Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:21

Ik ben gister na een 1,5 jaar ook maar weer gaan skeeleren.

Vorig jaar m'n enkelbanden ingescheurd. Ondanks m'n hoge stevige schoenen toch nog erg veel last er van na een stukje skeeleren. Nu zelfs weer zo veel last dat elke pas weer zeer doet.

Iemand ervaring met skeleren met brace om? Kan dat, krijg je dan geen druk plekken?

Toch gister genoten van het rustige rondje. 19 km in een uur en 20 min.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:56

Ik heb jaren geleden weleens geskate met brace om, ik vond het niet heel fijn. En hoewel ik voorheen dus ook veel last van mijn enkel kreeg tijdens het skaten, heb ik dat met mijn huidige skates totaal niet meer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:02

kosseh schreef:

Vorig jaar m'n enkelbanden ingescheurd. Ondanks m'n hoge stevige schoenen toch nog erg veel last er van na een stukje skeeleren. Nu zelfs weer zo veel last dat elke pas weer zeer doet.

Iemand ervaring met skeleren met brace om? Kan dat, krijg je dan geen druk plekken?

Mss is curetape een optie. Gebruik ik weleens.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:27

kosseh schreef:

Misschien rustiger opbouwen? Meteen 19km is ook wel erg veel.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:41

Hoe hebben jullie opgebouwd?

2x per week x minuten?
3x per week? etc?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:17

Ik vind 19 km in een keer ook wel ver hoor, zeker met een blessure!

Opbouwen doe ik niet echt, ga ook niet een vast aantal keer per week ofzo. Probeer wel 2 a 3 keer te gaan maar dat lukt niet altijd. Maar probeer dan wel steeds iets verder te gaan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:48

Nee, niet opgebouwd. Ik heb een mooi rondje van 6km met alleen maar gladde platte wegen en geen verkeer.

1 keer per week doe ik die twee keer
2 keer per week doe ik die 1 keer

Moet nog een ander rondje gaan verzinnen. Nu vind ik het een fijn rondje maar dat zal op een punt ook gaan vervelen denk ik. :')

Maar de eerste keer 19km lijkt mij ook te veel van het goede.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:06

Ik begon vorige week met een rondje van 4,5km en nu zit ik meestal rond de 13 km. Ik plan eigenlijk nooit een vast rondje, ik zie altijd wel waar ik heen ga.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:36

Ik heb vanochtend 7,5 km geskeelerd, voor mij is dat een record :')

Lekker een korte broek aan en gaan! Had wel een stuk tegenwind en daar werd ik me toch een partij chagrijnig van _O- maar dat heb ik op de fiets ook altijd, hou gewoon niet van wind haha.
Afbeelding

Merk wel dat ik stukken minder angstig ben op deze skeelers dan op m’n oude, wegdek en bruggetjes enzo maak ik me allemaal niet zo druk om. Heb wel nieuwe wielen besteld want vind die er nu onder zitten vrij zacht. Maar ben echt blij met m’n skeelers! Zitten echt heerlijk <3 en ze gaan alleen maar lekkerder zitten omdat de schoen naar je voet vormt! Echt fijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:53

Heeerlijk! Leuke kleurtjes ook. :D

Ik wil morgen ook weer gaan (vanavond hardlopen) maar mijn voet is helemaal open door die nieuwe skates... -O- Ik was gisteren nog geweest en toen had ik ook al blaren van de vorige keer maar ik wil graag iets van beweging hebben elke dag. Dus ik dacht: fiets it. Klein rondje van 6km kan geen kwaad. Nou, wel dus. :') Een pijn......

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:54

Ja ik heb ook een blaar :') En toch zitten ze lekker :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:05

Bedankt voor de tips. Denk dat ik maar ga kijken of m'n brace er inpast.

Met basketbal, schaatsen(lage schaatsen) en zelfs soms bij de paarden draag ik die. Dacht dat het met een hoge strakke schoen niet hoefde, maar helaas.

Opbouwen heb ik nooit gedaan... elk jaar begin ik met dit rondje. Na de 1ste km voel ik m'n enkel al. Maar die voel ik ook wanneer ik gewerkt heb.
Heb ook niet het idee dat opbouwen hoeft. Geen spierpijn of iets ervan.

Balen dat je voet nu openligt Neverland :(

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:11

kosseh schreef:
Bedankt voor de tips. Denk dat ik maar ga kijken of m'n brace er inpast.

Met basketbal, schaatsen(lage schaatsen) en zelfs soms bij de paarden draag ik die. Dacht dat het met een hoge strakke schoen niet hoefde, maar helaas.

Opbouwen heb ik nooit gedaan... elk jaar begin ik met dit rondje. Na de 1ste km voel ik m'n enkel al. Maar die voel ik ook wanneer ik gewerkt heb.
Heb ook niet het idee dat opbouwen hoeft. Geen spierpijn of iets ervan.

Balen dat je voet nu openligt Neverland :(

Je doet nooit opbouwen, maar hebt het 1,5 jaar niet gedaan en pas vorig jaar je enkelband gescheurd, toch?

Dus je hebt nooit eerder hoeven opbouwen omdat je lijf toen gezond was. Skeeleren is een beweging die je anders niet maakt. Dus ja, daar kun je ook na 1km al wat van voelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:04

Zo mijn nieuwe wielen zitten eronder, wat een rot klusje is dat toch steeds.

