Kinderwens? Of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderwens? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:28

Wacht ff: dus je moet alleen aan kinderen beginnen als je zeker weet dat je met een neuroblastoom kunt dealen? Jonguh...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:31

safina schreef:
Wacht ff: dus je moet alleen aan kinderen beginnen als je zeker weet dat je met een neuroblastoom kunt dealen? Jonguh...

Wauw.
Lees even de reactie daarvoor terug.
Ik benoem dat je carriere voorbij is als je de pech hebt dat je kind doodziek is.

Bokker geeft reactie dat haar kind okk n aandoening heeft die zij gelukkig goed kan dealen.

Ik geef aan dat ik daar blij om ben maar dat er ook kinderen zijn met neuroblastoom of andere fysieke of verstandelijke beperkingen. Die kun je ook krijgen. Iedereen gaat uit van een gezond blij kind... Maar er bestaat een kans op een ernstig ziek kind met bijbehorende gevolgen (geen carriere, 24/7 mantelzorgen). Daar kun je je nooit op voorbereiden maar die kans is er wel en moet je denk ik absoluut meenemen in je redenatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:33

Citaat:
Dan heb jij geluk dat je goed kunt omgaan met je kind met ASS. Wat als het een neuroblastoom was geweest? Of verstandelijke handicap? Of een forse fysieke beperking, of heftige epilepsie?

Wat als........as is verbrande turf........je kunt niet alles weten...wat als jij morgen onder de auto loopt en zwaar invalide bent.......

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:46

Tsja Hutcherson, dat heeft ie niet. En zo wel, hadden we daar ook wel een weg in gevonden.

Eerlijkgezegd snap ik niet wat je probeert te zeggen. Dat ASS meevalt vergeleken met een verstandelijke handicap of neuroblastoom? In dat geval: dat valt niet te vergelijken. ASS verschilt ook per persoon. En hoe je ermee omgaat ook.

Of wil je liever niet dat ik zeg dat met een handicap te leven valt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:57

Ze kunnen ook onder een bus komen. Eindigen in een TBS kliniek. Verkering krijgen met Peter Jan Rens.

Ik zou echt elk rampenscenario incalculeren voor je besluit er aan te beginnen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:59

[quote="safina"]Ze kunnen ook onder een bus komen. Eindigen in een TBS kliniek. Verkering krijgen met Peter Jan Rens. *\o/*
Dat laatste vooral....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:17

safina schreef:
Ze kunnen ook onder een bus komen. Eindigen in een TBS kliniek. Verkering krijgen met Peter Jan Rens.

Ik zou echt elk rampenscenario incalculeren voor je besluit er aan te beginnen.

Toch is dat wel het advies wat menig mens zou geven als het om de aanschaf van een dier gaat.
Waarom niet bij een kind?

Ik ben wel van mening dat je voor het een en ander aan ramp moet open staan voor je er aan begint.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:23

Tuurlijk is het goed om je te bedenken dat er altijd "onregelmatigheden" in het leven zijn. Maar wanneer je elk rampscenario moet incalculeren begin je toch nergens meer aan? Dan kan je beter 's ochtends de deur niet meer uitstappen want misschien wordt je overreden door een dronken bestuurder. En misschien zelfs de trap niet meer oplopen want misschien val je er wel vanaf.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:30

Maaike_Indy schreef:
Tuurlijk is het goed om je te bedenken dat er altijd "onregelmatigheden" in het leven zijn. Maar wanneer je elk rampscenario moet incalculeren begin je toch nergens meer aan? Dan kan je beter 's ochtends de deur niet meer uitstappen want misschien wordt je overreden door een dronken bestuurder. En misschien zelfs de trap niet meer oplopen want misschien val je er wel vanaf.

Nee, dat is wel het andere uiterste van lala lala we zien wel

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:32

Ryder schreef:
Tsja Hutcherson, dat heeft ie niet. En zo wel, hadden we daar ook wel een weg in gevonden.

