Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:02

Grappig (of juist triest eigenlijk) dat we blijkbaar zoveel aan onszelf moeten veranderen om 'normaal' gevonden te worden.
Lichaamshaar weg, nep-wenkbrauwen, nepnagels, make-up... het lijkt wel alsof het alsmaar meer wordt.

Ik scheer wel, omdat ik anders meer haar heb dan heel veel mannen :+ Onderbenen, bovenbenen, oksels, tenen, borsten en bikinilijn. En snorretje met ontharingscreme.
En ik denk dan altijd maar, ach ik doe de moeite om dat jurkje aan te doen, dan mag ik ook wel zorgen dat ik mijn benen op z'n mooist toon ofzo.
Haarloze geslachtsdelen associeer ik ook met pre-puberteit, vind ik echt niet mooi/prettig om naar te kijken :n
Make-up gebruik ik ook al niet, maar het grappige is dat dat eigenlijk nooit iemand opvalt...

In essentie heb ik eigenlijk geen moeite met beharing, alleen merk ik wel dat ook ik behoorlijk ben aangetast door de norm dat haar niet hoort ofzo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:04

Is dit niet net zoiets als het gebruik van maandverband?
Tampons (of een cup) schijnt de norm te zijn, maandverband is ranzig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:05

Achterom schreef:
Grappig (of juist triest eigenlijk) dat we blijkbaar zoveel aan onszelf moeten veranderen om 'normaal' gevonden te worden.
Lichaamshaar weg, nep-wenkbrauwen, nepnagels, make-up... het lijkt wel alsof het alsmaar meer wordt.

Dit volg ik niet helemaal.
Ik heb nog nooit gezien in mijn omgeving dat je niet normaal zou zijn als je geen nepnagels of nep wenkbrauwen zou hebben? :?

Eerder andersom zelfs, de meisjes met natuurlijke wenkbrauwen werden bij ons altijd mooi en natuurlijk gevonden. Idem beetje met die nagels.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 28-06-19 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik vind het prima als mensen behaard zijn, had vroeger nooit iets met borsthaar bij mannen maar degene met wie ik al 7 jaar samen ben heeft het ook en vind het prima. De foto in de OP stoort me ook totaal niet.
Zelf kan ik me er wel aan storen bij mezelf maar dat is meer omdat ik zoals de titel van dit topic zegt everywhere hair heb... Ik heb heel donker haar van mezelf en zie het dus letterlijk overal, ik scheer het niet overal maar soms word ik er wel gek van..

Achterom

LadyMadonna schreef:

Of elke dag douchen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:10

Achterom schreef:

Ik scheer wel, omdat ik anders meer haar heb dan heel veel mannen :+ Onderbenen, bovenbenen, oksels, tenen, borsten en bikinilijn. En snorretje met ontharingscreme.
En ik denk dan altijd maar, ach ik doe de moeite om dat jurkje aan te doen, dan mag ik ook wel zorgen dat ik mijn benen op z'n mooist toon ofzo.
Haarloze geslachtsdelen associeer ik ook met pre-puberteit, vind ik echt niet mooi/prettig om naar te kijken :n
Make-up gebruik ik ook al niet, maar het grappige is dat dat eigenlijk nooit iemand opvalt...

In essentie heb ik eigenlijk geen moeite met beharing, alleen merk ik wel dat ook ik behoorlijk ben aangetast door de norm dat haar niet hoort ofzo.

Jij ervaart dat als moeten misschien?

Achterom schreef:
LadyMadonna schreef:

Of elke dag douchen...

Oke... ik loop achter wat betreft de menstruatietrends... Maar tampons of cup een norm? Ik vond tampons altijd gewoon wel zo prettig...

Elke dag douchen, yes... Norm? Niet voor mij... Maar ik vind het wel erg lekker. Momentje om tot jezelf te komen.
Neem aan dat de mensen die niet dagelijks douchen zich gewoon wassen? :+

capopjekop

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:19

Het zijn trends. Vroeger was een witte huid een schoonheidsideaal. Nu wil iedereen een mooi bruin kleurtje.

Voorheen zag je ook veel minder mannen met baard. Nu zijn er op iedere straathoek barbershops te vinden.

En ook mannen besteden meer tijd aan ontharen is mijn ervaring. Ik zag hier iemand de opmerking maken dat mannen maar lekker behaard mogen zijn. Maar het gros dat ik ken trimt of scheert borst-, oksel-, en rughaar. Ik ken ook weinig vrouwen die behaarde mannen sexy vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:23

capopjekop schreef:
Het zijn trends. Vroeger was een witte huid een schoonheidsideaal. Nu wil iedereen een mooi bruin kleurtje.

Voorheen zag je ook veel minder mannen met baard. Nu zijn er op iedere straathoek barbershops te vinden.

En ook mannen besteden meer tijd aan ontharen is mijn ervaring. Ik zag hier iemand de opmerking maken dat mannen maar lekker behaard mogen zijn. Maar het gros dat ik ken trimt of scheert borst-, oksel-, en rughaar. Ik ken ook weinig vrouwen die behaarde mannen sexy vinden.

