Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:55

Iris1702 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook niet dun hoor... weeg 80 kilo. Maar woog eerst 90 dus ben al trots zat.

vanavond aanmelden en eerste keer sporten bij Big Gym... vind dat zo doodeng.

Hebben we allemaal zo ervaren, maar je moet ergens beginnen toch?
Go for it!!

Sport al langer, maar ben verhuisd dus ga ergens anders sporten haha.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:22

Ik ben ook vorige maand van sportschool veranderd dus weet hoe het voelt ;)

Maanlicht

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:24

Hier hetzelfde. Ben eindelijk een beetje aan het aarden in m’n nieuwe sportschool, maar het is nog altijd wat onwennig of zo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:26

Ik heb ook stuk of vier sportscholen geprobeerd voor ik ergens een abonnement heb afgesloten. Prijs/openingstijden/faciliteiten kan je op internet prima opzoeken, maar sfeer en overige klanten niet. Nu wel een sportschool waar ik heel prima zit! Gezellige trainers en andere klanten met voldoende ruimte om zelf lekker bezig te gaan en waar nodig begeleiding. Ga deze missen als ik op termijn ga samenwonen met m’n vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:27

Ik vind het heel lastig om te bepalen wat ik een fijne sportschool vind. Ik heb een tijd fysiotherapie/personal training gehad bij een fijne gym hier in het dorp, maar dat is wel erg kleinschalig en als het druk is is het ook gelijk heel vol, ze hebben maar 1 rek ook. Ik sport nu bij de BasicFit en daar kan ik voorlopig sowieso niet vanaf, maar dat vind ik ook niet fijn. Ik was vandaag weer voor het eerst in een lange tijd en vond de sfeer gewoon echt klote, voel me er gewoon niet op mijn gemak. Heb een tijd bij een ladies only BF gespot en dat was qua sfeer aanzienlijk beter, maar daar was ook maar 1 rek en dat werd echt regelmatig drie kwartier bezet gehouden door vrouwen die er supersets aan het doen waren. Ik zou het liefst bij een HealthCity (of nog liever David Lloyd) gaan sporten, maar daar heb ik voorlopig het budget gewoon even niet voor. Misschien mooi vooruitzicht voor volgend jaar.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:32

Ik kom ook even meepraten. Nu het zomer is ben ik helaas amper in de sportschool te vinden, maar ik doe wel cardio en surf 2-5 uur per dag. Ik zou graag daarnaast ook nog krachttraining en yoga doen, maar ik kom vaak tijd te kort en ben ook bang teveel te doen.

Ik weeg 68kg bij een lengte van 1.75 met een vetpercentage van in de 30. Ik ben toch best gespierd, maar zoveel vet kan gewoon niet goed zijn. :n Het probleem zit bij mij in mijn verschrikkelijke eetgewoontes, dus ik ga dit topic als motivatie gebruiken om beter voor mezelf te zorgen.

Hier wat foto's van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:42

Vetpercentage van in de 30? Daar geloof ik niks van :oo
Wanneer heb je voor het laatst een meting gehad?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:46

Kwam vers van de weegschaal. 32.5% -O-

Edit: ik weet dat dat niet super betrouwbaar is, maar ben ik het verleden een keer door mijn PT gemeten (toen ik strakker en lichter was) en toen had ik nog 29% dus op zich is dit zo gek nog niet.
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 05-08-19 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:47

Lijkt mij ook aan de hoge kant hoor... idd eens een nieuwe huidplooimeting laten doen
Weegschaal gaf bij mij ook een ander beeld, huidplooimeting is veel betrouwbaarder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:49

Dat wil ik al een tijdje, maar ik wacht daar even mee totdat ik weer fitter ben. :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:51

Weegschaal gaf bij mij ook 32 aan, klopt niets van. Huidplooimeting heb ik nog nooit gedaan, wil ik wel graag een keer.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:56

Weegschaal gaf bij mij 30,7% aan. Vraag me toch af waar al dat vet zit dan hoor :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:00

Ohh ik zou ook liever een huidplooimeting willen. Volgens de weegschaal zit ik op 27% maar dit lijkt me sterk..

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:13

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn upperbody nu, wil nog verder droog trainen maar ben al erg tevreden! Ik ben heel stom pas veel later begonnen met benen trainen dus dat ziet er nog een stuk minder gespierder uit. Focus ligt nu dan ook wat meer daarop. Rug trainen blijft alsnog wel het belangrijkst voor mij.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:19

Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')
Bij het zien van de tweede foto van Flamehorse is het te zien; ik vind zo'n "uitstekend" botje bij schouders (volgens mij is dat je sleutelbeen nog) mooi staan. Zie dat vaker bij afgetrainde mensen maar bij mezelf is het niet aanwezig. Heb gewoon een normale ronde schouder zeg maar :+ Is zoiets zichtbaar te maken door te trainen of is dat gewoon je bouw? Echt super vaag dit, maar vraag me dat al lang af en hoop dat iemand het begrijpt :P