Eerlijkgezegd snap ik niet wat je probeert te zeggen. Dat ASS meevalt vergeleken met een verstandelijke handicap of neuroblastoom? In dat geval: dat valt niet te vergelijken. ASS verschilt ook per persoon. En hoe je ermee omgaat ook.

Of wil je liever niet dat ik zeg dat met een handicap te leven valt?

Het ging me in de verste verte niet over de aandoeningen, maar over het feit dat je als ouders een kind wilt inplannen in je toekomst en dan de pech heeft dat het een ziekte heeft die je hele toekomst en carriere plannen versperren.
Maar voor sommige mensen is een kind krijgen DE wens en DE toekomst.
En dat is prima. Maar laat je niet leiden door hormonen maar door verstand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:38

Tja,..dan zou ik ook niet aan een relatie beginnen. Als je levenspartner eik wordt kan dat ook betekenen dat je carrière in het slop raakt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:08

NatasjavE schreef:
Tja,..dan zou ik ook niet aan een relatie beginnen. Als je levenspartner eik wordt kan dat ook betekenen dat je carrière in het slop raakt.

Ja dat klopt, maar daar kun je bij weggaan. Wordt er ook scheef naar je gekeken, maar minder dan bij een kind.

Maar zonder flauwheid, jullie snappen toch wel gewoon wat Hutcherson bedoelt. Het is een van de dingen om in overweging te nemen voor je aan een kind begint. Daar moet je rekening mee kunnen en willen houden.

Ik zelf haak bijvoorbeeld al af bij de kans dat het een jongetje kan worden. Dus ik moet er al helemaal niet aan beginnen :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:18

Kinderen halen het beste en het slechtste in je naar boven.

Als ik je 1 tip mag geven, zorg dat je zelf in balans bent, weet waar je staat in het leven en wat jij belangrijk vind. Gun jezelf ook een eigen leven als je moeder bent en blijf staan voor de dingen waar jij gelukkig van word, ook als deze in tijd en energie worden weggeroofd.

Kinderen zijn prachtig, ze zijn puur, energiek, leven zonder besef van tijd en het herkennen en erkennen van andermans emoties duurt jaren. Dat heeft moeder natuur zo bedacht. Moeder natuur heeft niet bedacht dat wij lange dagen moeten werken, geld moeten verdienen, een groot sociaal leven daarnaast 'moeten' en ook hobbies hebben die veel tijd en energie kosten. Dus je krijgt de volle bak aan een extra leven erbij. Zeker de eerste jaren doe je alles wat je voor jezelf doet maar dan dubbel. Plus daarbij opgeteld weinig slaap.
Dat laatste had ik persoonlijk gigantisch onderschat. Ik heb 4 jaar geleefd op ongeveer 3 uur slaap per nacht. De wereld kan door slaaptekort echt ontzettend zwart zien.

Wat ik daarmee wil zeggen, je kan het niet voorspellen maar een aantal dingen zijn zeker. Je leven gaat veranderen, 1000000% en veel meer dan je je nu zou kunnen voorstellen. Wil je dat? Sta je daar voor open?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:22

Nee, ik snap het niet. Ellende hoort bij het leven, toevallig ken ik nu 2 kinderen met een neuroblastoom. Superküt. De hel. Ik vraag aan de neurologen altijd of ze bij onze dochter even extra goed kunnen checken.

Maar je dealt er mee als ouders. Je hebt geen keus. Kinderen komen zonder garantie. Partners ook. Ouders ook.

WAT HEDDE GIJ TEGEN JONGETJES???

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:23

Niobe schreef:
NatasjavE schreef:

Ja dat klopt, maar daar kun je bij weggaan. Wordt er ook scheef naar je gekeken, maar minder dan bij een kind.

Maar zonder flauwheid, jullie snappen toch wel gewoon wat Hutcherson bedoelt. Het is een van de dingen om in overweging te nemen voor je aan een kind begint. Daar moet je rekening mee kunnen en willen houden.

