Hoeveel koffie drink jij per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:20

Shaggy09 schreef:
Volgens het voedingscenteum ....

Het voedingscentrum neem ik niet serieus... meer.

Van te veel pindakaas krijg je ook pukkels en vervetting...
Verder verkondigen ze weinig zinvols wat een gewoon en normaal denkend mens al niet weet.
Alles waar 'te' voor staat is ongezond. 30 koppen koffie is niet gezond, maar een stuk of 10 per dag, helemaal espressokoffie, daar krijg je niets van. (cafeïne heeft nauwelijks tijd op te lossen in espressokoffie)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 19:31

Lindsey_99 schreef:
Shaggy09 schreef:
Volgens het voedingscenteum ....

Het voedingscentrum neem ik niet serieus... meer.

Van te veel pindakaas krijg je ook pukkels en vervetting...
Verder verkondigen ze weinig zinvols wat een gewoon en normaal denkend mens al niet weet.
Alles waar 'te' voor staat is ongezond. 30 koppen koffie is niet gezond, maar een stuk of 10 per dag, helemaal espressokoffie, daar krijg je niets van. (cafeïne heeft nauwelijks tijd op te lossen in espressokoffie)

Niet alleen volgens het voedingscentrum hoor :) Teveel cafeïne is gewoon niet goed voor je dat is niet iets nieuws. Niet voor niets dat sommige bokkers al aangeven koppijn te krijgen wanneer ze geen koffie drinken.

Ik bedoel dat niet als kritiek, want ik drink zelf ook graag koffie en ik heb ook dagen met flinke uitschieters.

Maar feit blijft dat je bij 10 espressos op een dag toch wel minder gezond bezig bent als we gaan kijken naar het cafeïne gehalte.

Britt_Sisi

Re: Hoeveel koffie drink jij per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:49

Hier 1 tot 4 per dag. S'ochtends heb ik hem echt nodig om op te starten. De rest is voor de lekker. Vanmorgen was er bij mijn oppassers geen koffie in huis, dat merk ik dan meteen..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:16

Ik heb de koffie gelukkig echt niet "nodig" ik drink het echt omdat ik het lekker vind (en het mijn rust momentje is.
Ik vind andere cappuccino dan die van Dolce Gusto ook echt niet lekker dus als we op vakantie zijn of een weekendje weg dan drink ik dus helemaal geen koffie en op mijn werk ook niet dus.
Ik drink verder alleen water (zeker 1,5l per dag)

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:31

Im neem ochtends altijd 1 kop koffie en soms na 3 a 4 uurtjes een 2de kop koffie.
Maar dat is voornamelijk als ik vroege dienst heb.

Na 3 uur smiddags neem ik aboluut geen koffie meer tenzij ik avonds nog na een feest ga ofzo.
Anders dan kan ik pas rond 1 uur nachts slapen....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:38

Ongeveer 4. Ik wil wel meer (stuiteren geen probleem), maar daar denkt mijn maag helaas anders over.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:45

Geen. Ik ga van koffie ontzettend stuiteren en ik vind het niet bizar lekker dus dat heb ik er niet voor over.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:56

Goof schreef:
Klaas15 schreef:
Ehh 10 tot 15 mokken espresso. git zwart tot ik ga slapen en ja ik slaap goed.
Wel moet ik zeggen dat ik deze week vd cardioloog te horen heb gekregen dat ik echt moet minderen.

Maar even serieus, na 15 koppen espresso kak je jezelf toch helemaal leeg of wat??

Ik kots mezelf dan eerder leeg :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:01

DiantaM schreef:
Ja, maar 5 of 12 kopjes is dan wel een groot verschil. Zeker als het gaat om espresso.

Maar twaalf kopjes thee is toch ook bizar veel? Bovendien zit er in zwarte en groene thee ook cafeïne/theïne

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:04

1-2 max voor 14.00...zonder krijg ik echt hoofdpijn

eerder halve verslaving gehad...kreeg er hartkloppingen van en sliep slecht...dus zo goed is dat ook niet

ook een tijd geen koffie gedronken maar wel heel veel thee...kreeg ik ook weer hoofdpijn van. nu wissel ik af en veel water erbij blijven drinken

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:15

Op mijn werk drink ik gedurende dag zo’n twee ‘normale’ koppen en een latte of cappuchino. Heerlijk! Ik ben ook echt dol op espresso. :D

Als ik niet werk drink ik eigenlijk geen koffie en hou ik het bij thee. Heel veel thee. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:20

karuna schreef:
S ochtends een mok soms s avonds een mok en heel af en toe overdag een. Maar zeker een dag per week koffieloos.

Gv is een koffieslurper zoveel als die soms wegwerkt. Ik zou veranderen in een ongeleid stuiterend projectiel onder stroom of zo.

Zo off topic, maar wat is Gv?

Ik drink geen koffie, wel soms Red Bull. Laatst om 10 uur 's avonds 2 blikjes, toen kon ik om 4 uur pas in slaap komen. :o

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:30

Ik lust geen koffie, drink groene thee op het werk meestal. Wel drink ik elke ochtend 1 blikje redbull :') .

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:42

Ik heb moeten stoppen met koffie drinken, ik krijg er heel erge hartkloppingen van en het jaagt m’n hartslag heel erg op.
Van chocolade krijg ik dat ook (vooral van donkere chocolade), en van cola, maar minder dan van koffie.
In plaats daarvan ben ik granenkoffie gaan drinken, even wennen aan de smaak maar ik weet nu niet meer beter. Ook drink ik veel kruidenthee.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 01:00

Ik dronk zo tijdens het schrijven van mijn thesis 6 koppen koffie op een dag. Momenteel zit ik in Australië en daar drinken ze dus nauwelijks koffie. Enige koffie die ze voornamelijk hebben is oploskoffie en dat vind ik alleen fatsoenlijk te drinken met koffie melk erbij in. Voor mij is het vooral thee nu de hele dag door.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 01:13

Stuk of 10 ongeveer op een normale werkdag. Vooral met vroege diensten essentieel om enigszins wakker te worden. Er zijn dagen dat ik voor 5 uur er al zeker 4 achter de kiezen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 01:47

4-5 Latte per dag.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:41

Ik drink gemiddeld denk ik zo'n 4 bakjes op een dag, als ik ochtenddienst heb soms wat meer en als ik avonddienst heb drink ik meestal alleen om 3 uur een bakje als ik begin. Soms drink ik een blikje red bull op een dag, dan drink ik diezelfde dag helemaal geen koffie.

Ik heb een hartritmestoornis en krijg echt enorme hartkloppingen als ik te veel cafeine binnen krijg.