oorknopje in oorlel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:06

Sterilon wordt overal afgeraden. Gebruik dat alsjeblieft niet..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:17

germie schreef:
Men neme sterilon, haalt de oorbellen er uit, ontsmet ze en steekt ze terug, maar nu de grote in het geïrriteerde (echt ontstoken kun je nog niet zeggen, dan wordt het echt rood en dik en pijnpijk) gat. Dit kun je prima zelf doen. En dan ontsmet je nog 1-2 keer en blijft er verder af.

Overigens heb ik 34 jaar geleden gewoon oorbellen laten schieten, 1 voor 1, en ik was toen 6. En je moest toen juist wel ontsmetten en draaien. Dus ook al zijn de inzichten misschien veranderd, het is niet dat het oude meteen volledig fout is. Schieten wordt nog steeds veel gedaan hoor.

En omdat ze vroeger aderlaten bij alles wel een goed idee vonden moeten we dat nu ook maar weer gaan instellen? :')

Kan je de oorbel van je eerste gaatje er niet in doen? Dan laat je dat gaatje even leeg. Verder niet teveel aanzitten, je lijf kan heel veel zelf oplossen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:35

Mondy schreef:

Waarom dan? Het ontsmet super goed. Werkt hier geweldig als ik wat gevoelige of rode oorbelgaatjes heb.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:58

Citaat:
Sterilon, Dettol, allerlei cremes en zalfjes en andere sprays... doe maar niet. Tenzij het specifiek bedoeld is voor de genezing van piercings (of tattoos), zullen al deze middelen vaak meer kwaad dan goed doen. Sterilon en alcohol drogen uit en veroorzaken irritaties, dus laat ze lekker staan.

Sterilon is heftig rotspul. Nu heb ik er een allergie voor dus zal t sowieso niet gebruiken, maar voor mij niks anders meer dan zoutoplossing.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:12

@Liselot

Dat stelde ik ook voor maar die zijn natuurlijk net zo lamg

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:12

Trui schreef:
@Liselot

Dat stelde ik ook voor maar die zijn natuurlijk net zo lamg

Ja maar zijn groter en van die weet je zeker dat je er niet allergisch op reageert

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:22

germie schreef:
Men neme sterilon,

ehhh is al enkele tijd niet meer te verkrijgen en was alleen bedoeld ter voorkoming van een ontsteking en mocht niet op al ontstoken huid/wond gebruikt worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:34

En gewoon alcohol 70% dan? Want dat gebruik ik voor van alles en nog wat. Dettol om te ontsmetten nooit gebruikt.

Je kunt het ook natuurlijk proberen: honingzalf. Maar goed, dat plakt zo op een oorlel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:36

70% ethanol is in principe om oppervlakken en materialen mee te ontsmetten, geen huid of lichaamsdelen

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:47

Sterilon is prima om de oorbellen zelf mee te ontsmetten. Maar niet op je huid gebruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:35

Je kan ook dettol nemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:46

SusanH schreef:
Je kan ook dettol nemen.

Gebruiksaanwijzing:
Citaat:
Niet gebruiken rond de ogen, oren, neus of mond.Niet gebruiken op grote delen van het lichaam ofop een gevoelige huid. Bij inslikken de mond spoelen en veel water of melk drinken. Bij onopzettelijk contact met de ogen, oren, neus of mond,goed spoelen met koud water. In beide gevallen wordt aanbevolen om een arts te raadplegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:52

Maar je doet het op je oorlel. Niet in je oor. Als je een gaasje gebruikt kan dat prima

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:08

Hoe is het vandaag?
Wat heb je nu gedaan naar aanleiding van alle tips?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:23

Suzanne F. schreef:
Mondy schreef:

Waarom dan? Het ontsmet super goed. Werkt hier geweldig als ik wat gevoelige of rode oorbelgaatjes heb.

Hier nog iemand die al vanaf jonge leeftijd sterilon gebruikt bij net gezette oorbellen. Werkt prima! Elke maand haal ik alle oorbellen eruit en maak ze schoon (zeep, talg, e.d. eraf) en spuit ze in met sterilon. Mijn oorgaatjes spuit ik daar ook mee in, dan oorbellen er weer in, eventueel nog een spriets en dan klaar. Nergens last van. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met of iemand gevoelig is voor een bepaald stofje of niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:24

germie schreef:
En gewoon alcohol 70% dan? Want dat gebruik ik voor van alles en nog wat. Dettol om te ontsmetten nooit gebruikt.

Je kunt het ook natuurlijk proberen: honingzalf. Maar goed, dat plakt zo op een oorlel.

Oh, die gebruik ik ook wel eens als mijn flesje sterilon leeg is. Ik gebruik voor heel veel zaken 70% alcohol, ook voor wondjes. Werkt ook prima bij mij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:35

Citaat:
Hier nog iemand die al vanaf jonge leeftijd sterilon gebruikt bij net gezette oorbellen. Werkt prima! Elke maand haal ik alle oorbellen eruit en maak ze schoon (zeep, talg, e.d. eraf) en spuit ze in met sterilon. Mijn oorgaatjes spuit ik daar ook mee in, dan oorbellen er weer in, eventueel nog een spriets en dan klaar. Nergens last van. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met of iemand gevoelig is voor een bepaald stofje of niet.

Ik ook en ook wondjes met sterilon of 70% alcohol.
En daarna honingzalf. Oorbellen draag ik niet meer, maar inderdaad, die gingen gewoon even in de sterilon of 70% toen ik ze nog wel droeg.

En vroeger was sterilon dus de norm.

Maar ik ben wel benieuwd wat de ts gedaan heeft of nu doet.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 15:59

de zwelling is al iets minder. vannacht werd ik wakker en t knopje zat er zo ver in dat ik m aan de voorkant niet eens meer voelde.... goed ontsmet en weer eruit geduwd. derest van de dag goed gedaan. vrijdag/zaterdag terug naar de juwelier.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:02

Alsjeblieft niet sterilon, alcohol en dat soort troep gaan gebruiken. Dat irriteert de wond alleen maar.

Je kan het prima gebruiken om je oorbellen te ontsmetten maar niet de gaatjes zelf.

Vroeger werden helix piercings ook geschoten maar daar kan je kraakbeen van breken. Betekent niet dat omdat het vroeger gedaan wordt het nu ook maar kan. Nee nu weten we beter

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:03

Trui schreef:
de zwelling is al iets minder. vannacht werd ik wakker en t knopje zat er zo ver in dat ik m aan de voorkant niet eens meer voelde.... goed ontsmet en weer eruit geduwd. derest van de dag goed gedaan. vrijdag/zaterdag terug naar de juwelier.

Heeft een juwelier wel een langere oorbel? Zou toch bij een piercer langsgaan voor een langer staafje

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 16:04

nou is niet de lengte ben ik bang want hij staat nu gewoon weer goed ‘boven’ mn oor uit. knopje is gewoon te klein dus k wil n grotere

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:13

Als je aan neusspray voor kinderen kan komen dan kan je dat goed gebruiken ts

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:24

Oorbellen omwisselen vind ik een slim idee!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 17:01

ik schijt in m’n broek :’) voor of na het douchen doen? of tijdens?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:04

Tijdens zou ik niet aanraden, ben al regelmatig oorbellen verloren in het doucheputje :+