Citaat:
Mensen zijn zo gewend om constant maar door te gaan, dat pauzes nemen wanneer het moet bijna onmogelijk is. Ik wilde ook echt heel graag een tussenjaar nemen. Maar dat heeft gevaren: ik ben school al beu (heeft niets met de soort opleiding te maken. Ik vind de opleiding echt heel erg leuk). Als ik dus een jaar zou stoppen met school, is de kans groot dat ik nooit meer naar school wil. Ennehh, wat moet ik in dat jaar gaan doen? Mijn ouders willen dan dat ik ergens ga werken. Krijg ik nog mijn pauze niet.
Bwahhh... Dat zal best wel meevallen hoor. Ik was school 'ook beu' (hoewel ik de structuur in het weekend zelfs al miste). Maar ik kan je met zekerheid zeggen; als je een jaar 'thuis zit', dan begin je school echt wel te missen. Of je mist het alleszins om actief met iets bezig te zijn. Want ik was echt wel een luilak.

Ik ging door de week 's middags met wat honden wandelen (meestal twee) en had af en toe wat oppashonden bij mijn thuis. Daarna zat ik thuis achter mijn laptop, ben verslaafd geraakt aan de sigaretten, daarna weer gestopt met roken,...
En ja, ik kreeg van alle kanten te horen toen ik mijn tussenjaar wou doen 'dan begin je nooit meer opnieuw met school'. Echt, de grootste bullsh*t ooit. Als je naar mijn mening na een tussenjaar niet meer met school kan/wilt beginnen, dan had je het waarschijnlijk later toch wel opgegeven/gestopt.
Ik ben dit jaar dus naar de hogeschool gegaan en het voelde gewoon normaal. Het voelde niet vreemd, ik kon nog gewoon dingen leren en onthouden als ervoor.
Wel krijg je veel commentaar vanuit je omgeving, daar moet je tegen kunnen. Maar koppig zijn kan dus zeker zijn voordelen hebben. Want ondanks alle commentaar en belachelijke opmerkingen heb ik mijn zin doorgezet en daar ben ik blij mee. Het is jouw leven, anderen moeten niet voor jou bepalen wat je moet doen.
Toen ik uit de instelling kwam en ik twijfelde om terug naar school te gaan zei iemand tegen mij 'Wat is één jaar nu op een mensenleven?' En zo denk ik er nu ook over. Later heb je nog tijd genoeg om je kapot te werken, ik doe het op mijn eigen tempo.
Wel vervelend dat je ouders dan per se willen dat je gaat werken. Nuja, dat willen/verwachten de meeste wel denk ik. Vooral mijn vader was zo en van mijn oma kreeg ik ook te horen dat er 'niks in mij zit' omdat ik niks deed. Tja... Ze kunnen je uiteindelijk niet dwingen.
Maar anders moet je een middenweg zoeken en halftijds gaan werken? Of zoals ik deed; met de honden op pad. Daar verdiende ik niet veel mee, maar ik was overdag toch zeker wel 4 uurtjes weg wat het gezaag over 'geen werk hebben' wel al wat beperkte geloof ik.
Welkom Jolliegirl!
Citaat:
Ergens voor gaan, en 3 weken later er weer helemaal klaar mee zijn??
Drie weken, damn, dat vind ik zelfs al lang.

Maar nee, ik herken het inderdaad. Of dan ben ik even iets te hard met iets bezig en dan kan ik het echt niet meer zien gewoon.
Over het laatst had ik zoiets met de Enneagram persoonlijkheidstest. Echt ongelooflijk interessant. Dagenlang mee bezig geweest, op een forum aangemeld,... Heel veel gelezen op het forum maar uiteindelijk was ik gewoon te moe om nog te reageren daar.

En nu heb ik het ondertussen al weken niet meer aangeraakt.
Zelfde met mountainbiken, wil daar heel graag mee beginnen en heb zo mijn momentjes maar het komt er gewoon niet van... Het zou wel motiverend zijn als ik iemand mee kon nemen.
Purny, je kan toch gewoon op vakantie gaan? Ik ga binnenkort ook naar Spanje en ik heb geen zin om die dingen te regelen voor mijn medicatie mee te mogen nemen. Dan laat je die toch gewoon thuis? Normaal krijg je van die medicatie geen afkickverschijnselen dus dat moet echt wel lukken.
Het is net belangrijk om af en toe wel een pauze te nemen van de medicatie, dan voel je je inderdaad beter. Toen ik mijn medicatie pas gebruikte ben ik er echt wel soort van mentaal 'verslaafd' aan geweest. Maar dat vind ik niet zo onlogisch.