Ik herken dat inderdaad ook... weinig mannen in mijn omgeving die niets trimmen hoor...

En er is een groot verschil tussen mannen met baard en mannen met baard... Het soort dat regelmatig een kapper of barbershop bezoekt en het soort dat zelf wel een tondeuse heeft maar deze nooit gebruikt.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:24

capopjekop schreef:

Dat is ook weer zo'n trend in het westen. Krijg je de opmerkingen dat je er bleekjes uitziet, dat je wel eens een keertje mag gaan zonnen, dat je wel wat vaker buiten mag komen, enz. Joh ik kan met 35 graden de hele dag buiten lopen zonder bruin te worden :') (Hoeft van mij trouwens ook niet hoor, ben tevreden met m'n huidskleur).

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:30

Ik vind het er niet fris uit zien. Maar zou dat nooit zomaar zeggen tegen iemand, tenzij diegene om mn mening vraagt. Bovendien heb ik er geen last van dus waarom zou ik er wat over zeggen. Doe vooral wat je zelf wil. Smaken verschillen nou eenmaal!

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 17:32

Ik vind het grappig dat het topic zo aanslaat! Er is gewoon nog veel taboe rondom lichaamshaar. En kijk bijvoorbeeld naar Amerika met de kardashians, maar het grappige is dat daar juist ook heel duidelijk die tegen cultuur te zien is, waarin vrouwen zich niet scheren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:36

Whale schreef:
capopjekop schreef:

Dat is ook weer zo'n trend in het westen. Krijg je de opmerkingen dat je er bleekjes uitziet, dat je wel eens een keertje mag gaan zonnen, dat je wel wat vaker buiten mag komen, enz. Joh ik kan met 35 graden de hele dag buiten lopen zonder bruin te worden :') (Hoeft van mij trouwens ook niet hoor, ben tevreden met m'n huidskleur).

Is die trend weggeweest? Volgens mij is dat een trend van de afgelopen 50 jaar hoor... Nooit weggeweest.

Als je dan een trend moet aanduiden qua bruining, is dat het niet meer zo cool is om zonder insmeren te gaan zonnen. Toen ik op mijn 14e bijna dagelijks in het zwembad lag en mezelf droog zonde, was het echt super oncool om je in te smeren. Later gingen we juist smeren met oliën (monoi, geen olijfolie :roll: ) om te zorgen dat je mooier bruin werd.
En nu is het gewoon smeren.

Overigens geeft men hier in het noorden met 'je ziet bleekjes' aan dat iemand er niet fit uit ziet.
Een keertje gaan zonnen is hier synoniem voor: Wat meer de buitenlucht opzoeken, das gezond.

Summerdreams

Wat is er met de kardashians dan?

Janine1990

Snowie17 schreef:
Ik vind het grappig dat het topic zo aanslaat! Er is gewoon nog veel taboe rondom lichaamshaar. En kijk bijvoorbeeld naar Amerika met de kardashians, maar het grappige is dat daar juist ook heel duidelijk die tegen cultuur te zien is, waarin vrouwen zich niet scheren.

Uhhh wat is de taboe aan de Kardashians?

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 17:37

WesternWay schreef:

Nou die laten zich redelijk vol spuiten, niet dat ik daar iets tegen heb maar ik zou het zelf nooit doen. Ik neig meer naar de natuurlijke kant. En er is geen taboe rond de kardashians maar rond lichaamshaar etc.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:41

Hmm ik zou willen dat vrouwen elkaar niet zo veroordeelden. Daarmee hou je taboes in stand. Of het nou over lichaamshaar is of over “vol spuiten”
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 28-06-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Snowie17 schreef:
WesternWay schreef:

Nou die laten zich redelijk vol spuiten, niet dat ik daar iets tegen heb maar ik zou het zelf nooit doen. Ik neig meer naar de natuurlijke kant. En er is geen taboe rond de kardashians maar rond lichaamshaar etc.

Is dat een trend dan?

Zelf ben ik me aan het verdiepen in facings, ik ben niet tevreden met mijn gebit en wist tot kortgeleden eigenlijk helemaal niet van het bestaan van facings (ook al heb ik er dus twee :+ ), maar als ik dit doe, volg ik dan een trend? (het schijnt best veel te worden gedaan)

Shaggy09

Ik vind niet dat er een taboe rust op lichaamshaar.
Maar het is nou eenmaal de trend de afgelopen decennia om je als vrouw zijnde te ontharen.
Net zoals inderdaad de trend van de huidskleur die hierboven genoemd werd. Of wat dacht je van kapsels? In ´grootmoeders tijd´ had echt een enkele vrouw haar dat langer was dan schouderlengte. En stijl haar zag je nauwelijks.

Daarnaast denk ik dat veel vrouwen het oprecht heel erg prettig vinden om met kale benen en oksels rond te lopen, inclusief mijzelf. Ik vind lichaamshaar totaal niet praktisch.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:43

Janine1990 schreef:
Snowie17 schreef:

Is dat een trend dan?