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:21

Castilja schreef:
Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')
Bij het zien van de tweede foto van Flamehorse is het te zien; ik vind zo'n "uitstekend" botje bij schouders (volgens mij is dat je sleutelbeen nog) mooi staan. Zie dat vaker bij afgetrainde mensen maar bij mezelf is het niet aanwezig. Heb gewoon een normale ronde schouder zeg maar :+ Is zoiets zichtbaar te maken door te trainen of is dat gewoon je bouw? Echt super vaag dit, maar vraag me dat al lang af en hoop dat iemand het begrijpt :P

Ik denk trainen? Mijn schouders hebben meer 'contour' gekregen sinds dat ik begon met naar de sportschool gaan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:22

Volgens mij is dat gewoon haar delt, een spier dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:23

Meestal worden dat soort dingen duidelijker zichtbaar als je vetpercentage lager wordt. Je kan de spieren er omheen trainen zodat ze meer gedefinieerd zijn, maar net als met een zichtbaar sleutelbeen gaat het voor een groot deel om een lager vetpercentage.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:24

Luca03 schreef:
Ik ben 1m77 en weeg momenteel 59,5 kg. Ik kom van 63 kg. Ik voel het ook wel in mijn broeken :+ .
Moet wel zeggen dat ik momenteel ook vakantiewerk doe waarbij ik bijna een hele dag rechtsta/rond loop dus dat dit ook wel invloed zal hebben.
Ben nog maar een maand bezig met echt actief sporten

Meelezer hier die zichzelf probeert te motiveren tot betere bovenarmen en buik.
Waar dat tot een jaar of 5 terug nog redelijk vanzelfsprekend was voel ik me langzaam een blobje worden ondanks dat het met het gewicht wel goed zit.

Naieve vraag wellicht, maar zou je bij spieropbouw juist niet zwaarder moeten worden dan lichter? Of doe je veel uithoudingssport?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:26

Dank voor de snelle reacties! Heb momenteel een vetpercentage waar het enigszins zichtbaar zou moeten zijn naar mijn inschatting, maar train dat gebied nooit dus zal daar gewoon mee te maken hebben. Ik weet wat me te doen staat }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:26

Sizzle schreef:
Luca03 schreef:
Ik ben 1m77 en weeg momenteel 59,5 kg. Ik kom van 63 kg. Ik voel het ook wel in mijn broeken :+ .
Moet wel zeggen dat ik momenteel ook vakantiewerk doe waarbij ik bijna een hele dag rechtsta/rond loop dus dat dit ook wel invloed zal hebben.
Ben nog maar een maand bezig met echt actief sporten

Meelezer hier die zichzelf probeert te motiveren tot betere bovenarmen en buik.

Naieve vraag wellicht, maar zou je bij spieropbouw juist niet zwaarder moeten worden dan lichter? Of doe je veel uithoudingssport?

Ik kom me er even tegenaan bemoeien: door onze hormoonsamenstelling is het bij vrouwen echt heel onwaarschijnlijk om snel aan te komen in spier bij krachttraining. Als je heel hard traint is gemiddeld 3 kilo op een jaar zo'n beetje het maximum (is een gemiddelde natuurlijk). Al helemaal als je er niet bij bulkt val je gewoon af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:28

Aha, een hartnekkig sprookje dus, thanks voor het bemoeien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:30

Sizzle schreef:
Aha, een hartnekkig sprookje dus, thanks voor het bemoeien :D

Het kan wisselen hoor, het is super afhankelijk van hoe veel testosteron je aanmaakt. Vrouwen die meer testosteron aanmaken zullen makkelijker aankomen in spier, maar dan nog moet je bij zware krachttraining echt bulken om makkelijk aan te kunnen komen in spier. Ik lees heel vaak dat mensen die sporten super snel roepen dat ze vast aangekomen zijn in spier als ze 3 kilo zwaarder zijn, maar de kans is gewoon heel klein dat dat echt zo is. Vooral omdat je vetpercentage eerst echt zal moeten zakken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:32

Wat Emma zegt, en heel veel vrouwen (of mensen in het algemeen) trainen daar ook niet hard genoeg voor. 9 van de 10 keer zul je inderdaad niet echt significant spiermassa opbouwen, wat gewicht betreft althans.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:33

Ik kom stiekem meelezen. Ik doe weinig aan krachttraining maar zou het wel meer willen oppakken maar ik weet nooit zo goed waar ik moet beginnen. Moet vooral benen trainen.

Een vraagje; hoe doen jullie het met kleding in het dagelijkse leven. Ik heb een behoorlijke schouderpartij ontwikkeld waardoor veel kleding heel strak om mijn schouders heen zit. oncomfortabel dus. Maar bij nieuwe kleding is het probleem vaak dat het in de schouders goed zit maar het verder als een hobbezak eromheen valt.Oftewel de maat is eigenlijk weer net te groot :( Iemand hier toevallig tips voor?