Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 21:36

Ja dat is idd wel verbeter puntje.
Ik ga t mee maken. Hopelijk gaat t gewoon beter en was t gewoon reactie op hechting die mijn lichaam eruit wilde hebben..

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:37

Mijn ervaring is dat een krukje onder het bureau ook niet altijd werkt. Toen ik hem gebroken had kon ik echt merken als mijn voet niet hoger lag dan mijn kont. Zelfs op gelijke hoogte, dus je been horizontaal gestrekt was niet fijn.Vaak lukt hoger onder een bureau niet zonder je voet te draaien omdat je dan met je tenen/voet door het bureaublad heen moet Xd. Of je moet heel lenig zijn en je been op het bureau kunnen leggen en ook nog kunnen werken. Of krom achter je bureau zitten met een krukje ernaast. Dan lukt het wel om je voet hoog genoeg te leggen maar of dat comfortabel is. Als jouw lichaam aangeeft dat je je voet hoger moet houden, dan moet je dat doen. Eventueel wat vaker een korte pauze inlassen waar je je voet echt hoog kan leggen, zodat die weer even bij kan komen. Dat snappen ze op het werk toch ook wel? Ik hoop toch dat ze ook snappen dat je niet gelijk de hele dag heen en weer kan lopen? Als jij je zorgen maakt over je wond en je kunt morgen terecht, valt dat dan niet te regelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:43

Ik zag laatst een DIY voor een voetenhangmat voor onder een bureau. Eenvoudig zelf te maken, en dan kan je ook zelf de hoogte instellen. Wellicht een idee voor op het werk? Ze zijn ook te koop overigens.

Afbeelding

Wel balen van de zeurderige pijn, ik vind de wond er ook wat geirriteert uit zien. Ik hoop met je mee dat het door de hechtingen kwam.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:00

Zo'n hang mat ziet er grappig uit!! Is bij ons bureau niet te realiseren helaas maar wel goed bedacht!
Beetje scheef ed is wel te doen. Echt mooi hoog kan ik m idd niet houden maar t is even niet anders. Enkel is vandaag ook lekker dik maar voor de operatie had ik dat na een drukke werkdag ook altijd dat vocht erin bleef.

Als ze morgen plek zouden hebben lukt dat met werk helaas niet. Werk is ruim een uur van t zh weg en kan dus niet even heen en weer.. ook ben ik morgen alleen en kunnen mijn collega's volgens mij niet.
We zien t morgen wel. Als t echt niet gaat dan is t niet anders en moeten ze maar iets regelen en ga ik einde vd dag. Maar denk dat t dan ook wel te rekken is naar vrijdag ochtend.
Zo'n vaart zal t hopelijk niet lopen. Duim duim...

Ze snappen denk wel dat ik niet gelijk alles kan maar vorige keer was ik na dag of 9a10 al aan t werk. Nu bewust dus al 2 weken thuis gebleven en nog gedoe nu... zullen ze niet zo blij mee zijn op t werk denk. Niet dat ik dit voor mijn lol doe :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 09:49

Net gelijk gebeld, had maar 2 wachtende voor en gelukkig zelf nog geen klanten of telefoon op het werk.

Ze gaat de verpleegkundige laten terug bellen vandaag. De arts is er morgen zelf niet maar dat maakt me niet uit, ik wil morgen gewoon door iemand gezien worden, dat mag van mij ook verpleegkundige zijn. Hij doet nog steeds zeer en blijft roder. Draagt ook weer iets (zit dus weer wat troep in de pleister op plek waar hh zat)
Vandaag met steunkous aan kom ik de dag denk wel door, als ik stilzit gaat het wel dus gewoon rustig aan voor nu.. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:23

Contact gehad met de verpleegkundige van orthopedie.
Die vond de wond (foto gestuurd) er goed uit zien en geen zorgen. Hoort zo.
Nou, hij is echt roder, draagt meer, komt meer prutjes uit wat gewoon eerst niet was.

