Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Wacht ff: dus je moet alleen aan kinderen beginnen als je zeker weet dat je met een neuroblastoom kunt dealen? Jonguh...
Citaat:Dan heb jij geluk dat je goed kunt omgaan met je kind met ASS. Wat als het een neuroblastoom was geweest? Of verstandelijke handicap? Of een forse fysieke beperking, of heftige epilepsie?
safina schreef:Ze kunnen ook onder een bus komen. Eindigen in een TBS kliniek. Verkering krijgen met Peter Jan Rens.
Ik zou echt elk rampenscenario incalculeren voor je besluit er aan te beginnen.
Maaike_Indy schreef:Tuurlijk is het goed om je te bedenken dat er altijd "onregelmatigheden" in het leven zijn. Maar wanneer je elk rampscenario moet incalculeren begin je toch nergens meer aan? Dan kan je beter 's ochtends de deur niet meer uitstappen want misschien wordt je overreden door een dronken bestuurder. En misschien zelfs de trap niet meer oplopen want misschien val je er wel vanaf.
Ryder schreef:Tsja Hutcherson, dat heeft ie niet. En zo wel, hadden we daar ook wel een weg in gevonden.
Eerlijkgezegd snap ik niet wat je probeert te zeggen. Dat ASS meevalt vergeleken met een verstandelijke handicap of neuroblastoom? In dat geval: dat valt niet te vergelijken. ASS verschilt ook per persoon. En hoe je ermee omgaat ook.
Of wil je liever niet dat ik zeg dat met een handicap te leven valt?
NatasjavE schreef:Tja,..dan zou ik ook niet aan een relatie beginnen. Als je levenspartner eik wordt kan dat ook betekenen dat je carrière in het slop raakt.
Niobe schreef:NatasjavE schreef:Tja,..dan zou ik ook niet aan een relatie beginnen. Als je levenspartner eik wordt kan dat ook betekenen dat je carrière in het slop raakt.
Ja dat klopt, maar daar kun je bij weggaan. Wordt er ook scheef naar je gekeken, maar minder dan bij een kind.
Maar zonder flauwheid, jullie snappen toch wel gewoon wat Hutcherson bedoelt. Het is een van de dingen om in overweging te nemen voor je aan een kind begint. Daar moet je rekening mee kunnen en willen houden.
Ik zelf haak bijvoorbeeld al af bij de kans dat het een jongetje kan worden. Dus ik moet er al helemaal niet aan beginnen
MarcoBorsato schreef:Je hebt geen keus. Kinderen komen zonder garantie.
verootjoo schreef:Niobe schreef:
Ja dat klopt, maar daar kun je bij weggaan. Wordt er ook scheef naar je gekeken, maar minder dan bij een kind.
Maar zonder flauwheid, jullie snappen toch wel gewoon wat Hutcherson bedoelt. Het is een van de dingen om in overweging te nemen voor je aan een kind begint. Daar moet je rekening mee kunnen en willen houden.
Ik zelf haak bijvoorbeeld al af bij de kans dat het een jongetje kan worden. Dus ik moet er al helemaal niet aan beginnen
Nou sorry, maar ik heb er echt niet bij nagedacht dat mijn kind mogelijk een neuroblastoom krijgtDaar wil ik ook niet over nadenken en ik weet zeker dat ik dat niet kan handelen (welke ouder wel??) en dat ik zelf ook een beetje doodga als mijn kind komt te overlijden.
Ben je dan een slechte moeder ofzo
De kans dat het een jongen wordt is een stuk groter, dus als je dat niet aankan zou ik er idd niet aan beginnen
Hutcherson schreef:Het ging me in de verste verte niet over de aandoeningen, maar over het feit dat je als ouders een kind wilt inplannen in je toekomst en dan de pech heeft dat het een ziekte heeft die je hele toekomst en carriere plannen versperren.
Maar voor sommige mensen is een kind krijgen DE wens en DE toekomst.
En dat is prima. Maar laat je niet leiden door hormonen maar door verstand.
Shaggy09 schreef:Als je geen kind neemt omdat je geen jongetje of geen roodharige wilt dan denk ik dat je kinderwens toch niet zo reëel is. Een kind is een kind, en daar houd je van ongeacht het geslacht/uiterlijk/geaardheid etc.
Net zoiets als van die gasten die zeggen dat hun (toekomstige) zoontje geen homo mag worden. Zum kotsen.
Niobe schreef:Shaggy09 schreef:Als je geen kind neemt omdat je geen jongetje of geen roodharige wilt dan denk ik dat je kinderwens toch niet zo reëel is. Een kind is een kind, en daar houd je van ongeacht het geslacht/uiterlijk/geaardheid etc.
Net zoiets als van die gasten die zeggen dat hun (toekomstige) zoontje geen homo mag worden. Zum kotsen.
Je zult het vast niet per se gericht naar mij bedoelen, maar van het geen jongetje willen was niet geheel gemeend. Of in elk geval 1 van de minst belangrijke redenen om geen kinderen te willen voor mij. Ik zei het meer als grapje!
Maar het is wel zo dat mijn vriend en ik er wel eens over praten en áls er een kind zou moeten komen, hypothetisch gezien, dat we dan het liefst een meisje zouden willen. Daarmee kwamen we ook tot een conclusie dat kinderen gewoon sowieso geen optie zijn dan, aangezien we een voorkeur hebben. Dat vinden we inderdaad niet reëel.
Maar er speelt nog veel meer mee.