Ik zelf haak bijvoorbeeld al af bij de kans dat het een jongetje kan worden. Dus ik moet er al helemaal niet aan beginnen :')

Nou sorry, maar ik heb er echt niet bij nagedacht dat mijn kind mogelijk een neuroblastoom krijgt := Daar wil ik ook niet over nadenken en ik weet zeker dat ik dat niet kan handelen (welke ouder wel??) en dat ik zelf ook een beetje doodga als mijn kind komt te overlijden.
Ben je dan een slechte moeder ofzo :=

De kans dat het een jongen wordt is een stuk groter, dus als je dat niet aankan zou ik er idd niet aan beginnen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:34

Oh neem het niet zó letterlijk!
Er zijn zoveel scenario’s die zich voor kunnen doen waarbij je hele leven over de kop gaat. Dat moet je wel willen. Een gezond makkelijk kind is gewoon niet iedereen gegeven. Als je _bijvoorbeeld_ ook nog een luxe carrière zou willen, is dat in bepaalde scenario’s iets wat je op moet geven.

Ja ik weet dat er ongelukken met jezelf kunnen gebeuren, ja ik weet dat ouders ziek kunnen worden (vertel mij wat). Maar een kind wordt over het algemeen uit keuze op de wereld gezet.
En ik vind persoonlijk dat er wat vaker wat verder gedacht moet worden dan:
-Oh, kind wordt wel groot.
-Waar er 4 eten, kunnen er ook 5 eten.
-Misschien blijft mijn partner nu wel bij me.
-De mijne wordt vast niet zo’n druilneus als die bij de buren
-etc
-etc

Daar gaat mij deze hele discussie in elk geval om.

En ik heb niks tegen jongetjes, mijn vriend is er ook 1!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:08

MarcoBorsato schreef:
Je hebt geen keus. Kinderen komen zonder garantie.

En dit is dus exact het punt dat er wordt gemaakt. Je moet beseffen dat het misschien wel niet zo leuk wordt als je eigenlijk had gewild. Ben je bereid daarmee te dealen: prima, go for it. Ben je dat niet, dan misschien beter van niet. (Zoals ik :j )(ik zou, bij een partner met een hevige kinderwens, én de garantie dat ie er gezond en wel uitkomt, het wel in overweging willen nemen namelijk - maar die garantie heb je dus niet, dus het wordt een nee)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:01

verootjoo schreef:
Niobe schreef:

Nou sorry, maar ik heb er echt niet bij nagedacht dat mijn kind mogelijk een neuroblastoom krijgt := Daar wil ik ook niet over nadenken en ik weet zeker dat ik dat niet kan handelen (welke ouder wel??) en dat ik zelf ook een beetje doodga als mijn kind komt te overlijden.
Ben je dan een slechte moeder ofzo :=

De kans dat het een jongen wordt is een stuk groter, dus als je dat niet aankan zou ik er idd niet aan beginnen :+

Ik gaf volgens mij toch echt veel meer voorbeelden van mogelijke aandoeningen dan alleen neuroblastoom?? En ik heb daarna volgens mij tweemaal benoemt dat het mij niet ging om de specifieke aandoening maar om het feit dat je ook een heel ongelukkig en ziek kind ter wereld kunt brengen. Kinderen krijgen is meestal geen rozengeur en maneschijn. Als je geluk hebt wordt alles beter als je de nachten door kunt slapen. Maar als je dus een ziek kind hebt lever je veel en veel meer in dan je nachtrust.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:04

Maar jij hebt een hekel aan kinderen en kunt je totaal niet verplaatsen in andere mensen op dat gebied. Dat is verder prima, maar het maakt discussiëren zo lastig.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:06

Hutcherson schreef:
Het ging me in de verste verte niet over de aandoeningen, maar over het feit dat je als ouders een kind wilt inplannen in je toekomst en dan de pech heeft dat het een ziekte heeft die je hele toekomst en carriere plannen versperren.
Maar voor sommige mensen is een kind krijgen DE wens en DE toekomst.
En dat is prima. Maar laat je niet leiden door hormonen maar door verstand.