Ze waren aan de telefoon echt minder vriendelijk vandaag dan vorige week. Maar na flink doorzeuren mag ik morgen op controle komen. Ik vertrouw er gewoon niets van en vorige keer begon het ook zo en zat er uiteindelijk gat van 3 cm onder de wond.....

Maar dat was nu niet het geval werd er verteld en het hoort er zo uit te zien. Dat ik bijna niet kan lopen sinds vandaag dat hoort erbij :roll: Nou, nee dus.. Het zat nog in mijn hoofd dat ik bang was van de vorige keer. Uhm, ja... Toen heb ik uiteindelijk 3 maanden met mega gat rond gelopen, gek he dat ik bang ben nu het op exact dezelfde tijdspanning weer gaat irriteren en pijn gaat doen :roll:

Maar ik mag morgen langs komen en we wachten het maar even af weer..
Hier nog een foto van net:
Zonder flits, duidelijk rodere uitwaai-ingen bovenaan die me dus niets zinnen.....
Spoiler:
Afbeelding

Met flits:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:29

Het lijkt nu op irritatie van de hechtingen. Je hebt goed ontsmet voor het verwijderen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:46

Ja, maar ook voor ze eruit gingen al meer last.
Maar alles netjes ontsmet en steriel mogelijk gedaan.

Ook al is er niets aan de hand wil ik morgen die controle gewoon, vorige keer dacht ik zelf t gaat wel en toen was het dus niet ok...
Zal ff foto's erbij pakken van exact toen:

Net voor ik naar het zh ging:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

2 uur later in het zh:
Spoiler:
Afbeelding

Het is nu nog niet zo rood als toen, maar het gaat echt meer zeer doen en het is gewoon te rood naar mijn zin ook om de wond heen.
Ja dan ben ik mssn een zeur. Maar ik heb gewoon geen zin dat het onderhuids weer lekker doorgaat....
Ik verwachte toen ook niet zo'n gat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:27

Ai, ziet eruit alsof de wond niet goed dicht is gegroeid of de hechtingen hebben teveel spanning gehad.
Succes.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:01

Ja idd.. t ziet er gewoon niet goed uit maar werd echt afgewimpeld vandaag.. denk dat ze t druk hebben en verkeerde been uit bed maar vond t niet fijn zoals ik te woord werd gestaan. :=

Hij is gewoon echt roder en je kan mij gewoon niet vertellen dat dat goede wond genezing is.

Heb net alle foto's van elke dag die ik netjes gemaakt heb gelabeld met juiste datum erop en in apart mapje gedaan. Dan zie je ook duidelijk dat het elke keer ietsje roder wordt..

Op deze ook al.
Van rechtsboven naar links onder.
Rechtsboven is maandag en dan elke dag tot nu net:
Spoiler:
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:03

Hier zou ik ook niet blij van worden nee, zeker gezien je voorgeschiedenis niet :n

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:06

Ja toch? Ik ben al bang dat ik mezelf gek maak maar foto's liegen niet.
En kan nu niet eens pijnvrij lopen terwijl dat best goed ging tot afgelopen dinsdag/ gister ochtend.. nu trekt t rond de wond veel meer.
En idd. Gezien mijn geschiedenis ben ik misschien te snel huiverig maar dan nog.. Haha

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:44

Snap dat je zorgen maakt hoor zeker met de infectie on het verleden .
Liever keer te vaak controleren als te weinig met straks weer flinke infectie .
Wie weet als het wel beginnende infectie is dat het met orale Ab opgelost kan worden .

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:47

Goed dat je het vastlegt. Ik hou mijn wondherstel ook bij met foto's, mede omdat ik de wond niet geheel kan overzien.

Sterkte met jouw herstel!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 22:15

Genja. Precies dat dacht ik ook. Beter eventueel voor 'niets' dan te laat en weer drama..

