Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Een tandenborstel afwijzen vanwege het borsteltje? Zo duur zijn die opzetborstels niet zeker als je bijvoorbeeld Kruidvat eigen merk neemt. Die passen gewoon op Oral B. Ik vind 37 euro spotgoedkoop voor een elektrische tandenborstel met timer en indicator voor te hard poetsen.
pien_2010 schreef:Janine1990 schreef:Fruit en groente stuks!Peindumaitre, minder suiker en minder snoepen en dan 7 stuks fruit op een dag aanraden???
Vers fruit daar gaat het lichaam anders mee om als met al die toegevoegde suikers in al die koekjes, snoepjes en witte suiker. Koekjes en snoepjes vervangen door groente en fruit (7 stuks per dag groente en fruit totaal en niet zoals jij zegt 7 stuks fruit).
Dit advies heb ik van een diëtiste voor mijn eigen lichaam en ik voel me echt stukken beter (doe nog meer hoor).
LoveGlove schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik wil juist zo min mogelijk uit ‘een potje’ halen. Je zult me ook echt niets zien slikken totdat het echt MOET. En een medisch persoon het heeft gezegd. Mam zei vanmorgen ook al: je zal wel antibiotica krijgen. Ik heb dan zoiets: waarom zou je voor alles antibiotica krijgen? Weet je wel niet hoe slecht dat kan zijn? Ook zoiets als een paracetamol. Mijn ouders nemen er bij een klein beetje hoofdpijn al meteen 2. Alsof het snoepjes zijn. Ik raak ze niet aan totdat de pijn gewoon echt ondraaglijk is. En vitamine pilletjes behandel ik dus hetzelfde. Behalve B12. Maar ik heb ook voor meerdere redenen gekozen om vegetatiër te worden, waar mijn eigen gezondheid als een reden telt. Ik ga binnenkort toch een keertje bloed prikken. Dan kom ik er wel achter of ik extra vitaminen moet slikken. Ik eet liever fruit dan vitaminen pilletjes. Dat betekent dus wel dat ik gewoon beter moet poetsen. Zo simpel is het.
Citaat:Grootste minerale verliezers
Natrium
Snijbonen (bijna 100 procent afname)
Kalium
Spinazie: van 490 naar 230 mg (afname 53 procent)
Aardappels: 568 naar 360 mg ( afname 36 procent)
Fosfor
Spinazie: van 93 naar 28 mg (afname 70 procent)
Aardappels: van 0.15 naar 0.08 mg (afname 47 procent)
Magnesium
Wortels: van 12 to 3 mg (afname 75 procent)
Calcium
Broccoli: van 160 naar 40 mg (afname 75 procent)
Lente-ui:van 135 naar 35 (afname 74 procent)
IJzer
Spinazie: van 4 naar 1.6 (afname van 60 procent)
Koolraap: van 0.35 naar 0.1 (afname 71 procent)
Koper
Spinazie: van 0.26 naar 0.01 (afname 96 procent)
Waterkers: van 0.14 naar 0.01 (afname 93 procent)
Bron: http://tekstproducties.nl/wordpress/?p=697
LoveGlove schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik wil juist zo min mogelijk uit ‘een potje’ halen. Je zult me ook echt niets zien slikken totdat het echt MOET. En een medisch persoon het heeft gezegd. Mam zei vanmorgen ook al: je zal wel antibiotica krijgen. Ik heb dan zoiets: waarom zou je voor alles antibiotica krijgen? Weet je wel niet hoe slecht dat kan zijn? Ook zoiets als een paracetamol. Mijn ouders nemen er bij een klein beetje hoofdpijn al meteen 2. Alsof het snoepjes zijn. Ik raak ze niet aan totdat de pijn gewoon echt ondraaglijk is. En vitamine pilletjes behandel ik dus hetzelfde. Behalve B12. Maar ik heb ook voor meerdere redenen gekozen om vegetatiër te worden, waar mijn eigen gezondheid als een reden telt. Ik ga binnenkort toch een keertje bloed prikken. Dan kom ik er wel achter of ik extra vitaminen moet slikken. Ik eet liever fruit dan vitaminen pilletjes. Dat betekent dus wel dat ik gewoon beter moet poetsen. Zo simpel is het.
Niece schreef:Je kan er hele verhalen van maken LoveGlove, dat verandert de situatie nu alleen niet. Ik heb er geen verstand van maar als vitaminen helpen neem ze dan! Zoek uit hoe je ze binnen kan krijgen en haal ze anders uit een potje.
