Prikkelbare darm syndroom, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Prikkelbare darm syndroom, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:00

Probactiol is een probiotica in capsule vorm, die maagsap resistent is en dus ook daadwerkelijk in je damen komt. En voeg dus de juiste bacteriën toe op de juiste plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:21

Maar hoe blijven die bacteriën dan leven? Want als die niet de juiste 'voeding' krijgen, verdwijnen ze weer uit de darmflora.
Als voorbeeld: iemand die altijd maar junkfood eet, heeft een hele andere darmflora als een veganist bijvoorbeeld. Stel dat ik als veganist dus de bacteriën van een junkfood eter in mijn darmen stop met een pilletje, maar ik eet vervolgens nooit junkfood, dan houden die bacteriën het niet vol in mijn darmen.
Snap je wat ik bedoel?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:19

Maar ik denk dat je dit dus ook altijd in combinatie met een juiste voeding moet doen en daar is dan dat FODMaP dieet voor, om de juiste bacteriën te stimuleren. Het is ook niet iets wat je in 4 weken oplost. Ik moest aan iig 1 jaar tot 1,5 jaar denken. En dan nog zullen er dingen zijn, wat ik zal moeten laten of iig minder kan hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:27

Renee1991 schreef:
Maar hoe blijven die bacteriën dan leven? Want als die niet de juiste 'voeding' krijgen, verdwijnen ze weer uit de darmflora.
Als voorbeeld: iemand die altijd maar junkfood eet, heeft een hele andere darmflora als een veganist bijvoorbeeld. Stel dat ik als veganist dus de bacteriën van een junkfood eter in mijn darmen stop met een pilletje, maar ik eet vervolgens nooit junkfood, dan houden die bacteriën het niet vol in mijn darmen.
Snap je wat ik bedoel?

Punt 1: graag eerst eventuele "gaten", wondjes, zweren etc in het damrslijmvlies dichten ( = een kuur glucosamine).

Punt twee: tegenwoordig zijn er allerlei technieken losgelaten op darmpreparaten, zodat bacteriën 'het maagzuur overleven'. Idd: maagsapresistente capsules, ook is er een poeder dat je moet oplossen, even laten staan en dan 'smorgens als eerste drinken: je maag plooit zich dan zo, dat het water meteen de darmen in gaat.

En onze oosterburen hebben hele protocollen mbt het opbouwen van darmflora, inclusief nare bacteriën die onder 'een biofilm' leven om zeep helpen, een bepaalde volgorde van de verschillende bacteriën zodat ze elkaar maximaal helpen, etc.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:53

Heeft iemand enig idee of kokosbloesemsuiker low fodmap is? Ik vind op internet zoveel verschillende antwoorden..dacht dat het wel kon maar ik word er super beroerd van (denk iig dat dat het is zou niet weten wat anders)

Iemand ervaring?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:26

Staat wel op de lijst als toegestaan, maar dat is bijv ook met aardbeien, maar die kan ik ook niet ongestraft eten. Dus zal per persoon verschillen wat je lijf wel of niet accepteert.
Als je wil testen, eerst een dag goed zijn, dan iet veranderen en alleen dat nemen, weet je direct of het daardoor komt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:22

Dat is ook niet helemaal uitsluitend. Ik kan in een goede periode eenmalig een tomatensaus eten, maar geen twee dagen achter elkaar. En twee keer in dezelfde week is ook gevaarlijk, maar ook afhankelijk van wat ik verder nog eet.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:33

Tibamar schreef:
Heeft iemand enig idee of kokosbloesemsuiker low fodmap is? Ik vind op internet zoveel verschillende antwoorden..dacht dat het wel kon maar ik word er super beroerd van (denk iig dat dat het is zou niet weten wat anders)

Iemand ervaring?

Volgens de Monash University app (de bedenkers van het FODmap dieet) is “Sugar, coconut” (is dat hetzelfde?) met 1 theelepel veilig, vanaf 3 theelepels in de oranje zone en 1 eetlepel in de rode zone!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:29

Ik kom even binnenvallen met goed nieuws *\o/*
Sinds maart gebruik ik dagelijks l-glutamine en het effect is bij mij echt groot. Ik heb een veel plattere buik, regelmatigere stoelgang, nauwelijks nog buikpijn/-krampen... Ook heb ik een paar voedingsmiddelen uitgesloten.
Ik wil het graag hier delen omdat er misschien ook anderen zijn die er iets aan hebben.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:36

xChanelx schreef:
Sinds maart gebruik ik dagelijks l-glutamine en het effect is bij mij echt groot. Ik heb een veel plattere buik, regelmatigere stoelgang, nauwelijks nog buikpijn/-krampen... Ook heb ik een paar voedingsmiddelen uitgesloten.
Ik wil het graag hier delen omdat er misschien ook anderen zijn die er iets aan hebben.