Dat is toch ook precies wat ik zelf zeg ;) alleen nuanceer ik dat je leven ook niet ophoudt als er wél iets ernstigs aan de hand is.

TS, volgens mij is er recent een programma op tv (bij de NPO) geweest over mensen met een/het hebben van een kinderwens. Misschien leuk om eens naar te kijken, belichtte ook meerdere kanten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:31

Daarentegen Hutcherson, hoeveel kinderen worden er gezond geboren?
Kind kan ook rood haar hebben, dat is net zo’n kulreden want het komt zo het komt en gelukkig bij de meeste mensen ook gewenst.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:45

Als je geen kind neemt omdat je geen jongetje of geen roodharige wilt dan denk ik dat je kinderwens toch niet zo reëel is. Een kind is een kind, en daar houd je van ongeacht het geslacht/uiterlijk/geaardheid etc.

Net zoiets als van die gasten die zeggen dat hun (toekomstige) zoontje geen homo mag worden. Zum kotsen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:35

Shaggy09 schreef:
Als je geen kind neemt omdat je geen jongetje of geen roodharige wilt dan denk ik dat je kinderwens toch niet zo reëel is. Een kind is een kind, en daar houd je van ongeacht het geslacht/uiterlijk/geaardheid etc.

Net zoiets als van die gasten die zeggen dat hun (toekomstige) zoontje geen homo mag worden. Zum kotsen.

Je zult het vast niet per se gericht naar mij bedoelen, maar van het geen jongetje willen was niet geheel gemeend. Of in elk geval 1 van de minst belangrijke redenen om geen kinderen te willen voor mij. Ik zei het meer als grapje!
Maar het is wel zo dat mijn vriend en ik er wel eens over praten en áls er een kind zou moeten komen, hypothetisch gezien, dat we dan het liefst een meisje zouden willen. Daarmee kwamen we ook tot een conclusie dat kinderen gewoon sowieso geen optie zijn dan, aangezien we een voorkeur hebben. Dat vinden we inderdaad niet reëel.
Maar er speelt nog veel meer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:51

Niobe ik denk dat het niet abnormaal is om een lichte voorkeur te hebben hoor :)

Hoeveel mensen willen niet liefst eerst een zoon en dan een dochter?

Of 1 leuk meisje?

Niemand (haast niemand) wil een tweeling, dat is ook een voorkeur.

Niets om voor te schamen!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:51

Niobe schreef:
Shaggy09 schreef:

Je zult het vast niet per se gericht naar mij bedoelen, maar van het geen jongetje willen was niet geheel gemeend. Of in elk geval 1 van de minst belangrijke redenen om geen kinderen te willen voor mij. Ik zei het meer als grapje!
Maar het is wel zo dat mijn vriend en ik er wel eens over praten en áls er een kind zou moeten komen, hypothetisch gezien, dat we dan het liefst een meisje zouden willen. Daarmee kwamen we ook tot een conclusie dat kinderen gewoon sowieso geen optie zijn dan, aangezien we een voorkeur hebben. Dat vinden we inderdaad niet reëel.
Maar er speelt nog veel meer mee.

Nee ik had het niet tegen jou specifiek. Ik snap je ook wel, want ik zou het liefst een jongen willen mocht ik kinderen krijgen. Maar zou ze (voorlopig) ook echt niet willen. :P
Maar ik denk dat op het moment dat jou kinderwens echt zodanig sterk is dat je er het liefst zo snel mogelijk een wilt dat het geslacht je niet eens meer zoveel uitmaakt.
Natuurlijk zul je altijd je voorkeur hebben maar een jongen en een meisje zouden net zo geliefd moeten zijn ondanks de voorkeur.