Ik ben toevallig de laatste tijd weer hiermee bezig omdat ik het tijd vind worden nu met mijn leeftijd.
Ben nog op zoek naar een goede moisturizer. Ik lees hier dat dure cremes niet beter zijn, maar dat is vaak toch echt zo. Althans, de echt goedkope cremes vergeleken met de middenmoot dan. Er zitten vaak geen actieve bestanddelen in, zijn puur tegen vochtverlies en in een potje. Dan kan je net zo goed vaseline smeren.
Ik heb een gevoelige huid, normaal tot droog, die snel puistjes krijgt van producten.
Ochtend:
- Schoonmaken met een microvezel doekje en water
- Biodermal (matterende) zonnefluide
Die zou hydraterend zijn, mocht het toch te droog worden (ik gebruik het sinds kort) dan een moisturizer eronder.
De moisturizers met spf zijn vaak niet water of zweet resistant en ik zweet snel in m'n gezicht

Avond
- Schoonmaken met garnier micellair water (luiheid

- 'Toner' van aloevera of (rozen)water om de rest van de micellair water eraf te halen
- Exfoliant BHA (nog aan het opbouwen)
- Moisturizer
Ik heb een aantal moisturizers van paula's choice uitgeprobeerd. De Calm, Balancing Skin en Resist anti aging.
Ik wil ze nog wat langer uitproberen. Zijn oke maar voelen wel iets trekkerig(?). Het zijn allemaal cremes voor de gecombineerde huid omdat ik dikke cremes niks vind en er snel puistjes van krijg.
Ik wil de cerave facial lotion moisturizer nu gaan proberen aangezien die goedkoper is. Eigenlijk de cetaphil lotion, maar die is hier in nederland helaas niet te koop. Die lijkt me super omdat ie heel dun is en toch hydraterend!
Mochten de dunne cremes straks niet genoeg zijn als het kouder word, hoop ik weg te komen met een serum eronder, wellicht met extra hyaloronzuur of wat 'droge'olie zoals rose hip olie.
The Ordinary lijkt geweldig! Fijn om een goedkopere creme te boosten. Zelf nog geen ervaring mee. Maar de niacinamide en de amino acids en rose hip olie wil ik wel gaan bestellen.
Ik ga jullie moisturizers straks ook even na wellicht zit er iets voor mij tussen!