Geef het verkeerde opzetstukje weg aan iemand die het wel gebruikt en haal zelf degene die je wil gebruiken. Is er geen verspilling en raak jij van je verschrikkelijke probleem af. Ik wil je probleem niet bagatelliseren maar doe er wat aan als het echt zo erg is als je denkt dat het is. Naar mijn idee is dit nu een hoop geschreeuw om iets wat nog prima opgelost kan worden. Los je dit niet op dan wordt het inderdaad een ernstig probleem.
LoveGlove schreef:En mijn hele lichaam is enorm gevoelig. Mijn buitenkant en binnenkant letterlijk en figuurlijk. Ik ben er dus achter gekomen dat een deel van mijn acné komt door vlees. Dat is een van de redenen waarom ik bijvoorbeeld vegetariër ben geworden. Ik eet nu ook veel minder zuivel als eerst. Vandaar de sojamelk. Ik kan ook geen dingen zoals cola hebben. Wordt ik meteen ziek van. Dus ja goed. Voor mijn gebit geld denk ik hetzelfde verhaal.
Niece schreef:Heel vervelend voor je LoveGlove, oprecht! Ik denk alleen dat het verstandig is om niet zoveel op internet te zetten. Het gaat hier niemand wat aan dat jij een burn-out hebt gehad en heel veel werk hebt moeten inhalen in korte tijd. Dit is niet banketstaaf bedoeld, het is gewoon geen relevante informatie voor dit probleem waar jij een topic voor hebt aangemaakt. Het delen van die informatie is in dit geval echt niet nodig en helpt ook niet om het probleem op te lossen. Het kan alleen wel zo zijn dat er iemand meeleest waarvan jij niet wil dat diegene dit weet. Het is je eigen verantwoording maar het lijkt mij misschien slim om er nog eens over na te denken voor je allemaal persoonlijke informatie op internet plaatst
Sterkte met je tandvlees!
pien_2010 schreef:Paracetamol, ongeacht hoe jij daarover denkt, is onschuldig. Een antroposofische arts waar ik ook bij gewerkt heb daarvan heb ik dat.
hwn schreef:pien_2010 schreef:Paracetamol, ongeacht hoe jij daarover denkt, is onschuldig. Een antroposofische arts waar ik ook bij gewerkt heb daarvan heb ik dat.
De meest voorkomende vergiftiging door medicatie is door paracetamol, kan erg schadelijk zijn voor de lever, heb ik uit mijn lessen toxicologie (apotheekassistente).
@TS, hopelijk komt alles goed. Ik gebruik al jaren Parodontax, helpt bij mij prima tegen (weliswaar lichte) tandvleesontsteking.
edit: heb niet het hele toppic doorgelezen.
hwn schreef:pien_2010 schreef:Paracetamol, ongeacht hoe jij daarover denkt, is onschuldig. Een antroposofische arts waar ik ook bij gewerkt heb daarvan heb ik dat.
De meest voorkomende vergiftiging door medicatie is door paracetamol, kan erg schadelijk zijn voor de lever, heb ik uit mijn lessen toxicologie (apotheekassistente).
@TS, hopelijk komt alles goed. Ik gebruik al jaren Parodontax, helpt bij mij prima tegen (weliswaar lichte) tandvleesontsteking.
edit: heb niet het hele toppic doorgelezen.
Citaat:wat haar ouders doen. Bij pijntjes af en toe 2 paracetamol kan gewoon echt geen kwaad.
Paracetamol bij normaal gebruik, is de beste pijnbestrijder die er is als het gaat om nadelen mbt vergiftigingen of bijwerkingen. Als dat anders is dan is dat echt een ander inzicht als dat ik geleerd heb, zowel op de opleiding als bij mijn huisarts die echt niet voor reguliere medicatie was.
pien_2010 schreef:Dan moet je ook mijn antwoord er bij pakken.Citaat:wat haar ouders doen. Bij pijntjes af en toe 2 paracetamol kan gewoon echt geen kwaad.
Paracetamol bij normaal gebruik, is de beste pijnbestrijder die er is als het gaat om nadelen mbt vergiftigingen of bijwerkingen. Als dat anders is dan is dat echt een ander inzicht als dat ik geleerd heb, zowel op de opleiding als bij mijn huisarts die echt niet voor reguliere medicatie was.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... tamol.html