Mensen die positief zijn over Mirena?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:32

Fijn om te horen TS!

Wat betreft het 'ongesteld' zijn, dat verschilt per persoon. Bij mij bleef het wel een paar maanden aanhouden. Wel net zo lichtjes als bij jou. Bij anderen stopt het na een paar weken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 15:41

Morgen terug naar de huisarts voor controle, de bloeding die ik had was mijn menstruatie voor zover je dat zo kan noemen. :')

Mijn humeur is wel veranderd, ik weet alleen nog niet zo goed of dat positief is of niet. Met de pil had ik helemaal geen humeur, ik was de hele dag door zombie. Nu was ik gisteren heel chagerijnig omdat ik mij gruwelijk verveelde, maar soms moet ik ook even huilen omdat ik verdrietig ben om iets. Maar gelukkig heb ik ook wel weer vrolijke momenten. Ik heb dus weer een humeur maar ik weet nog niet zo goed of dat positief is of niet..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:57

Petrichor schreef:
Morgen terug naar de huisarts voor controle, de bloeding die ik had was mijn menstruatie voor zover je dat zo kan noemen. :')

Mijn humeur is wel veranderd, ik weet alleen nog niet zo goed of dat positief is of niet. Met de pil had ik helemaal geen humeur, ik was de hele dag door zombie. Nu was ik gisteren heel chagerijnig omdat ik mij gruwelijk verveelde, maar soms moet ik ook even huilen omdat ik verdrietig ben om iets. Maar gelukkig heb ik ook wel weer vrolijke momenten. Ik heb dus weer een humeur maar ik weet nog niet zo goed of dat positief is of niet..

Ik ben van mening dat emoties, zowel positief als negatief, beter zijn dan geen emoties hebben. Het is menselijk om je eens te vervelen, of eens te huilen.
Misschien ben je het niet gewend en vind je het daarom vervelend?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:00

bamisalami schreef:
En heeft er toevallig iemand ervaring die en de koperspiraal gehad heeft en de mirena en die daardoor kan zeggen wat voor- en nadelen van beide spiraaltjes zijn. En welke dan de voorkeur heeft? Dank alvast!

Ik heb 2x de Mirena gehad, en nu heb ik de Gynefix (koperspiraal)

De koperspiraal heeft wat mij betreft echt de voorkeur, omdat er dus geen hormonen in zitten. Met het zetten voelde ik geen verschil, dat is gelijk. Enige voordeel van de Mirena voor mij is dat ik niet meer ongesteld werd. Dat weegt echter niet op tegen de rest voor mij :n

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 16:03

emilyslaluna schreef:
Petrichor schreef:

Ik ben van mening dat emoties, zowel positief als negatief, beter zijn dan geen emoties hebben. Het is menselijk om je eens te vervelen, of eens te huilen.
Misschien ben je het niet gewend en vind je het daarom vervelend?

Dit was precies mijn idee, geen emoties hebben is heel lastig. Nu heb ik wel emoties dat is vast ook weer even wennen. Verder ben ik erg tevreden!

(Gefeliciteerd! *\o/*)

Sem_

Re: Mensen die positief zijn over Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:11

Ik slik nu toch weer de pil tegen mijn pms waar ik erg veel last van had zonder hormonen, dan maar iets minder menselijk. :Y)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:47

Hier weer een beloofde update:

Inmiddels loop ik alweer 4 weken met een spiraaltje. Vorige week was ik heel erg ziek en was ik even bang dat het aan de spiraal zou liggen. Inmiddels ben ik weer helemaal beter en kwam het al met al niet door de spiraal.

Ik heb het nog even over mijn humeur gehad, die is namelijk heel erg veranderd en in eerst instantie wist ik niet zo goed of het positief of negatief was. Ik denk al met al dat het aardig positief is, ik ben in elk geval geen zombie meer. Als er een redenen is om blij te zijn dan ben ik dat nu ook echt, maar is er iets om kwaad over te zijn dan ben ik dat ook. Het was voor mij wel heel erg wennen en ik wist niet altijd even goed om te gaan met mijn emoties, inmiddels gaat dat steeds iets beter.

Vlak na dat ik mijn spiraal had geplaatst werd ik een klein beetje ongesteld ik verwacht dat ik inprincipe een van deze dagen weer ongesteld moet worden, echter heb ik nog geen voortekenen dus hopelijk blijft het gewoon lekker uit!