Danseresje. Ja foto's zijn zo fijn. Vorige keer ook gedaan en het is vaak nog even terug kijken hoe het toen ging. Geeft toch beter beeld. Jij ook sterkte!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 12:42

Het is druk... zit al bijna anderhalf te wachten... ze weten wel dat ik er ben en ben inmiddels de eerst volgende. Zucht..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:51

Pas bij die vergelijkingsfoto's zie ik wat je bedoeld inderdaad, dat het meer rood is dan de dag ervoor, terwijl ik bij de losse foto's ook in eerste instantie (alleen naar de foto's kijkend) dacht van valt toch mee?
Met je verhaal erbij juist dan moeten ze toch weten dat je wel voelt wanneer het mis gaat...
Ik hoop voor je dat het meevalt :(:)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:10

Even gekopierd want veel tikken telkens.

Net geholpen. T38. Te hoog. Ze weten t niet zo goed. Nu bloed af genomen. Geen indicatie nu namelijk om gelijk open te leggen. Maar wel te rood en te pijnlijk. Dus bloed af genomen en dat wordt nu gecheckt op ontsteking waarde. Duurt ongeveer een uur en ik mag niets eten en drinken. Zit hier al vanaf 1030..
Afwachten en misschien willen ze me na t weekend weer zien afhankelijk van de uitslag.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 16:18

Inmiddels net thuis.. :roll:

Ontstekingswaarde was 0. Ze kunnen nu dus niets. Dus naar huis en in de gaten houden wat betreft de wond en gevoeligheid en rood heid.
Heb goede 4uur in zh gezeten en ben bij elkaar denk 7 min geholpen.

Nu compleet dood op de bank want mocht niets meer eten en drinken. Ben kapot...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:52

Wel fijn dat je vandaag al langs mocht komen voor extra controle. En goed teken dat je geen infectiewaardes in je bloed hebt. Hopelijk kan je lichaam het nu zelf oplossen.
Zou wel je temp in de gaten blijven houden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:11

Dat was een lange zit zeg. Maar je weet nu wel dat je nu niet teveel zorgen hoeft te maken.
Vrijdags is het altijd enorm druk op de soh al die mensen die voor het weekend nog even gezien moeten worden. Niet eten en drinken waren ze misschien toch bang dat er evt gespoeld moest worden op de ok

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 22:27

T blijft pijnlijk en rood. Ben er zelf nog steeds niet gerust op. Ook al is het reactie op hechting materiaal is het irritant. Want dan gaat het ook nog wel ff duren en die vlagen van pijn zijn echt niet grappig. Ook aan raken is echt niet tof.

Ja moet nog steeds op jacht naar thermometer. Maar ze doen dus niet zoveel want vandaag was t ook al verhoogd. Dus dan is in de gaten houden ook niet van toegevoegde waarde. Heb nu ook last van wond en verhoging. Maar omdat bloed niets zegt naar huis.

Vorige keer hebben ze geen bloed getest. Wel gesondeerd. Toen was t idd drama. Nu ff gekeken en klaar.

Blijf het zelf nog steeds eng vinden. Wond is gewoon warmer.

Maar goed. Voor nu iig geen ontstekingswaarde dus vannacht maar weer goed proberen te slapen voor zover dat kan..

Ik mocht trouwens alleen vandaag langs komen omdat ik zelf door gezeurd heb dat ik vandaag gezien wou worden := :')

Ja dat niet eten en drinken was wel echt een ding. Was al moe. Werd van daar zitten nog suffer en mocht ook nog eens niets hebben.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 15:43

Inmiddels gaat het steeds wat beter. Van het weekend weer lekker paard gereden (welliswaar wel opletten want kan niet alle bewegingen nog.. )

Maar wond geneest nu ook beter. Trekt nog wel en aanraken is nog steeds echt wel pijnlijk.
Woensdag weer naar de fysio, benieuwd wat zij ervan vind :))

Afbeelding

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:08

Fijn dat het wat beter gaat TS! Succes bij de fysio :)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:14

oh dat is een heel verschil! Hopen dat de vordering zo mooi blijft! :)