Mag ik vragen wat je hier voor gebruikt en hoe je het inneemt?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:40

Ja glutamine was bij mij ook de oplossing

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:07

Ik neem ook dagelijks l glutamine opgelost in een glas water op nuchtere maag. Ik slik er ook lactoferrine bij.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:02

Spytgnieskje schreef:
xChanelx schreef:

Mag ik vragen wat je hier voor gebruikt en hoe je het inneemt?

Ik gebruik deze, is zuivere poeder.
Ik doe 1 maatschepje (5 gram) per dag. Tijdstip maakt niet uit, als het maar een half uur vóór of twee uur ná een maaltijd. Ik doe het zelf 2 uur na het avondeten. Oplossen in een beetje koud water.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:55

Die gebruik ik ook. Een tip, neem die zonder smaak.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:10

Van baby af aan darmproblemen gehad. Echt ernstig, lag toen ik 2 was al eens weken daarvoor in het ziekenhuis. Bleef altijd tobben, de ene keer erger dan de andere, tot ik rond mijn 40e veganistisch ging eten, als snel nergens meer last van :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:47

Een algemene vraag hier: heeft het wel/niet drinken van voldoende water invloed?
Ik herken de ernstige buikpijn en andere symptomen trouwens ook.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:45

balance schreef:
Een algemene vraag hier: heeft het wel/niet drinken van voldoende water invloed?
Ik herken de ernstige buikpijn en andere symptomen trouwens ook.

Onvoldoende drinken kan idd tot verstopping leiden en dus ook buikpijn.

Ik heb mijn hele leven al heel veel gedronken, maar of dat met mijn darmen te maken heeft ? Mijn vader dronk ook zoveel en die had niks aan zijn darmen. Ik moet van de dokter iig gewoon zoveel drinken als mijn lichaam vraagt, ook als dat belachelijk veel is.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:25

Ik heb een vraagje
Ik at net een broodje salami maar die proefde raar. Had nog niet de helft opgegeten dus ben gestopt. Hoeveel moet je op hebben om een voedselvergiftiging te krijgen?
Ik weet dat dit een beetje off-topic is maar vroeg me dat gewoon af.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:32

Volgens mij kan 1 hap genoeg zijn. Maar zolang je geen klachten hebt, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:05

Ja het is ook net dus klachten zal ik nog niet hebben veronderstel ik

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:36

Afwachten dan maar of vinger in de keel, maar ik weet niet of dat nog helpt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:20

Quickly2003 schreef:
Ja het is ook net dus klachten zal ik nog niet hebben veronderstel ik

Niet elke hap voedsel die niet helemaal goed proefde levert direct een voedselvergiftiging op hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:08

Ik doe nu 4 weken intermitent fasting en Ik heb geen ongelukjes meer gehad. Ik heb nu sinds jaren weer redelijk vaste ontlasting.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:18

Ik heb sinds kort voor mezelf de oplossing! een roller met olie, echt perfect. Als ik buikpijn voel opkomen of het al heb, rol ik even rond mijn navel en de pijn trekt weg.. Hopelijk blijft dat zo. Heb de afgelopen jaren zoveel gebruikt en niets hielp, dus hopelijk dit nu eindelijk wel voor langere tijd!!!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:32

Hoi,

Ik wil iets met jullie delen. Het is een oud topic maar wie weet, leest iemand het nog en heeft iemand er wat aan.

Ik las wel eens mee in de hoop de gouden tip te vinden voor mijn moeder. Zij had ook last van haar darmen.

Ze slikt op advies van een arts om om de dag een simpele diarree remmer (Kruidvat) te slikken. Sindsdien heeft mijn moeder nergens meer last van.
Voor haar voelt het als een bevrijding.

Ik wil dit net jullie delen, wie weet kan dit ook voor iemand hier de oplossing zijn!