Afbeelding

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:02

Ohhh, ik zou toch ook eigenlijk wel heel erg graag weer willen beginnen!
Al een beetje rond gekeken op het internet, maar helaas staat er tweedehands niet echt iets in de buurt in maat 39 te koop.
Vind het toch wel weer lastig om zoiets op de gok te kopen, maar misschien dat als ik ze voor een leuk prijsje kan vinden dat ik het maar gewoon moet proberen.. :j

Ik woon alleen in een heuvelrijk gebied (bij Arnhem) en moet hoe dan ook vanaf mijn huis altijd een stuk naar beneden.
Even kijken hoe ik dat ga overleven. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:29

Blue_Flower, m'n enkel was de vorige keer skeeleren nog goed.
Nu heb ik met skeeleren niet opgebouwd, maar schaatsde ik wel vaak tot de banen dicht gingen.

Warboel, vind je skeelers erg mooi! Hoe groot zijn je weeltjes?

Chanelle14, bergje af moet je een beetje vaardigheid in krijgen. Erna is het prima te doen.
Woon zelf aan de kust, om rondje te maken moet ik de zeedijk op en af en door de duinen, ook heuveltjes genoeg.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:37

Zijn 100 mm :j

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:52

Ik draag alleen polsbeschermers (gedeeltelijk over je handpalm). Ik moet er niet aan denken een keer door een misser schaafwonden te krijgen. Allleen je vingers zijn dus niet beschermd en handschoenen vind ik zwaar overdreven (en warm).
Gisteren eerst een stuk wind mee gedaan, price of cake natuurlijk en toen hetzelfde stuk terug met tegen/zij wind voor de conditie.

Oeh Chanelle bergje af lijkt me lastig. Misschien iemand mee met de fiets zodat je je mee kan opdient rem?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:04

Ik ga denk ik voor de lantaarnpaal techniek :') .

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:38

chanelle14 schreef:
Al een beetje rond gekeken op het internet, maar helaas staat er tweedehands niet echt iets in de buurt in maat 39 te koop.
Vind het toch wel weer lastig om zoiets op de gok te kopen, maar misschien dat als ik ze voor een leuk prijsje kan vinden dat ik het maar gewoon moet proberen.. :j

Ik woon alleen in een heuvelrijk gebied (bij Arnhem) en moet hoe dan ook vanaf mijn huis altijd een stuk naar beneden.

En bij de kringloopwinkels?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:24

Net 16 km gerolschaatst. Zusje en ik op onze schaatsen, vriend van mijn zus op de skeelers!

Ik heb al zeker een jaar die schaatsen niet aangehad, dus het was effe wennen. Maar die bewegingen gaan automatisch, dus het viel mee.
Laatste stuk was het asfalt echt schijt gewoon, niet te doen!!

Maargoed!

Hier even een foto :+ We stonden daar even stil want er was een geit aan het bevallen en de eigenaren waren niet thuis :=

Afbeelding

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:30

zigranta schreef:
chanelle14 schreef:

En bij de kringloopwinkels?

Zat ik inderdaad ook al aan te denken! Misschien dat ik morgen tijd heb om langs eentje te gaan.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:44

Hier na 3 keer mijn skeelers te hebben terug gestuurd naar de winkel afgelopen jaar ze eindelijk 'goed' terug gekregen! Ze maken wel nog wat lawaai, maar rollen soepel! Ik heb skates van K2.
Ben nu vooral noeuwe routes aan het zoeken die fijn skaten in mijn nieuwe buurt. Soms met een vriendin (op 1.5m) of mijn vriend gaat mee op de fiets. Ik ga van te voren met de fiets op pad om te kijken hoe de weg is, ik heb een gruwelijke hekel aan slecht asfalt..

Een paar weken terug ben ik flink onderuit gegaan, nu toch ook maar knie en elleboogbeschermers besteld. Ik had altijd alleen polsbescherming om. Wat voor bescherming gebruiken jullie?

Mijn rondje van gisteren:

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:53

Ohh wat leuk dit! Mag ik ook meepraten? Ik ben sinds vorige week ook weer aan het skeeleren na jaren. Ik heb wel snel last van verzuring in mijn onderrug, maar hopelijk wordt dat vanzelf minder. Doe nu dus nog kleine stukjes van rond de 6 km.
Ik woon in Den Haag (Scheveningen) en het is echt lastig om hier fatsoenlijke fietspaden te vinden en routes met zo min mogelijk stoplichten.. dan heb ik net een lekker tempo en moet ik weer stoppen en lang wachten..
en het waait hier heel vaak intens hard, dus dat is ook niet echt lekker :+
Even het weerbericht checken wanneer de wind wat gaat liggen.

Dit was mijn laatste rondje van vorige week geloof ik:
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:43

Ik gebruik standaard knie- en polsbeschermers. Maar skeeler ook eigenlijk altijd met korte broek aan, dus als ik dan zou vallen dan heb ik geen huid meer over haha. Ik zie zoveel mensen hier in de buurt skeeleren zonder bescherming, dan denk ik echt van hoe dan. Ik heb zoveel gebroken polsen in mijn kinderjaren gezien door skeeleren....

Welke app gebruiken jullie om je route te tracken? Ik gebruik nu runkeeper op stand ''schaatsen'' :')