Zelf ben ik me aan het verdiepen in facings, ik ben niet tevreden met mijn gebit en wist tot kortgeleden eigenlijk helemaal niet van het bestaan van facings (ook al heb ik er dus twee :+ ), maar als ik dit doe, volg ik dan een trend? (het schijnt best veel te worden gedaan)

Ja zeker, plastische chirurgie is meer een trend dan ooit geweest.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 17:44

WesternWay schreef:
Hmm ik zou willen dat vrouwen elkaar niet zo veroordeelden. Daarmee hou je taboes in stand. Of het nou over lichaamshaar is of over “vol spuiten”

Nee oke dat is een beetje grof gezegt ben ik met je eens, maar het gaat mij er om dat ze helemaal hun lichaam veranderen. Dat zou ik niet doen. En dan heb je ook vrouwen die daar tegen in gaan door zich meer te focussen of hun inner beauty. Het is maar waar jij voor gaat ;)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:45

Janine1990 schreef:
Is die trend weggeweest? Volgens mij is dat een trend van de afgelopen 50 jaar hoor... Nooit weggeweest.

Als je dan een trend moet aanduiden qua bruining, is dat het niet meer zo cool is om zonder insmeren te gaan zonnen. Toen ik op mijn 14e bijna dagelijks in het zwembad lag en mezelf droog zonde, was het echt super oncool om je in te smeren. Later gingen we juist smeren met oliën (monoi, geen olijfolie :roll: ) om te zorgen dat je mooier bruin werd.
En nu is het gewoon smeren.

Overigens geeft men hier in het noorden met 'je ziet bleekjes' aan dat iemand er niet fit uit ziet.
Een keertje gaan zonnen is hier synoniem voor: Wat meer de buitenlucht opzoeken, das gezond.

Ik zeg nergens dat het is weggeweest? Ik zeg alleen dat het iets is van hier. In delen van Azië is het namelijk weer het tegenovergestelde. Ik had misschien beter 'schoonheidsideaal' moeten kiezen als woord ipv 'trend.'

Ik krijg soms te horen dat ik er bleekjes/witjes uit zie, en men dus denken dat ik niet fit ben, terwijl ik dat gewoon ben. Beetje irritant om dat aan te horen.
Laatst bijgewerkt door Whale op 28-06-19 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:45

Shaggy09 schreef:
Maar het is nou eenmaal de trend de afgelopen decennia om je als vrouw zijnde te ontharen.
Net zoals inderdaad de trend van de huidskleur die hierboven genoemd werd. Of wat dacht je van kapsels? In ´grootmoeders tijd´ had echt een enkele vrouw haar dat langer was dan schouderlengte. En stijl haar zag je nauwelijks.

Daarnaast denk ik dat veel vrouwen het oprecht heel erg prettig vinden om met kale benen en oksels rond te lopen, inclusief mijzelf. Ik vind lichaamshaar totaal niet praktisch.

Waarom is lichaamshaar niet praktisch?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:47

Bandaloe schreef:
Shaggy09 schreef:

Waarom is lichaamshaar niet praktisch?

Ik zei niet lichaamshaar is niet praktisch, ik zei ik vind het niet praktisch.
Ik vind lichaamshaar kriebelen/schuren. En bij de oksels doet het voor je geur niet veel goeds.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:55

Shaggy09 schreef:
Ja zeker, plastische chirurgie is meer een trend dan ooit geweest.

Tijdens mijn ziekte heb ik eigenlijk elke dag RTL Boulevard gekeken, dat was zeg maar van eind januari tot begin april... Maar het was niet echt zo'n mega hot topic, vond ik...

Ik heb juist het idee dat we nu de naweëen krijgen van de Hollywood 'trend', van normale mensen die voor een appel en een ei of iets hebben laten doen wat geheel mislukt is. En men juist wat voorzichtiger is met plastische chirurgie.
De extremisten daargelaten natuurlijk...

Het taboe op plastische chirurgie is wel wat geslonken, doordat bijvoorbeeld botox ook bij 'echte' kwalen helpt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:57

Whale schreef:
Ik zeg nergens dat het is weggeweest? Ik zeg alleen dat het iets is van hier. In delen van Azië is het namelijk weer het tegenovergestelde. Ik had misschien beter 'schoonheidsideaal' moeten kiezen als woord ipv 'trend.'

Ik krijg soms te horen dat ik er bleekjes/witjes uit zie, en men dus denken dat ik niet fit ben, terwijl ik dat gewoon ben. Beetje irritant om dat aan te horen.

Je schreef 'weer' dus ik veronderstelde dat de trend weg was geweest in jouw omgeving.

Ik vind je woordkeuze niet verkeerd hoor, immers zijn schoonheidsidealen aan trends onderhevig ;)

Ik krijg dus te horen dat ik er niet fit uit zie als ik in de winter geen mascara op doe :P Te weinig contrast in mijn gezicht omdat ik gezegend ben met donker haar en lichtblauwe ogen, met blonde wimpers }:0
Wie dat bedacht heeft... :')