superpony schreef:Ik vind dat mensen van achter een scherm wel weer lekker makkelijk oordelen.
TS je bent een relatie begonnen met iemand met een kind. Dat kind staat bij jouw vriendin op nr 1 en dat moet je ook echt niet anders willen. 16 of ouder, het is en blijft haar kind!
Wat anderen vinden boeit eigenlijk totaal niet. Niemand kent jouw vriendin en niemand kan daarom zeggen waarom jouw vriendin die bezwaren heeft.
Elke leeftijd heeft zijn dingetjes, dus waar het een makkelijker werd, wordt het ander weer iets moeilijker. Maar iemand van 16 kan echt nog heel goed haar ouders nodig hebben en dat is prima en helemaal normaal.
Er zal een reden zijn waarom de moeder het niet wil en dat is haar goed recht. Het meisje is nu 15? En nu lijkt alles wat besproken wordt voor de toekomst eng en spannend. Maar kinderen veranderen waar je bij staat. Geef ze even de tijd om te laten wennen dat de dochter werkt.
Ga niet jouw tijd afdwingen of opsommen wat jij vindt dat je allemaal wel doet en inlevert, want je wil echt niet tussen moeder en kind komen en al helemaal niet dat een moeder een 16 jarige geforceerd los gaat laten voor een vriend.
Ik heb dat soort situaties wel gezien en dan slaan kinderen juist weleens los, voelen zich in de steek gelaten, gaan op een verkeerde manier aandacht vragen of bij de verkeerde.
Onze zoon is 22 en werkte ook vanaf zijn 16e in de horeca. Eerst een restaurant, dus niet gek laat thuis, maar bleef wel op hem wachten. Met stappen was meneer ook al bezig, maar hadden we nog wel een "tijd"
Vanaf zijn 19e ging hij ook in een cafe werken en werd het steeds erg laat. Alles is hier in het dorp, dus dichtbij, maar het is en blijft je kind en je houdt altijd je zorgen. Ook als je ze alles van de wereld gunt.
Onze zoon woont al een jaar niet meer thuis. Wij willen al even verhuizen naar buiten de regio. Maar zowel hij als wij vinden dat toch echt wel moeilijk.
Zeker nu laatst zijn beste vriend zijn rug brak en de ouders uit het buitenland moesten komen. Het was ondanks hun zoon 22 is, echt heel naar en ook hij vond het heel emotioneel toen zijn ouders er eenmaal waren. En die jongen is echt zelfstandig zat.
Ik zelf heb toen ik 16 was ook 's nachts met stappen een groot ongeluk gehad en zijn mn ouders van hun bed gehaald, dus snap heel goed dat er altijd iets kan zijn. Je hoopt het niet, maar om los te laten is het vaak fijn om dat in stappen te doen en op eigen tempo.
Ook al is mijn man de vader van onze zoon, zal ik me niet toch ook door hem niks laten forceren. Hij steunt me als ik iets moeilijk vind, maar weet mijn grenzen en respecteert die.
Mensen denken 16 is groot, maar juist nu, juist als zo een meid vrouw gaat worden is de moeder echt heel belangrijk. Ze moet nooit het gevoel hebben dat de vriend nu opeens belangrijker is, of dat ze er alleen voor staat. Dus alles met beleid.