Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Men neme sterilon, haalt de oorbellen er uit, ontsmet ze en steekt ze terug, maar nu de grote in het geïrriteerde (echt ontstoken kun je nog niet zeggen, dan wordt het echt rood en dik en pijnpijk) gat. Dit kun je prima zelf doen. En dan ontsmet je nog 1-2 keer en blijft er verder af.
Overigens heb ik 34 jaar geleden gewoon oorbellen laten schieten, 1 voor 1, en ik was toen 6. En je moest toen juist wel ontsmetten en draaien. Dus ook al zijn de inzichten misschien veranderd, het is niet dat het oude meteen volledig fout is. Schieten wordt nog steeds veel gedaan hoor.
Citaat:Sterilon, Dettol, allerlei cremes en zalfjes en andere sprays... doe maar niet. Tenzij het specifiek bedoeld is voor de genezing van piercings (of tattoos), zullen al deze middelen vaak meer kwaad dan goed doen. Sterilon en alcohol drogen uit en veroorzaken irritaties, dus laat ze lekker staan.
SusanH schreef:Je kan ook dettol nemen.
Citaat:Niet gebruiken rond de ogen, oren, neus of mond.Niet gebruiken op grote delen van het lichaam ofop een gevoelige huid. Bij inslikken de mond spoelen en veel water of melk drinken. Bij onopzettelijk contact met de ogen, oren, neus of mond,goed spoelen met koud water. In beide gevallen wordt aanbevolen om een arts te raadplegen.
Suzanne F. schreef:Mondy schreef:Sterilon wordt overal afgeraden. Gebruik dat alsjeblieft niet..
Waarom dan? Het ontsmet super goed. Werkt hier geweldig als ik wat gevoelige of rode oorbelgaatjes heb.
germie schreef:En gewoon alcohol 70% dan? Want dat gebruik ik voor van alles en nog wat. Dettol om te ontsmetten nooit gebruikt.
Je kunt het ook natuurlijk proberen: honingzalf. Maar goed, dat plakt zo op een oorlel.
Citaat:Hier nog iemand die al vanaf jonge leeftijd sterilon gebruikt bij net gezette oorbellen. Werkt prima! Elke maand haal ik alle oorbellen eruit en maak ze schoon (zeep, talg, e.d. eraf) en spuit ze in met sterilon. Mijn oorgaatjes spuit ik daar ook mee in, dan oorbellen er weer in, eventueel nog een spriets en dan klaar. Nergens last van. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met of iemand gevoelig is voor een bepaald stofje of niet.
Trui schreef:de zwelling is al iets minder. vannacht werd ik wakker en t knopje zat er zo ver in dat ik m aan de voorkant niet eens meer voelde.... goed ontsmet en weer eruit geduwd. derest van de dag goed gedaan. vrijdag/zaterdag terug naar de juwelier.