook al is het maar een euro zijn kapitalen kwijt. Wij waren al particulier verzekerd maar het loopt nu echt in de papieren.
En daar komt nog bij dat zorgverleners worden uitgeknepen door de zorgverzekeraars.
verootjoo schreef:Nou idd. De grootste grap van de zorgverzekering campagne dit jaar is die van onvz (geloof ik) daar mag je je overgebleven fysiotherapie behandelingen meenemen naar het volgende jaar.
Hoe verzinnen ze het.... je mag ze meenemen ja, maar gebruiken niet, want dan rekenen ze je fysiotherapeut erop af.
Verzekeraars geven aan klanten altijd zo’n ander verhaal als aan de zorgverlenersniet te geloven.
Luxorvalkje schreef:Ik zit nu collectief bij OHRA.
Wordt niet beter volgend jaar.
Ik ben het type ‘heeft nooit wat’
Maar volgend jaar waarschijnlijk wel.
TA gaf aan dat voor goed sluitend gebit (thanks ortho) waarschijnlijk een kaak operatie nodig heb. (Voornamelijk eigen risico). Dit icm een beugel ivm toekomstige stand. (Zelf betalen)
Wat is nu een goede verzekeraar voor ortho 18+ ?
Ik kom er online niet uit
Remark schreef:bigone schreef:Het vreemde is dat toen er marktwerking in de zorg kwam werd het aangekondigd als grootste kostenpostbesparing en veel minder lange wachttijden, dat van die twee geen bal terecht is gekomen. Door allerlei voor leken niet te snappen regels en elk wissewasje waar een code aanhangt is het veel duurder geworden. En de wachttijden zijn weer net zo lang zo niet nog langer geworden.
En daar komt nog bij dat zorgverleners worden uitgeknepen door de zorgverzekeraars.
IMANDRA schreef:Luxorvalkje schreef:Ik zit nu collectief bij OHRA.
TA gaf aan dat voor goed sluitend gebit (thanks ortho) waarschijnlijk een kaak operatie nodig heb. (Voornamelijk eigen risico). Dit icm een beugel ivm toekomstige stand. (Zelf betalen)
Hier heb ik ook naar gekeken en de enige optie binnen Independer was VGZ.. waar je als particulier volgens mij niet zomaar een verzekering kan krijgen?
Ik heb geluk dat ik nog via mam (ambtenaar) daar sta ingeschreven.
rockwitch schreef:Maar volgend jaar waarschijnlijk wel.
Luxorvalkje schreef:Ik zit nu collectief bij OHRA.
Morganlefay schreef:Luxorvalkje schreef:Ik zit nu collectief bij OHRA.
Ortho boven de 18 is vragen om problemen wat betreft vergoeding.
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/or ... af-18-jaar
Je schrijft dat je tandarts je doorstuurt (dank zij de orthodontist) naar de kaakchirurg . Houdt dat in dat je lang geleden een beugel hebt gehad en dat je gebit nu niet meer goed staat.